Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Kolejna linia nowohucka która "nowe życie" odzyskuje w innym rejonie miasta. Pamiętacie starą "20"?
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Pan M.Wojtaszek skomentował te zmiany w następujący sposób:
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... -2021-rokuOd soboty 17 lipca linia 133 podzielona zostanie na trzy linie. Dzięki temu ma się poprawić punktualność jej kursowania, a częstotliwości autobusów zostaną lepiej dostosowane do potrzeb pasażerów na poszczególnych odcinkach.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
To teraz czekać na 146, chyba najdłużej kursująca linia bez zmiany trasy do jej likwidacji.
Jeb** upa i bandere!!! Wołyń pamiętamy!!!
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Inaczej nie mógł. Prawda jest taka, że dzięki tym zmianom będziemy mieć drugie dno. Większa część trasy będzie ograniczona pod względem częstotliwości a na końcach trasy będą autobusy kursować częściej co zapewne po podliczeniu wszystkich wzkm wyjdzie na "minus".Kitek pisze: ↑07 lip 2021, 22:24 Pan M.Wojtaszek skomentował te zmiany w następujący sposób:http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... -2021-rokuOd soboty 17 lipca linia 133 podzielona zostanie na trzy linie. Dzięki temu ma się poprawić punktualność jej kursowania, a częstotliwości autobusów zostaną lepiej dostosowane do potrzeb pasażerów na poszczególnych odcinkach.
Oszczędności Proszę Państwa.
Aż się boję kolejnych zmian jakie mają być w sierpniu, we wrześniu czy w październiku.
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Na pozostałych częściach trasy nie będą kursować częściej. Będą dokładnie jak teraz. Czyli pewnie w wakacje łącznie co 20 min, a w roku szkolnym łącznie co 15 min. Czyli tak jak teraz 133. Czyli po prostu, bez ogródek, CIĘCIA.
-
- Znawca
- Posty: 190
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Czyli Rżącka i Kosocicka, zamiast co 15 minut, będą miały autobus co 40? Bez żadnej rekompensaty? No nieźle...
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
W kwestii zmian na linii "133" zwrócę uwagę na to, że rozkład f-40 będzie jedynie na okres wakacyjny. Więc pozostałe linie dostają podobną częstotliwość.
Rozkład wakacyjny to jest a nie na rok szkolny przypominam... Ktoś przypomni co ile kursowała w ubiegłym roku w wakacje?Mr. Passenger pisze: ↑08 lip 2021, 10:30Czyli Rżącka i Kosocicka, zamiast co 15 minut, będą miały autobus co 40? Bez żadnej rekompensaty? No nieźle...
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Jest też spora grupa pasażerów byłego "23", którzy korzystają ze "133" z Bieżanowa/Prokocimia i docierają nią do Łagiewnik, żeby stamtąd kontynuować podróż na Ruczaj. Ich niższa częstotliwość "133" zmusi do poszukania alternatywy.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
No właśnie, a więc teraz będzie rozkład wakacyjny kiedy będzie kursować co 40 min cały dzień na całej trasie, a w szczycie dostanie na końcówkach wzmocnienie w postaci 153 i 433 do 20 min. Rok temu było właśnie 20/30 na całej trasie. A więc cięcia na środku trasy, na końcówkach nie ma nic więcej.
W roku szkolnym 133 kursuje 15 / 30, a więc po zmianach będzie 133 co 30 min cały dzień i dostanie wzmocnienie w szczycie do 15 min w postaci tych ogryzków. A więc tylko na końcówkach będzie jak teraz (a nie więcej). W środku trasy będzie spadek z 15 min do 30 w szczycie. No chyba, że nagle będzie coś częściej, ale przypuszczam, że to słabo ukryte po prostu cięcia. Liczba linii rośnie, kilometry spadają...
W roku szkolnym 133 kursuje 15 / 30, a więc po zmianach będzie 133 co 30 min cały dzień i dostanie wzmocnienie w szczycie do 15 min w postaci tych ogryzków. A więc tylko na końcówkach będzie jak teraz (a nie więcej). W środku trasy będzie spadek z 15 min do 30 w szczycie. No chyba, że nagle będzie coś częściej, ale przypuszczam, że to słabo ukryte po prostu cięcia. Liczba linii rośnie, kilometry spadają...
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Zmiany są fatalne, "153" ma szansę stać się jednym z większych tlenowozów w historii kmk, kto może pewnie wybierze auto. Co do porównań z zeszłymi wakacjami - sprawa jest trudna bo do 2019 "133" dostawało ~f=20/40 (szczyt / międzyszczyt), lecz w wakacje 2020 miało całodzienne ~f=30-35 (komunikat jest na forum, taki sam widnieje w archiwum kmkrakow).
Porównując częstotliwości na poszczególnych odcinkach dla 2019 - 2020 - 2021:
Bieżanów --> 2019: 20/40 - 2020: 30-35/30-35 - 2021: 20/40
Kosocicka --> 2019: 20/40 - 2020: 30-35/30-35 - 2021: 40/40
Fredry --> 2019: 20/40 - 2020: 30-35/30-35 - 2021: 20/40
Pomijając więc trudny do porównania 2020, są to jawne cięcia na odcinku Nowy Bieżanów - Kurdwanów. Szczególnie bulwersuje skierowanie "153" do Nowego Bieżanowa, co praktycznie odcina Potrzask od węzła przesiadkowego przy Prokocimiu Szpitalu. Poprawa punktualności? Ta, zamiast opóźnionego "133" gdzie dzięki wysokiej ~f można było liczyć, że jednak coś wcześniej czy później przyjdzie, będą dwie linie z czego jedna losowa, druga rzadka, więc i tak o kant rozbić. Czemu "153" nie pojechało np. do Miejskiego Centrum Opieki? Korki w rejonie nowego szpitala? To zawsze można było puścić gdziekolwiek indziej, choćby od Prokocimia Szpitala jak "503" do Nowego Bieżanowa (lub gdziekolwiek indziej).
Będę interweniować w tej sprawie - może nie jest za późno by ZTP wstrzymało się z tymi zmianami, przemyślało je i poczekało.
Porównując częstotliwości na poszczególnych odcinkach dla 2019 - 2020 - 2021:
Bieżanów --> 2019: 20/40 - 2020: 30-35/30-35 - 2021: 20/40
Kosocicka --> 2019: 20/40 - 2020: 30-35/30-35 - 2021: 40/40
Fredry --> 2019: 20/40 - 2020: 30-35/30-35 - 2021: 20/40
Pomijając więc trudny do porównania 2020, są to jawne cięcia na odcinku Nowy Bieżanów - Kurdwanów. Szczególnie bulwersuje skierowanie "153" do Nowego Bieżanowa, co praktycznie odcina Potrzask od węzła przesiadkowego przy Prokocimiu Szpitalu. Poprawa punktualności? Ta, zamiast opóźnionego "133" gdzie dzięki wysokiej ~f można było liczyć, że jednak coś wcześniej czy później przyjdzie, będą dwie linie z czego jedna losowa, druga rzadka, więc i tak o kant rozbić. Czemu "153" nie pojechało np. do Miejskiego Centrum Opieki? Korki w rejonie nowego szpitala? To zawsze można było puścić gdziekolwiek indziej, choćby od Prokocimia Szpitala jak "503" do Nowego Bieżanowa (lub gdziekolwiek indziej).
Będę interweniować w tej sprawie - może nie jest za późno by ZTP wstrzymało się z tymi zmianami, przemyślało je i poczekało.
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Przy okazji Potrzasku, może warto byś zwrócił uwagę też na planowane "284", które będzie na tym osiedlu. Zwróć uwagę proszę w konsultacji z ZTP, że wszyscy liczyli na przejazd "284 ": Bieżanów Potrzask (trasa linii 133), Popiełuszki - Sucharskiego - Półłanki i dalej do małego Płaszowa. Linia 284 na Potrzasku, w obie strony kursowałaby ulicami którymi jeździ obecnie 133. Nikt nie brał pod uwagę relacji Sucharskiego - Półłanki, która nagle dla ZTP stała się przeszkodą! Dzięki!
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
A może 153 jest właśnie przygotowaniem pod 284? Ustalenia z Wieliczką pewnie jeszcze trwają, to ZTP uruchomił linię na krakowskim odcinku, a potem tylko wydłuży ją przez Bogucice, zmieni numer na aglo i gotowe...
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Też mam taką obawę. Wariant optymistyczny: "153" i "284" będą osobnymi liniami, skoordynowanymi ze sobą i ze "133". Wariant realistyczny: zamienią "153" w aglo i zrobią "284" tanim kosztem... kosztem pasażerów z Bieżanowa.
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Myślicie, że chciałoby im się bawić w takie zmiany na 2 miesiące. Myślę, że gdyby 284 miało być kosztem 153 nikt by się nie spieszył z podziałem na wakacje.
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Pewnie nie. Z drugiej strony, jeśli ma być układ "133+153+284", to mogli już poczekać ze zmianami do uruchomienia "284", a nie wprowadzać je tak na pół gwizdka, tak że wszyscy (wszyscy!) to krytykują.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość