Strona 12 z 18

Re: Pleszów

: 03 sty 2022, 19:59
autor: simon625
W sezonie to można by tam skierować LR2 bądź utworzyć osobną linię i skierować tam tabor mini. Problemem jest tylko niewystarczająca ilość tych pojazdów, ale może w przyszłości MPK kupi kolejne Automety bądź Karsany ;)

Re: Pleszów

: 04 sty 2022, 12:41
autor: Kaszmir
Nowy przystanek "141", wspólny dla obu kierunków, będzie zlokalizowany przed wschodnim skrzyżowaniem Karasiówki i Karaszewicza-Tokarzewskiego. Tu też będzie miało miejsce zawracanie: https://www.google.pl/maps/place/Krak%C ... 19.9449799
pjetrek pisze: 03 sty 2022, 16:37Szykuje się bardzo ciekawa trasa i dobra miejscówka na zdjęcia... Bowiem ulica Karasiówka prowadzi groblą między dwoma zalewami... :D
O tym samym pomyślałem :) Były gdzieś podobne przypadki w krakowskiej km?

PS. Posty taborowe przeniesione do tematu Rozdział taboru - autobusy.

Re: Pleszów

: 04 sty 2022, 12:45
autor: lolek-12
Kaszmir pisze: 04 sty 2022, 12:41 O tym samym pomyślałem :) Były gdzieś podobne przypadki w krakowskiej km?
269 w Kryspinowie, a dokładniej w Budzyniu.

Re: Pleszów

: 04 sty 2022, 19:54
autor: NowaHutaWschód
Z jakiej okazji dokonano takiej zmiany? Bo raczej miasto nie zrobiło tego samo od siebie.

Re: Pleszów

: 08 sty 2022, 15:25
autor: Kaszmir
ZTP wrzuciło zdjęcia z pierwszego dnia kursowania "141" przez Kępę Grabską:
https://www.facebook.com/ZTPkrakow/post ... 7223608897

Obrazek

Obrazek

Re: Pleszów

: 09 sty 2022, 12:12
autor: NowaHutaWschód
Ciekawe jak bedzie wyglądała frekwencja na tym przystanku, bo raczej za wiele osób tam też nie mieszka.

Re: Pleszów

: 09 sty 2022, 12:34
autor: simon625
NowaHutaWschód pisze: 09 sty 2022, 12:12 Ciekawe jak bedzie wyglądała frekwencja na tym przystanku, bo raczej za wiele osób tam też nie mieszka.
Frekwencja będzie raczej marna, zwłaszcza, że to tylko 2 kursy w kierunku Pleszowa w godzinach porannych i 2 w kierunku Przylasku w godzinach wieczornych. Podejrzewam, że autobusy zapełnią się wraz z nadejściem sezonu letniego.

Re: Pleszów

: 09 sty 2022, 12:46
autor: Kaszmir
To są takie rejony jak Wańkowicza - nie ma skąd wziąć potoków, jednak dobrze że jest choć parę kursów dziennie. Zawsze ktoś pozbawiony samochodu może z nich skorzystać by wydostać się do miasta i potem wrócić.

Na aglo zdarza się, że przez dany przystanek też przejeżdża dosłownie jeden-dwa kursy. Dla wielu jednak są one na wagę złota.

Re: Pleszów

: 17 cze 2022, 17:00
autor: judash

Re: Pleszów

: 17 cze 2022, 23:05
autor: Scania_9640
Głupoty tam gada, z Pleszowa do Kombinatu jest 9min i wcale więcej kursów by nie przybyło.. znaczy no może by się udało, ale kosztem przerw kierowców, które i tak już są mniejsze niż były przed dodaniem tych 5 kursów dodatkowych..

Re: Pleszów

: 17 cze 2022, 23:16
autor: Kaszmir
Scania_9640 pisze: 17 cze 2022, 23:05Głupoty tam gada, z Pleszowa do Kombinatu jest 9min i wcale więcej kursów by nie przybyło.. znaczy no może by się udało, ale kosztem przerw kierowców, które i tak już są mniejsze niż były przed dodaniem tych 5 kursów dodatkowych..
Kółko Pleszów - Kombinat - Pleszów to 19 minut, zaokrąglijmy do 20. Na "211" są dwie brygady, jedna brygada wykonuje kursy co 2h 20min. Na trasie z Pleszowa można by zatem zejść do 2h, czyli łączna częstotliwość polepszyłaby się z f70 do f60. Zawsze coś.

Re: Pleszów

: 22 paź 2022, 10:27
autor: NowaHutaWschód
Tak z czystej ciekawości, jaka jest wizja rozmieszczenia poszczególnych linii autobusowych na przystankach Igołomska-Wiatra-Jeziorko-Wyciąska, przecież te przystanki to jakiś absurd, jakieś roszady będą planowane czy po prostu kogoś pogięło w projekcie?

Re: Pleszów

: 06 lis 2022, 21:03
autor: Zieleńczanin
Analiza rozkładów na Pleszowie - odc. 1, być może będą kolejne.
"10" odjeżdża :08 :28 :48.
"21" odjeżdża :14 :34 :54 (co drugi kurs wypada)
Tymczasem - przyjazdy na Pleszów:
"111" w soboty przyjeżdża przez prawie cały dzień :11, :31 lub :51 - czyli brak przesiadki na "10", gdzieś co drugi kurs daje możliwość napiętej przesiadki na "21", w innym przypadku koszmarne 17 minut czekania.
"111" w niedziele przyjeżdża generalnie (częściej) :34 lub (rzadziej) :44 - w pierwszym przypadku słabe 14 minut do najbliższego tramwaju, w drugim 4, więc super.
"131" w soboty przyjeżdża poza kilkoma skrajnymi kursami :20 - 8 minut do najbliższego tramwaju - jest ok.
"131" w niedziele przyjeżdża różnie, generalnie albo w przedziale :42-44 - tu 4-6 minut do "10", czyli super, albo :17 lub :37 - tu 11 minut - do poprawy.
"141" w soboty przyjeżdża albo :10-11 :29-31 lub :49-51 - czyli uciekające sprzed nosa"10" i niezła przesiadka na "21" (akurat to się udało zgrać i zawsze jedzie po przyjeździe "141" w tych godzinach), albo :03 lub :43 - 5 minut do najbliższego tramwaju, czyli super, albo :25 - 3 minuty do "10", więc napięta przesiadka.
"141" w niedziele jest kompletnie niezgrana ze sobą, przyjazdy :00, :03, :10, :23, :24, :35, :41, :42, :50, :54, :55, nie chce mi się analizować każdego przypadku, ale kilka z nich wygląda jak uciekający sprzed nosa tramwaj i kilkanaście minut oczekiwania - do poprawy.
"161" w soboty ma przyjazdy :11 lub :51, skrajne przyjazdy rano i wieczorem cofnięte o minutę lub dwie - czyli niezła przesiadka na "21" (jeśli jest) i brak na "10".
"161" w niedziele ma przyjazdy dwoma kursami :04 - czyli super 4 minuty, :12, :30, :31 lub :50 - czyli brak przesiadki na "10" i (czasem bardzo) napięta przesiadka na "21", jeśli akurat jest, albo :54 - tu już absolutny dramat, 17 minut.
"171" cały weekend ma przyjazdy :56 - regularne 12 minut, do poprawy.
"181" w soboty jest na Koksochemii generalnie :15, :35 lub :55 (ewentualnie minutę później) - tramwaje odjeżdżają minutę później niż z Pleszowa - czyli 14 minut do tramwaju, znowu dramat. Kilka kursów przyjeżdża też :01, :21 lub :41 - tu 8 minut, nieźle.
"181" w niedziele jest analogicznie do "141" niezgrana ze sobą, przyjazdy :08, :09, :15 (kilka razy), :19, :20, :23, :24, :41, :54, :55, :57 - znowu często tramwaj ucieknie lub jest dosłownie minuta lub dwie na przesiadkę - do poprawy.
"271" w soboty nie kursuje.
"271" w niedziele przyjeżdża na Pleszów :58 - 10 minut do najbliższego tramwaju, do poprawy.
Nie wiem, kto odpowiada za koordynację na Pleszowie, ale powinien robić to lepiej, względnie przekazać tą robotę komuś innemu. Tutaj niczym białe żagle wybija się kilka nienajgorszych koordynacji na morzu dramatu i rozpaczy. To wszystko wygląda, jakby tramwaje odjeżdżały jeszcze niedawno kilka minut później.
Wnioski z odc. 1 - do poprawy, ZTP!

Re: Pleszów

: 06 lis 2022, 21:18
autor: kot_feliks
Eee, ale jak to. Przecież '10' jest nieskoordynowana z niczym w skali miasta i w skali roku jeździ sobie za kilka mln płn zderzak w zderzak z '52', aby.... "być skoordynowana z autobusami na Pleszowie" :mrgreen: :lol:

W sumie to totalne wyj... MPK na pasażerów powala ;)

Re: Pleszów

: 06 lis 2022, 22:14
autor: suchy
kot_feliks pisze: 06 lis 2022, 21:18 Eee, ale jak to. Przecież '10' jest nieskoordynowana z niczym w skali miasta i w skali roku jeździ sobie za kilka mln płn zderzak w zderzak z '52', aby.... "być skoordynowana z autobusami na Pleszowie" :mrgreen: :lol:
Przecież jest skoordynowana, tylko że w drugą stronę - pasażerowie jadący z centrum przesiadają się na autobusy jadące za 3-4 minuty.
W przeciwnym kierunku (jak już pisaliśmy w innym wątku), ciężko jest coś przesunąć - chciałbyś opóźnić tramwaj np. o 3-4 minuty (żeby pasażerowie autobusów zdążyli się przesiąść w stronę centrum), to skrócisz postój na Kurdwanowie do 5-6 minut. Znowu gdyby skracać postój 10tki na Pleszowie, trzeba zrobić to o równe 5 minut - tak żeby na Kurdwanowie planowe przerwy w rozkładzie wyszły 15min (bo gdzieś musi być przerwa posiłkowa - obecnie wypada równe 15min na Pleszowie).