Prądnik Biały

- Linie, trasy, rozkłady
pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Prądnik Biały

Post autor: pjetrek » 23 gru 2021, 15:09

Kaszmir pisze: 20 gru 2021, 10:15 Tym bardziej, że trasę trochę wchłonęło "337". Niemniej dobrze, że linia wraca - choć dalej obstawiam, że przetrwa tylko do oddania tramwaju.
Kaszmir pisze: 23 gru 2021, 10:40 Linie przyspieszone z definicji obsługują mniej przystanków. Podobnie było gdy zamieniano "115" w "537" czy część kursów "172" w "572".
Dlatego myślę, że nie można używać argumentu, że 337 ma w jakikolwiek sposób zastąpić 154 ;)

Mieszkańcy Prądnika i Krowodrzy potrzebują normalnej linii, która obsłuży ich przystanki i zapewni dojazd z/do centrum, a nie jedynie agloekspresu, który śmiga pod ich oknami (w połowie pusty...)

wanek
Pasażer
Posty: 23
Rejestracja: 28 sie 2021, 19:57

Re: Prądnik Biały

Post autor: wanek » 01 sty 2022, 13:36

pjetrek pisze: 20 gru 2021, 17:29 Poza tym może powrót 154 i dokończenie "prostowania 130" w postaci zmiany trasy 144 pozwoli na powrót 140 na starą trasę...
Obyś był Prorokiem!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Biały

Post autor: Kaszmir » 01 sty 2022, 14:23

Z tego co rozmawiałem z urzędnikami, to faktycznie dostają skargi na nową trasę "140" i chyba byliby skłonni przywrócić poprzedni przebieg linii :) Tylko właśnie trzeba znaleźć zastępstwo na przystanku "Łokietka".

Stąd też było moje pytanie o przekierowanie "120/220/240" przez Łokietka do N. Kleparza, jeszcze zanim ogłoszono powrót "154" - szukałem pomysłów.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Biały

Post autor: Kaszmir » 14 sty 2022, 17:31

ZIM podał prawdziwe informacje (tu był post) - "154" ma wrócić, możliwe że nawet w ciągu paru tygodni. Wróci pewnie na rok-dwa bo po otwarciu tramwaju do GN raczej będzie kandydatem do likwidacji. Jednak wróci :)

"140" ma zatem szansę wrócić na dawną trasę przez Łobzów. Lobbujemy za tym, trzymacie kciuki.

tiross
Miłośnik
Posty: 54
Rejestracja: 19 lut 2020, 15:30
Lokalizacja: IV Prądnik Biały - Prądnik Biały Zachód

Re: Prądnik Biały

Post autor: tiross » 14 sty 2022, 22:54

Kaszmir pisze: 14 sty 2022, 17:31 "154" ma wrócić, możliwe że nawet w ciągu paru tygodni. Wróci pewnie na rok-dwa bo po otwarciu tramwaju do GN raczej będzie kandydatem do likwidacji. Jednak wróci :)
A nie ma może pomysłu by linia 154 obsługiwała dotąd nieobsługiwane rejony Żabińca jako dowozówka do tramwaju? Może zdałoby to egzamin? Lub coś w rodzaju nowej trasy przez Wrocławską i Łokietka (z przystankiem w okolicy Oboźnej lub Poznańskiej), Krowoderskich Zuchów koło pętli dalej Fieldorfa-Nila, Zdrową na Żabiniec? :) To taka bardzo luźna myśl nt. przyszłości linii.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Biały

Post autor: Kaszmir » 16 sty 2022, 9:55

tiross pisze: 14 sty 2022, 22:54A nie ma może pomysłu by linia 154 obsługiwała dotąd nieobsługiwane rejony Żabińca jako dowozówka do tramwaju? Może zdałoby to egzamin? Lub coś w rodzaju nowej trasy przez Wrocławską i Łokietka (z przystankiem w okolicy Oboźnej lub Poznańskiej), Krowoderskich Zuchów koło pętli dalej Fieldorfa-Nila, Zdrową na Żabiniec? :) To taka bardzo luźna myśl nt. przyszłości linii.
Czemu nie, choć to raczej byłaby już inna linia ;) "154" jako połączenie Prądnika Białego z centrum, ma raczej tylko rok-dwa istnienia bo potem będzie tramwaj.

ZTP poważnie rozważał autobus na Żabiniec, acz chyba pomysł wstrzymano. Nie jestem pewny jaki był powód. Acz problem z linią chyba jest taki, że cokolwiek puścimy, będzie więcej stało w korku niż jechało i ludziom i tak będzie szybciej podejść na tramwaj pieszo. Z tego powodu nawet gdyby powstała, musi to raczej być linia dedykowana tylko temu rejonowi, inaczej opóźnienia przełożą się też na mieszkańców innych rejonów.

Co do Łokietka (odcinka od przejazdu kolejowego do Wrocławskiej), wydaje się że stety/niestety ZTP odpuści ten rejon. Pewnie też wyszło, że potencjalna liczba klientów byłaby mała, zwłaszcza że linia stałaby w korkach a niedaleko jest Wrocławska ze "130". Dodali przystanek przy Friedleina i chyba uznano, że to jest wystarczające. Acz też uważam, że takie połączenie byłoby interesujące ;)

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Prądnik Biały

Post autor: yosujiro » 16 sty 2022, 10:03

Jak chodzi o Żabiniec, to wystarczyłoby, żeby jak 140 było jednokierunkowe i jechało przez Jaracza, a dalej koło szpitala do Prądnickiej. Wtedy korki na Zdrowej już nie robią problemu. Jedynie trzeba by zlikwidować część miejsc parkingowych na krótkim odcinku Siemaszki, a to może powodować protesty, mimo że chodziłoby tylko o kilka miejsc na krótkim odcinku.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Biały

Post autor: Kaszmir » 16 sty 2022, 11:15

Ok. Czyli Pielęgniarek się nie korkuje?

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Prądnik Biały

Post autor: yosujiro » 16 sty 2022, 12:12

Zwykle nie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Biały

Post autor: Kaszmir » 04 kwie 2022, 15:39

"144" i "154" wracają na Prądnik Biały :) Na "154" drobna zmiana - przy Dworcu Głównym będzie kończyć na Ogrodowej (jak "304", dawniej "132"), nie na Kurnikach jak wcześniej. Zmiana wg mnie całkowicie niekorzystna:
1) przystanek ten jest położony dalej od I obwodnicy,
2) linia będzie się zatrzymywać gdzie indziej niż "130" (mimo braku wspólnych przystanków na północy, obsługują podobny rejon więc komuś mogą pasować obie),
3) utrudnienie korzystania z ładowarki: autobusy będą musiały robić dodatkowe kółko wokół centrum, by podjechać na stację na Pawiej,
4) to kolejny sygnał, że "132" raczej nie wróci w dotychczasowej formie,
5) to skrócenie trasy, a więc cięcia które nie przerzucą się na wzmocnienie rozkładu.

Ciężko zrozumieć tę decyzję, za wyjątkiem szukania oszczędności gdzie się da.
Przywrócenie ruchu dwukierunkowego na ul. Pachońskiego
od 7.04.2022
144, 154, 744, 904

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z kolejnym etapem prac przy budowie linii tramwajowej do Górki Narodowej i przywróceniem ruchu dwukierunkowego na ul. Pachońskiego, od dnia 7.04.2022 r. (czwartek) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych:

* linia 144:
--- zostanie przywrócona na stałą trasę w rejonie Prądnika Białego: Rżąka – … – Stachiewicza – Wybickiego – Batalionu “Skała” AK – Wyki – Pachońskiego – Piaszczysta – Prądnik Biały;
--- w związku z trwającą przebudową ul. Jakubowskiego nadal będzie w tym rejonie kursować po dotychczasowej trasie czasowo zmienionej;

* linia 154 – zostanie przywrócona wraz z wprowadzeniem nowej stałej trasy: Prądnik Biały – Piaszczysta – Pachońskiego – Wyki – Batalionu “Skała” AK – Władysława Łokietka – Wybickiego – Doktora Twardego – Prądnicka – Al. Słowackiego – Warszawska – Ogrodowa – Dworzec Główny Zachód (powrót: Ogrodowa – Pawia);
--- przystanek końcowo-początkowy Dworzec Główny Zachód będzie zlokalizowany na ul. Ogrodowej;
--- w związku z trwającym remontem na ul. Prądnickiej linia będzie kursować po trasie czasowo zmienionej (tylko w kierunku Prądnika Białego): Dworzec Główny Zachód – … – Al. Słowackiego – Wrocławska – Wybickiego – Władysława Łokietka – … – Prądnik Biały;
--- przystanek Nowy Kleparz w kierunku Prądnika Białego zostanie przeniesiony do tymczasowej lokalizacji na początek ul. Wrocławskiej;
--- na tymczasowo zmienionym odcinku trasy linia NIE będzie obsługiwać żadnych przystanków;

* linia 744 – zostanie zlikwidowana;

* linia 904 – zostanie przywrócona na stałą trasę (od nocy 7/8.04.2022 r.).

Zasady zachowania ważności biletów
Bilety okresowe wykupione na linię 154 zachowują ważność na trasie stałej i zmienionej.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... ty/74-2022

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Prądnik Biały

Post autor: Scania_9640 » 04 kwie 2022, 15:50

Nie wiadomo czy wrócą elektryki na 154, bo jest zakaz puszczania ich na prądnickiej (przynajmniej tych przegubowych jest takie info w środku w autobusie przy rozkładzie) a nawet jak wrócą to mogą się ładować na Prądniku Białym, wątpię, ,aby na dworcu się ładowały bo raz, że 179 korzysta z obu ładowarek, a dwa rzadko właśnie działają te dwie.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Prądnik Biały

Post autor: pjetrek » 04 kwie 2022, 15:55

Ale może to dobry czas, żeby wraz z wyprostowaniem 140 w zamian za to na Łokietka i Wybickiego skierować 144?

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Prądnik Biały

Post autor: ant_sm » 04 kwie 2022, 17:11

Kaszmir pisze: 04 kwie 2022, 15:39 2) linia będzie się zatrzymywać gdzie indziej niż "130" (mimo braku wspólnych przystanków na północy, obsługują podobny rejon więc komuś mogą pasować obie)
Według mnie trochę przesadzasz, bo na wspólnym odcinku masz jeszcze kilka innych linii, więc nie wiem jak to ma stanowić jakikolwiek problem.
Kaszmir pisze: 04 kwie 2022, 15:39 3) utrudnienie korzystania z ładowarki: autobusy będą musiały robić dodatkowe kółko wokół centrum, by podjechać na stację na Pawiej
Jak już wspomniano wcześniej. Ładowarki na Pawiej są dla 179. Obecnie elektryki 8.9 jeżdżą na 537 i ładują się na DGW więc zakładam, że właśnie tam będą jechać, jeśli skierują je na 154.
Kaszmir pisze: 04 kwie 2022, 15:39 5) to skrócenie trasy, a więc cięcia które nie przerzucą się na wzmocnienie rozkładu.
Policzyłem i skrócenie trasy to około 350m na kółku. Trasa w obu kierunkach to około 11,2km. Zakładając, że w dzień powszedni wykona 50 kursów, a w dni wolne po 36 to w tygodniu mamy oszczędności pozwalające uruchomić zawrotne 10 kółek. Wydaje mi się, że to jednak nie oszczędności były przyczyną takiej zmiany.
Kaszmir pisze: 04 kwie 2022, 15:39 4) to kolejny sygnał, że "132" raczej nie wróci w dotychczasowej formie
To według mnie nie jest nowością, biorąc pod uwagę ile autobusów zabrały agloexpressy, natomiast ciekaw jestem czy ZTP coś w Hucie da za 132 czy jednak to będą realne cięcia.

Kolec
Znawca
Posty: 190
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Prądnik Biały

Post autor: Kolec » 04 kwie 2022, 17:51

Jak już coś jeszcze musi kończyć na Ogrodowej to powinno to być 179, gdyż ma podobny kierunek do 304.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Biały

Post autor: Kaszmir » 04 kwie 2022, 18:16

ant_sm pisze: 04 kwie 2022, 17:11Według mnie trochę przesadzasz, bo na wspólnym odcinku masz jeszcze kilka innych linii, więc nie wiem jak to ma stanowić jakikolwiek problem.
Chodzi o dojazd w rejony Azorów / Łokietka - z Dworca Głównego Zachód są tylko "130" i "154". Niby nie mają wspólnych przystanków na północy, jednak osobom mieszkającym np. między Łokietka a Stachiewicza, obie mogą się przydać.
ant_sm pisze: 04 kwie 2022, 17:11Policzyłem i skrócenie trasy to około 350m na kółku. Trasa w obu kierunkach to około 11,2km. Zakładając, że w dzień powszedni wykona 50 kursów, a w dni wolne po 36 to w tygodniu mamy oszczędności pozwalające uruchomić zawrotne 10 kółek. Wydaje mi się, że to jednak nie oszczędności były przyczyną takiej zmiany.
To bardzo dużo. Pozwoliłoby np. dołożyć brakujące kursy "140" po godz. 21 i/albo w weekendy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 9 gości