- Linie, trasy, rozkłady
-
Kacper
- Miłośnik
- Posty: 66
- Rejestracja: 08 paź 2022, 16:35
Post
autor: Kacper » 13 paź 2023, 13:52
festence pisze: ↑13 paź 2023, 11:57
Dziękuję za odpowiedź. Czyli po prostu przy pętli wybudowano około 30-40 miejsc parkingowych, ale nie jest to żaden oficjalny P+R, tylko zwykły parking przy pętli?
Tak dokładnie
Szkoda że jest taki mały. Przy generalnym remoncie okolicy można było pomyśleć o większym parkingu, miejsca jest w okolicy dość.
-
NowaHutaWschód
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Post
autor: NowaHutaWschód » 13 paź 2023, 19:36
Kacper pisze: ↑13 paź 2023, 13:52
Tak dokładnie
Szkoda że jest taki mały. Przy generalnym remoncie okolicy można było pomyśleć o większym parkingu, miejsca jest w okolicy dość.
Tak naprawdę przy przebudowie Igołomskiej, można było się od razu pokusić o wydłużenie torowiska do krzyżówki Igołomska/Wyciąska/Jeziorko/Wiatra, masa miejsca na inwestycję, a wizja linii tramwajowej mogłaby ożywić rejon w kontekście deweloperki.
Jeb** upa i bandere!!! Wołyń pamiętamy!!!
-
anty_wiedenczyk
- Pasażer
- Posty: 46
- Rejestracja: 25 lut 2023, 22:26
Post
autor: anty_wiedenczyk » 16 lis 2023, 21:01
Słuchajcie, jedna rzecz mnie zastanawia. S7. Po powstaniu krakowskiego odcinka tej trasy co się stanie z ulicą Ujastek Mogilski, przestanie istnieć? Nie znalazłem nigdzie informacji na ten temat. A chodzi mi o linię 211. Gdyby zamiast Ujastek Mogilski była droga ekspresowa to raczej niemożliwe byłoby puszczenie po niej autobusu MPK. Co wtedy? Powrót kursowania po latach na odcinek Pleszów - Chobot?
-
tomta1
- Ekspert
- Posty: 655
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27
Post
autor: tomta1 » 16 lis 2023, 21:28
Ulica Ujastek Mogilski, podobnie jak ulica Łowińskiego, po realizacji IV obwodnicy, przestaną stanowić przebieg ulic, a zostaną częścią drogi ekspresowej. Z tym że o ile dobrze pamiętam, to równolegle do ul. Ujastek Mogilski ma iść jakaś infrastruktura pieszo-rowerowa, ale na pewno nie będzie ona służyć ruchowi autobusowemu. „211” albo będzie skrócone, albo przetrasowane (np. przez ul. Bulwarową) – innego wyjścia nie ma.
-
stefan
- Znawca
- Posty: 156
- Rejestracja: 10 sie 2022, 13:57
- Lokalizacja: WNH
Post
autor: stefan » 17 lis 2023, 6:32
A dlaczego nie przez Ruszczę, Wadów, Lubocką i Blokową?
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5815
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 17 lis 2023, 11:32
anty_wiedenczyk pisze: ↑16 lis 2023, 21:01Gdyby zamiast Ujastek Mogilski była droga ekspresowa to raczej niemożliwe byłoby puszczenie po niej autobusu MPK.
Może oczywiste pytanie, lecz czy autobusy miejskie nie mogą wjeżdżać na drogi ekspresowe? Pytam, bo odpowiedź na tę interpelację (z 2016) brzmiała wg mnie, że mogą:
https://www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/Inter ... y=4FAECB06
stefan pisze: ↑17 lis 2023, 6:32A dlaczego nie przez Ruszczę, Wadów, Lubocką i Blokową?
Wtedy omijałaby Pleszów - główny węzeł przesiadkowy. No i trochę naokoło
Wg mnie, jeśli trasa "211" miałaby być zmieniana, to dobre byłoby skierowanie przez Ptaszyckiego do al. Przyjaźni. Lepsze połączenie z centrum Nowej Huty, do tego atrakcyjniejsza oferta przesiadkowa choćby na placu Centralnym. Jednak wiadomo, to dubel tramwaju plus większe koszty.
-
dsp
- Pasażer
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 paź 2023, 12:12
Post
autor: dsp » 17 lis 2023, 11:55
Kaszmir pisze: ↑17 lis 2023, 11:32
Może oczywiste pytanie, lecz czy autobusy miejskie nie mogą wjeżdżać na drogi ekspresowe?
Oczywiście, że mogą. Problem w tym, że nie będzie węzła z al. Solidarności - a autobus aby dojechać do Kombinatu, musiałby przejechać przez węzeł Grębałów.
-
stefan
- Znawca
- Posty: 156
- Rejestracja: 10 sie 2022, 13:57
- Lokalizacja: WNH
Post
autor: stefan » 18 lis 2023, 15:35
Kaszmir pisze: ↑17 lis 2023, 11:32
Wtedy omijałaby Pleszów - główny węzeł przesiadkowy. No i trochę naokoło
Słuszna uwaga, natomiast ja założyłem dwie rzeczy:
- punkt docelowy to główna brama Kombinatu, nie Pleszów - ale tu uderzam się w pierś, bo nie wiem ile osób przesiada się z 211 na Pleszowie na tramwaj,
- jakąś rekompensatę w zamian za ograniczenia związane ze zmianą 117->272.
Oby tylko nie skończyło się po prostu uwaleniem do końcówki przy Cementowej...
-
judash
- Ekspert
- Posty: 612
- Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34
Post
autor: judash » 18 lis 2023, 19:29
Podobno Niepołomice rozważały 211 do Pleszowa, ale za to większe f.
-
Adrian14
- Ekspert
- Posty: 814
- Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24
Post
autor: Adrian14 » 18 lis 2023, 20:02
Skrócenie 211 do Pleszowa przy tych samych brygadach da autobus równo co 60min, a i tak wiele osób przesiada się na tramwaje.
-
impuls
- Ekspert
- Posty: 1327
- Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05
Post
autor: impuls » 18 lis 2023, 21:31
Wtedy może kilka kursów "22" powinni przedłużyć w szczycie do Pleszowa.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5815
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 19 lis 2023, 11:16
judash pisze: ↑18 lis 2023, 19:29Podobno Niepołomice rozważały 211 do Pleszowa, ale za to większe f.
A także rozważano skrócenie przy okazji dyskusji o wydłużeniu linii do Ispiny trzy lata temu (
tu było o tym trochę więcej). Wychodzi na to, że zrezygnowano ze zmian.
-
miloszkasperczyk
- Specjalista
- Posty: 362
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Post
autor: miloszkasperczyk » 19 lis 2023, 19:27
Kaszmir pisze: ↑19 lis 2023, 11:16
A także rozważano skrócenie przy okazji dyskusji o wydłużeniu linii do Ispiny trzy lata temu (
tu było o tym trochę więcej). Wychodzi na to, że zrezygnowano ze zmian.
Myślę że trochę zapał mieszkańców Ispiny ostudziła linia A7, jeśli uda się uruchomić linię Proszowice - Kraków to powinien być jeszcze mniejszy.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
-
mkm3
- Ekspert
- Posty: 1012
- Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47
Post
autor: mkm3 » 19 lis 2023, 19:32
W planach miasta powinno być wydłużenie linii tramwajowej z Pleszowa do okolic torów kolejowych, a tutaj wraz z przystankiem kolejowym wielki P+R. Wtedy 211 mogłaby spokojnie kończyć w tym miejscu.
-
NowaHutaWschód
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Post
autor: NowaHutaWschód » 19 lis 2023, 21:17
mkm3 pisze: ↑19 lis 2023, 19:32
W planach miasta powinno być wydłużenie linii tramwajowej z Pleszowa do okolic torów kolejowych, a tutaj wraz z przystankiem kolejowym wielki P+R. Wtedy 211 mogłaby spokojnie kończyć w tym miejscu.
A co w przypadku awarii na torowisku? Odcinek dość spory względem całego Krakowa, nie ma jak zorganizować na szybko komunikacji zastępczej. Już teraz trasa Kopiec Wandy-Pleszów to dość spora odległość jak na warunki krakowskie.
Jeb** upa i bandere!!! Wołyń pamiętamy!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości