Prądnik Biały

- Linie, trasy, rozkłady
PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Prądnik Biały

Post autor: PiotrDeda » 19 wrz 2020, 12:47

(nie jestem pewien czy odpowiedni wątek, w razie czego proszę adminów o przeniesienie)

Info od radnego Jakuba Koska na grupie FB Prądnika Białego:
Nowa organizacja ruchu spowoduje również zmiany w komunikacji miejskiej. Linia 144 zostanie skierowana do pętli na Azorach, a linia 154 zostanie zawieszona - (zmiany wejdą w życie w najbliższych dniach dokładną datę podamy we wtorek).
W zamian powstanie linia zastępcza 744 kursująca do Krowodrzy Górki, co 7,5 minuty w godzinach szczytu oraz co 12 minut poza godzinami szczytu i 15 min w dni wolne.
Informacje dodatkowe:
👉Skrócenie linii 144 ma na celu utrzymanie funkcjonowania tej linii bez zakłóceń na większości obecnie funkcjonującej trasy.
👉Dodatkowo od najbliższego poniedziałku linie tramwajowe będą miały zwiększoną częstotliwość kursowania z 10 do 7,5 minuty oraz z 20 do 15 minut a dodatkowo od 28 września również linia 194 będzie miała zwiększoną częstotliwość kursowania do z 12 do 7,5 minuty.
Lina zastępcza może mieć dwie trasy, proszę pomóżcie zdecydować jak powinna jeździć.
Ankieta trwa do poniedziałku do północy. Jednocześnie prosimy przekazać osobą nie mającym FB, iż można się również wypowiadać poprzez zgłoszenie swoich preferencji do siedziby Rady Dzielnicy do godziny 16.00 w poniedziałek.
Opcja 1 (obecnie wygrywa):
Prądnik Biały – Pachońskiego, Wyki, Krowoderskich Zuchów, Fieldorfa-Nila, Prądnicka, Opolska, Białoprądnicka – Prądnik Biały.
Opcja 2:
Prądnik Biały – Pachońskiego, Wyki, Krowoderskich Zuchów, Fieldorfa-Nila, Prądnicka, Opolska, Wyki, Pachońskiego – Prądnik Biały

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Prądnik Biały

Post autor: prezes » 19 wrz 2020, 13:13

PiotrDeda pisze: 19 wrz 2020, 12:47 Info od radnego Jakuba Koska na grupie FB Prądnika Białego:
Nowa organizacja ruchu spowoduje również zmiany w komunikacji miejskiej. Linia 144 zostanie skierowana do pętli na Azorach, a linia 154 zostanie zawieszona - (zmiany wejdą w życie w najbliższych dniach dokładną datę podamy we wtorek).
W zamian powstanie linia zastępcza 744 kursująca do Krowodrzy Górki, co 7,5 minuty w godzinach szczytu oraz co 12 minut poza godzinami szczytu i 15 min w dni wolne.
Informacje dodatkowe:
👉Skrócenie linii 144 ma na celu utrzymanie funkcjonowania tej linii bez zakłóceń na większości obecnie funkcjonującej trasy.
👉Dodatkowo od najbliższego poniedziałku linie tramwajowe będą miały zwiększoną częstotliwość kursowania z 10 do 7,5 minuty oraz z 20 do 15 minut a dodatkowo od 28 września również linia 194 będzie miała zwiększoną częstotliwość kursowania do z 12 do 7,5 minuty.
Lina zastępcza może mieć dwie trasy, proszę pomóżcie zdecydować jak powinna jeździć.
Ankieta trwa do poniedziałku do północy. Jednocześnie prosimy przekazać osobą nie mającym FB, iż można się również wypowiadać poprzez zgłoszenie swoich preferencji do siedziby Rady Dzielnicy do godziny 16.00 w poniedziałek.
Co to za uzasadnienie, żeby wyrzucać "144" z Prądnika Białego? Z tego co wiem, nie planowane jest tam żadne zamknięcie drogi, żeby autobus nie mógł przejechać. Czy naprawdę przewidują tam aż takie korki, że wolą wywalić autobus pasażerom z Prądnika Białego? Z drugiej strony i tak ma tam być przecież "744", więc jeśli coś ma stać w korkach to i tak będzie w nich stać.

Przecież to jest znaczne utrudnianie życia mieszkańcom. Dodatkowym absurdem jest to, że planowana "744" przy skierowaniu "144" na Azory nie będą mieć ze sobą żadnych punktów wspólnych. Czyli rozumiem, że wtedy pasażerowie mają się przesiąść ze "144" na "194" i potem jeszcze czeka ich przesiadka na "744"? Ile to coś ma potrwać?

Radek_D
Pomiarowiec
Posty: 75
Rejestracja: 24 lut 2020, 15:27
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna/ Kraków

Re: Prądnik Biały

Post autor: Radek_D » 19 wrz 2020, 13:17

Absurdem dla Mnie jest niepociągnięcie 144 na pętlę Krowodrza Górka. Wszak tam jest miejsce jeszcze na jedną linię
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2020, 13:46 przez Radek_D, łącznie zmieniany 1 raz.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Prądnik Biały

Post autor: prezes » 19 wrz 2020, 13:36

Radek_D pisze: 19 wrz 2020, 13:17 Absurdem dla Mnie jest niepociągnięcie 144 na Krowodrzą Górkę. Wszak tam jest miejsce jeszcze na jedną linię
Oczywiście. Jeśli jak zwykle chodzi o koszty, bo skrócenie do Azorów wychodzi taniej, to jest to absurdalna sytuacja. Z racji, że (jak wspomniałem wcześniej) linia "744" nie będzie mieć żadnych punktów wspólnych ze "144", to pasażerowie dojeżdżający np. z Kamieńskiego na Prądnik Biały będą zmuszeni do dwóch przesiadek. Ciekawe jak bardzo wydłuży to podróż i jak bardzo przekona mieszkańców Prądnika Białego do przesiadki z KM na samochód.

Skoro decydują się na jakiś objazd, powinni zaplanować go z jak najmniejszą stratą dla mieszkańców. Jeśli te zmiany wejdą w życie to będzie to spore utrudnienie życia pasażerom.

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Prądnik Biały

Post autor: Jamnik » 19 wrz 2020, 13:41

Radek_D pisze: 19 wrz 2020, 13:17 Absurdem dla Mnie jest niepociągnięcie 144 na Krowodrzą Górkę. Wszak tam jest miejsce jeszcze na jedną linię
Jaką Górkę??? :?

Radek_D
Pomiarowiec
Posty: 75
Rejestracja: 24 lut 2020, 15:27
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna/ Kraków

Re: Prądnik Biały

Post autor: Radek_D » 19 wrz 2020, 13:46

Poprawione 😊

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Prądnik Biały

Post autor: Jamnik » 19 wrz 2020, 14:34

Radek_D pisze: 19 wrz 2020, 13:46Poprawione 😊
A wystarczyło tylko zmienić "ą" na "ę" ;)

tomaszep42
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Prądnik Biały

Post autor: tomaszep42 » 19 wrz 2020, 22:07

Radek_D pisze: 19 wrz 2020, 13:17 Absurdem dla Mnie jest niepociągnięcie 144 na pętlę Krowodrza Górka. Wszak tam jest miejsce jeszcze na jedną linię
Kolejne rozwalenie linii a la 184 - tam też uraczono pasażerów dwiema przesiadkami :roll:

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Prądnik Biały

Post autor: mkm3 » 19 wrz 2020, 23:38

Radek_D pisze: 19 wrz 2020, 13:17 Absurdem dla Mnie jest nie pociągnięcie 144 na pętlę Krowodrza Górka. Wszak tam jest miejsce jeszcze na jedną linię
Może to z myślą o tym, że okolice Krowodrzy będą mocno zakorkowane i chciano wyeliminować ew. opoźnienia?

Radek_D
Pomiarowiec
Posty: 75
Rejestracja: 24 lut 2020, 15:27
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna/ Kraków

Re: Prądnik Biały

Post autor: Radek_D » 20 wrz 2020, 5:49

No ok, ale jakim kosztem? Przecież w tym wypadku 144 nie ma nawet 1 wspólnego przystanku z 744. Na Krowoderskich Zuchów faktycznie się potrafi stać kilka minut w godzinach szczytu, ale dałoby się to wrzucić w czas przejazdu. A przynajmniej tak myślę

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1014
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Prądnik Biały

Post autor: yosujiro » 20 wrz 2020, 9:39

Zakładają, że zapewne będzie gorzej niż jest teraz, czyli że stanie cała okolica. Obecnie po południu stoi w stronę KG Makowskiego do Batalionu Skała, Batalionu Skała i często Krowoderskich Zuchów do pętli, dokładając do tego korki na Krowoderskich do Batalionu robi się ogromne opóźnienie, a jeszcze trzeba doliczyć do tego korki w rejonie Alej i Matecznego. Ta linia miałaby szanse stać się kompletnie niewyrabialna. Co zresztą zapewne stanie się ze 194...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Biały

Post autor: Kaszmir » 20 wrz 2020, 10:01

prezes pisze: 19 wrz 2020, 13:36Z racji, że (jak wspomniałem wcześniej) linia "744" nie będzie mieć żadnych punktów wspólnych ze "144", to pasażerowie dojeżdżający np. z Kamieńskiego na Prądnik Biały będą zmuszeni do dwóch przesiadek.
Może nie będą - dojeżdżający na Kamieńskiego mogą przesiąść się na "164" na Prądnickiej. Z kolei ci jadący na Wielicką mogą złapać "3" albo "50". Zasadniczo większość trasy "144" będzie zatem obsłużona z jedną przesiadką ("194" / "164" / "3" / "50") - byle tylko uwzględniono to w zasadach zachowania ważności biletów. Podejrzewam, że uwzględnią.
Jakub Kosek pisze:a dodatkowo od 28 września również linia 194 będzie miała zwiększoną częstotliwość kursowania do z 12 do 7,5 minuty.
Zmiana planów - przypomnę tu, że w wakacje planowano iż to "114" pojedzie co 7,5 minuty. W międzyczasie linie jednak zamieniły się końcówkami i teraz to "194" jeździ do Pod Fortem, dlatego to ono zostanie wzmocnione. Zyska Kijowska, Łobzów i Krowodrza Górka, tracą Miasteczko Studenckie, Bronowice i Chełmońskiego.

Na plus - "114" obecnie ma ~f=15 cały dzień, co pozwoliło na koordynację z "501" między Czarnowiejską a Chełmońskiego, dając łącznie mniej więcej ~f=7,5. Nie wiem natomiast jak będzie z częstotliwością, gdyby "114" miało być wydłużone do Piasków / Kurdwanowa.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Prądnik Biały

Post autor: tomta1 » 20 wrz 2020, 11:18

prezes pisze: 19 wrz 2020, 13:13 Czy naprawdę przewidują tam aż takie korki, że wolą wywalić autobus pasażerom z Prądnika Białego? Z drugiej strony i tak ma tam być przecież "744", więc jeśli coś ma stać w korkach to i tak będzie w nich stać.
Mieszkańcy Rżąki, którzy czekaliby po kilkadziesiąt minut na autobus, którym chcieli dojechać na Aleje, będą mieli inne zdanie na ten temat.

Przecież z tego samego powodu przy okazji rozbudowy ROK linię „172” skrócono do Azorów, żeby na odcinku Opolska (tj. bez Conrada) do Huty autobus jeździł możliwie bez zakłóceń.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Biały

Post autor: Kaszmir » 20 wrz 2020, 11:26

yosujiro pisze: 20 wrz 2020, 9:39Ta linia miałaby szanse stać się kompletnie niewyrabialna.
"144" chyba nawet obecnie jest kompletnie niewyrabialne. Wczoraj - sobota wieczorem, po godz. 19 - "144" przyjechało pod Bonarkę kier. Rżąka z blisko 10-minutowym opóźnieniem. Nie zdążyłem przez to na przesiadkę...

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Prądnik Biały

Post autor: prezes » 21 wrz 2020, 16:23

Od przyszłego poniedziałku "194" pojedzie co 7,5 minuty.

Tak sobie myślałem i trochę zaczynam się obawiać, że to zwiększenie częstotliwości to próba rekompensaty za planowane wyrzucenie "144" z Prądnika Białego. Nie bez powodu to "194" zamieniło się ze "114" końcówkami na południu miasta. Poza tym, że trasa "194" jest krótsza, to jeszcze urzędnicy mogą uwalić "144" na Prądniku Białym, a po zakończeniu budowy tramwaju na Górkę Narodową stwierdzić, że nie jest ono tam już potrzebne i zostawić je na skróconej trasie. Zapewne wtedy nie wróciłoby też "154".

Wiem, że to może wydawać się absurdalne i chciałbym się mylić, ale ostatnio coraz częściej tak wygląda polityka miejskich urzędników. Przykładem jest choćby niedawne rozwalenie "184", które na początku także wprowadzono pod pretekstem remontu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 8 gości