Żeby chociaż skierowano ją do pętli Podgórze SKA jak 274 to by było nieźle.
Bieżanów, Prokocim, Rżąka
-
- Znawca
- Posty: 135
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Ex kierowca MPK, PW.
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
W rozkładach od 13.02 nie widać żadnej zmiany, poza wspomnianą linią 133.Justforfun pisze: ↑08 lut 2023, 22:47 Żeby chociaż skierowano ją do pętli Podgórze SKA jak 274 to by było nieźle.
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
No według mnie najlepiej by było gdyby "244" skierowano do terminalu autobusowego Podgórze SKA. Powstałby takt 244+274 na trasie do Wieliczka Stacja Paliw.
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Ewidentnie brakuje pętli autobusowej przy Kablu - pewnie ciężko by było jakieś działki tam pozyskać.
Rozwiązałoby to wiele problemów z liniami 2xx ale też miejskimi które nie wiadomo gdzie kończyć i lądują z końcówką na zajezdni Wola Duchacka.
Rozwiązałoby to wiele problemów z liniami 2xx ale też miejskimi które nie wiadomo gdzie kończyć i lądują z końcówką na zajezdni Wola Duchacka.
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Ktoś chyba kiedyś proponował lokalizację pętli na skwerku koło BP na Malborskiej. Skierowanie tutaj "143" i "274" spowodowałoby spore oszczędności wzkm.
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Idealnie by było tutaj - najlepiej zadaszony terminal tramwajowo autobusowy
Skierowałbym tam też 107 i 155 przykładowo.
No ale to marzenia ściętej głowy raczej. Chyba że przy okazji budowy tras w 3 obwodnicy coś w tej okolicy pomyśleć do przesiadek.
Skierowałbym tam też 107 i 155 przykładowo.
No ale to marzenia ściętej głowy raczej. Chyba że przy okazji budowy tras w 3 obwodnicy coś w tej okolicy pomyśleć do przesiadek.
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Mnie podoba się plan, który miało swojego czasu ZTP by wydłużyć "107" i/albo "155" w rejony Bonarki. Ludzie chwalą trasę przez Sławka bo zapewnia przesiadkę na "179" i "174", a po wydłużeniu do Bonarki dałoby się złapać też inne linie w kier. Alej.
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Tak, też mi się wydaje, że lepiej jest, jak one jadą na Sławka (i do Bonarki), wtedy jest więcej opcji na przesiadkę w dodatkowym kierunku, jakim są Aleje.
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Ja to tu tylko zostawię:
MPZP Trasa Nowopłaszowska:
https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=15444 ... k_id=15444
MPZP Trasa Nowopłaszowska:
https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=15444 ... k_id=15444
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
To jest wycinek miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla Trasy Nowopłaszowskiej z 2006 roku. Obecnie ZIM robi Trasę Nowobagrową, która po pierwsze idzie nieco w innym przebiegu (choć akurat przy tym skrzyżowaniu są one mniej więcej takie same), a po drugie – jeszcze nie ma żadnych rozwiązań drogowych dla nowego zadania. Z tego co wiem, projektant utknął w analizach ruchu, które mają być podstawą do projektowania drogowego. A zgodnie z nowymi przepisami, każde takie zadanie musi mieć najpierw wykonaną analizę i dopiero na podstawie analizy wykonuje się projekt drogowy.
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Ja na to raczej posępnie patrzę. W sensie: kolejna wielka trasa za setki milionów na kredyt... No, naprawdę bym wolał najpierw te pieniądze przeznaczyć na brakujące linie tramwajowe, premetro czy nawet Trasę Zwierzyniecką - ona jest z punktu widzenia drogowego duuuużo bardziej potrzebna niż Trasy Nowopłaszowska, Nowobagrowa i Ciepłownicza.
Do tego w ostatnich wizjach wzdłuż niej pojawił się tramwaj - zastanawiam się na ile jest on sensowny? Raz, że całkowicie rozwalony zostanie już "węzeł" Bieżanowska, dwa czy aby na pewno będzie co po niej jeździć, gdy tuż obok mamy estakadę nad dworcem w Płaszowie?
Do tego w ostatnich wizjach wzdłuż niej pojawił się tramwaj - zastanawiam się na ile jest on sensowny? Raz, że całkowicie rozwalony zostanie już "węzeł" Bieżanowska, dwa czy aby na pewno będzie co po niej jeździć, gdy tuż obok mamy estakadę nad dworcem w Płaszowie?
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Być może chodzi o ominięcie wąskiego gardła przy Kablu? Zwłaszcza, że linii w rejonie może przybywać, m.in. przez torowisko do Rżąki (docelowo do Wieliczki?) Acz też nie jestem pewny, czy są potrzebne dwie równoległe trasy.kbieniu7 pisze: ↑10 lut 2023, 10:43Do tego w ostatnich wizjach wzdłuż niej pojawił się tramwaj - zastanawiam się na ile jest on sensowny? Raz, że całkowicie rozwalony zostanie już "węzeł" Bieżanowska, dwa czy aby na pewno będzie co po niej jeździć, gdy tuż obok mamy estakadę nad dworcem w Płaszowie?
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Według mnie bardziej pilne byłoby spięcie ciągu Wielicka-Starowiślna z ciągiem Kuklińskiego-Klimeckiego między Grzegórzecką a estakadą Lipska-Wielicka.
Natomiast połączenie tych ciągów bliżej Bieżanowa mogłoby mieć miejsce jako przedłużenie z pętli NB w stronę Nowego Miasta i ciągu Christo Botewa-Rybitwy.
Natomiast połączenie tych ciągów bliżej Bieżanowa mogłoby mieć miejsce jako przedłużenie z pętli NB w stronę Nowego Miasta i ciągu Christo Botewa-Rybitwy.
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Według mnie na wąskie gardło przy Kablu są dwa sposoby:
- krótkoterminowy: zrobienie wreszcie przyzwoitego przystanku (podwójnego!)
- długoterminowy realny: budowa linii tramwajowej wzdłuż Kamieńskiego
- długoterminowy abstrakcyjny: budowa linii tramwajowej dalej wzdłuż Konopnickiej - Alej
W pierwszej kolejności można by zrobić najprostszy i najtańszy odcinek tramwaju wzdłuż Kamieńskiego do Ronda Matecznego, już to sporo by pomogło. Według mnie powinno być to sprzężone z pomysłem budowy linii na Rżąkę, bo inaczej nie będzie gdzie kursów stamtąd puścić. A w ten sposób taka linia "13" mogłaby pójść z Bieżanowa przez Kamieńskiego, Mateczny pod Koronę. Z Rżąki też mogłyby ruszyć dwie linie - jedna przez Wielicką, a druga Kamieńskiego. Na Kamieńskiego nie ma żadnych rzek, wąskich gardeł, tuneli, zabytków i innych problemów "do przeskoczenia".
- krótkoterminowy: zrobienie wreszcie przyzwoitego przystanku (podwójnego!)
- długoterminowy realny: budowa linii tramwajowej wzdłuż Kamieńskiego
- długoterminowy abstrakcyjny: budowa linii tramwajowej dalej wzdłuż Konopnickiej - Alej
W pierwszej kolejności można by zrobić najprostszy i najtańszy odcinek tramwaju wzdłuż Kamieńskiego do Ronda Matecznego, już to sporo by pomogło. Według mnie powinno być to sprzężone z pomysłem budowy linii na Rżąkę, bo inaczej nie będzie gdzie kursów stamtąd puścić. A w ten sposób taka linia "13" mogłaby pójść z Bieżanowa przez Kamieńskiego, Mateczny pod Koronę. Z Rżąki też mogłyby ruszyć dwie linie - jedna przez Wielicką, a druga Kamieńskiego. Na Kamieńskiego nie ma żadnych rzek, wąskich gardeł, tuneli, zabytków i innych problemów "do przeskoczenia".
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
O tak, to powinno już być na wczoraj.
Nie wiem, czy byłby taki najtańszy. Mamy jednak po drodze wiadukt przy Bonarce oraz wiadukt i węzeł drogowy nad linią kolejową i ul. Powstańców Śląskich. Tańszy - być może, ale swoje też będzie kosztował.fysztof pisze: ↑10 lut 2023, 15:15 W pierwszej kolejności można by zrobić najprostszy i najtańszy odcinek tramwaju wzdłuż Kamieńskiego do Ronda Matecznego, już to sporo by pomogło.
Według mnie powinno być to sprzężone z pomysłem budowy linii na Rżąkę, bo inaczej nie będzie gdzie kursów stamtąd puścić. A w ten sposób taka linia "13" mogłaby pójść z Bieżanowa przez Kamieńskiego, Mateczny pod Koronę. Z Rżąki też mogłyby ruszyć dwie linie - jedna przez Wielicką, a druga Kamieńskiego. Na Kamieńskiego nie ma żadnych rzek, wąskich gardeł, tuneli, zabytków i innych problemów "do przeskoczenia".
Ciąg Wieliczka - Kamieńskiego - Marii Konopnickiej - Aleje powinien być planowany i projektowany jako jedna całość, do realizacji w etapach. Inaczej każda z części będzie funkcjonowała nie w pełni i zapewniała pół zasięgu tego, co obecnie oferują autobusy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 35 gości