Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
: 01 lut 2023, 16:14
ant_sm dziękuję za zestawienie - bardzo pouczające. Ciekawe, że nie wrócił (jak dotąd) wątek likwidacji biletu na jedną linię - tym razem w zamian za niższą podwyżkę...
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Już pisałem kilka stron wcześniej, że raczej nie - każde miasto ustala swoją wysokość kary (X-krotność ceny wybranego biletu):edek3253 pisze: ↑03 lut 2023, 19:06 Czy maksymalna wysokość opłaty dodatkowej za brak biletu jest regulowana ustawą? Zastanawia mnie, czy ZTP rzeczywiście nie powinien zaproponować podwyższenie opłaty dodatkowej z 240 zł na 400-500zł bez opcji obniżenia wysokości mandatu w przypadku płatności do 7 dni. Może to ukróci pobłażliwość osób szczególnie skupionych w słynnych już grupach facebookowych.
Jadę ostatnim dziennym kursem danej linii, np. ostatnią "10" do Pleszowa albo ostatnim "155" do Swoszowic. Co teraz?Scania_9640 pisze: ↑01 lut 2023, 12:46Wtedy jesteś ubezpieczony i jak automat jest zepsuty to możesz przejechać jeden przystanek i na najbliższym przystanku powinieneś opuścić pojazd jak nie masz możliwości kupna biletu.
Proponuję by dyskutować o realnych przypadkach a nie mitycznych znajomych którzy noszą 4 zł w portfelu
Nie chodzi o nielubienie aplikacji, za niechęcią do przechowywania danych finansowych na komórce mogą stać realne względy bezpieczeństwa.Parówczak pisze: ↑01 lut 2023, 12:52Poza tym nigdy nie dogodzimy wszystkim. A to ktoś nie lubi aplikacji. Inny nie lubi gotówki. Kolejny nie używa karty. Następny nie ma telefonu. Jeszcze inny wrzuci guzik do automatu albo uszkodzi ekran. Przepis powinien być idioto odporny na wszystkie te przypadki.
Jakie to dane finansowe trzeba przechowywać na komórce by kupować na niej bilety? Appka banku? Nie jest wymagana. Podpinanie karty? Również nie.
Tak, czy siak, nie każdy ma komórkę, a już nie każdy ma komórkę przy sobie i naładowaną. Nieraz już mi się rozładowała po prostu.pasazer_mobilisu pisze: ↑05 lut 2023, 14:37 Jakie to dane finansowe trzeba przechowywać na komórce by kupować na niej bilety? Appka banku? Nie jest wymagana. Podpinanie karty? Również nie.
W niektórych tramwajach (STL, NGT8, 2014N, 405N, część 3x105Na) są dwa automaty biletowe i nigdy nie spotkałem się z sytuacją, żeby żaden z nich nie działał. Być może należy dążyć do zamontowania drugiego biletomatu w pozostałych tramwajach, co w zasadzie zlikwidowałoby argument o niedziałającym automacie biletowym. Oczywiście w autobusach wprowadzenie czegoś takiego jest raczej niemożliwe i tam problem dalej by pozostał.
https://gazetakrakowska.pl/sad-stanal-p ... 1-17254509Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego zauważa, że wyroki bywają różne, a regulamin jest niezmienny. - Jeśli kto zostanie przyłapany na jeździe bez biletu, a powodem jest zepsuty biletomat, to może odwołać od kary się do MPK. Jeśli okaże się, że automat miał awarię, to kara zostanie umorzona. Od listopada ubiegłego roku umorzono kary w 40 przypadkach - mówi Sebastian Kowal.
– Z uwagi na zużycie tego sprzętu jego stan techniczny jest niewystarczający do prowadzenia kontroli w sposób sprawny i prawidłowy. Baterie zainstalowane w urządzeniach nie pozwalają na pracę dłużej niż dwie godziny. Urządzenia często zawieszają się i wymagane jest ponowne ich uruchomienie, co w skrajnych przypadkach trwa nawet do 8 minut – znacząco wydłużając czas kontroli i zmniejszając jej skuteczność – zwraca uwagę w interpelacji radny Łukasz Gibała. Pyta też o możliwości unowocześnienia w tej dziedzinie – tak by możliwa była płatność kartą w tym samym urządzeniu (dziś kontrolerzy noszą osobno terminal) oraz by możliwa była automatyczna blokada kasowników w pojeździe z poziomu urządzenia.
Na razie kontrolerzy nie odpoczną od noszenia osobno również terminala płatniczego. Urzędnicy tłumaczą to przygotowaniami do zapowiadanego wdrożenia taryfy dynamicznej, która ma wybierać najkorzystniejszą dla pasażera opłatę za przejechane przez niego odcinki.
Reset urządzenia zawsze trwa 7-8min więc nie są to skrajne przypadki. O nowych urządzeniach mówili nam już od czerwca a do dziś nic nie dostaliśmy. Więc ciekawe co będzie tym razemKaszmir pisze: ↑07 lut 2023, 10:04 Kontrolerzy biletów dostaną nowy sprzęt
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/kontr ... 49733.html
Do lipca maksymalny wymiar kary nie przekraczał 10 lub 20 tysięcy złotych. Za to 11 października, za brak wymaganej liczby grup kontrolerskich w poszczególnych porach dnia w sierpniu, ZTP nałożył karę w wysokości 260 tysięcy złotych. Tego samego dnia, za uchybienie w tej samej sprawie we wrześniu, doliczył 985 689,40 zł. Tę samą datę ma również trzecia kara, w wysokości 290 tysięcy złotych, za brak wymaganej liczby grup kontrolerskich w poszczególnych porach dnia we wrześniu. To daje łącznie ponad półtora miliona złotych. W kolejnych miesiącach sytuacja się powtórzyła, choć w trochę mniejszej skali: za brak wystarczającej liczby kontrolerów pracujących w terenie w październiku – 260 tys. zł. W listopadzie – 110 tys. zł. W grudniu – 80 tys. zł.