Bieżanów, Prokocim, Rżąka

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 12 mar 2024, 13:33

Robert pisze: 12 mar 2024, 13:04Takie połączenie z jedną wygodną przesiadką (bez zmiany peronu) i tak by było gdyby zamiast 50 w części wydłużyć 24. Ogólnie wstrzymywałbym się z uruchamianiem uzupełniających linii w relacjach gdzie jest dostępna taka wygodna jedna przesiadka.
Dla sporej części pasażerów Borek też jest miejscem przesiadek, nie punktem docelowym (np. aglomeracja, Kliny, Skotniki). Wtedy do Zabłocia byłyby już dwie przesiadki.

Zresztą, podobnie jak z Czerwonymi Makami, myślę że argument o pojemności pętli jest po prostu dobrą zasłoną, a w praktyce znów chodzi o pieniądze. Uruchomienie dodatkowej linii z Kurdwanowa do centrum, nawet jako szczytówki, wymagałoby sporych nakładów.

kucyk
Ekspert
Posty: 1860
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: kucyk » 12 mar 2024, 14:26

Panowie. Ale widzę, że ta Wasza dyskusja odbiega i to bardzo od wątku którego dotyczy. ;)

Gdzie Bieżanów a gdzie Kurdwanów? :D

Robert
Znawca
Posty: 153
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Robert » 12 mar 2024, 18:50

Kaszmir pisze: 12 mar 2024, 13:33 Dla sporej części pasażerów Borek też jest miejscem przesiadek, nie punktem docelowym (np. aglomeracja, Kliny, Skotniki). Wtedy do Zabłocia byłyby już dwie przesiadki.

Zresztą, podobnie jak z Czerwonymi Makami, myślę że argument o pojemności pętli jest po prostu dobrą zasłoną, a w praktyce znów chodzi o pieniądze. Uruchomienie dodatkowej linii z Kurdwanowa do centrum, nawet jako szczytówki, wymagałoby sporych nakładów.
No czasem trzeba i dwie albo nawet trzy :O
Trzeba to jasno powiedzieć - przy tej wielkości miasta musimy zapomnieć że da się wszystkich zadowolić układem bez przesiadek albo tylko jedną... Na czymś to jednak polega, że to nie to samo mieć mieszkanie w centrum miasta co mieć dom pod miastem xD Coś za coś. Mieszkasz pod miastem to nie wjedziesz do centrum samochodem a transport zbiorowy będzie wymagał przesiadek (zadaniem miasta jest doprowadzenie do tego żeby były one wygodne)
:)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 14 mar 2024, 9:18

Robert pisze: 12 mar 2024, 18:50No czasem trzeba i dwie albo nawet trzy :O
Trzeba to jasno powiedzieć - przy tej wielkości miasta musimy zapomnieć że da się wszystkich zadowolić układem bez przesiadek albo tylko jedną... Na czymś to jednak polega, że to nie to samo mieć mieszkanie w centrum miasta co mieć dom pod miastem xD Coś za coś. Mieszkasz pod miastem to nie wjedziesz do centrum samochodem a transport zbiorowy będzie wymagał przesiadek (zadaniem miasta jest doprowadzenie do tego żeby były one wygodne)
:)
Nigdy nie zapewni się wszystkim jazdy bezpośredniej, jednak warto liczbę przesiadek ograniczać do niezbędnego minimum bo inaczej więcej osób wybierze samochód. Tym bardziej, że wydłużenie w zamian "24" do Borku wg mnie nic nowego by nie zaoferowało - dojazd do Kazimierza czy I obwodnicy i tak szybciej zapewnia "8". A jak wspominałem, myślę że pojemność pętli na Kurdwanowie to zasłona, i na dodatkową linię "7" do centrum po prostu zabrakło środków :(

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: kbieniu7 » 14 mar 2024, 11:02

Kaszmir pisze: 14 mar 2024, 9:18 A jak wspominałem, myślę że pojemność pętli na Kurdwanowie to zasłona, i na dodatkową linię "7" do centrum po prostu zabrakło środków :(
No i niestety, znowu zderzamy się ze ścianą, że moglibyśmy mieć dobrą km, gdyby nie notoryczne niedofinansowanie :/

Co do pojemności pętli, to tak z punktu widzenia mieszkańca Kurdwanowa - zamiast "10" kończącej tak, jak obecnie, to chyba wolałbym wywalić ją na Borek czy Łagiewniki, za to wrzucić "7". Ewentualnie ten Twój pomysł sprzed jakiegoś czasu, by zamiast linii "11" taką "7" wydłużyć do Czerwonych Maków.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 14 mar 2024, 11:47

kbieniu7 pisze: 14 mar 2024, 11:02Co do pojemności pętli, to tak z punktu widzenia mieszkańca Kurdwanowa - zamiast "10" kończącej tak, jak obecnie, to chyba wolałbym wywalić ją na Borek czy Łagiewniki, za to wrzucić "7".
Samo przekierowanie "10" wg mnie nie wchodzi w rachubę bo wtedy nie byłoby żadnej całotygodniowej linii z Trasy Łagiewnickiej w stronę Łagiewnik ("11" ma przycięty rozkład). I ogólnie w tych skrajnych porach na TŁ zostawałaby tylko "50", trochę mało. Zatem jeśli przekierować "10", to na TŁ musiałoby trafić coś w zamian. Jednak i tak nie jestem zwolennikiem tego rozwiązania, wg mnie "10" powinna dojeżdżać w rejon Kurdwanowa.

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: fysztof » 14 mar 2024, 12:48

Tylko tu jest pewna - nomen omen - pętla... jeśli przyjmiemy, że to co pisze ZTP o pojemności pętli to prawda. Mianowicie obecnie przez to, że na Kurdwanowie kończy "10", to kończyć nie może hipotetyczne "7". Stanowisko ZTP sugeruje, że jest to albo-albo. W tej sytuacji "10" obsługuje ledwie kawałek Kurdwanowa - a cała reszta i Piaski wiszą na jednym "24". W tym kontekście w żaden sposób nie jestem w stanie zrozumieć, dlaczego priorytet ma mieć wzmocnienie obsługi TŁ czyli realnie mieszkańców kilkunastu domków w okolicy przystanku "Turowicza" kosztem dziesiątek bloków i tysięcy mieszkańców całego ciągu wzdłuż Witosa i Nowosądeckiej... Logiczne to nie jest dla mnie zupełnie.

kucyk
Ekspert
Posty: 1860
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: kucyk » 14 mar 2024, 12:58

A WY dalej w wątku o Bieżanowie, Prokocimiu i Rżące rozpisujecie się o Kurdwanowie, TŁ czy jeszcze lepiej o Borku Fałęckim. :cry:

Głowa boli. :oops:

suchy
Ekspert
Posty: 775
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: suchy » 14 mar 2024, 13:26

kucyk pisze: 14 mar 2024, 12:58 A WY dalej w wątku o Bieżanowie, Prokocimiu i Rżące rozpisujecie się o Kurdwanowie, TŁ czy jeszcze lepiej o Borku Fałęckim. :cry:

Głowa boli. :oops:
Przecież dyskusja trwa na temat linii, która z TŁ i Kurdwanowa ma pojechać W KIERUNKU Prokocimia, Bieżanowa i Rżąki - więc w czym problem?

Kazuar
Pasażer
Posty: 1
Rejestracja: 14 mar 2024, 13:52

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kazuar » 14 mar 2024, 14:38

2 dni temu w debacie kandydatów na prezydenta padło pytanie o tramwaj na Rżąkę i ostateczne umiejscowienie pętli i Pan Andrzej Kulig, zastępca prezydenta powiedział mniej więcej coś takiego "zawiesiłem te prace bo mam informacje od zarządu dróg i autostrad że wiadukt nad węzłem wielickim musi zostać rozebrany, co by pozwoliło nam przeprowadzić tramwaj zgodnie z prośbą mieszkańców prosto do Wieliczki"
Przecież to brzmi jak jakiś żart! Praktycznie nowy bo około 20 letni wiadukt za miliony zł ma zostać rozebrany i którędy niby ten tramwaj miałby iść? I którędy droga do Wieliczki? Co to wgl za chora opcja. Zadałem pytanie na streamie tego spotkania, ale nie dostałem odpowiedzi. Ktoś coś więcej wie?

Castrosua
Miłośnik
Posty: 61
Rejestracja: 08 lut 2024, 20:17

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Castrosua » 15 mar 2024, 23:06

ZTP być może przez Wydział Farmacji skieruje 153 zamiast 125, by mieszkańcy Rżąki nie robili wycieczek.

kucyk
Ekspert
Posty: 1860
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: kucyk » 16 mar 2024, 9:28

Castrosua pisze: 15 mar 2024, 23:06 ZTP być może przez Wydział Farmacji skieruje 153 zamiast 125, by mieszkańcy Rżąki nie robili wycieczek.
Jedna mądra na tysiąc bezmyślnych decyzji w wykonaniu ZTP. :D

kamil_krk
Pasażer
Posty: 2
Rejestracja: 23 sie 2023, 10:27

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: kamil_krk » 20 mar 2024, 9:07

Castrosua pisze: 15 mar 2024, 23:06 ZTP być może przez Wydział Farmacji skieruje 153 zamiast 125, by mieszkańcy Rżąki nie robili wycieczek.
Dziękuję za cynk - będę interweniować w ZTP w sprawie tego totalnie durnego "pomysłu". Od 5 lat codziennie korzystam z przystanku "Wydział Farmacji" w kierunku Małego Płaszowa (najpierw #183, teraz #125). I wiecie ilu osobom zmiana taka miałaby służyć? ZERU. I nie jest to mikolskie czcze gadanie, tylko codzienna obserwacja. W przedmiotowych kursach (a przynajmniej tych dowozowych rano do pracy) nie ma oprócz mnie nikogo, kto regularnie jechałby z okolic Rżąki / Szpitala UJ w kierunku Bieżanowa i dalej. Ludzie ze #125 albo wysiadają na przystanku Prokocim Szpital, albo wybierają jadącą do centrum i bezpośrednio #144. Wiem, że mówię przez pryzmat siebie, ale zamiana #125 na #153 spowoduje, że ja już z tej trasy nie będę mieć jak korzystać. Czyli nie dość, że nikt nie zyska, to tylko wszyscy stracą.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości