Pleszów

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Pleszów

Post autor: Kaszmir » 04 lut 2020, 12:10

111, 161, 211
od 01.02.2020
Korekta rozkładu jazdy i zmiana nazwy przystanku

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 01.02.2020 r. (sobota) zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy linii 161 zakładająca zmianę następujących godzin odjazdów z Pleszowa w dni powszednie: z godz. 14:14 na godz. 14:44, z godz. 15:14 na godz. 15:29 oraz z godz. 16:14 na godz. 16:29.

Ponadto, zostanie wprowadzona zmiana nazwy przystanku "Wolica Sklep" na "Wolica Szkoła".
http://kmkrakow.pl/

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Pleszów

Post autor: Cukier » 21 lut 2020, 18:40

Kontynuuję tutaj, żeby nie ciągnąć offtopu.
NowaHutaWschód pisze: 21 lut 2020, 13:32 Cukier nie wiem, jak Ty uwazasz, ale wedlug mnie z Pleszowa w piatek i sobote powinna byc puszczone jakas 6XX zaraz po ostatnim kursie dojezdzajacym z linii dziennych (171/271 bodajze), nie do Kombinatu tylko np na Rondo Czyzynskie lub Kocmyrzowskie
Szczerze? Nie uważam tego za wielki priorytet, bo nie sposób jest mi sobie wyobrazić potencjalne zastosowanie. Jechać o tej porze czyli dopiero o 23:45 wyruszać z Pleszowa, oznacza że nawet przy perfekcyjnym dograniu tras i przesiadek oznacza przyjechanie na zlot pod Dworcem o 0:30. Kto o tej porze gdziekolwiek zaczyna imprezowanie?
NowaHutaWschód pisze: 21 lut 2020, 13:32 tak samo pierwsza linia wyjezdzajaca na Pleszow w sobote i niedzielę powinna byc realizowana jako 6XX, bo jednak zaden pierwszy kurs ze wszystkich linii nie ma mozliwosci aby zabrac kogokolwiek z petli.
No i właśnie skomunikowanie z pierwszym dziennym uważam za dużo istotniejsze, bo już przyimprezować tak by wracać zlotem o 3:00 jest już całkiem realne (mówię choćby z własnego doświadczenia). I w sumie z to mówiąc o tych sześćsetkach podsunąłeś mi pomysł na dalszą modyfikację mojego wcześniejszego pomysłu: wykorzystanie pierwszego wyjazdu na linię na Pleszów każdego dnia, przetrasowanie go przez Rondo Kocmyrzowskie i Plac Centralny i nazwanie go "671". Rozwiązanie trochę na miarę "915" bo jeden kurs dziennie, do tego jednokierunkowy, ale bardzo tanim kosztem daje w miarę sensowną relację.

NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 217
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Pleszów

Post autor: NowaHutaWschód » 21 lut 2020, 20:08

Kazdego dnia raczej dojazd na Pleszow nie bedzie potrzebny, sobota i niedziela owszem, mysle ze taki kurs przyjalby sie dosc szybko. W koncu problem "kto dzis kieruje" zakonczylby sie raz na zawsze hehe.
fuck upa!

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Pleszów

Post autor: obserwator » 21 lut 2020, 20:27

Moim zdaniem komunikacja na Pleszowie i dalej wymaga rewolucji, a nie drobnych korekt.
Uważam że powinno to wyglądać następująco:

111 f~60/60 (koordynacja z 161)
131 f~30/60
141 f~30/60
161 f~60/60 (koordynacja z 111)
171 f~60/60 (dopełnienie przez linię 271)
181 f~30/60

Skąd można byłoby sfinansować zmiany? Najlepszym pomysłem aby znaleźć środki byłoby przycięcie na Pleszowie linii "21" do całodziennego f~30 (szczytowe kursy także skrócone do Kopca). Wtedy wspomniane linie można skoordynować z każdym kursem "21" i połową kursów "10". Jednocześnie każdy rejon zapleszowski ma w szczycie połączenie w szczycie co 30 minut.

NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 217
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Pleszów

Post autor: NowaHutaWschód » 22 lut 2020, 5:26

obserwator pisze: 21 lut 2020, 20:27 Moim zdaniem komunikacja na Pleszowie i dalej wymaga rewolucji, a nie drobnych korekt.
Uważam że powinno to wyglądać następująco:

111 f~60/60 (koordynacja z 161)
131 f~30/60
141 f~30/60
161 f~60/60 (koordynacja z 111)
171 f~60/60 (dopełnienie przez linię 271)
181 f~30/60

Skąd można byłoby sfinansować zmiany? Najlepszym pomysłem aby znaleźć środki byłoby przycięcie na Pleszowie linii "21" do całodziennego f~30 (szczytowe kursy także skrócone do Kopca). Wtedy wspomniane linie można skoordynować z każdym kursem "21" i połową kursów "10". Jednocześnie każdy rejon zapleszowski ma w szczycie połączenie w szczycie co 30 minut.
Ogolnie obecna forma 10 i 21 jest potrzebna na Pleszowie jak tramwaj f=5 na Walcownie caly dzien. Tramwaje odjezdzaja albo puste, albo jedzie kilka osob. Wystarczyloby nawet f=30 10 i 21 caly dzien byle autobusy przyjezdzaly odpowiednio wczesnie. Tramwaj jest sensownie zapełniony, a pasazer zadowolony ze ma sie na co przesiasc. W druga strone tez takie samo rozwiazanie. Tylko czy jest to w ogole do zrobienia i wprowadzenie w życie.
fuck upa!

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Pleszów

Post autor: lolek-12 » 22 lut 2020, 9:11

To może w ogóle "10" i "21" wycofać do Kopca Wandy, a do Pleszowa dociągnąć "22"? A z zamian dać więcej kursów na linie zapleszowskie, zsynchronizować z tramwajem i uruchomić połączenie nocne z Czyżyn lub pl. Centralnego z 2-3 kursami w weekendy i przynajmniej jednym w dni powszednie?

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Pleszów

Post autor: Zieleńczanin » 22 lut 2020, 9:26

2 przesiadki do Kocmyrzowskiego :shock: ? Jeszcze w Pleszowie przesiadka tylko z chyba najdłuższej linii w Krakowie...

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Pleszów

Post autor: lolek-12 » 22 lut 2020, 10:31

Zieleńczanin pisze: 22 lut 2020, 9:26 2 przesiadki do Kocmyrzowskiego ? Jeszcze w Pleszowie przesiadka tylko z chyba najdłuższej linii w Krakowie...
To tylko luźna propozycja, spokojnie. Chodzi o to, że jedna linia na Pleszów wystarczy, ale chyba powinna przebiegać obok Kombinatu i jechać do centrum miasta, nie? To jak zmienimy 10 przez Solidarności to znowu będzie źle, że Ptaszyckiego nie ma połączenia z Dworcem itd.. :D

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Pleszów

Post autor: obserwator » 22 lut 2020, 17:29

Właśnie dlatego uważam że układ z pozostawieniem "10" i "21" jest optymalny. Dyskusyjną kwestią wydaje się być czy także kursy "10" powinny być przycięte do f~30. Uważam jednak że jeśli chcemy przekonać pasażerów do KM to f~30/60 w każdym miejscu to jest absolutne minimum. Ja bym jednak wolał zostawić f~15 na "10". Sam korzystając z linii które kursują dość rzadko, wolę pojechać kursem wcześniejszym i trochę poczekać niż ryzykować że mogę być 2 minuty za późno. Szczególnie przy takiej linii jaką jest "10".

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Pleszów

Post autor: Cukier » 22 lut 2020, 21:45

obserwator pisze: 21 lut 2020, 20:27 Moim zdaniem komunikacja na Pleszowie i dalej wymaga rewolucji, a nie drobnych korekt.
Uważam że powinno to wyglądać następująco:

111 f~60/60 (koordynacja z 161)
131 f~30/60
141 f~30/60
161 f~60/60 (koordynacja z 111)
171 f~60/60 (dopełnienie przez linię 271)
181 f~30/60
Na rewolucję nie ma szans w żadnej bliskiej perspektywie - z jednej strony przez wyremontowanie torowiska (= brak szans na rewolucję przez zamknięcie torowiska i wydłużenie autobusów do cywilizacji) a z drugiej strony przez brak większych generatorów potoków (= brak szans na rewolucję przez więcej relacji i kursów tramwajowych). W takich okolicznościach można zapomnieć o zachęcaniu nowych pasażerów, raczej też można zapomnieć o zahamowaniu odpływu młodzieży licealnej do samochodów. Jedyne co można zrobić, to ludziom skazanym na korzystanie ze zbiorkomu ograniczyć ilość niedogodności z tym związanych.

I choć w zupełności się zgadzam, że żadna linia miejska nie powinna kursować rzadziej niż co godzinę, tak co do częstszych kursów w szczycie byłbym ostrożny. Na Pleszowie jak dotąd potokami na takie coś bronią się tylko "x71" i "131" i to też niekoniecznie przy taborze aż 12m. A już proponowanie f~30 na "181" to już nawoływanie do sprzeniewierzania publicznych środków - linia ta ma żenująco niską ilość generatorów ruchu przy swojej trasie. Żeby nie być gołosłownym - pomiary z października 2014 roku wykazały:
  • na 14 kursów w ciągu dnia maksymalne zapełnienie pojazdu wyniosło 14 osób - na jednym kursie, w tylko w jednym kierunku. Zapełnienie podczas każdego innego kursu nie przekroczyło 9 osób (dla linii "141" było to odpowiednio max. 23 osoby/kurs oraz 15 kursów z których skorzystało co najmniej 10 pasażerów)
  • łącznie w ciągu całego dnia w kierunku Kujaw skorzystało z linii 59 osób, zaś w kierunku Pleszowa 69 osób (dla "141" odpowiednio 140 osób w kierunku Przylasku i 135 w kierunku Pleszowa)
Dalej uważasz, że Kujawy powinny dostać f~30/60? Bo ja uważam, że o ile Przylasek zasługuje na Sprintery z regularnym f~60, tak Kujawy raczej powinny jakoś zostać pożenione z Giedroycia i jednym pojazdem obsługiwane tymi kilkoma kursami dziennie dostosowanymi do "największych" potoków.

A z "x71" jest trochę skomplikowana sprawa za sprawą różnych przelotów w zależności czy do Czulic czy tylko do Wróżenic. Chcąc mieć fajne przesiadki na Pleszowie przez cały dzień i łatwy do zapamiętania rozkład, autobus powinien zawsze tyle samo minut po pełnej godzinie mieć na Pleszów przyjazd jak i odjazd, a więc przerwę ~15 min we Wróżenicach i ~5 minut w Czulicach, co już daje wąskie pole do popisu dla tramwajów z f~30 które muszą mieć bardzo konkretne godziny odjazdów. Przykładowo, moja wczorajsza próba zrobienia najlepszej możliwej synchronizacji do tramwajów i możliwie stałych godzin odjazdów, dała takie coś: https://snipboard.io/iajQwU.jpg A założenia były całkiem proste:
  • dla obecnych rozkładów
  • przy zachowaniu niezmiennej ilości i podobnych pór kursów
  • komunikujemy w kierunku Wróżenic "70" przyjeżdżające na Pleszów x:21 51 oraz "21" x:25 55 (autobus odjeżdża x:00 30), oraz w kierunku cywilizacji odjazdy "70" x:15 45 oraz "21" x:20 50 (autobus przyjeżdża x:10 40) - co jest też przybliżeniem, bo nawet w tramwajach MPK przerasta utrzymanie stałego interwału kursów i mimo że te kursy które wybrałem pojawiają się najczęściej w kolejnych godzinach, tak może się trafić tak godzina, że MPK wtedy z dupy przesunęło kurs tramwaju o 5 min i nici z przesiadki mimo, że autobus takt trzyma
Wnioski są takie:
  • z 25 kursów/dzień nie da się uleputać sensownego f~30/60, więc chcąc zachować ilość kursów, odpowiednio dużą podaż wtedy kiedy są duże potoki oraz brak dziur ponad godzinę (no, poza godzinami późnowieczornymi) trzeba było uciekać w podpieranie się f~45, co w przypadku kursów tylko do Wróżenic da się obskoczyć jedną brygadą z przerwami na słowo honoru
  • przyjęte godziny przyjazdów i odjazdów autobusu z Pleszowa (narzucone przez tramwaje!) doprowadzają do przerwy 8 min we Wróżenicach, co nie daje czasu na wydłużenie do Czulic bez zaburzenia godzin. I o ile w szczycie, można przesunąć o 15 minut i jest trochę cacy bo wciąż wszystko jest tak samo skomunikowane (choć i tak uważam że to kaszana mieć zamiast f~30 nagle takt 45+15, nawet w kierunku przeciwległym do głównego potoku), tak prawdziwy problem jest w międzyszczycie, bo kursujące co 30 min "21" nie wybacza, pozostaje więc skrócić czas przesiadki na "21" z 10 do 5 minut i tym samym skazać pasażerów na uciekanie "70" sprzed nosa (bo układ z czekaniem 5 min na "21" i 15 min na "70" jest wciąż lepszy niż czekanie 5 min na "70" i 25 min na "21")

NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 217
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Pleszów

Post autor: NowaHutaWschód » 23 lut 2020, 7:36

Cukier a czyja jest wina, ze pasazerowie odplyneli od komunikacji miejskiej? Jeszcze w czasach 251 M120 jezdzila dopchana w szczycie na kazdym kursie. Obecnie miejsca siedzace nie sa zapełnione nawet. Ludzie przeskoczyli na swoje samochody, bo miasto samo ich zacheciło. Kombinacja z tramwajami przez kilka lat, lekkie ciecia na kursach autobusowych. A pozniej glupie gadanie ze ilosc kursow jest adekwatna do potokow. Pleszow jest o tyle kiepskim miejscem, ze nie ma jak przetrasowac nawet linii, zeby cos poprawic w funkcjonowaniu linii. Dopoki nikt nie zacznie inwestowac na powaznie w te rejony, to tylko mozna spodziewac sie jedynie kolejnych ciec na kursach.
fuck upa!

NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 217
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Pleszów

Post autor: NowaHutaWschód » 27 lut 2020, 14:39

fuck upa!

NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 217
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Pleszów

Post autor: NowaHutaWschód » 12 kwie 2020, 18:29

Obecna sytuacja w tym rejonie to nic tylko skierować tele-busa, a wszystkie linie zawiesić po prostu do czasu aż się sytuacja unormuje.
fuck upa!

NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 217
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Pleszów

Post autor: NowaHutaWschód » 10 cze 2020, 17:25

No, szaleństwo sie dzieje, 171/271 z f=60 w weekend.
fuck upa!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Pleszów

Post autor: Kaszmir » 12 cze 2020, 9:09

NowaHutaWschód pisze: 10 cze 2020, 17:25No, szaleństwo sie dzieje, 171/271 z f=60 w weekend.
Łoo. Oficjalny komunikat jest bardzo zachowawczy i pisze jedynie o dostosowaniu rozkładów do tramwajów w Pleszowie. Jednak faktycznie, na "171/271" zaszła spora rewolucja. I plus ode mnie dla ZTP bo tyle lat nie dało się zrobić równego taktu na tej trasie, a tu wreszcie to uporządkowano.

Oficjalny komunikat:
111, 131, 141, 161, 171, 181, 271
od 12.06.2020
Korekty rozkładów jazdy

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 12.06.2020 r. (piątek) zostaną wprowadzone korekty rozkładów jazdy linii 111, 131, 141, 161, 171, 181 i 271 we wszystkie dni tygodnia. Ich celem jest dostosowanie godzin odjazdów i przyjazdów na pętli Pleszów do rozkładów jazdy linii tramwajowych.
http://kmkrakow.pl/

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości