Prądnik Biały
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Prądnik Biały
Akurat w skierowanie "144" na Azory na stałe ciężko mi uwierzyć. Prędzej według mnie może nastąpić likwidacja "154" i zamiana "744" na linię stałą. Albo po budowie tramwaju na Górkę Narodową całkowita likwidacja "154". Ogólnie dziwi mnie całkowite zawieszenie "154".
-
- Pomiarowiec
- Posty: 75
- Rejestracja: 24 lut 2020, 15:27
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna/ Kraków
Re: Prądnik Biały
Widać uznali, że nie ma potrzeby mieszkańcom Prądnika Białego dojeżdżać do Dworca Gł. zawsze przecież można 744 gdzieś gdzie można się przesiąść. Wszak punkty przesiadkowe są teraz takie modne
Re: Prądnik Biały
Zamiast uruchamiać "744" trzeba było zostawić/wzmocnić "154". No ale niedasie, bo ona musi być w 8.9 Electric.
Re: Prądnik Biały
Komunikat w sprawie tymczasowych zmian na Krowodrzy. Niestety totalnie nieprzemyślano zasady zachowania ważności biletów okresowych. Dość powiedzieć, że bilety na "144" zachowają dodatkowo ważność tylko w "194". W efekcie: pasażer nie będzie miał możliwości powrotu na Prądnik Biały, bo "744" jedzie przez Prądnicką i Piasczystą, gdzie ważność biletu "144" nie obowiązuje
I druga sprawa: nie rozumiem też, czemu - oprócz brakującego "744" - nie dodano możliwości przejazdu "164" od Prądnickiej. Obecnie pasażerowie "144" jadący z Prądnika Białego na południe miasta (r. Matecznego, Bonarka, Prokocim Szpital) będą musieli jechać z aż dwoma przesiadkami ("144" -> "194" -> "173/304/503"). Czemu nie dano im możliwości jechania z jedną, na "164"?
Zresztą taka zmiana przydałaby się również dla biletów na "154" bo ktoś wracający z Nowego Kleparza może próbować podjechać "164" do "744". Słabo, ZTP, niestety tutaj bardzo słabo
I druga sprawa: nie rozumiem też, czemu - oprócz brakującego "744" - nie dodano możliwości przejazdu "164" od Prądnickiej. Obecnie pasażerowie "144" jadący z Prądnika Białego na południe miasta (r. Matecznego, Bonarka, Prokocim Szpital) będą musieli jechać z aż dwoma przesiadkami ("144" -> "194" -> "173/304/503"). Czemu nie dano im możliwości jechania z jedną, na "164"?
Zresztą taka zmiana przydałaby się również dla biletów na "154" bo ktoś wracający z Nowego Kleparza może próbować podjechać "164" do "744". Słabo, ZTP, niestety tutaj bardzo słabo
http://kmkrakow.pl/144, 154, 744
od 28.09.2020
Tymczasowe zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych w rejonie Prądnika Białego
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że w związku z budową trasy tramwajowej do Górki Narodowej i przewidywanymi znacznymi utrudnieniami w ruchu w rejonie ul. Opolskiej, od dnia 28.09.2020 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone następujące tymczasowe zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych:
* linia 144 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Rżąka - … - Stachiewicza – Makowskiego (skręt w lewo z ul. Stachiewicza) – Różyckiego – Azory;
* linia 154 – zostanie zawieszona;
* linia 744 – zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa kursująca po następującej trasie (okrężnej): Prądnik Biały – Piaszczysta – Zielińska – Pachońskiego – Wyki – Batalionu „Skała” AK – Krowoderskich Zuchów – Krowodrza Górka (przystanek końcowo-początkowy na ul. Fieldorfa-Nila, bez wjazdu na pętlę). Powrót: Krowodrza Górka – Fieldorfa-Nila – Prądnicka – Opolska – Pleszowska – Białoprądnicka – Piaszczysta – Prądnik Biały. Linia będzie kursować z częstotliwością co 7,5 minuty w godzinach szczytu, co 12 minut poza godzinami szczytu oraz co 15 minut w dni wolne. Do obsługi należy kierować tabor standardowy.
Zasady zachowania ważności biletów okresowych:
Bilety okresowe wykupione na linię 144 zachowują ważność na trasie stałej i zmienionej tej linii oraz na trasie linii 194 na odcinku Krowodrza Górka – Rondo Grunwaldzkie.
Bilety okresowe wykupione na linię 154 zachowują ważność na stałej trasie tej linii oraz:
* we wszystkich tramwajach na odcinku Dworzec Główny Zachód / Dworzec Główny Tunel / Nowy Kleparz – Krowodrza Górka;
* na trasie linii 130 na odcinku Władysława Łokietka – Dworzec Główny Zachód;
* na całej trasie linii 744.
Za utrudnienia przepraszamy!
Re: Prądnik Biały
Nie mam zielonego pojęcia co autor "744" miał na myśli. Ta linia będzie stać w jeszcze gorszych korkach niż "144" i "154" na swoich oryginalnych trasach. Nie wiem zresztą dla kogo ma być ta linia, bo średnio się pokrywa z trasami tych dwóch linii.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Prądnik Biały
Na pewno w stronę Krowodrzy będzie masakra - ale od Opolskiej powinno być już ok. Z kolei w stronę Prądnika według mnie będzie zupełnie znośnie, w poniedziałek pierwszy raz od dawna widziałem tak pustą Zdrową. Na Opolskiej i Pleszowskiej zresztą też korka nie było.
Re: Prądnik Biały
Właśnie chodzi o korki - skoro i tak będą, to chciano ratować resztę trasy "144", inaczej z linii nie dałoby się korzystać na całym odcinku. "744" ma po prostu dowieźć ludzi do innych tramwajów i autobusów - na pewno jej rozkład będzie loterią, jednak dlatego dano wyższą częstotliwość i krótką trasę, by zawsze była szansa że za chwilę jakiś kurs przyjedzie.
Re: Prądnik Biały
Dokładnie, też tego nie rozumiem. W ostatnich dniach nie było takich tragicznych korków na Prądniku Białym (przez które rzekomo zdecydowano się na te zmiany), aby dzielić linię "144".
I to jest kolejny absurd, przez który pasażerowie z Prądnika Białego będą mieli jeszcze bardziej utrudniony dojazd, chyba że posiadają bilet sieciowy. Jeśli ktoś wymyśla takie objazdy, to powinien zapewnić sensowną alternatywę w taki sposób, aby wszyscy pasażerowie byli jak najmniej na tym stratni. Wydaje mi się, że wypadałoby zainterweniować, aby zostało to poprawione lub zaapelować o wycofanie tych zmian.Kaszmir pisze: ↑23 wrz 2020, 10:12 Komunikat w sprawie tymczasowych zmian na Krowodrzy. Niestety totalnie nieprzemyślano zasady zachowania ważności biletów okresowych. Dość powiedzieć, że bilety na "144" zachowają dodatkowo ważność tylko w "194". W efekcie: pasażer nie będzie miał możliwości powrotu na Prądnik Biały, bo "744" jedzie przez Prądnicką i Piasczystą, gdzie ważność biletu "144" nie obowiązuje
I druga sprawa: nie rozumiem też, czemu - oprócz brakującego "744" - nie dodano możliwości przejazdu "164" od Prądnickiej. Obecnie pasażerowie "144" jadący z Prądnika Białego na południe miasta (r. Matecznego, Bonarka, Prokocim Szpital) będą musieli jechać z aż dwoma przesiadkami ("144" -> "194" -> "173/304/503"). Czemu nie dano im możliwości jechania z jedną, na "164"?
Zresztą taka zmiana przydałaby się również dla biletów na "154" bo ktoś wracający z Nowego Kleparza może próbować podjechać "164" do "744". Słabo, ZTP, niestety tutaj bardzo słabo
Szkoda tylko, że zdecydowano się na ten krok pogarszając ofertę pasażerom z Prądnika Białego. Linia "744" to nie jest żadna alternatywa, bo zapewnia dojazd tylko do tramwaju. Pasażerowie z tamtych okolic, gdy chcieli dojechać do tramwaju, mieli już inne linie do dyspozycji. Mieszkańcy korzystający ze "144" na normalnej trasie pozostaną stratni.Kaszmir pisze: ↑23 wrz 2020, 13:04 Właśnie chodzi o korki - skoro i tak będą, to chciano ratować resztę trasy "144", inaczej z linii nie dałoby się korzystać na całym odcinku. "744" ma po prostu dowieźć ludzi do innych tramwajów i autobusów - na pewno jej rozkład będzie loterią, jednak dlatego dano wyższą częstotliwość i krótką trasę, by zawsze była szansa że za chwilę jakiś kurs przyjedzie.
Re: Prądnik Biały
Dziwi mnie po co "744" ma ten wjazd na pętlę Prądnik Biały. Co prawda rozkładu jeszcze nie ma i nie wiadomo ile będzie trwał postój tamże, ale takie rozwiązanie praktycznie dyskwalifikuje tą linię np. w dojeździe na przystanek Wyki. Na odwrót również, jak w takim układzie wydostać się z Pleszowskiej w stronę KG?
O wiele lepszym pomysłem byłaby linia o charakterze okrężnym Krowodrza Górka - Pachońskiego, bez wjazdu na Prądnik Biały i zbędnego postoju.
Co za bubel, szkoda słów. Jak tego nie poprawią to będzie skandal.Kaszmir pisze: ↑23 wrz 2020, 10:12 Komunikat w sprawie tymczasowych zmian na Krowodrzy. Niestety totalnie nieprzemyślano zasady zachowania ważności biletów okresowych. Dość powiedzieć, że bilety na "144" zachowają dodatkowo ważność tylko w "194". W efekcie: pasażer nie będzie miał możliwości powrotu na Prądnik Biały, bo "744" jedzie przez Prądnicką i Piasczystą, gdzie ważność biletu "144" nie obowiązuje
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2020, 14:06 przez sorig, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Prądnik Biały
Pasażerom linii "144" i "154" powinno się zezwolić na korzystanie ze "164" i "744". A trasa "744" wydaje się dziwna i na siłę, ale może niedługo jakieś większe zmiany w organizacji ruchu będą i stąd taka decyzja?
Re: Prądnik Biały
Tą intencję rozumiem Kaszmir, chodzi mi o to, że wykonanie tego jest dla mnie niezrozumiałe. Już zostawienie "154", ale np. z f~7.5 byłoby lepsze, nawet jakby połowę kursów do Kleparza skrócić, bo wtedy pasażerowie zachowaliby całkiem sporo możliwości obecnie niedostępnych.Kaszmir pisze: ↑23 wrz 2020, 13:04Właśnie chodzi o korki - skoro i tak będą, to chciano ratować resztę trasy "144", inaczej z linii nie dałoby się korzystać na całym odcinku. "744" ma po prostu dowieźć ludzi do innych tramwajów i autobusów - na pewno jej rozkład będzie loterią, jednak dlatego dano wyższą częstotliwość i krótką trasę, by zawsze była szansa że za chwilę jakiś kurs przyjedzie.
Re: Prądnik Biały
Tam będzie jedyna końcówka "744". Masz rację, że lepsza byłaby pętla na KG, jednak nie jestem pewny czy linia by się zmieściła - tam do tej pory było ciasno, a jeszcze dojdzie częstsze "194". Być może nie było miejsca na kolejny autobus z ~f=7,5.
No tak. Pewnie poszło o kasę.
Mimo wszystko linie aglo w tym rejonie nie mają jakiejś super ~f, więc ciężko uznać je za realną alternatywę. Ja tu rozumiem krok ZTP - dla Prądnika Białego lepsze "744" które będzie przynajmniej w miarę regularnie jeździć, niż "144" które nie pojawiałoby się na przystankach. I przede wszystkim - dla pasażerów z pozostałych odcinków lepsze "144" do Azorów bardziej o czasie, niż "144" do Prądnika Białego jeżdżące totalnie poza rozkładem.
Re: Prądnik Biały
Świetnie, czyli nie dość że linia ma trasę bez sensu, to jeszcze będzie wiecznie opóźniona już na Krowodrzy Górce, uniemożliwiając planowanie przesiadki.
Co do braku miejsca - myślę że gdyby była wola, to by coś wykombinowali. Np. "102" ma wielokrotność częstotliwości "137", którego peron z kolei jest wykorzystywany tylko w części. Na zwolnionym peronie dziesiątym mogłyby się zmieścić za to dwie "744".
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Prądnik Biały
A według mnie poszło o przystanek w okolicy Piaszczystej. Sama Piaszczysta odpada, bo nie ma peronu przy trasie "744".
Re: Prądnik Biały
Jakby miał pętlę na Krowodrzy Górce, to byłby z kolei opóźniony na innych odcinkach trasy. Zresztą pewnie i tak będzie opóźniony na całej.
Nie do końca Cię tu rozumiem. Gdyby miał pętlę na Krowodrzy Górce, to mógłby po prostu przejeżdżać przez pętlę Prądnik Biały, przelotowo.Zieleńczanin pisze: ↑23 wrz 2020, 19:24A według mnie poszło o przystanek w okolicy Piaszczystej. Sama Piaszczysta odpada, bo nie ma peronu przy trasie "744".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 29 gości