Bieżanów, Prokocim, Rżąka

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5792
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 26 kwie 2023, 20:06

Kosztowo to wychodziło mniej więcej na zero: trasa "163" będzie wydłużona dokładnie o tyle samo, o ile skrócona będzie "153". Obie mają też podobną liczbę kursów.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: ant_sm » 27 kwie 2023, 10:42

Zobaczcie najpierw czy na pętli przy MCO jest punkt socjalny, to dostaniecie odpowiedź dlaczego nic tam nie wydłużają :twisted:.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5792
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 27 kwie 2023, 10:51

Miał być punkt socjalny. Czyli nie zdążyli z nim na otwarcie pętli?

Bądź Wola Twoja
Miłośnik
Posty: 66
Rejestracja: 19 gru 2022, 14:25

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Bądź Wola Twoja » 27 kwie 2023, 23:45

Kaszmir pisze: 27 kwie 2023, 10:51 Miał być punkt socjalny. Czyli nie zdążyli z nim na otwarcie pętli?
Ktoś o nim zapomniał, prawdopodobnie nie ma nawet zrobionych przyłączy :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5792
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 28 kwie 2023, 22:29

Nowa pętla MCO gotowa na przyjęcie autobusów
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... -autobusow
Oprócz tego wykonano dodatkowe stanowisko do odstawiania pojazdów, a także miejsce pod punkt socjalny dla kierowców. Jego realizacja również powinna nastąpić w najbliższym czasie.
Po wykonaniu punktu socjalnego dla prowadzących, zostaną tu skierowane kolejne linie z mocno obciążonej obecnie pętli Nowy Bieżanów Południe.

kucyk
Ekspert
Posty: 1844
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: kucyk » 29 kwie 2023, 9:13

Kaszmir pisze: 28 kwie 2023, 22:29 Nowa pętla MCO gotowa na przyjęcie autobusów
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... -autobusow
Być może z tej pętli będzie startować nowa "513".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5792
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 29 kwie 2023, 9:37

kucyk pisze: 29 kwie 2023, 9:13Być może z tej pętli będzie startować nowa "513".
Wypowiedzi dyr. Franka pod postami o zmianach na Prądniku Białym niestety trochę tak brzmią. Podał tam, że "będzie koordynacja z 503 od Prokocimia". Czyli brzmi, że "503" i "513" będą mieć wspólną trasę dopiero od "Prokocimia Szpitala".

To gdzie mogłoby jechać "513"? Teligi raczej nie bo to dubel tramwaju i "173". MCO jest zatem realną opcją, zwłaszcza że Rżąka się ostatnio upominała by "144" przestał jeździć Jakubowskiego bo to naokoło i wpycha linię w korek. Mogą zatem być takie zakusy, by wyprostować "144" i w zamian puścić "513" przez Jakubowskiego do MCO, kosztem wydzielenia z "503".

To jednak wg mnie byłoby bardzo słabe bo będzie oznaczać dalsze cięcie "503" na N. Bieżanowie. Jeśli do tego uwzględnić że "153" ma zniknąć z Aleksandry ("153" i "163" skierowane też do MCO), to całość zmian dla pasażerów z tego rejonu jest tym gorsza.

To jednak tylko domysły. Trzeba chyba poczekać do oficjalnej prezentacji.

Tancin
Miłośnik
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2020, 20:11

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Tancin » 30 kwie 2023, 9:46

Może tak być z tym punktem startowym 513 pod MCO, więc korzystającym z przystanku Jerzmanowskiego pozostaje jeszcze żyć nadzieją na normalność dzięki np. 444 z Rżąki rekompensującemu cięcia na 144 oraz 503 i wpisującemu się w zapowiedziany trend kursowania co 7,5 minuty w szczytach.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5792
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 30 kwie 2023, 13:49

Tancin pisze: 30 kwie 2023, 9:46Może tak być z tym punktem startowym 513 pod MCO, więc korzystającym z przystanku Jerzmanowskiego pozostaje jeszcze żyć nadzieją na normalność dzięki np. 444 z Rżąki rekompensującemu cięcia na 144 oraz 503 i wpisującemu się w zapowiedziany trend kursowania co 7,5 minuty w szczytach.
Obstawiam, że "513" będzie jedyną dodatkową linią w rejonie. Obecnie z Prokocimia do centrum linie miejskie mają 16 kursów/h ("144" 5, "173" 5, "503" 6), po zmianie też byłoby 16 ("144", "173", "503", "513" każde po 4). Pytanie gdzie dotrze "513"? Pętla przy MCO to rozwiązanie pesymistyczne bo wtedy N. Bieżanów jest stratny (pocięte "173", "503"). Chyba, że pojedzie przez Jakubowskiego lecz potem wróci na Wielicką i jak "503" do N. Bieżanowa. To byłoby wg mnie uczciwe - wprawdzie "513" pojechałoby lekko naokoło, jednak tak czy owak z Aleksandry do centrum znów byłoby 8 kursów/h ("503+513") zamiast 6. Dojazd do Szpitala Uniwersyteckiego też dla niektórych byłby wartością dodaną.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 538
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: kbieniu7 » 30 kwie 2023, 20:39

Kaszmir pisze: 30 kwie 2023, 13:49 Obstawiam, że "513" będzie jedyną dodatkową linią w rejonie. Obecnie z Prokocimia do centrum linie miejskie mają 16 kursów/h ("144" 5, "173" 5, "503" 6), po zmianie też byłoby 16 ("144", "173", "503", "513" każde po 4). Pytanie gdzie dotrze "513"? Pętla przy MCO to rozwiązanie pesymistyczne bo wtedy N. Bieżanów jest stratny (pocięte "173", "503"). Chyba, że pojedzie przez Jakubowskiego lecz potem wróci na Wielicką i jak "503" do N. Bieżanowa. To byłoby wg mnie uczciwe - wprawdzie "513" pojechałoby lekko naokoło, jednak tak czy owak z Aleksandry do centrum znów byłoby 8 kursów/h ("503+513") zamiast 6. Dojazd do Szpitala Uniwersyteckiego też dla niektórych byłby wartością dodaną.
To wtedy można by "144" wyprostować, by Rżączanie nie musieli robić kółek. I zaoszczędzić wzkm trochę.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5792
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 30 kwie 2023, 20:49

kbieniu7 pisze: 30 kwie 2023, 20:39To wtedy można by "144" wyprostować, by Rżączanie nie musieli robić kółek. I zaoszczędzić wzkm trochę.
Tak, zakładam że jednym z celów powstania "513" może być właśnie chęć wyprostowania "144" bo mieszkańcy Rżąki się o to upominali.

Kierman
Specjalista
Posty: 363
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kierman » 01 maja 2023, 14:34

Kaszmir pisze: 30 kwie 2023, 13:49 Obstawiam, że "513" będzie jedyną dodatkową linią w rejonie. Obecnie z Prokocimia do centrum linie miejskie mają 16 kursów/h ("144" 5, "173" 5, "503" 6), po zmianie też byłoby 16 ("144", "173", "503", "513" każde po 4). Pytanie gdzie dotrze "513"? Pętla przy MCO to rozwiązanie pesymistyczne bo wtedy N. Bieżanów jest stratny (pocięte "173", "503"). Chyba, że pojedzie przez Jakubowskiego lecz potem wróci na Wielicką i jak "503" do N. Bieżanowa. To byłoby wg mnie uczciwe - wprawdzie "513" pojechałoby lekko naokoło, jednak tak czy owak z Aleksandry do centrum znów byłoby 8 kursów/h ("503+513") zamiast 6. Dojazd do Szpitala Uniwersyteckiego też dla niektórych byłby wartością dodaną.
W takim wariancie nikt na Bieżanowie nie wsiądzie w 513, które straci 5 (a nawet 10 min przez korki na skręcie w Orwid), tylko wszyscy przyjdą 5 min wcześniej lub później na przystanek i wsiądą w 503, które jedzie prosto. To że na papierze coś wygląda dobrze, nie znaczy, że w rzeczywistości się sprawdzi.

WIK
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: WIK » 01 maja 2023, 14:42

Dochodzą do nas doniesienia, że ma zostać skierowana także linia 244 do MCO. Czy jest szansa aby 204 wyprostować?

Kierman
Specjalista
Posty: 363
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kierman » 01 maja 2023, 14:44

Kaszmir pisze: 30 kwie 2023, 20:49 Tak, zakładam że jednym z celów powstania "513" może być właśnie chęć wyprostowania "144" bo mieszkańcy Rżąki się o to upominali.
Z doświadczenia połowa autobusu jak nie więcej wysiada na Jerzmanowskiego, bo mało komu chce się naokoło jechać przez szpital, w szczególności w korkach.

Kowalik
Specjalista
Posty: 314
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kowalik » 01 maja 2023, 15:39

WIK pisze: 01 maja 2023, 14:42 Dochodzą do nas doniesienia, że ma zostać skierowana także linia 244 do MCO. Czy jest szansa aby 204 wyprostować?
To w ogóle już strzał w kolano. Tym sposobem w ogóle nie będzie możliwości przesiadki na tramwaj. Dopiero co dyskutowaliśmy jak podciągnąć tę linię do Bieżanowskiej. Tak to pozostaje jedynie 503/513, oraz 144. Fatalny pomysł moim zdaniem.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 6 gości