Bieżanów, Prokocim, Rżąka

- Linie, trasy, rozkłady
ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: ant_sm » 18 sty 2022, 20:45

fysztof pisze: 18 sty 2022, 20:30 Co myślicie? Według mnie pomysł wart poważnego rozważenia. Plusów wydaje się więcej niż minusów, choć ten pierwszy... może być nie do przejścia:-/
Buspas na Kamieńskiego jest rzeczywiście dużym plusem. Niestety od Bonarki do Kamieńskiego Wiadukt się trochę korkuje, ale prawdziwa loteria to al. Powstańców Śląskich bo tam w jeden dzień jedziesz według rozkładu, a w inny dzień np. 3-4 razy dłużej i jest to zupełnie losowe. Więc ostatecznie i tak to 143 gdzieś utknie w korkach. Osobiście mam mieszane uczucia, bo rzeczywiście ma to dużo plusów, ale ma też minusy.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: fysztof » 19 sty 2022, 8:18

Dziękuję za wskazówkę! Hmm... mimo wszystko nadal uważam, że warto rozważyć dalej pomysł.
Co do obserwacji, jeśli korki i nieprzewidywalność na Powstańców Śląskich miałyby być bardzo dużym problemem - to jest jeszcze wariant ratunkowy. Mianowicie, przekierowanie przez Kamieńskiego jak w propozycji, lecz zakończenie linii pod Bonarką (tu pewnie potrzebne dogadanie z centrum o jakiś zaplecze socjalne). Przypuszczam jednak, że ze względów propagandowych musi pozostać Podgórze SKA, bo po coś ten dworzec budowano...

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Zieleńczanin » 19 sty 2022, 9:48

Zamiast Bonarki, "143" można skierować pod Zajezdnię Wola Duchacka ;)

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: fysztof » 19 sty 2022, 11:47

To też mi przeszło przez myśl, tylko że wtedy tak:
- albo trzeba by poprowadzić trasę bezpośrednio z Kamieńskiego w Sławka, co sprawi że pomijasz Bonarkę i co gorsza nawet przystanek Kamieńskiego, czyli pozostaje w okolicy tylko przystanek Slawka, więc dostępność do samej Bonarki jest iluzoryczna
- albo puszczasz przez Bonarkę i dopiero do Zajezdni, tylko to znowu powstają puste przebiegi...

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: WDZ » 19 sty 2022, 11:53

Ale nie przez Sławka a przez Puszkarską - wtedy byłby dojazd do Bonarki i możliwość przesiadki tamże (oraz na Kamieńskiego).

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: fysztof » 19 sty 2022, 14:06

No tylko tu jest pewien znowu wątek do rozgryzienia...
a. według mnie trudno będzie zapewnić skręt z Kamieńskiego w Puszkarską (jest tam zakaz i nawet danie wyjątku dla KMK sprawy nie rozwiąże, bo fizycznie ciężko sobie wyobrazić przebijanie się przez dwa pasy z przeciwnego kierunku plus prawoskręt)
b. ewentualnie można puścić pod wejście do Bonarki a dalej między centrum handlowym i biurowcami (przez ten 'dziedziniec') do przystanku Puszkarska, tylko czy MPK na to się zgodzi???
Niezależnie, chyba też wpadamy w drugą 'pułapkę' z wcześniej wspomnianych - czyli nawet w ciekawszej opcji b. z obsługą przystanku Puszkarska będzie kilometr per kurs pustego przebiegu od Bonarki do Zajezdni... aczkolwiek taka trasa jak b. dla mnie naprawdę ciekawa się wydaje.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: ant_sm » 19 sty 2022, 19:23

Idealna obsługa byłaby przez Bonarkę i Puszkarską tylko problemem jest wspomniany zakaz skrętu w lewo w Puszkarską. Wydaje mi się, że można rozważyć albo wspomniane przejechanie pomiędzy Bonarką, a biurowcami, albo jazdę przez Sławka i Puszkarską i dalej przez nową drogę, która ma połączyć Przyjaźni Polsko-Węgierskiej z Fredry i do Łagiewnik (nie wiem kiedy dokładnie zostanie zbudowana). W okresie przejściowym 143 mogłoby pojechać przez węzeł na Kamieńskiego i Tischnera.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Zieleńczanin » 19 sty 2022, 23:20

A ja się zastanawiam, czy nie lepiej puścić tą linię przez Malborską. Dlaczego?
- brak korków po drodze;
- krótsza trasa - więcej kursów;
- można wyrzucić stamtąd "165", więc tym bardziej można dodać kursy.
Wypadałoby tylko dodać stosowny peron na przystanku Malborska, tak aby przesiadki były wygodne.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 20 sty 2022, 7:54

Potrzeba zapytać pasażerów bo skierowanie "143" w stronę Kamieńskiego to duża zmiana. Jak wspomnieliście, ma plusy i minusy. Zgadzam się z plusami - połączenie z Bonarką, lepsza przesiadka na autobusy do Alej (i więcej linii), może mniejsze korki.

Acz minusy są poważne - m.in. gorsza przesiadka na tramwaje, które stanowią trzon km. Plus brak możliwości złapania linii na jednym przystanku - trzeba by wybierać między "3" a "24", między "6" a "13", między "9+49" a "50".

Do tego w wariancie do Zajezdni, tracimy przesiadkę na "11" do Ruczaju (może to się zmieni po otwarciu TŁ?) oraz "178/578" w kier. Nowohuckiej. Jest wprawdzie "174" lecz to dużo mniej kursów. Wg mnie ta strata przeważa zysk z dodatkowych autobusów na Aleje bo tych i tak jest sporo na Bieżanowskiej - "144", "173", "301", "304", "503". W szczycie to kurs co 2,5 minuty.

I też wydłużenie trasy. Zamykając się w tych samych kosztach, oznaczałoby to pewnie spadek f. Czy na pewno lepsze f20 do Kamieńskiego niż f15 do Podgórza SKA?

Wariant przez Malborską mnie nie przekonuje - wtedy nie ma sensownej przesiadki ani na autobusy, ani tramwaje. Niestety "Bieżanowska" dla "143" jest mocno oddalona od innych przystanków. Choć skrócenie trasy na pewno na plus, może wtedy dałoby się dodać parę kursów.

rumcajs
Pasażer
Posty: 44
Rejestracja: 28 lut 2020, 0:50

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: rumcajs » 20 sty 2022, 22:07

A może od Kamieńskiego Wiadukt przez Tischnera do Łagiewnik?
Choć ja osobiście uważam, że obecna trasa jest w miarę optymalna.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: kucyk » 28 sty 2022, 22:26

Wrzucam tutaj w jednym wątku. :shock:

W końcu coś się będzie działo w moich okolicach. Tematy już dość stare. :) ;) :P

https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... z-telimeny

https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... c-polnocna

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: kucyk » 25 mar 2022, 20:36

Już dawno miałem w tym wątku napisać pewną informację. Dzielnica XII negatywnie zaopiniowała projekt przygotowany przez ZTP w Krakowie w 2021 roku związany ze zmianami w kursowaniu linii autobusowych jeżdżących ulicami Mała Góra czy Barbary. Otóż ZTP chciał zmienić trasę linii "163" która miała kursować tak jak robią to już linie: "234" i "284" - czyli przez Małą Górę zamiast Barbary w kierunku Ćwiklińskiej. Pod naporem mieszkańców z tego zrezygnowano a argumentem przeciw był fakt, że nie można było jeździć na jednym bilecie na liniach "163" i "183". ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 13 wrz 2022, 21:23

"163" ma pojechać do MCO.
Krabok - blog Jacka Mosakowskiego pisze:Skrócenie 163 do Nowego Bieżanowa to zła decyzja bo linia omija teraz węzeł przesiadkowy "Prokocim Szpital". Wg mnie dotychczasowa trasa przez Wielicką do Rżąki była optymalna. Przekazałem to urzędnikom i dowiedziałem się, że były problemy z pomieszczeniem obu linii (144, 163) na Rżące i dlatego 163 tam raczej nie wróci.

Dobra wiadomość natomiast jest taka, że o ile sytuacja pozwoli, docelowo 163 ma zostać wydłużone do Miejskiego Centrum Opieki, zatem znów obsłuży wspomniany węzeł przesiadkowy przy szpitalu. Stanie się tak gdy skończy się przebudowa wspomnianej pętli.
https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... &ref=notif

Kierman
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kierman » 13 wrz 2022, 21:26

Sądząc po tempie remontu tych ulic wokół szpitala to najprędzej za 2 lata skończą

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Scania_9640 » 13 wrz 2022, 21:34

Kaszmir pisze: 13 wrz 2022, 21:23 "163" ma pojechać do MCO.

https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... &ref=notif
Ktoś wie czy tam wybudują/jest punkt socjalny dla kierowców? Bo tak to linia nie miałaby żadnej końcówki z PKR.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości