Prądnik Biały

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Prądnik Biały

Post autor: sorig » 23 wrz 2020, 21:31

Zieleńczanin pisze: 23 wrz 2020, 19:24 A według mnie poszło o przystanek w okolicy Piaszczystej. Sama Piaszczysta odpada, bo nie ma peronu przy trasie "744".
No dobra, ale znowu Piaszczystą od Pachońskiego dzieli zaledwie 180 metrów, co da się przejść w czasie poniżej 2 minut. A na północ od tego przystanku nie ma prawie nic.
Jakby miał pętlę na Krowodrzy Górce, to byłby z kolei opóźniony na innych odcinkach trasy. Zresztą pewnie i tak będzie opóźniony na całej.
Pewnie tak, ale to koordynacja na KG jest najważniejsza, bo stamtąd odjeżdżają tramwaje. Poza tym podobno Pleszowska jakoś okropnie nie stoi, więc problemem byłaby tylko Białoprądnicka.
Nie do końca Cię tu rozumiem. Gdyby miał pętlę na Krowodrzy Górce, to mógłby po prostu przejeżdżać przez pętlę Prądnik Biały, przelotowo.
IMO by nawet nie musiał. To jest w zasadzie jeden zespół przystankowy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Biały

Post autor: Kaszmir » 23 wrz 2020, 22:11

sorig pisze: 23 wrz 2020, 21:31Pewnie tak, ale to koordynacja na KG jest najważniejsza, bo stamtąd odjeżdżają tramwaje. Poza tym podobno Pleszowska jakoś okropnie nie stoi, więc problemem byłaby tylko Białoprądnicka.
Hm, jeśli korki są na Białoprądnickiej, to to nie jest tak, że właśnie dzięki pętli na Prądniku Białym "744" ma szansę przyjeżdżać w miarę punktualnie na Krowodrzę Górkę (a także odjeżdżać z niej)?

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Prądnik Biały

Post autor: Zieleńczanin » 24 wrz 2020, 7:51

Kaszmir pisze: 23 wrz 2020, 21:20 Nie do końca Cię tu rozumiem. Gdyby miał pętlę na Krowodrzy Górce, to mógłby po prostu przejeżdżać przez pętlę Prądnik Biały, przelotowo.
Zgadza się. Z drugiej strony - jaki miałoby to sens? Skoro i tak "744" wjeżdża na pętlę na Prądniku, raczej nie ma sensu, aby jeszcze kołowała na wjeździe i wyjeździe na krowoderską pętlę.
sorig pisze: 23 wrz 2020, 21:31 Pewnie tak, ale to koordynacja na KG jest najważniejsza, bo stamtąd odjeżdżają tramwaje. Poza tym podobno Pleszowska jakoś okropnie nie stoi, więc problemem byłaby tylko Białoprądnicka.
No obecnie najbardziej korkogennym miejscem na odcinku KG -> PB jest (przynajmniej popołudniu)... przejazd tramwajowy na Fieldorfa-Nila.
Z drugiej strony, nie uważam żeby planowanie przesiadek na linię f~7,5 było niezbędne.

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Prądnik Biały

Post autor: Lw25 » 24 wrz 2020, 9:49

Krowoderskich Zuchów też się lubi korkować. Nawet bardziej od Nila. I to bez prac na Opolskiej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Biały

Post autor: Kaszmir » 24 wrz 2020, 10:30

Zieleńczanin pisze: 21 wrz 2020, 16:48Akurat w skierowanie "144" na Azory na stałe ciężko mi uwierzyć. Prędzej według mnie może nastąpić likwidacja "154" i zamiana "744" na linię stałą. Albo po budowie tramwaju na Górkę Narodową całkowita likwidacja "154". Ogólnie dziwi mnie całkowite zawieszenie "154".
Pewnie szukali wzkm na "744". Zgadzam się z Tobą, o ile o "144" jestem w miarę spokojny, tak przyszłość "154" może być niepewna. Likwidacja? Skrócenie do Krowodrzy Górki? Parę razy były przymiarki do skrócenia, w 2013 nawet przez chwilę miała taką stałą trasę lecz została oprotestowana.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Prądnik Biały

Post autor: sorig » 24 wrz 2020, 10:34

Czyli chyba nie będzie nadużyciem napisanie, że korki będą na całej trasie, z małymi wyjątkami. Czuję, że rzeczywiście postój na Prądniku Białym może poprawić punktualność na początkowym odcinku trasy, tak jak pisaliście wyżej. Niestety przez to linia i tak będzie mało użyteczna, z powodu o którym wspomniałem kilka postów wcześniej. Lepsza by była skrócona wersja "154".

Po otwarciu tramwaju "154" w ogóle traci sens, pisałem o tym tutaj. Ta linia stałaby się ewenementem na skalę miasta.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Biały

Post autor: Kaszmir » 24 wrz 2020, 11:01

Pojawiły się nowe rozkłady.
"744": http://rozklady.ztp.krakow.pl/?lang=PL& ... &linia=744
"194": http://rozklady.ztp.krakow.pl/?lang=PL& ... &linia=194
sorig pisze: 24 wrz 2020, 10:34Po otwarciu tramwaju "154" w ogóle traci sens, pisałem o tym tutaj. Ta linia stałaby się ewenementem na skalę miasta.
Dla Prądnika Białego pewnie straci sens, natomiast "154" obsługuje też Wybickiego i Łokietka - gdzie tramwaju nie ma, a linia ta (razem ze "140") często właśnie pełni rolę dowozówki do innych linii, w tym tramwajów.

Chyba że za likwidację "154" wzmocnione zostanie "140", to byłoby całkiem ok.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Prądnik Biały

Post autor: damian_krk2 » 25 wrz 2020, 11:36

Pomijając temat linii 144. Od poniedziałku zawieszona zostanie linia 154 którą obsługują Solaris Urbino 12 electric, które pójdą pewnie na 124 i 169. Natomiast co z Solarisami Urbino 8.9 Electric - ja bym obstawiał 537.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Prądnik Biały

Post autor: prezes » 25 wrz 2020, 11:52

damian_krk2 pisze: 25 wrz 2020, 11:36 Pomijając temat linii 144. Od poniedziałku zawieszona zostanie linia 154 którą obsługują Solaris Urbino 12 electric, które pójdą pewnie na 124 i169. Natomiast co z Solarisami Urbino 8.9 Electric - ja bym obstawiał 537.
Może puszczą na tę tymczasową linię "744"? Wszak bowiem będzie mieć ona postoje na Prądniku Białym, a jest tam ładowarka do elektryków.

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Prądnik Biały

Post autor: Jamnik » 25 wrz 2020, 12:13

prezes pisze: 25 wrz 2020, 11:52
damian_krk2 pisze: 25 wrz 2020, 11:36 Pomijając temat linii 144. Od poniedziałku zawieszona zostanie linia 154 którą obsługują Solaris Urbino 12 electric, które pójdą pewnie na 124 i169. Natomiast co z Solarisami Urbino 8.9 Electric - ja bym obstawiał 537.
Może puszczą na tę tymczasową linię "744"? Wszak bowiem będzie mieć ona postoje na Prądniku Białym, a jest tam ładowarka do elektryków.
Na "744" mają być standardowe.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Prądnik Biały

Post autor: damian_krk2 » 25 wrz 2020, 19:15

Dlatego obstawiam 537 na 90%, to że nie będą w ruchu na 5%. No i jeszcze kandydatem ale z bardzo mała szansą jest 224.

Radek_D
Pomiarowiec
Posty: 75
Rejestracja: 24 lut 2020, 15:27
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna/ Kraków

Re: Prądnik Biały

Post autor: Radek_D » 25 wrz 2020, 22:37

224 z SU 8,9 Electric? No to by było coś 😉

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Prądnik Biały

Post autor: damian_krk2 » 25 wrz 2020, 22:39

Radek_D pisze: 25 wrz 2020, 22:37 224 z SU 8,9 Electric? No to by było coś 😉
Ładowarkę na Zajezdni Podgórze ma. Aczkolwiek szansa na to jest bliska 0.0001%

Radek_D
Pomiarowiec
Posty: 75
Rejestracja: 24 lut 2020, 15:27
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna/ Kraków

Re: Prądnik Biały

Post autor: Radek_D » 25 wrz 2020, 22:48

Ale jakaś zawsze jest. Wszak ostatnio pokazane było, że nie ma rzeczy niemożliwych 🙊😅

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Biały

Post autor: Kaszmir » 25 wrz 2020, 23:53

Z pętli "224" chyba jednak jest trochę za daleko do zajezdni - autobusy traciłyby sporo czasu na zjazdy ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 9 gości