Salwator
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Salwator
Ja bym się zastanowił nad przetrasowaniem pary 124/424 do Salwatora właśnie oraz zamiast przez Prażmowskiego - przez Rakowicką. I wtedy można by "2" pożegnać... Nawet bym to zrobił tak by 124/424 jechały przez Mogilskie - Lubomirskiego - Rakowicką z wyznaczeniem przystanku "Uniwersytet Ekonomiczny" za skrętem z Lubomirskiego w Rakowicką. Nie wiem wszakże, czy są duże potoki w relacji Os. Podwawelskie - Jubilat na 124/424, ale jeśli potok jest, to można by przedłużyć 502 do Podwawelskiego.
-
- Znawca
- Posty: 135
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Re: Salwator
A ładowanie gdzie? Nie liczyłbym, że MPK ściągnie elektryki z tej linii, bo ta linia jest wprost pod nie idealna + kursuje przez ŚCISŁE centrum. Nie przejdzie to za żadne skarby.tomaszep42 pisze: ↑29 mar 2023, 16:42 Ja bym się zastanowił nad przetrasowaniem pary 124/424 do Salwatora właśnie oraz zamiast przez Prażmowskiego - przez Rakowicką. I wtedy można by "2" pożegnać... Nawet bym to zrobił tak by 124/424 jechały przez Mogilskie - Lubomirskich - Rakowicką z wyznaczeniem przystanku "Uniwersytet Ekonomiczny" za skrętem z Lubomirskich w Rakowicką. Nie wiem wszakże czy są duże potoki w relacji Oś Podwawelskie - Jubilat na 124/424, ale jeśli potok jest to można by przedłużyć 502 do Podwawelskiego
Ex kierowca MPK, PW.
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Salwator
Linia 2 coraz bardziej niestety traci na znaczeniu i nie wiem czy nie byłoby złym pomysłem przekierować "20" na Salwator a zamiast "2" przywrócić daaaaawną "12" CM Rakowicki - Bronowice Małe... przy okazji trochę odciążenie dla pękającej w szwach "4" przynajmniej w dojeździe w rejony Dworca/Teatru Słowackiego
Re: Salwator
Wobec otwarcia tramwaju przez Meissnera, nie jestem pewny czy za dwa lata "124/424" jeszcze będzie jeździł.
PS. Zgodnie z Waszymi sugestiami, część postów przeniesiona - do tematu o Bronowicach.
PS. Zgodnie z Waszymi sugestiami, część postów przeniesiona - do tematu o Bronowicach.
Re: Salwator
W nawiązaniu do dyskusji z "Dzisiaj na mieście", zastanawia mnie jaki będzie układ linii do Salwatora i Cichego Kącika po remoncie Kościuszki. "6" do CK wg mnie się przyjęła - potrzebne było połączenie w relacji CK - Filharmonia. Linia ma swoich pasażerów na tym odcinku, a alternatywy brak, nawet z przesiadką.
Z drugiej strony, nie wyobrażam sobie by docelowo zostawiać węzeł przesiadkowy w Salwatorze tylko z dwoma tramwajami, i żadnym w stronę Podgórza. Można np. tanim kosztem skierować do Salwatora jeszcze "44" (przy okazji bardziej wzmocniłoby trasę "4"), jednak to tylko szczytówka, no i dalej nie zapewnia połączenia stamtąd w stronę wspomnianego Podgórza.
Z drugiej strony, nie wyobrażam sobie by docelowo zostawiać węzeł przesiadkowy w Salwatorze tylko z dwoma tramwajami, i żadnym w stronę Podgórza. Można np. tanim kosztem skierować do Salwatora jeszcze "44" (przy okazji bardziej wzmocniłoby trasę "4"), jednak to tylko szczytówka, no i dalej nie zapewnia połączenia stamtąd w stronę wspomnianego Podgórza.
Re: Salwator
Jeżeli "6" zostałaby na Cichym Kąciku, to można by dodatkowe kursy szczytowe "13" skierować do Salwatora jako "43", a w zamian skierować "44" do Bronowic. Lepsze to niż prawie całkowite dublowanie "2" i "44".
Re: Salwator
Zastanawiam się tylko czy z Salwatora połączenie z Podgórzem jest aż tak bardzo istotne, bo ilekroć widziałem "6" to zapełnień nie było tam jakichś bardzo rewelacyjnych. Moim zdaniem o wiele bardziej z Salwatora przydałoby się połączenie z Rondem Mogilskim. Gdy "20" dojeżdżała tam objazdem to akurat dużo ludzi jechało tym tramwajem znacznie dalej niż do Teatru Słowackiego.Kaszmir pisze: ↑10 kwie 2023, 22:41 Z drugiej strony, nie wyobrażam sobie by docelowo zostawiać węzeł przesiadkowy w Salwatorze tylko z dwoma tramwajami, i żadnym w stronę Podgórza. Można np. tanim kosztem skierować do Salwatora jeszcze "44" (przy okazji bardziej wzmocniłoby trasę "4"), jednak to tylko szczytówka, no i dalej nie zapewnia połączenia stamtąd w stronę wspomnianego Podgórza.
Re: Salwator
Myślę, że jeżeli "6" przez kilka lat na Salwatorze nie ma, to już tam nie wróci. Kto się miał odzwyczaić, zdążył się odzwyczaić. Kto miał znaleźć inne połączenie, z pewnością znalazł. A kto przestał korzystać z KM, i tak do niej nie wróci. Bądźmy szczerzy, nikt nie będzie czekał kilka lat, aż mu połączenie przywrócą. Zresztą to samo było na drugim końcu tej linii, na Kurdwanowie. Gdy "6" zniknęła w weekendy, przez kilka tygodni czy miesięcy można się było łudzić, że wróci. Potem nawet większość użytkowników tego forum już uważała, że to stan docelowy. Stąd ja jednak zakładałbym, że jeśli nie dojdzie do większej zmiany siatki tramwajowej w Krakowie, to mimo remontu Salwator zostanie z "1" i "2".
Choć minimum, jakie według mnie powinno się wydarzyć, to zamiana końcówek "2" i "20". To znaczy docelowo jestem zwolennikiem porządniejszych zmian w organizacji linii, ale w przypadku Salwatora i CK przy "6" kursującej na Cichy Kącik już teraz na Salwator powinna dojeżdżać "20", a na CK linia "2". W mojej ocenie CK ma w dzisiejszym stanie niepotrzebną nadpodaż kursów. Dwie linie z f=15 przez cały tydzień powinny tam w zupełności wystarczyć. Natomiast dla Salwatora byłoby to wzmocnienie połączenia z Basztową i zapewnienie dojazdu do Ronda Mogilskiego, południowej części Krakowa czy poprawy przesiadki w tamtym kierunku. Co najciekawsze, taka zmiana byłaby nawet... oszczędnością, bo przejazd od skrzyżowania pod UJ do Salwatora jest ~300m krótszy niż na Cichy Kącik. Więc kierując mocniejsze "20" na Salwator a słabsze "2" do CK przyniosłoby to zauważalne oszczędności (na parę kursów autobusowych gdzieś by starczyło na pewno;-) ).
Choć minimum, jakie według mnie powinno się wydarzyć, to zamiana końcówek "2" i "20". To znaczy docelowo jestem zwolennikiem porządniejszych zmian w organizacji linii, ale w przypadku Salwatora i CK przy "6" kursującej na Cichy Kącik już teraz na Salwator powinna dojeżdżać "20", a na CK linia "2". W mojej ocenie CK ma w dzisiejszym stanie niepotrzebną nadpodaż kursów. Dwie linie z f=15 przez cały tydzień powinny tam w zupełności wystarczyć. Natomiast dla Salwatora byłoby to wzmocnienie połączenia z Basztową i zapewnienie dojazdu do Ronda Mogilskiego, południowej części Krakowa czy poprawy przesiadki w tamtym kierunku. Co najciekawsze, taka zmiana byłaby nawet... oszczędnością, bo przejazd od skrzyżowania pod UJ do Salwatora jest ~300m krótszy niż na Cichy Kącik. Więc kierując mocniejsze "20" na Salwator a słabsze "2" do CK przyniosłoby to zauważalne oszczędności (na parę kursów autobusowych gdzieś by starczyło na pewno;-) ).
Pół żartem pół serio, pamiętam jak w ubiegłym roku nie wyobrażałeś sobie pozostawienia odcinka Kurdwanów - centrum wyłącznie z "24" w f=15. Jak widać w Krakowie wielu rzeczy można sobie nie wyobrażać, ale decydenci niejedno już wydawałoby się 'niewyobrażalne' potrafili nam zaserwować... :-/
Re: Salwator
Przebudowa ul. Kościuszki i Zwierzynieckiej. Jeszcze rok jeżdżenia przy Jubilacie jednym pasem
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/przeb ... lqgHsyi4tI
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/przeb ... lqgHsyi4tI
Przez cały okres prac ruch tramwajowy na trasie do Salwatora będzie wyłączony. Linia nr 1 zostanie skierowana do ul. Wańkowicza.
Obsługę środkowego odcinka ul. Kościuszki na czas prac ma zapewnić przedłużenie linii 502. Ma ona pojechać ulicami Dunin-Wąsowicza, Senatorską, Komorowskiego (w przeciwnym kierunku niż obecnie), fragmentem ul. Kościuszki i Borelowskiego-Lelewela. W ten sposób stworzy się „pętla”, która umożliwi obsługę tego rejonu.
Linie 109, 209, 229, 239, 249, 259, 269 zostaną przekierowane przez most Zwierzyniecki do pętli na os. Podwawelskim. Do pętli Salwator dojadą tylko linie 100/101.
Re: Salwator
*Cichego Kącika, nie Wańkowicza Na podlinkowanej stronie już poprawione.
Re: Salwator
Ciekawe rozwiązanie. Może tak:fysztof pisze: ↑11 kwie 2023, 13:55 Myślę, że jeżeli "6" przez kilka lat na Salwatorze nie ma, to już tam nie wróci. Kto się miał odzwyczaić, zdążył się odzwyczaić. Kto miał znaleźć inne połączenie, z pewnością znalazł. A kto przestał korzystać z KM, i tak do niej nie wróci. Bądźmy szczerzy, nikt nie będzie czekał kilka lat, aż mu połączenie przywrócą. Zresztą to samo było na drugim końcu tej linii, na Kurdwanowie. Gdy "6" zniknęła w weekendy, przez kilka tygodni czy miesięcy można się było łudzić, że wróci. Potem nawet większość użytkowników tego forum już uważała, że to stan docelowy. Stąd ja jednak zakładałbym, że jeśli nie dojdzie do większej zmiany siatki tramwajowej w Krakowie, to mimo remontu Salwator zostanie z "1" i "2".
Choć minimum, jakie według mnie powinno się wydarzyć, to zamiana końcówek "2" i "20". To znaczy docelowo jestem zwolennikiem porządniejszych zmian w organizacji linii, ale w przypadku Salwatora i CK przy "6" kursującej na Cichy Kącik już teraz na Salwator powinna dojeżdżać "20", a na CK linia "2". W mojej ocenie CK ma w dzisiejszym stanie niepotrzebną nadpodaż kursów. Dwie linie z f=15 przez cały tydzień powinny tam w zupełności wystarczyć. Natomiast dla Salwatora byłoby to wzmocnienie połączenia z Basztową i zapewnienie dojazdu do Ronda Mogilskiego, południowej części Krakowa czy poprawy przesiadki w tamtym kierunku. Co najciekawsze, taka zmiana byłaby nawet... oszczędnością, bo przejazd od skrzyżowania pod UJ do Salwatora jest ~300m krótszy niż na Cichy Kącik. Więc kierując mocniejsze "20" na Salwator a słabsze "2" do CK przyniosłoby to zauważalne oszczędności (na parę kursów autobusowych gdzieś by starczyło na pewno;-) ).
1 Salwator - Wzgórza Krzesławickie (przez Franciszkańska)
20 Salwator - Mały Płaszów (przez Basztowa)
6 Cichy Kącik - Mały Płaszów (przez Franciszkańska)
10 Cichy Kącik - Pleszów (przez Basztowa)
2 Cmentarz Rakowicki - Kurdwanów (przez Westerplatte)
W tym układzie Salwator i Cichy Kącik mają połączenia w różne kierunki ale z mocniejszymi liniami na tym pierwszym. CK nie traci też połączenia z Rondem Mogilskim. 10 skrócona, Kurdwanów dalej obstawiony połączeniem do centrum przez Łagiewniki i ul. Krakowska
Re: Salwator
Myślę, że miałoby to sens Przy okazji to powrót trasy dawnej "15", Pleszów - Cichy Kącik.
Re: Salwator
"109" przez Gryfity? Będzie się działo.
A "2" zapewne połączona z "6"
A "2" zapewne połączona z "6"
https://www.facebook.com/story.php?stor ... 7991051830Witold Górny - Wiceprzewodniczący Rady Dzielnicy VII Zwierzyniec pisze:Lepsza komunikacja na czas przebudowy ul. Kościuszki
Interwencja w Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie zakończyła się sukcesem Podczas przebudowy ul. Kościuszki:
* autobus linii 109 będzie nadal jeździł na Salwator, a najprawdopodobniej także dalej do Cichego Kącika (ulicami: Królowej Jadwigi, Emaus, Jaxy Gryfity, Focha, Królowej Jadwigi, Piastowską – tu pomiar i decyzja jutro)
* tramwaj linii 1 będzie kursował do pętli Cichy Kącik
* tramwaj linii 2 będzie na czas przebudowy zawieszony, ale pętla Cmentarz Rakowicki obsługiwana będzie przez jedną z linii przejeżdżających pod Filharmonią i pod Bagatelą
* linie aglomeracyjne – tak, jak w piątkowej propozycji – będą kursowały przez Most Zwierzyniecki do Ronda Grunwaldzkiego
Dziękuję Wam za liczne wiadomości i telefony w sprawie
Dziękuję także Dyrektorowi @Łukasz Franek za - jak zwykle - świetną rozmowę i otwartość na argumenty
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 16 gości