Bieżanów, Prokocim, Rżąka

- Linie, trasy, rozkłady
Justforfun
Znawca
Posty: 134
Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Justforfun » 08 lut 2023, 22:47

lukasmaj pisze: 07 lut 2023, 22:38 Ciekawy jest również fakt, że na nowych wiatach (jeszcze nieczynnych) na przystanku Prokocim Szpital w kierunku Rżąki/Wieliczki jest "244".
Pomyłka czy są jakieś plany wobec "244"?
Żeby chociaż skierowano ją do pętli Podgórze SKA jak 274 to by było nieźle.
Ex kierowca MPK, PW.

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kowalik » 09 lut 2023, 12:58

Justforfun pisze: 08 lut 2023, 22:47 Żeby chociaż skierowano ją do pętli Podgórze SKA jak 274 to by było nieźle.
W rozkładach od 13.02 nie widać żadnej zmiany, poza wspomnianą linią 133.

Ad7
Pasażer
Posty: 40
Rejestracja: 16 cze 2022, 20:53

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Ad7 » 09 lut 2023, 13:20

No według mnie najlepiej by było gdyby "244" skierowano do terminalu autobusowego :lol: Podgórze SKA. Powstałby takt 244+274 na trasie do Wieliczka Stacja Paliw.

Robert
Znawca
Posty: 146
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Robert » 09 lut 2023, 14:31

Ewidentnie brakuje pętli autobusowej przy Kablu - pewnie ciężko by było jakieś działki tam pozyskać.
Rozwiązałoby to wiele problemów z liniami 2xx ale też miejskimi które nie wiadomo gdzie kończyć i lądują z końcówką na zajezdni Wola Duchacka.

M0096
Miłośnik
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2022, 0:27

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: M0096 » 09 lut 2023, 14:36

Ktoś chyba kiedyś proponował lokalizację pętli na skwerku koło BP na Malborskiej. Skierowanie tutaj "143" i "274" spowodowałoby spore oszczędności wzkm.

Robert
Znawca
Posty: 146
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Robert » 09 lut 2023, 14:49

Idealnie by było tutaj - najlepiej zadaszony terminal tramwajowo autobusowy :D

Obrazek

Skierowałbym tam też 107 i 155 przykładowo.
No ale to marzenia ściętej głowy raczej. Chyba że przy okazji budowy tras w 3 obwodnicy coś w tej okolicy pomyśleć do przesiadek.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 09 lut 2023, 15:29

Robert pisze: 09 lut 2023, 14:49Skierowałbym tam też 107 i 155 przykładowo.
Mnie podoba się plan, który miało swojego czasu ZTP by wydłużyć "107" i/albo "155" w rejony Bonarki. Ludzie chwalą trasę przez Sławka bo zapewnia przesiadkę na "179" i "174", a po wydłużeniu do Bonarki dałoby się złapać też inne linie w kier. Alej.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: kbieniu7 » 09 lut 2023, 16:49

Kaszmir pisze: 09 lut 2023, 15:29 Mnie podoba się plan, który miało swojego czasu ZTP by wydłużyć "107" i/albo "155" w rejony Bonarki. Ludzie chwalą trasę przez Sławka bo zapewnia przesiadkę na "179" i "174", a po wydłużeniu do Bonarki dałoby się złapać też inne linie w kier. Alej.
Tak, też mi się wydaje, że lepiej jest, jak one jadą na Sławka (i do Bonarki), wtedy jest więcej opcji na przesiadkę w dodatkowym kierunku, jakim są Aleje.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: ant_sm » 09 lut 2023, 19:42

Ja to tu tylko zostawię:

Obrazek

MPZP Trasa Nowopłaszowska:
https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=15444 ... k_id=15444

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: tomta1 » 10 lut 2023, 6:22

To jest wycinek miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla Trasy Nowopłaszowskiej z 2006 roku. Obecnie ZIM robi Trasę Nowobagrową, która po pierwsze idzie nieco w innym przebiegu (choć akurat przy tym skrzyżowaniu są one mniej więcej takie same), a po drugie – jeszcze nie ma żadnych rozwiązań drogowych dla nowego zadania. Z tego co wiem, projektant utknął w analizach ruchu, które mają być podstawą do projektowania drogowego. A zgodnie z nowymi przepisami, każde takie zadanie musi mieć najpierw wykonaną analizę i dopiero na podstawie analizy wykonuje się projekt drogowy.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: kbieniu7 » 10 lut 2023, 10:43

Ja na to raczej posępnie patrzę. W sensie: kolejna wielka trasa za setki milionów na kredyt... No, naprawdę bym wolał najpierw te pieniądze przeznaczyć na brakujące linie tramwajowe, premetro czy nawet Trasę Zwierzyniecką - ona jest z punktu widzenia drogowego duuuużo bardziej potrzebna niż Trasy Nowopłaszowska, Nowobagrowa i Ciepłownicza.

Do tego w ostatnich wizjach wzdłuż niej pojawił się tramwaj - zastanawiam się na ile jest on sensowny? Raz, że całkowicie rozwalony zostanie już "węzeł" Bieżanowska, dwa czy aby na pewno będzie co po niej jeździć, gdy tuż obok mamy estakadę nad dworcem w Płaszowie?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 10 lut 2023, 10:47

kbieniu7 pisze: 10 lut 2023, 10:43Do tego w ostatnich wizjach wzdłuż niej pojawił się tramwaj - zastanawiam się na ile jest on sensowny? Raz, że całkowicie rozwalony zostanie już "węzeł" Bieżanowska, dwa czy aby na pewno będzie co po niej jeździć, gdy tuż obok mamy estakadę nad dworcem w Płaszowie?
Być może chodzi o ominięcie wąskiego gardła przy Kablu? Zwłaszcza, że linii w rejonie może przybywać, m.in. przez torowisko do Rżąki (docelowo do Wieliczki?) Acz też nie jestem pewny, czy są potrzebne dwie równoległe trasy.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Jaky » 10 lut 2023, 12:08

Według mnie bardziej pilne byłoby spięcie ciągu Wielicka-Starowiślna z ciągiem Kuklińskiego-Klimeckiego między Grzegórzecką a estakadą Lipska-Wielicka.

Natomiast połączenie tych ciągów bliżej Bieżanowa mogłoby mieć miejsce jako przedłużenie z pętli NB w stronę Nowego Miasta i ciągu Christo Botewa-Rybitwy.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: fysztof » 10 lut 2023, 15:15

Według mnie na wąskie gardło przy Kablu są dwa sposoby:
- krótkoterminowy: zrobienie wreszcie przyzwoitego przystanku (podwójnego!)
- długoterminowy realny: budowa linii tramwajowej wzdłuż Kamieńskiego
- długoterminowy abstrakcyjny: budowa linii tramwajowej dalej wzdłuż Konopnickiej - Alej

W pierwszej kolejności można by zrobić najprostszy i najtańszy odcinek tramwaju wzdłuż Kamieńskiego do Ronda Matecznego, już to sporo by pomogło. Według mnie powinno być to sprzężone z pomysłem budowy linii na Rżąkę, bo inaczej nie będzie gdzie kursów stamtąd puścić. A w ten sposób taka linia "13" mogłaby pójść z Bieżanowa przez Kamieńskiego, Mateczny pod Koronę. Z Rżąki też mogłyby ruszyć dwie linie - jedna przez Wielicką, a druga Kamieńskiego. Na Kamieńskiego nie ma żadnych rzek, wąskich gardeł, tuneli, zabytków i innych problemów "do przeskoczenia".

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: kbieniu7 » 10 lut 2023, 15:51

fysztof pisze: 10 lut 2023, 15:15 Według mnie na wąskie gardło przy Kablu są dwa sposoby:
- krótkoterminowy: zrobienie wreszcie przyzwoitego przystanku (podwójnego!)
O tak, to powinno już być na wczoraj.
fysztof pisze: 10 lut 2023, 15:15 W pierwszej kolejności można by zrobić najprostszy i najtańszy odcinek tramwaju wzdłuż Kamieńskiego do Ronda Matecznego, już to sporo by pomogło.

Według mnie powinno być to sprzężone z pomysłem budowy linii na Rżąkę, bo inaczej nie będzie gdzie kursów stamtąd puścić. A w ten sposób taka linia "13" mogłaby pójść z Bieżanowa przez Kamieńskiego, Mateczny pod Koronę. Z Rżąki też mogłyby ruszyć dwie linie - jedna przez Wielicką, a druga Kamieńskiego. Na Kamieńskiego nie ma żadnych rzek, wąskich gardeł, tuneli, zabytków i innych problemów "do przeskoczenia".
Nie wiem, czy byłby taki najtańszy. Mamy jednak po drodze wiadukt przy Bonarce oraz wiadukt i węzeł drogowy nad linią kolejową i ul. Powstańców Śląskich. Tańszy - być może, ale swoje też będzie kosztował.

Ciąg Wieliczka - Kamieńskiego - Marii Konopnickiej - Aleje powinien być planowany i projektowany jako jedna całość, do realizacji w etapach. Inaczej każda z części będzie funkcjonowała nie w pełni i zapewniała pół zasięgu tego, co obecnie oferują autobusy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 19 gości