Pleszów
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Niestety żeby zapełnić tramwaje na Pleszowie, najpierw trzeba zachęcić potencjalnych pasażerów, a obecne f linii autobusowych działa odwrotnie, dlatego frekwencja będzie spadała, bo wystarczy skończyć 18tkę i małolaty wsiadają w swoje "fury" i mówią papa KM. Bo chyba nikt nie lubi kwitnąć godzinę na pętli, gdzie nic nie ma i czekać na swój autobus w drodze powrotnej albo jechać godzinę przed czasem, żeby zdążyć w miejsce docelowe.
Jeb** upa i bandere!!! Wołyń pamiętamy!!!
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Wjazdy kieszeniowe zapewniają połączenie ze szkołą podstawową.Krakowianin pisze: ↑22 sie 2020, 19:57Szczerze najlepiej wydłużyć z Ruszczy do Pleszowa "160" i w wyniku zmian Pleszów otrzymuje połączenie z Darwina. Można wtedy pomyśleć o zmianach z 111 i 161, bo te wjazdy kieszonkowe trochę mieszają....A resztę zostawić jak jest.
Jeb** upa i bandere!!! Wołyń pamiętamy!!!
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Dlatego według mnie do Pleszowa powinny jeździć "21" i "44". Fundusze z cięć na wzmocnienia wszędzie do f~60 cały tydzień i potem na częstsze kolejno "131", "111/161" i "181" w szczycie.NowaHutaWschód pisze: ↑22 sie 2020, 19:57 Niestety żeby zapełnić tramwaje na Pleszowie, najpierw trzeba zachęcić potencjalnych pasażerów, a obecne f linii autobusowych działa odwrotnie, dlatego frekwencja będzie spadała, bo wystarczy skończyć 18tkę i małolaty wsiadają w swoje "fury" i mówią papa KM. Bo chyba nikt nie lubi kwitnąć godzinę na pętli, gdzie nic nie ma i czekać na swój autobus w drodze powrotnej albo jechać godzinę przed czasem, żeby zdążyć w miejsce docelowe.
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Chyba nie masz pojęcia jak wygląda frekwencja na wymienionych liniach skoro chcesz wzmacniać w szczycie 181, tak samo Brzeska i Igołomska jest skazana na porażkę ze względu na linie busiarzy, którzy podbierają pasażerów oferując dojazd przynajmniej do Placu Centralnego. 131 zgoda, później 171/271 gdzie zawsze były największe potoki pasażerów. Co do 271 powinno się chyba zlikwidować linię, bo odkąd jest 212 do Czulic, wiadomo co stało się z pasażerami 271.Zieleńczanin pisze: ↑22 sie 2020, 21:42Dlatego według mnie do Pleszowa powinny jeździć "21" i "44". Fundusze z cięć na wzmocnienia wszędzie do f~60 cały tydzień i potem na częstsze kolejno "131", "111/161" i "181" w szczycie.NowaHutaWschód pisze: ↑22 sie 2020, 19:57 Niestety żeby zapełnić tramwaje na Pleszowie, najpierw trzeba zachęcić potencjalnych pasażerów, a obecne f linii autobusowych działa odwrotnie, dlatego frekwencja będzie spadała, bo wystarczy skończyć 18tkę i małolaty wsiadają w swoje "fury" i mówią papa KM. Bo chyba nikt nie lubi kwitnąć godzinę na pętli, gdzie nic nie ma i czekać na swój autobus w drodze powrotnej albo jechać godzinę przed czasem, żeby zdążyć w miejsce docelowe.
Jeb** upa i bandere!!! Wołyń pamiętamy!!!
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
"181" w szczycie wzmacniam jako przedostatnieNowaHutaWschód pisze: ↑22 sie 2020, 22:17Chyba nie masz pojęcia jak wygląda frekwencja na wymienionych liniach skoro chcesz wzmacniać w szczycie 181,Zieleńczanin pisze: ↑22 sie 2020, 21:42Dlatego według mnie do Pleszowa powinny jeździć "21" i "44". Fundusze z cięć na wzmocnienia wszędzie do f~60 cały tydzień i potem na częstsze kolejno "131", "111/161" i "181" w szczycie.NowaHutaWschód pisze: ↑22 sie 2020, 19:57 Niestety żeby zapełnić tramwaje na Pleszowie, najpierw trzeba zachęcić potencjalnych pasażerów, a obecne f linii autobusowych działa odwrotnie, dlatego frekwencja będzie spadała, bo wystarczy skończyć 18tkę i małolaty wsiadają w swoje "fury" i mówią papa KM. Bo chyba nikt nie lubi kwitnąć godzinę na pętli, gdzie nic nie ma i czekać na swój autobus w drodze powrotnej albo jechać godzinę przed czasem, żeby zdążyć w miejsce docelowe.
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Wzmocnic to można 131 i 171/271, tam jest szansa na zwiększenie ilosci pasażerów.Zieleńczanin pisze: ↑22 sie 2020, 22:42"181" w szczycie wzmacniam jako przedostatnieNowaHutaWschód pisze: ↑22 sie 2020, 22:17Chyba nie masz pojęcia jak wygląda frekwencja na wymienionych liniach skoro chcesz wzmacniać w szczycie 181,Zieleńczanin pisze: ↑22 sie 2020, 21:42 Dlatego według mnie do Pleszowa powinny jeździć "21" i "44". Fundusze z cięć na wzmocnienia wszędzie do f~60 cały tydzień i potem na częstsze kolejno "131", "111/161" i "181" w szczycie.
Jeb** upa i bandere!!! Wołyń pamiętamy!!!
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Pleszów
Zapomniałem napisać - posty przeniesione z: viewtopic.php?p=4067#p4067
Re: Pleszów
Proponuję na drugi raz coś przemyśleć dwa razy przed napisaniem. Problemów z takim rozwiązaniem jest całkiem sporo, a korzyści nie widzę żadnych.Zieleńczanin pisze: ↑21 sie 2020, 22:43 Pytanie do Cukra: czy według Ciebie w pleszowskiej beznadziei (nie bójmy się użyć tego słowa) nie byłoby już lepszym pomyslem wysłanie do Pleszowa całej "21" i "44" w szczycie? "21" jest chyba pewna jak szwajcarski bank, a "44" jako szczytówka, bo raczej więcej niż 4/h poza szczytem na Igołomskiej nie potrzeba
Po pierwsze, "44" należy do grona linii stojących w pierwszym rzędzie do zawieszania przy każdej możliwej okazji, a ostatnio już właściwie paliliśmy znicze na grobie tej linii, szczerze nie wierząc w jej powrót. Już podobny problem był ze "132" jako zatramwaj na Walcowni - przyszły wakacje, linię trzeba zawiesić i zonk co zrobić z zatramwajem.
Po drugie, miejsce "44" jest na al. Solidarności, gdzie ma wspomagać "4". A w takim układzie dwie linie z Pleszowa przez al. Solidarności to rozwiązanie, które co prawda daje wspólny przystanek na Placu Centralnym, ale za to psuje dojazd w rejon os. Na Skarpie, gdzie chociażby dla wielu Zapleszowian znajduje się domyślna przychodnia. Na Kopcu się nie przesiądziesz, a w tak prostej relacji robienie kółka przez Plac Centralny to trochę paranoja.
Po trzecie, linia przez Mogilską do Śródmieścia tak czy siak musi kursować Ptaszyckiego, jako podstawa komunikacji dla okolicznych osiedli - więc nie ma tu żadnego wielkiego planu tylko wymiana tego co z Kopca pojedzie dalej na wschód.
Po czwarte, dla Zapleszowian kluczowa jest nie tylko sama punktualność linii, ale również pewność danej linii. Z czym ul. Długa nie ma NIC WSPÓLNEGO. Z dwojga złego lepszy tramwaj spóźniony 6 min przez korek na Kalwaryjskiej niż tramwaj który nie przyjedzie wcale bo zatrzymanie na Długiej. I choć same wiednioszroty raczej na zatrzymania podatne nie są, bo są po 10 cm węższe z każdej strony, to zawsze mogą utknąć w zatrzymaniu za jakąś bombardierową "18".
Mnie w dużej mierze poraża średnia prędkość tramwajów - oczywiście w skali całego miasta - ale na Igołomskiej jest to szczególnie widoczne. Szczere pola, przystanki na żądanie z których niemal nikt nie korzysta - a mimo to tramwaj się turla. Później węzeł Kopiec Wandy i krakoskie płytkie rowki, do tego duże pochylenia i ciasne łuki. Kawałek prostego toru i dalej tempo pieszego na martwym torowisku al. Jana Pawła II.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Pleszów
Zgadza się. Z drugiej strony, może spowodowałoby to niezawieszanie "44"?Cukier pisze: ↑23 sie 2020, 14:19 Po pierwsze, "44" należy do grona linii stojących w pierwszym rzędzie do zawieszania przy każdej możliwej okazji, a ostatnio już właściwie paliliśmy znicze na grobie tej linii, szczerze nie wierząc w jej powrót. Już podobny problem był ze "132" jako zatramwaj na Walcowni - przyszły wakacje, linię trzeba zawiesić i zonk co zrobić z zatramwajem.
Przyznaję, nie miałem o tym pojęcia.
Wiem że to żaden wielki plan, chodziło mi o poprawę komunikacji w tych rejonach za te same fundusze.
Akurat mini-separatory Jopka mocno pomogły, piszę na podstawie źródeł ZTP, skrzynki fb pkk (info o zatrzymaniu na Długiej w ciągu wakacji chyba było maks. 2 razy) oraz z autopsji.Cukier pisze: ↑23 sie 2020, 14:19 Po czwarte, dla Zapleszowian kluczowa jest nie tylko sama punktualność linii, ale również pewność danej linii. Z czym ul. Długa nie ma NIC WSPÓLNEGO. Z dwojga złego lepszy tramwaj spóźniony 6 min przez korek na Kalwaryjskiej niż tramwaj który nie przyjedzie wcale bo zatrzymanie na Długiej.
Re: Pleszów
Już to widzę jak specjalnie dla Pleszowa nie zawieszą tej linii. Tak jak specjalnie dla Krzesławic nie zawieszali "132" XDZieleńczanin pisze: ↑23 sie 2020, 14:29 Z drugiej strony, może spowodowałoby to niezawieszanie "44"?
Nawet jeśli kurs nie wyleci całkiem, to nadal jest spore ryzyko opóźnień. Nikt przecież nie prowadzi rejestru sytuacji, gdzie motorniczy musi wysiąść i złożyć lusterko. Albo gdzie zatrzymanie trwa kilka minut bo pożal się kierowca się znajduje i ucieka zanim dostanie mandat.Zieleńczanin pisze: ↑23 sie 2020, 14:29 Akurat mini-separatory Jopka mocno pomogły, piszę na podstawie źródeł ZTP, skrzynki fb pkk (info o zatrzymaniu na Długiej w ciągu wakacji chyba było maks. 2 razy) oraz z autopsji.
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Re: Pleszów
Odcinek przy Igołomskiej powinien być prawdziwym 100% KST, jedna sygnalizacja świetlna po drodze, same n/ż na trasie, a remont nie wniósł nic więcej niż poza wyeliminowaniem bujania w wagonach z lewej do prawa i w drugą stronę. Niestety miasto władowało kupę pieniędzy i jeździć coś musi, wiadomo co działoby się w mediach. Zamiast tego remontu, było dofinansować autobusy i ludzie byliby bardziej zadowoleni niż z nowego torowiska obsługiwanego szrotem i żałosnej f na autobusach.
Jeb** upa i bandere!!! Wołyń pamiętamy!!!
Re: Pleszów
Ja w autobusy zapleszowskie trochę nie wierzę. Może "131" czy "171" dałyby radę zebrać większe potoki, jednak sporo tych rejonów to miejsca po prostu słabo zurbanizowane. Może P&R w Pleszowie? Oferta tramwajowa rewelacyjna nie jest, jednak jakaś mimo wszystko jest zapewniona.
Czy możesz rozwinąć myśl?
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Re: Pleszów
Gdyby ludzie mieli przesiadkę na poziomie linii kocmyrzowskich, a nie 10/70 i połowy 21, to na pewno szersze grono korzystałoby z KM, zakładając dojazd autobusów w bliższe rejony centrum Huty, a tak jest 1x1 co godzinę lub ponad w niektórych przypadkach. P&R ale dla kogo? Gminy ościenne mają swoje busy jeżdżące głęboko w Kraków to raz, a dwa skoro dojadę autem do Pleszowa, to już wolę podjechać na Czyżyny i na rondzie mam nadmiar bogactwa.Kaszmir pisze: ↑23 sie 2020, 16:17 Ja w autobusy zapleszowskie trochę nie wierzę. Może "131" czy "171" dałyby radę zebrać większe potoki, jednak sporo tych rejonów to miejsca po prostu słabo zurbanizowane. Może P&R w Pleszowie? Oferta tramwajowa rewelacyjna nie jest, jednak jakaś mimo wszystko jest zapewniona.
Czy możesz rozwinąć myśl?
Jeb** upa i bandere!!! Wołyń pamiętamy!!!
Re: Pleszów
Przede wszystkim boli mnie wzbranianie się przed podniesieniem tramwajom prędkości powyżej 50 km/h. Autobusom zresztą też, choć tu legislacja centralna bardziej bruździ.
A na Pleszowie przecież jest P+R, może i około 40 miejsc po stronie pętli szału nie robi, ale ilość chętnych jest jeszcze mniejsza i nawet 25% jeszcze nigdy nie widziałem zajętych. Sam nigdy nie korzystałem i nie zamierzam. Jeśli już koniecznie zależy mi na bilecie całodziennym za 10 zł (BTW. on jest tylko dla kierowcy, czy dla tylu pasażerów co w dowodzie?) to wolę Mały Płaszów. Jeśli nie, bo mam bilet okresowy, to wolę pierdyliard innych miejsc bliżej centrum, gdzie można zaparkować za darmo na dziko i mieć dużo lepszą ofertę przesiadkową.
A na Pleszowie przecież jest P+R, może i około 40 miejsc po stronie pętli szału nie robi, ale ilość chętnych jest jeszcze mniejsza i nawet 25% jeszcze nigdy nie widziałem zajętych. Sam nigdy nie korzystałem i nie zamierzam. Jeśli już koniecznie zależy mi na bilecie całodziennym za 10 zł (BTW. on jest tylko dla kierowcy, czy dla tylu pasażerów co w dowodzie?) to wolę Mały Płaszów. Jeśli nie, bo mam bilet okresowy, to wolę pierdyliard innych miejsc bliżej centrum, gdzie można zaparkować za darmo na dziko i mieć dużo lepszą ofertę przesiadkową.
Re: Pleszów
Akurat linia "21" jest punktualna a drugą linią (po remoncie Ptaszyckiego) mogłaby być "5" - stosunkowo krótka trasa i tabor z niskim członem (wadą jest, że nie dociera do I obwodnicy a korki ewentualnie tylko w Tunelu). Nie wpychamy linii w korki czy to na Lubicz/Kalwaryjskiej czy blokadę na Długiej.
Tu jest zgoda, skoro miasto nie chce puszczać "21" na Pleszów z rozsądną częstotliwością przez cały tydzień to powinny być próby załatania braku "21" linią "211", czyli jak nie ma wtedy tramwaju to żeby chociaż autobus zawiózł na Kombinat (zwłaszcza wtedy gdy "21" jeździ co 40 minut czy nawet w niedzielę rano co godzinę - swoją drogą rozkład linii "21" w niedzielę na Pleszowie od godziny 7 do 11 to jest jakaś parodia...)NowaHutaWschód pisze: ↑23 sie 2020, 17:15Gdyby ludzie mieli przesiadkę na poziomie linii kocmyrzowskich, a nie 10/70 i połowy 21
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość