Torowiska

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Torowiska

Post autor: Jaky » 15 wrz 2022, 15:33

Łukasz pisze: 15 wrz 2022, 11:54 Pamięta ktoś, czy podczas remontu torowiska na Bieńczyckiej w 2017 roku wymieniano szyny czy tylko podkłady?
Ten remont był w 2018 roku. Wymieniano zarówno podkłady jak i szyny, jednak szyny tylko na odcinkach najbardziej zużytych, a tam gdzie się dało, to zamieniono stronami.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Torowiska

Post autor: Łukasz » 15 wrz 2022, 16:55

Przydałby się tam na Bieńczyckiej remont generalny torowiska taki jak na Kocmyrzowskiej.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Torowiska

Post autor: Scania_9640 » 15 wrz 2022, 17:10

Łukasz pisze: 15 wrz 2022, 16:55 Przydałby się tam na Bieńczyckiej remont generalny torowiska taki jak na Kocmyrzowskiej.
Są inne miejsca, gdzie remont by się bardziej przydał (i powinien być na już) niż na Bieńczyckiej. Np. Starowiślna, Kościuszki

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Torowiska

Post autor: kucyk » 10 lis 2022, 9:09

Wykonawca szlifowania wybrany:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/prawi ... 48574.html

Tak nawiasem to przed 1 listopada na odcinku: Nowy Bieżanów P+R - Jerzmanowskiego - Prokocim Szpital przez kilka dni spawano i szlifowano łączenia szyn. Zresztą zauważyłem, że i cały ten odcinek musiał być wyszlifowany bo tramwaje jadą ciszej (prawie bezszelestnie) i nie stukają koła na łączeniach. Możliwe jest, że zrobili to wcześniej na tym odcinku skoro dopiero teraz wyłoniono wykonawcę? :shock:
Dziwne by to było. Ale w Krakowie wszystko jest możliwe. :lol:

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 680
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Torowiska

Post autor: lukaszpdg » 16 lis 2022, 8:27

Skrzyżowanie pod Bagatelą do przebudowy. Co się zmieni?
Po wschodniej stronie, a więc przy pasie ruchu w stronę Bronowic, przewidziane są miejsca postojowe. Po przeciwnej stronie mają się natomiast pojawić zieleńce – projektanci argumentują to faktem, że dotychczasowe miejsca były usytuowane pod prąd względem dopuszczonego kierunku jazdy.

Pas zieleni ma się więc pojawić niemal na całej długości od skrzyżowania z ul. Garbarską do przystanku tramwajowego, z przerwami na dojazdy do kamienic. Niewielkie zieleńce są też przewidziane przy miejscach parkingowych – np. przed skrzyżowaniem, za przejściem dla pieszych czy przy bramach kamienic.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/skrzy ... 48593.html
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... go-podwale

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Torowiska

Post autor: kucyk » 16 lis 2022, 11:04

lukaszpdg pisze: 16 lis 2022, 8:27 Skrzyżowanie pod Bagatelą do przebudowy. Co się zmieni?



https://lovekrakow.pl/aktualnosci/skrzy ... 48593.html
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... go-podwale
Niech to sobie "wsadzą w 4 litery". Zapewne realizacja będzie za ok. 10 lat. Już prawie tyle czasu czekają na remont Zwierzyniecka, Kościuszki i Starowiślna. Od kiedy nam te remonty obiecują? Mydlą nam tylko oczy swoimi popisami. :twisted:

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Torowiska

Post autor: tomta1 » 16 lis 2022, 13:56

Bagatela ma iść z funduszu igrzyskowego, czyli — nawiązując do Twojej wypowiedzi o czterech literach — starają się zacisnąć poślady i uzgodnić to jak najszybciej, by do maja 2023 r. zdążyć z realizacją. I nie porównujmy Bagateli do takiej Starowiślnej (gdzie i zakres jest większy, a i przy okazji będzie realizowany m.in. Kwartał Klimatyczny, co też wymaga innych zmian) czy Kościuszki (gdzie problemem było coś niezależnego od Krakowa).

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Torowiska

Post autor: suchy » 16 lis 2022, 15:28

tomta1 pisze: 16 lis 2022, 13:56 Bagatela ma iść z funduszu igrzyskowego, czyli — nawiązując do Twojej wypowiedzi o czterech literach — starają się zacisnąć poślady i uzgodnić to jak najszybciej, by do maja 2023 r. zdążyć z realizacją. I nie porównujmy Bagateli do takiej Starowiślnej (gdzie i zakres jest większy, a i przy okazji będzie realizowany m.in. Kwartał Klimatyczny, co też wymaga innych zmian) czy Kościuszki (gdzie problemem było coś niezależnego od Krakowa).
Nie wiadomo jeszcze czy do remontu pójdzie Bagatela czy UJ - w którymś artykule czytałem, że kasę z igrzysk mają tylko na jeden remont i planują zabrać się za to skrzyżowanie, które będzie "pierwsze" z gotową dokumentacją.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Torowiska

Post autor: tomta1 » 16 lis 2022, 19:52

Si, niemniej jeśli uda im się wyrobić z terminami z Bagatelą, to ta pójdzie pierwsza do realizacji.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Torowiska

Post autor: impuls » 16 lis 2022, 21:15

No to ciekawe jak sobie teraz poradzą z równoczesnym zamknięciem ciągu na Bronowice i przejazdówką w rejonie Kocmyrzowskiej powyżej Wańkowicza. Dwa duże ciągi do obsługi taborem dwukierunkowym.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Torowiska

Post autor: Bayer2003 » 16 lis 2022, 22:08

impuls pisze: 16 lis 2022, 21:15 No to ciekawe jak sobie teraz poradzą z równoczesnym zamknięciem ciągu na Bronowice i przejazdówką w rejonie Kocmyrzowskiej powyżej Wańkowicza. Dwa duże ciągi do obsługi taborem dwukierunkowym.
Pytanie jak będzie wyglądał układ na Wańkowicza? Jeżeli trafi tam sama "1" (14 brygad), na ciągu bronowickim będzie dało się zamknąć aż 10 tramwajów, co pozwoli na utworzenie jednej linii f~5 lub być może nawet dwóch linii f~7,5 (jedna na BM, druga na Bronowice). Przy drugiej linii na Wańkowicza sytuacja się komplikuje i wszystko zależało będzie od ilości brygad na niej (jeżeli będzie to np. 6-brygadowa "5", ciąg bronowicki będzie mógł raczej zapomnieć o tramwajach). Pytanie też co z wagonem HK458 - jego ewentualna naprawa pozwoliłaby nowohuckiej zajezdni wysyłać nawet cztery dwukierunkowe brygady, bez tego maksymalnie niestety mogą być zaledwie trzy.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Torowiska

Post autor: impuls » 16 lis 2022, 22:17

Zaczęło się bardzo dużo dziać. GT8SU mogą sprowadzić i szybko je dostosować do ruchu a później dopiero zmodernizować. Widać potrzeba dużych zmian szybkich. Dlatego szybko czyszczą zajezdnie dopiero co po zdjętych wagonach
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... rstwo.html
Dodatkowo coraz mniej wyjeżdża E1+c3, nie kieruje się tych wagonów do ruchu w większej ilości, bo małe się je serwisuje. Testy pojawiających się Stadlerów świadczą że zmiany będą teraz szybko wchodzić. To wszystko świadczy, że wkrótce wejdą do ruchu Stadlery II serii i będą sprowadzane wagony używane dwukierunkowe a Wiedeńczykom mówimy pa.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Torowiska

Post autor: Bayer2003 » 16 lis 2022, 22:27

impuls pisze: 16 lis 2022, 22:17 Zaczęło się bardzo dużo dziać. GT8SU mogą sprowadzić i szybko je dostosować do ruchu a później dopiero zmodernizować. Widać potrzeba dużych zmian szybkich. Dlatego szybko czyszczą zajezdnie dopiero co po zdjętych wagonach
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... rstwo.html
Dodatkowo coraz mniej wyjeżdża E1+c3, nie kieruje się tych wagonów do ruchu w większej ilości, bo małe się je serwisuje. Testy pojawiających się Stadlerów świadczą że zmiany będą teraz szybko wchodzić. To wszystko świadczy, że wkrótce wejdą do ruchu Stadlery II serii i będą sprowadzane wagony używane dwukierunkowe a Wiedeńczykom mówimy pa.
Problem taki, że E1+c3 są o wiele pojemniejsze od GT8SU/GT8N, które mają 26m i zaledwie 4 pary drzwi po jednej stronie. Jako tabor zastępujący E1 solo jeszcze dałoby się tą decyzję zrozumieć, jednak tramwajów 26m już obecnie jest za dużo i zamiast solówek E1 powinno się sprowadzać o wiele dłuższy tabor (najlepiej 40m+). Warto pamiętać, że GT8SU zostały wyprodukowane w latach 1973-1975 i mają prawie 50 lat - czy naprawdę nie da się sprowadzić czegoś chociaż trochę nowszego? Pytanie też ile docelowo tych tramwajów MPK chce sprowadzić - w Düsseldorfie pozostało ich około 30...
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Torowiska

Post autor: judash » 16 lis 2022, 22:28

Może najpierw doprowadzą do użyteczności HK458, który mógłby zastąpić jakieś HW np. na "16".

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Torowiska

Post autor: impuls » 16 lis 2022, 22:38

Są miasta które w najbliższych miesiącach i latach do trzech będą pozbywać się fajnego taboru.
Berlin GT6 (jest też wersja dwukierunkowa GT6ZO)
Bonn *R1
Brema GT8N
Drezno NGT6
Duisburg N10CDU
Frankfurt R
Karlsruche "GT8-100C/2S", "GT8-100D/2S-M"
Kolonia K4000
Magdeburg NGT8D
Monachium *R2.2
Norymberga GT6N
Rostock Duewag 6N1
Saarbrücken S1000
Paryż - T1
No ale MPK się spieszy. Wymienione to są wszystkie 1435 mm. Wąskich do dostosowania jest drugie tyle.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości