Bieżanów, Prokocim, Rżąka

- Linie, trasy, rozkłady
lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 680
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: lukaszpdg » 18 lut 2020, 18:17

143
od 24.02.2020
Przebudowa ul. Bieżanowskiej - etap 2

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 24.02.2020 r. (poniedziałek) rozpocznie się kolejny etap przebudowy ul. Bieżanowskiej. W tym etapie zostanie wyłączone z ruchu skrzyżowanie ul. Bieżanowskiej i Jerzmanowskiego. W związku z powyższym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych:

linia 143 - będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Bieżanów - … - Bieżanowska – Barbary (powrót: Ćwiklińskiej – Mała Góra) – Ćwiklińskiej – Aleksandry – Nowy Bieżanów Południe. Przystanek "Bieżanów Szkoła" w kierunku Nowego Bieżanowa Południe zostanie przeniesiony na ul. Barbary, natomiast w kierunku Bieżanowa będzie nieczynny. Przystanek "Cmentarz Prokocim" i "Bieżanów Trafo" w obu kierunkach pozostaną bez obsługi. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linie 234 i 643 - będą kursować po dotychczasowych trasach czasowo zmienionych;
linia 743 - będzie funkcjonować bez zmian.


Zasady zachowania ważności biletów okresowych:

Bilety okresowe wykupione na linie 143 i 234 zachowują ważność na stałych i zmienionych trasach tych linii oraz dodatkowo:

na trasie linii 3 i 13 na odcinku Nowy Bieżanów P+R - Podgórze SKA;
na trasie linii 9 na odcinku Nowy Bieżanów P+R - Kabel;
na całej trasie linii 743.
http://kmkrakow.pl/

Jacek
Pasażer
Posty: 1
Rejestracja: 21 lut 2020, 21:57

Re: Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Jacek » 21 lut 2020, 22:20

Linia 143 powinna kursować z zachowaniem przystanku Bieżanów Trafo po następującej trasie Bieżanów - … - Bieżanowska - Telimeny - Ćwiklińskiej - Teligi - Konstaneckiego - Jakubowskiego - Miejskie Centrum Opieki .
W ten sposób mieszkańcy rejonu przystanku B. Trafo nie byliby całkowicie odcięci od komunikacji miejskiej a dalej zostałyby zachowane dogodniejsze punkty do przesiadki po i tak zmienionej trasie czyli Prokocim Szpital a w ten sposób oferta ogranicza się do tramwajów odjeżdżających z pętli w Bieżanowie oraz do autobusów z pętli Nowy Bieżanów Południe.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Nowy Bieżanów

Post autor: Kaszmir » 23 mar 2020, 20:12

Od dzisiaj do środy wieczorami wyłączenie ruchu tramwajów do Nowego Bieżanowa.
3, 9, 13
23-25.03.2020
Nocne prace torowe na ul. Teligi i Ćwiklińskiej

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z nocnymi pracami utrzymaniowymi torowiska na ul. Teligi i Ćwiklińskiej, w dniach 23-25.03.2020 r. (poniedziałek - środa) każdego dnia od ok. godz. 21:30/22:00 do końca kursów zostanie wyłączony ruch tramwajowy na odcinku Prokocim - Nowy Bieżanów P+R. W tym czasie zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

* linie 3, 9, 13 - będą kursować po trasach czasowo zmienionych (skróconych): Krowodrza Górka / Mistrzejowice / Bronowice - ... - Wielicka - Prokocim;

* zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa ZA TRAMWAJ kursująca po następującej trasie: Nowy Bieżanów P+R - Ćwiklińskiej - Teligi - Wielicka - Wlotowa (powrót: Wlotowa - Polonijna - Facimiech). Przystanki na odcinku Nowy Bieżanów P+R - Prokocim Szpital będą funkcjonować jak dla linii 669. Przystanek "Prokocim" nie będzie funkcjonować. Przystanek końcowo-początkowy "Wlotowa" będzie zlokalizowany na ul. Wielickiej, na istniejącym peronie w kierunku centrum Krakowa. Uwaga! Przesiadka między liniami tramwajowymi a zastępczą linią autobusową będzie możliwa tylko na przystanku "Wlotowa".

Rozkłady jazdy NIE zostaną zmienione.

Za utrudnienia przepraszamy!
http://kmkrakow.pl/

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Kaszmir » 26 maja 2020, 14:08

Jeszcze w nawiązaniu do tego postu:
fysztof pisze: 19 maja 2020, 10:23Ze wspomnianymi 163 i 502 też historia była taka, że je wycięto a potem pod presją mieszkańców i rad dzielnic przywracano w jeszcze lepszej formie.
To duża zasługa nas i Was (pkk) oraz jednego Radnego Dzielnicowego, który interesował się km. Gdzieś znalazł kontakt do mnie i tak zaczęla się współpraca między pkk/krabokiem a Radą Dzielnicy XII.

Z "502/503" było trudno. W 2010 wyrzucono "502" z Bieżanowa (Plac Centralny - centrum - Wielicka - Nowy Bieżanów), skracając je do Cracovii. I choć po paru dniach wróciło jako "522" na tej samej trasie, to miało mniej kursów, a później jeszcze je pocięto, zostawiając ~f=30/40 (dni powszednie / weekend). Zaproponowałem Radnemu pomysł o którym dyskutowaliśmy na forum - by puścić "522" przez Kamieńskiego. Rozmowa z dyr. ds. Transportu, H. Kamskim była jednak absurdalna: "522" musi zostać na Wielickiej bo ludzie nie chcą zmian. Jednocześnie ten sam ZIKiT ciął "522" na Wielickiej bo dublowało tramwaje. Czuć było, że trasa przez Wielicką jest zasłoną dla ZIKiT by zlikwidować linię, a na Kamieńskiego się nie zgadzają bo mogłoby ją odratować.

Dopiero zmiana dyrektora wiosną 2012 na G. Saponia zmieniła rzeczy o 180 stopni. Saponiowi od początku spodobał się pomysł "pięćsetki" na Kamieńskiego i wprowadził go na Euro 2012 (czerwiec), zmieniając "522" w "503" Plac Centralny - centrum - Kamieńskiego - Nowy Bieżanów. Potem przy małej marszrutyzacji (listopad 2012) rozdzielono "502" od "503" - wszystkie "502" pojechały do Cracovii, a "503" połączono z ówczesnym "114" (Nowy Bieżanów - Górka Narodowa). Zwiększono też liczbę kursów, choć nie było idealnie bo mała marszrutyzacja oznaczała szukanie środków na tramwaj do Czerwonych Maków. Mimo to "503" odzyskało sporo kursów i pojechało z f=12/24/40 (szczyt / międzyszczyt / weekend). To Sapoń przygotował też plan by, gdy znajdą się środki, skierować "503" do Górki Narodowej Wschód, zwiększając mu częstotliwość. Środki na ten plan znalazły się dopiero w 2016, kiedy to dyr. Franek dał linii ~f=7,5/15/20. I tak autobus który miał zniknąć z Bieżanowa, stał się najmocniejszym w mieście.

Ze "163" też było źle. Mimo zabrania "502" z Nowego Bieżanowa, ZIKiT ciął tam dalej. W 2011 roku skrócił "163" (Kombinat - Nowohucka - Wielicka - Nowy Bieżanów) do dworca na Powstańców Wlkp. Po miesiącu uruchomił "463" na starej trasie "163", które wykonywało... trzy kursy dziennie: dwa rano z Bieżanowa i jeden powrotny wieczorem. Wspomniany Radny wymyślił trasę "163" przez Rybitwy. Podobnie jak z "503" przez Kamieńskiego, taka marszruta wytrącała ZIKiT argument o dublowaniu tramwajów. Dodatkowo wzmacniała Rybitwy, Złocień i stary Bieżanów. Jednak odzew był podobny: nie da się, nie ma pieniędzy. I tak samo, dopiero zmiana dyr. na Saponia odwróciła sprawę. Linię uruchomiono przy małej marszrutyzacji (Rżąka - Rybitwy - Plac Centralny - Kombinat). Planowano jednak by "163" omijało Złocień, jadąc cały czas Półłanki. Wspomniany Radny walczył by obsłużyło też to osiedle i się udało. Wg mnie to dobra decyzja - raz, że wzmocniono Złocień, dwa że zapewniono dodatkowych pasażerów "163". I choć trasa wydłużyła się o parę minut, to wciąż była szybsza niż dawna przez Nowohucką. Co więcej, "163" skoordynowano ze "183".

Tak samo jak z "503", zabrakło jednak pieniędzy na taki rozkład jaki planowano, więc nowe "163" kursowało tylko w godzinach zmian na Kombinacie (szczyt poranny, szczyt popołudniowy, oraz kilka kursów wieczorem). Jednak i tu Sapoń planował by linia stała się całodzienna - miało to być w 2014, kiedy wskutek przetargu na linie który rozpisał, znalazłyby się dodatkowe środki. I tak się stało, jednak i tu dokończył to już inny dyrektor.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Nowy Bieżanów, Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: lolek-12 » 26 maja 2020, 20:46

I pomyśleć, że zwykli ludzie mieli więcej rozumu niż inżynierowie z ZIKiT :D Co jak co z "163" to jednak dużo osób miało wątpliwości, czy się przyjmie na nowej trasie, w końcu totalnie inna trasa, a było wrażenie, że "125" czy "123" w okolicy jest wystarczające :) Zatem okazuje się, że warto zaryzykować i choćby testowo jakieś połączenie uruchomić, by sprawdzić rzeczywiste branie. Tak samo z liniami nocnymi i wieloma innymi sprawami, których 5 - 10 lat temu "nie dało się", a przez lata wiele rzeczy postulowanych na PKK jednak weszło w życie :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowy Bieżanów, Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 29 maja 2020, 12:19

Na nowym schemacie linii aglo stała trasa "234" jest zaznaczona jako ta do Podgórza SKA. Daje to jakąś nadzieję - niewielką, lecz jednak - że linia wróci na Bieżanowską. I gdyby jeszcze zmienili ten numer...
http://mobilnykrakow.pl/schemat-komunia ... eracyjnej/

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Nowy Bieżanów, Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: obserwator » 29 maja 2020, 15:45

Czy przypadkiem dzięki skróceniu "234" nie miała dostać f~30?

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Nowy Bieżanów, Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: lolek-12 » 29 maja 2020, 18:43

Trochę z innej beczki, ale na tym schemacie jest błąd np. 267 nie oznaczona jako kursująca przez Marszowiec i Witkowice. A co do numeru "234" to w czym problem? Jest już jaki jest i niech będzie. Bardziej mam problem z liniami z Wielickiej kursującymi do dworca przy Powstańców - marnowanie pieniędzy i na siłę robienie z tego dworca obiektu potrzebnego.. może na linie busowe lub coś z MDA tam powinni przekierować, zresztą stacja kolejowa i tak jest na miejscu.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowy Bieżanów, Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 29 maja 2020, 19:29

obserwator pisze: 29 maja 2020, 15:45Czy przypadkiem dzięki skróceniu "234" nie miała dostać f~30?
Chyba tak, acz w tym przypadku tego nie popieram bo oznacza zabranie kursów z Bieżanowskiej gdzie tych kursów i tak jest bardzo mało. Zresztą, "243" (obecne "234") powstało właśnie przez podział "143".
lolek-12 pisze: 29 maja 2020, 18:43Trochę z innej beczki, ale na tym schemacie jest błąd np. 267 nie oznaczona jako kursująca przez Marszowiec i Witkowice. A co do numeru "234" to w czym problem?
Linia powstała z wydzielenia kursów "143", na trasie dubluje się przede wszystkim ze "143" i "643" i taki też miała numer przez kilkanaście lat - "243". To tak jakby linii "352" - dublującej się ze "152" - dali numer "309".

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Nowy Bieżanów, Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Zieleńczanin » 23 cze 2020, 16:56

Kaszmir pisze: 29 maja 2020, 12:19 Na nowym schemacie linii aglo stała trasa "234" jest zaznaczona jako ta do Podgórza SKA. Daje to jakąś nadzieję - niewielką, lecz jednak - że linia wróci na Bieżanowską. I gdyby jeszcze zmienili ten numer...
http://mobilnykrakow.pl/schemat-komunia ... eracyjnej/
No cóż... nie wróci :(
Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 27.06.2020 r. (sobota) zostanie przywrócony ruch pojazdów na ul. Bieżanowskiej. W związku z powyższym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych:

linia 143 – zostanie przywrócona na stałą trasę. W okresie wakacji linia będzie kursować z częstotliwością co 20 minut w godzinach szczytu, co 30 minut poza godzinami szczytu oraz co 40 minut w dni wolne;
linia 234 – obecna trasa czasowo zmieniona zostanie uznana za trasę stałą. Jednocześnie, zostanie przywrócony rozkład jazdy w dni powszednie jak przed okresem epidemii. Linia będzie kursować z częstotliwością co 30 minut w godzinach szczytu oraz co 60 minut poza godzinami szczytu i w dni wolne;
linia 643 – do odwołania pozostanie zawieszona;
linia 743 – zostanie zlikwidowana.
Zostanie zlikwidowany tymczasowy przystanek „Prokocim Rynek” na ul. Bieżanowskiej, po skręcie w lewo z ul. Górników.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowy Bieżanów, Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 23 cze 2020, 20:53

Nie gryzie mnie skierowanie "234" do Nowego Bieżanowa. Gryzie, że zabrano kursy Bieżanowskiej. Jeśli po wakacjach "143" dostanie należyte wzmocnienia, to zmianę oceniam na plus. W przeciwnym razie będzie to zabieranie z rejonu, gdzie i tak kursów jest jak na lekarstwo, co jest zwyczajnie nie fair.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Nowy Bieżanów, Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Zieleńczanin » 23 cze 2020, 21:03

Kaszmir pisze: 23 cze 2020, 20:53 Nie gryzie mnie skierowanie "234" do Nowego Bieżanowa. Gryzie, że zabrano kursy Bieżanowskiej. Jeśli po wakacjach "143" dostanie należyte wzmocnienia, to zmianę oceniam na plus. W przeciwnym razie będzie to zabieranie z rejonu, gdzie i tak kursów jest jak na lekarstwo, co jest zwyczajnie nie fair.
Oczywiście pełna zgoda. Jednak nie wierzę w takie rozwiązanie - mamy kryzys...
A nawet jeśli byłyby na to pieniądze, to czy naprawdę lepiej je spożytkować na dodatkowe kursy w Bieżanowie, a nie na cofnięcie cięć w Sidzinie? O "194" nawet nie wspomnę...
Edit. Z nazwy tematu usunięty człon Nowy Bieżanów, chociaż nie jestem pewien czy słusznie.

ABC
Znawca
Posty: 107
Rejestracja: 13 kwie 2020, 20:31

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: ABC » 24 cze 2020, 21:45

A co myślicie o zmianie trasy linii 224.

Centrum JP - Nowosądecka - Bieżanowska - Jerzmanowskiego - Ćwiklińskiej - Aleksandry - Mała Góra - Wieliczka Miasto.

Co prawda linia ta kursuje co 1h40, ale tym samym koszty są niewielkie dla takiej zmiany. Trzeba tylko dodać po dwa kursy w każdą stronę by jeździła od 5.40.

Z plusów połączenie Bieżanowskiej z Kurdwanowem i Nowym Bieżanowem oraz południowego Nowego Bieżanowa z Wieliczką. Oraz oczywiście wzmocnienie samej Bieżanowskiej.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Zieleńczanin » 24 cze 2020, 22:10

"224" ma kursować przez Kosocice i Barycz ;)

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: fysztof » 25 cze 2020, 10:00

ABC pisze: 24 cze 2020, 21:45 A co myślicie o zmianie trasy linii 224.
Centrum JP - Nowosądecka - Bieżanowska - Jerzmanowskiego - Ćwiklińskiej - Aleksandry - Mała Góra - Wieliczka Miasto.
Pomysł bardzo ciekawy! Jedyna wątpliwość to lubiący się korkować wjazd/wyjazd z Małej Góry na Wielicką. Może w takim układzie 224 przez całą ulicę Jerzmanowskiego puścić aż do Wielickiej przy stacji benzynowej? Na 224 kursują zwykle midi, to bez problemu się zmieści.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości