Torowiska
Re: Torowiska
Może powinni wymienić żywicę. Prawdopodobnie z biegiem czasu traci elastyczność.
Re: Torowiska
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/milio ... 46526.html
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Re: Torowiska
Na części (wg komentarzy - ok. 1/3) nowego torowiska na Ptaszyckiego / Jana Pawła II jest właśnie kładziona sztuczna trawa. Z wypowiedzi pod postem wychodzi, że wykonawca zdecydował się na taki krok bo ma opóźnienie (termin oddania - 13 lipca) i taniej mu położyć takie rozwiązanie niż płacić kary.
https://www.facebook.com/kempio/posts/p ... fyqBR3yoBl
https://www.facebook.com/kempio/posts/p ... fyqBR3yoBl
Re: Torowiska
Wygląda na całkiem naturalny trawnik z rolki (np. taki: https://allegro.pl/oferta/trawa-w-rolce ... EQQAvD_BwE )
Re: Torowiska
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/241-2022
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/239-2022
W końcu rozdzielili 73 na dwie linie...szkoda że tylko na około tydzień
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/239-2022
W końcu rozdzielili 73 na dwie linie...szkoda że tylko na około tydzień
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Torowiska
Tędy Krakowiak jeszcze nie jechał. Torowisko na Ptaszyckiego sprawdzone [ZDJĘCIA]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tedy- ... 46855.htmlŻaden z najnowszych
Do tej pory ciąg ulic Jana Pawła II i Ptaszyckiego był ostatnim miejscem, gdzie nie kursowały niskopodłogowe tramwaje. W wyjątkowych sytuacjach mogło się zdarzyć, że jako pojazd rezerwowy przejechał tamtędy np. starszy Bombardier, ale na pewno nie kursowały tędy nowsze Bombardiery, Krakowiaki ani Lajkoniki. – W rozdziale taboru był tam zakaz wysyłania niskopodłogowych tramwajów, ponieważ groziło to ich uszkodzeniem – mówi Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK.
Czy to oznacza, że teraz niskopodłogowe tramwaje staną się tam standardem? MPK nie chce na razie niczego deklarować, podkreślając, że nie dysponuje nieograniczoną liczbą tramwajów niskopodłogowych i wysyłając je na jedną linię, musi je zabrać z innej.
Re: Torowiska
A to pętla nie miała być przy okazji remontowana?
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
-
- Pasażer
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 lut 2020, 5:03
Re: Torowiska
Miała być remontowana, ale nie była z powodu tego że pętla leży na gruncie prywatnym jeśli się nie mylę.
Od wczoraj leżą nowe tory między Rondem Kocmyrzowskim a Teatrem Ludowym, a dziś przywieziono między Teatrem Ludowym a prawdopodobnie ulicą Bulwarową.
Od wczoraj leżą nowe tory między Rondem Kocmyrzowskim a Teatrem Ludowym, a dziś przywieziono między Teatrem Ludowym a prawdopodobnie ulicą Bulwarową.
Re: Torowiska
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tedy- ... 46855.htmlWiększym wyzwaniem było zawrócenie na pętli przy Kopcu Wandy, która nie była remontowana, a wystające krawężniki były już bardzo blisko krawędzi pojazdu.
Gdy była awaryjna naprawa torowiska na Rondzie Gen. Maczka, to "52" kursowało na Kopiec Wandy i Krakowiak bez problemu zawracał na pętli.
Re: Torowiska
"4" też kilkukrotnie wysyłali na Kopiec i było ok. Natomiast dzisiaj podczas przejazdu próbnego, problemem były też krzaki na pętli które wymagają przycięcia. Tramwaj objechał dużą pętlą i te krawężniki są na styk. A tramwaje czasem są niższe lub wyższe, lekko przechylone nawet tego samego modelu. Zależy to od kilku czynników np. zużytych obręczy. Martwi mnie jednak inna sprawa. Na pętli nie wyremontowali łącznika pomiędzy Ptaszyckiego a Igołomską. W podjeździe pod górę z pętli jest wybrzuszenie a łuki mają cienką zdartą listwę oporową w szynach rowkowych. I to znowu może być powód, że MPK na linię "10" nie skieruje wagonów niskopodłogowych. Przejazd przez JPII i Ptaszyckiego odbył się bez zakłóceń. Perony są dobrze zbudowane, tylko jeden znak wymaga korekty, bo był zbyt blisko lusterka.
Re: Torowiska
Witam.Krzysiek Mietla pisze: ↑12 lip 2022, 14:37 Miała być remontowana, ale nie była z powodu tego że pętla leży na gruncie prywatnym jeśli się nie mylę.
Moim zdaniem, pętla Kopiec Wandy nie została poddana remontowi z racji braku kasy. Też pomyślałem o kwestiach gruntu i nawet obiła mi się o uszy taka wieść, że jest tam prywatna działka. Zerknąłem jednak na stronę MSIP Kraków, na mapie dla architektów i planistów można sprawdzić strukturę własności gruntów. Pętla Kopiec Wandy (ta cześć nie remontowana) leży na właściwie trzech działkach. Pierwsza (od strony wyjazdu linii 10 w kierunku Pleszowa) jest własnością Gminy Kraków, druga (tam gdzie perony i wjazd i wyjazd z którego korzysta linia 22) jest własnością Skarbu Państwa i nie jest ona oddana w żadną formę władania, czyli ani osoby fizyczne ani prawne nią nie zarządzają. Jest tam także trzecia działka o powierzchni zaledwie 119 metrów kwadratowych, która to działka (kształt zbliżony do grota strzały) zachodzi na drugą działkę należącą do Skarbu Państwa. To wcięcie jest w okolicy środkowej części obu (byłych) peronów, tam gdzie odpoczywa linia 22. Ta trzecia działka jest własnością Skarbu Państwa i jest oddana w użytkowanie wieczyste osobom prawnym. Być może jest oddana hucie Arcelor Mittal Poland. Jeśli tak, to ja mogę się kompletnie mylić ze swoim twierdzeniem o braku kasy, a Krzysiek Mietla wcale się nie mylić. Oby jednak coś zaczęli działać w kierunku jej remontu, bo jak ruszą z S7 na dobre to może być kiepsko z dojazdem z i do zajezdni Nowa Huta.
Re: Torowiska
Jakby ktoś był ciekaw, na stronie audytów rowerowych pojawiła się dokumentacja dla przebudowy węzła rozjazdów Piłsudskiego.
Re: Torowiska
Wygląda na to, że tramwaje będą ciszej jeździć torowiskiem wzdłuż dr. Twardego:
https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... adnickiej/Od 3 do 10 sierpnia ekipy będą działać na ul. Pielęgniarek – dokończą wymianę łuków torowych na wiadukcie oraz szyny w przejeździe ul. Pielęgniarek wraz z odcinkiem pomiędzy przejazdem a obiektem inżynierskim nad torami kolejowymi. Na przejeździe zostaną zastosowane prefabrykowane płyty betonowe, co pozwoli wyeliminować problem uszkodzeń nawierzchni. Z kolei na wiadukcie zastosowano utwardzane szyny o obniżonej zawartości węgla – cechują je lepsze parametry eksploatacyjne. Dodatkowo na łukach na których wymienione zostaną szyny pojawią się smarownice (4) – wydłużą cykl eksploatacyjny szyn poprzez redukcję zużycia bocznego i co najważniejsze dla okolicznych mieszkańców wyeliminują hałas.
Re: Torowiska
Jakoś dwa lata temu dyr. Franek zapowiadał, że chce poprawić koordynację prac poszczególnych jednostek (Zarządów), jednak efekty będzie czuć dopiero za jakiś czas. Myślę, że to powoli się dzieje.
Dobrze, że wykorzystują zamknięcie trasy do Krowodrzy by poprawić stan istniejącego odcinka. Zresztą trochę nie ma wyboru - po uruchomieniu tramwaju do Górki Narodowej ruch tam będzie jeszcze większy i stara infrastruktura dawałaby się we znaki jeszcze bardziej niż dotychczas.
Dobrze, że wykorzystują zamknięcie trasy do Krowodrzy by poprawić stan istniejącego odcinka. Zresztą trochę nie ma wyboru - po uruchomieniu tramwaju do Górki Narodowej ruch tam będzie jeszcze większy i stara infrastruktura dawałaby się we znaki jeszcze bardziej niż dotychczas.
Re: Torowiska
Pamięta ktoś, czy podczas remontu torowiska na Bieńczyckiej w 2017 roku wymieniano szyny czy tylko podkłady?
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości