Salwator

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5814
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Salwator

Post autor: Kaszmir » 23 sie 2023, 17:35

Jest oficjalny komunikat ZTP. Jak podejrzewaliśmy, "2" i "6" sklejone w jedną linię "72". Komunikat jest tu jednak słaby bo ani nie podaje jej częstotliwości (no, tu na pewno będzie f15 w tygodniu i f20 w weekendy), ani godzin kursowania (zapewne całotygodniowe, jednak powinni to wspomnieć).

Do tego urzędnicy obawiali się "zatkania" ronda Grunwaldzkiego, więc wszystkie "2x9" tam jadące, włącznie ze stałym "219", oraz "101", "112", "162" pojadą z pominięciem tarczy ronda i wyjeżdżając z os. Podwawelskiego, skręcą z Bułkaha w lewo w Monte Cassino, od razu na obecny przystanek "112" i "162" Rondo Grunwaldzkie 05. Dla "101" i aglo oznacza to też pominięcie Szwedzkiej 01 (w stronę Kapelanki). Jedynie nocne "612" zostaje bez zmian, z objazdami przez tarczę ronda.

Linie "100/101" jednak bez zmian tras (oprócz wspomnianej przy r. Grunwaldzkim i zmiany lokalizacji przystanków przy Salwatorze).

Nocne "609" przez r. Grunwaldzkie.
Zmiany związane z przebudową ulic Zwierzynieckiej i Kościuszki
od 2.09.2023
1, 2, 6, 72, 100, 109, 209, 219, 229, 239, 249, 259, 269, 502, 609

Szanowni Pasażerowie,

uprzejmie informujemy, że od dnia 2.09.2023 r. (sobota) rozpocznie się przebudowa ulic Zwierzynieckiej i Kościuszki. W związku z powyższym Komunikacja Miejska w Krakowie będzie funkcjonować według następującego porządku.

Obrazek

Linie tramwajowe:

* linia 1 będzie kursować po kolejnej trasie czasowo-zmienionej: Wańkowicza – … – Plac Wszystkich Świętych – Straszewskiego – Piłsudskiego – 3 Maja – Cichy Kącik;

* linia 2 zostanie zawieszona;

* linia 6 zostanie zawieszona;

* linia 72 – zostanie utworzona tramwajowa linia zastępcza kursująca po trasie: Cmentarz Rakowicki – Rakowicka – Lubicz – Basztowa – Dunajewskiego – Podwale – Plac Wszystkich Świętych – Stradomska – Krakowska – Limanowskiego – Wielicka – Estakada nad dworcem Kraków Płaszów – Mały Płaszów P+R.

Linie autobusowe miejskie:
* linia 100 będzie kursować po obecnej trasie;
--- przystankiem końcowym będzie Salwator 08,
--- przystanek początkowy Salwator 73 będzie zlokalizowany w rejonie pętli tramwajowej;

* linia 101 będzie kursować po obecnej trasie;
--- linia będzie obsługiwać dodatkowo przystanek Rondo Grunwaldzkie 05;
--- przystanki Rondo Grunwaldzkie 01/02 oraz Szwedzka 01 pozostaną bez obsługi;

* linia 109 będzie kursować po trasie czasowo-zmienionej: Bielany – Księcia Józefa – Królowej Jadwigi – Jaxy Gryfity (tylko w kierunku Cichy Kącik) – Emaus (tylko w kierunku Cichy Kącik) – Królowej Jadwigi – Piastowska – Cichy Kącik (przystanek końcowo-początkowy) – Piastowska – Królowej Jadwigi – Księcia Józefa – Bielany.
--- linia będzie obsługiwać dodatkowo przystanki: Salwator 71/72, Dom Zwierzyniecki 72, Przegon 02/73, Piastowska 02/03, Cichy Kącik 02/04;
--- przystanki Cracovia Stadion 02, Muzeum Narodowe 04, Jubilat 04, Komorowskiego 01/02, Salwator 03/06;

* linia 112 będzie kursować z pominięciem przystanku Rondo Grunwaldzkie 02;

* linia 162 będzie kursować z pominięciem przystanku Rondo Grunwaldzkie 02;

* linia 502 będzie kursowała po trasie czasowo-zmienionej: Aleja Przyjaźni – … – Dunin-Wąsowicza – Plac Na Stawach (przystanek końcowo-początkowy) – Komorowskiego – Kościuszki – Borelowskiego-Lelewela – Dunin-Wąsowicza – Kałuży – Focha – … – Aleja Przyjaźni;
--- linia będzie dodatkowo obsługiwać przystanki: Plac Na Stawach 71, Komorowskiego 02;
--- przystanek Cracovia Stadion 02 pozostanie bez obsługi.

Linie autobusowe aglomeracyjne:

* linie 209, 229, 239, 249, 259, 269 będą kursować po trasach czasowo-zmienionych: z miejscowości aglomeracyjnych do przystanku Malczewskiego bez zmian, następnie most Zwierzyniecki – Zielińskiego – Monte Cassino – Rondo Grunwaldzkie do pętli Os. Podwawelskie;
--- linie będą dodatkowo obsługiwać przystanki: Malczewskiego 01/03, Zielińskiego 03/04, Kapelanka 03/06, Szwedzka 02 (tylko w kierunku Os. Podwawelskie), Rondo Grunwaldzkie 03/05, Os. Podwawelskie;
--- przystanek Salwator pozostanie bez obsługi;

* linia 219 będzie kursować po obecnej trasie;
--- linia będzie obsługiwać dodatkowo przystanek Rondo Grunwaldzkie 05;
--- przystanki Rondo Grunwaldzkie 01/02 oraz Szwedzka 01 pozostaną bez obsługi.

Linie nocne:

* linia 609 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Dworzec Główny Wschód – … – Krasińskiego – Konopnickiej – Monte Cassino – Zielińskiego – most Zwierzyniecki – Księcia Józefa – Bielany, zatrzymując się na zmienionym odcinku na przystankach: Jubilat 03/04, Konopnickiej 01/02, Rondo Grunwaldzkie 01/02, Rondo Grunwaldzkie 04 (tylko w kierunku Dworzec Główny Wschód), Szwedzka 01/02, Kapelanka 03/06, Zielińskego 03/04, Malczewskiego 01/03;

* linia 612 będzie kursować bez zmian (nadal objeżdżać Rondo Grunwaldzkie).

Zostaną uruchomione następujące tymczasowe przystanki:
* Salwator 71/72 na ul. Królowej Jadwigi, w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Józefa;
* Salwator 73 na ul. Kościuszki, w rejonie pętli tramwajowej Salwator;
* Przegon 73 na ul. Królowej Jadwigi, w rejonie Szkoły Podstawowej nr 32;
* Dom Zwierzyniecki 72 na ul. Królowej Jadwigi, w rejonie posesji nr 40 i 44;
* Plac Na Stawach 71 na ul. Senatorskiej, w rejonie Placu Na Stawach.

Za utrudnienia przepraszamy!

Zasady zachowania ważności biletów
Bilety okresowe wykupione na linie stałe zachowują ważność na trasach stałych i zmienionych trasach i ponadto:

* bilety okresowe wykupione na linię 1 zachowują ważność w pojazdach:
--- linii 109 na odcinku Salwator – Cichy Kącik;
--- linii 502 na odcinku Uniwersytet Jagielloński – Salwator;

* bilety okresowe wykupione na linię 2 zachowują ważność w pojazdach:
--- linii 1 na odcinku Cichy Kącik – Filharmonia;
--- linii 20 na odcinku Cichy Kącik – Teatr Bagatela;
--- linii 109 na odcinku Salwator – Cichy Kącik;
--- linii 502 na odcinku Teatr Bagatela – Salwator;

* bilety okresowe wykupione na linię 109 zachowują ważność w pojazdach:
--- linii 1 na odcinku Cichy Kącik – Muzeum Narodowe;
--- linii 20 na odcinku Cichy Kącik – Muzeum Narodowe;
--- wszystkich linii na odcinku Przegon – Muzeum Narodowe.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/372-2023

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 653
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Salwator

Post autor: MichalTyniec » 23 sie 2023, 17:43

Kaszmir pisze: 23 sie 2023, 17:35 Jest oficjalny komunikat ZTP. Jak podejrzewaliśmy, "2" i "6" sklejone w jedną linię "72". Komunikat jest tu jednak słaby bo ani nie podaje jej częstotliwości (no, tu na pewno będzie f15 w tygodniu i f20 w weekendy), ani godzin kursowania (zapewne całotygodniowe, jednak powinni to wspomnieć).

Do tego urzędnicy obawiali się "zatkania" ronda Grunwaldzkiego, więc wszystkie "2x9" tam jadące, włącznie ze stałym "219", oraz "101", "112", "162" pojadą z pominięciem tarczy ronda i wyjeżdżając z os. Podwawelskiego, skręcą z Bułkaha w lewo w Monte Cassino, od razu na obecny przystanek "112" i "162" Rondo Grunwaldzkie 05. Dla "101" i aglo oznacza to też pominięcie Szwedzkiej 01 (w stronę Kapelanki). Jedynie nocne "612" zostaje bez zmian, z objazdami przez tarczę ronda.

Linie "100/101" jednak bez zmian tras (oprócz wspomnianej przy r. Grunwaldzkim i zmiany lokalizacji przystanków przy Salwatorze).

Nocne "609" przez r. Grunwaldzkie.

https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/372-2023
Już to widzę jak wjeżdżają omijając rondo Grunwaldzkie 😄 jak samochody notorycznie blokują wjazd autobusom na rondo a po drugiej stronie będzie już zielone dla samochodów to niby jak te autobusy pojadą, będą się pchać na czerwonym? Świetny pomysł.

tramwajowy
Miłośnik
Posty: 65
Rejestracja: 13 maja 2023, 11:21
Lokalizacja: Prądnik Czerwony

Re: Salwator

Post autor: tramwajowy » 23 sie 2023, 18:14

MichalTyniec pisze: 23 sie 2023, 17:43 Już to widzę jak wjeżdżają omijając rondo Grunwaldzkie 😄 jak samochody notorycznie blokują wjazd autobusom na rondo a po drugiej stronie będzie już zielone dla samochodów to niby jak te autobusy pojadą, będą się pchać na czerwonym? Świetny pomysł.
Cykl zostanie dostosowany do nowej organizacji ruchu. Chyba nie myślisz, że autobusy dostaną zielone razem z samochodami :D
Pozdrawiam Marcin

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 653
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Salwator

Post autor: MichalTyniec » 23 sie 2023, 18:23

tramwajowy pisze: 23 sie 2023, 18:14 Cykl zostanie dostosowany do nowej organizacji ruchu. Chyba nie myślisz, że autobusy dostaną zielone razem z samochodami :D
Ale nic z tego cyklu nie będzie bo zanim autobus się przeciśnie to po drugiej stronie będzie już zielone dla samochodów, chyba że zrobią blokadę po drugiej stronie na dwie minuty 😄

suchy
Ekspert
Posty: 774
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Salwator

Post autor: suchy » 23 sie 2023, 18:30

MichalTyniec pisze: 23 sie 2023, 18:23 Ale nic z tego cyklu nie będzie bo zanim autobus się przeciśnie to po drugiej stronie będzie już zielone dla samochodów, chyba że zrobią blokadę po drugiej stronie na dwie minuty 😄
A rykoszetem oberwą również tramwaje - bo autobus będzie stał w poprzek torowiska :D

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 653
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Salwator

Post autor: MichalTyniec » 23 sie 2023, 18:51

suchy pisze: 23 sie 2023, 18:30 A rykoszetem oberwą również tramwaje - bo autobus będzie stał w poprzek torowiska :D
Dokładnie 😄 no ale przecież urzędnik wie lepiej, najlepiej jak dwa naraz pojadą to jeden zablokuje torowisko a drugi skrzyżowanie całe co zresztą występuje non stop.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5814
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Salwator

Post autor: Kaszmir » 23 sie 2023, 19:09

Grunt to wszystko wyśmiać. Rondo Grunwaldzkie już teraz się zapycha, remont mostu Dębnickiego tylko pogarsza sprawy. Były realne i uzasadnione obawy, że dołożenie kolejnych x autobusów ("209", "229", "239", "249", "259", "269") totalnie sparaliżuje ruch na tarczy ronda i km się zakorkuje jeszcze bardziej. Wtedy byłaby krytyka że "urzędnicy nie pomyśleli", "urzędnicy obudzili się z ręką w nocniku", itd.

No to urzędnicy pomyśleli na zaś i zaproponowali rozwiązanie, chyba jedyne możliwe, by uniknąć paraliżu. I co? No jak to, trzeba to koniecznie wyśmiać!

Krytykujmy urzędy tam, gdzie na to zasługują. Krytykujemy zabieranie ważnych relacji, niemieszczenie się ludzi do pojazdów, absurdalne projektowanie inwestycji drogowych. Jednak nie wyśmiewajmy, że próbuje się uniknąć paraliżu komunikacyjnego. Bo żeby krytyka była skuteczna, musi być uczciwa.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 653
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Salwator

Post autor: MichalTyniec » 23 sie 2023, 19:23

Kaszmir pisze: 23 sie 2023, 19:09 Grunt to wszystko wyśmiać. Rondo Grunwaldzkie już teraz się zapycha, remont mostu Dębnickiego tylko pogarsza sprawy. Były realne i uzasadnione obawy, że dołożenie kolejnych x autobusów ("209", "229", "239", "249", "259", "269") totalnie sparaliżuje ruch na tarczy ronda i km się zakorkuje jeszcze bardziej. Wtedy byłaby krytyka że "urzędnicy nie pomyśleli", "urzędnicy obudzili się z ręką w nocniku", itd.

No to urzędnicy pomyśleli na zaś i zaproponowali rozwiązanie, chyba jedyne możliwe, by uniknąć paraliżu. I co? No jak to, trzeba to koniecznie wyśmiać!

Krytykujmy urzędy tam, gdzie na to zasługują. Krytykujemy zabieranie ważnych relacji, niemieszczenie się ludzi do pojazdów, absurdalne projektowanie inwestycji drogowych. Jednak nie wyśmiewajmy, że próbuje się uniknąć paraliżu komunikacyjnego. Bo żeby krytyka była skuteczna, musi być uczciwa.
Bo doskonale wiem jak sytuacja wygląda w tym miejscu i dotyczy to obu kierunków, i wjazd na Podwawelskie i wyjazd, tam autobusy tracą nieraz po 10 minut. I to jest uczciwa krytyka, ciekawe co powiesz jak dwa autobusy na wprost zablokują bo ich samochody nie puszczą a przystanek na rondzie będzie pusty, więc owszem jest to śmieszne.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5814
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Salwator

Post autor: Kaszmir » 23 sie 2023, 20:32

MichalTyniec pisze: 23 sie 2023, 19:23Bo doskonale wiem jak sytuacja wygląda w tym miejscu i dotyczy to obu kierunków, i wjazd na Podwawelskie i wyjazd, tam autobusy tracą nieraz po 10 minut. I to jest uczciwa krytyka, ciekawe co powiesz jak dwa autobusy na wprost zablokują bo ich samochody nie puszczą a przystanek na rondzie będzie pusty, więc owszem jest to śmieszne.
No to świetnie że wiesz jak tam wygląda sytuacja bo ja przejeżdżam tam przynajmniej kilka razy w tygodniu więc też mogę się wypowiedzieć. Ty piszesz jakby urzędnicy wyszli z założenia "hej, jest super, zepsujmy coś na siłę". Tymczasem w rzeczywistości było "hej, jest fatalnie, a będzie jeszcze gorzej, musimy coś wymyślić".

Z lewoskrętu na rondzie (po ruszeniu z przystanku autobusowo-tramwajowego na PAT) korzystają obecnie wszystkie linie kończące na os. Podwawelskim + "194". W roku szkolnym w szczycie daje to 30 kursów/h. I często tworzą się kolejki autobusowe bo faza do tego skrętu potrafi przytrzymać. Przy 30 kursach/h, widywałem ten skręt nieraz zapchany autobusami.

A teraz wyobraź sobie, że ktoś jeszcze do tego dodaje salwatorskie "2x9" - kolejne 10-12 kursów/h. To mogłoby się totalnie przytkać. A co robiłby autobus, który nie zmieściłby się by wjechać na rondo, na ten pas do skrętu? Ano czekałby na przystanku na przejazd na przystanku, blokując właśnie tramwaje.

A przecież teraz problemy są tym większe bo przez remont mostu Dębnickiego również na r. Grunwaldzkim jest chaos, a kierowcy często blokują przejazd autobusom i tramwajom.

Nie wspominając już o samym przystanku na PAT, który w takim układzie musiałby przyjąć... ponad 60 kursów/h (tramwaje 20 + regularne autobusy 30 + tymczasowe aglo 10-12).

Dlatego ktoś - w porę - dostrzegł problem i zaproponował rozwiązanie. Chyba jedyne sensowne jakie można znaleźć. A jeśli twierdzisz inaczej i to wyśmiewasz, to sam zaproponuje lepsze. I nie, pchanie wszystkiego przez tarczę ronda nie jest rozwiązaniem.

A czy będą aż takie problemy na skręcie Bułkaha - Monte Cassino jak opisujecie? Nie jestem przekonany, zresztą może dostosują do tego sygnalizację. Jednak nawet jeśli będą jakieś problemy, uważam że będą mniejsze i rzadsze niż gdyby zdecydowano się skierować wszystko przez rondo.

suchy
Ekspert
Posty: 774
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Salwator

Post autor: suchy » 23 sie 2023, 20:42

Kaszmir pisze: 23 sie 2023, 19:09 Grunt to wszystko wyśmiać. Rondo Grunwaldzkie już teraz się zapycha, remont mostu Dębnickiego tylko pogarsza sprawy. Były realne i uzasadnione obawy, że dołożenie kolejnych x autobusów ("209", "229", "239", "249", "259", "269") totalnie sparaliżuje ruch na tarczy ronda i km się zakorkuje jeszcze bardziej. Wtedy byłaby krytyka że "urzędnicy nie pomyśleli", "urzędnicy obudzili się z ręką w nocniku", itd.

No to urzędnicy pomyśleli na zaś i zaproponowali rozwiązanie, chyba jedyne możliwe, by uniknąć paraliżu. I co? No jak to, trzeba to koniecznie wyśmiać!
Nie no, bo przecież jak:
- autobus wyjeżdżający z Bułhaka stanie na środku skrzyżowania (bo samochód na lewym pasie do skrętu w Konopnickiej będzie blokował możliwość wjazdu na torowisko - notorycznie dzieje się to już teraz w godzinach szczytu),
- potem jak samochód zjedzie ze skrzyżowania, to autobus ruszy do przodu i wjedzie na torowisko, ale już nie będzie mógł go opuścić, bo samochody na drugiej jezdni (tej w kierunku Kapelanki) będą mieć zielone
- więc teraz autobus będzie blokował przejazd dla tramwajów, które stracą szczelinę, do czasu aż autobus opuści torowisko (czyli kolejnej zmiany świateł)

To wtedy żadnego paraliżu nie będzie :roll:

Pomijając już akrobacje jakie kierowcy autobusów będą musieli wykonać przy tym przejeździe - najpierw będą musieli skręcić trochę w prawo (jak najbliżej prawego krawężnika), żeby za moment skręcić mocno w lewo (żeby nie nadziać się lewymi kołami na widoczną wysepkę). Życzę powodzenia szczególnie przegubowcom na 112 :lol:
https://www.google.pl/maps/place/rondo+ ... ?entry=ttu

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 653
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Salwator

Post autor: MichalTyniec » 23 sie 2023, 20:49

Kaszmir pisze: 23 sie 2023, 20:32 No to świetnie że wiesz jak tam wygląda sytuacja bo ja przejeżdżam tam przynajmniej kilka razy w tygodniu więc też mogę się wypowiedzieć. Ty piszesz jakby urzędnicy wyszli z założenia "hej, jest super, zepsujmy coś na siłę". Tymczasem w rzeczywistości było "hej, jest fatalnie, a będzie jeszcze gorzej, musimy coś wymyślić".

Z lewoskrętu na rondzie (po ruszeniu z przystanku autobusowo-tramwajowego na PAT) korzystają obecnie wszystkie linie kończące na os. Podwawelskim + "194". W roku szkolnym w szczycie daje to 30 kursów/h. I często tworzą się kolejki autobusowe bo faza do tego skrętu potrafi przytrzymać. Przy 30 kursach/h, widywałem ten skręt nieraz zapchany autobusami.

A teraz wyobraź sobie, że ktoś jeszcze do tego dodaje salwatorskie "2x9" - kolejne 10-12 kursów/h. To mogłoby się totalnie przytkać. A co robiłby autobus, który nie zmieściłby się by wjechać na rondo, na ten pas do skrętu? Ano czekałby na przystanku na przejazd na przystanku, blokując właśnie tramwaje.

A przecież teraz problemy są tym większe bo przez remont mostu Dębnickiego również na r. Grunwaldzkim jest chaos, a kierowcy często blokują przejazd autobusom i tramwajom.

Nie wspominając już o samym przystanku na PAT, który w takim układzie musiałby przyjąć... ponad 60 kursów/h (tramwaje 20 + regularne autobusy 30 + tymczasowe aglo 10-12).

Dlatego ktoś - w porę - dostrzegł problem i zaproponował rozwiązanie. Chyba jedyne sensowne jakie można znaleźć. A jeśli twierdzisz inaczej i to wyśmiewasz, to sam zaproponuje lepsze. I nie, pchanie wszystkiego przez tarczę ronda nie jest rozwiązaniem.

A czy będą aż takie problemy na skręcie Bułkaha - Monte Cassino jak opisujecie? Nie jestem przekonany, zresztą może dostosują do tego sygnalizację. Jednak nawet jeśli będą jakieś problemy, uważam że będą mniejsze i rzadsze niż gdyby zdecydowano się skierować wszystko przez rondo.
No ja jadę tedy minimum raz dziennie i dość mam czekania żeby dojechać na Grunwaldzkie i tak samo mam dość żeby stamtąd wyjechać do domu, a że nikt nawet nie stara się przypilnować tego co się tam dzieje i jak kierowcy osobówek się zachowują to twierdzę i wiem że będzie dużo gorzej i na pewno prędzej przejedzie włączając się na PAT niż blokowanie skrzyżowania żeby dostać się na drugą stronę, kolega Suchy post wcześniej dokładnie to opisał jak to wygląda i jak będzie wyglądać.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1817
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Salwator

Post autor: Scania_9640 » 23 sie 2023, 21:01

MichalTyniec pisze: 23 sie 2023, 20:49 No ja jadę tedy minimum raz dziennie i dość mam czekania żeby dojechać na Grunwaldzkie i tak samo mam dość żeby stamtąd wyjechać do domu, a że nikt nawet nie stara się przypilnować tego co się tam dzieje i jak kierowcy osobówek się zachowują to twierdzę i wiem że będzie dużo gorzej i na pewno prędzej przejedzie włączając się na PAT niż blokowanie skrzyżowania żeby dostać się na drugą stronę, kolega Suchy post wcześniej dokładnie to opisał jak to wygląda i jak będzie wyglądać.
Nie będzie szybciej kiedy włączy się na PAT. Obecne linie + 2x9 to PAT byłby totalnie zapchany i przejechanie go + obsługa przystanku + przejechanie całego ronda żeby nawrócić przy obecnych korkach z powodu remontu Mostu trwałaby zapewne kilkanaście minut, a tak autobus zaoszczędzi mnóstwo czasu i nie zdziwię się jak na początku będzie tam stać policja i pilnować organizacji ruchu.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 653
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Salwator

Post autor: MichalTyniec » 23 sie 2023, 21:13

Scania_9640 pisze: 23 sie 2023, 21:01 Nie będzie szybciej kiedy włączy się na PAT. Obecne linie + 2x9 to PAT byłby totalnie zapchany i przejechanie go + obsługa przystanku+ przejechanie całego ronda żeby nawrócić przy obecnych korkach z powodu remontu Mostu trwała by zapewne kilkanaście minut, a tak autobus zaoszczędzi mnóstwo czasu i nie zdziwię się jak na początku będzie tam stać policja i pilnować organizacji ruchu.
Blokada jest od Podwawelskiego do wjazdu na skrzyżowanie i tam autobusy tracą masę czasu a nie na PAT, analogicznie w stronę Podwawelskiego. Nigdy nie zdarza się żeby stracić więcej jak 2 minuty na objechaniu ronda więc jak ktoś kombinuje i szuka rozwiązań to niech się weźmie za samochody które uniemożliwiają normalne kursowanie autobusom, jakby komuś zależało to by policja tam od lat stała i pilnowała a czy tak jest? nie!

suchy
Ekspert
Posty: 774
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Salwator

Post autor: suchy » 23 sie 2023, 21:14

Scania_9640 pisze: 23 sie 2023, 21:01 Nie będzie szybciej kiedy włączy się na PAT. Obecne linie + 2x9 to PAT byłby totalnie zapchany i przejechanie go + obsługa przystanku+ przejechanie całego ronda żeby nawrócić przy obecnych korkach z powodu remontu Mostu trwała by zapewne kilkanaście minut, a tak autobus zaoszczędzi mnóstwo czasu i nie zdziwię się jak na początku będzie tam stać policja i pilnować organizacji ruchu.
Żeby odkorkować lewoskręt dla autobusów wystarczy zmienić cykl sygnalizacji - obecnie bardzo często jest tak, że autobus dostaje szczelinę do skrętu w Konopnickiej co dwa cykle (albo 1x w cyklu, a tramwaj podwójnie - nie przyglądałem się szczególnie gdzie się kończy poprzedni cykl, a zaczyna kolejny :D )

Na przykład:
- autobus stoi na przystanku, za nim stoi tramwaj,
- autobus rusza, wjeżdża na środek ronda na pas do skrętu i czeka na pionowe,
- do tramwaju dalej wsiadają ludzie więc motorniczemu uciekła szczelina na przystanku, po załadowaniu pasażerów podjeżdża do przodu pod sygnalizator - AUTOBUS DALEJ STOI do skrętu (czemu teraz nie dostał światła :?: )
- tramwaj po 30-40 sekundach dostaje ponownie pionową szczelinę do jazdy na wprost i przejeżdża przez rondo (AUTOBUS DALEJ STOI),
- teraz dopiero autobus dostaje szczelinę do skrętu.

Gdyby dodać to drugie otwarcie dla autobusów (w podkreślonym wyżej miejscu), to korki autobusowe byłyby o wiele mniejsze. Obwiednia ronda i tak będzie zakorkowana przez samochody - więc kierowcom aut nie zrobi to żadnej różnicy, że autobus drugi raz dostanie szczelinę.

A jak MichałTyniec już napisał - korki nie tworzą się na zawrocie ze środka wyspy w kierunku Kapelanki (skrajny lewy pas obwiedni nad torowiskiem - https://www.google.pl/maps/place/rondo+ ... ?entry=ttu )

pjetrek
Ekspert
Posty: 630
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Salwator

Post autor: pjetrek » 23 sie 2023, 22:18

A tak z innej beczki, czy przy okazji remontu pętli na Salwatorze zostanie też udrożnione żeberko?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 20 gości