Linie nocne

- Linie, trasy, rozkłady
krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Linie nocne

Post autor: krawiec » 19 paź 2021, 17:11

Z fb ztp
Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie
t683 o03fg1oodz. ·
🚏🚍 W nocy 5/6.11.2021 r. zostanie wprowadzona zmiana w funkcjonowaniu nocnej linii 605.
👉 Linia będzie kursować po nowej (wydłużonej) trasie, która będzie obowiązywać na wszystkich kursach Złocień – Domagały – Nad Drwiną – Półłanki – Botewa – Rybitwy – Brandla – Obrońców Modlina – Biskupińska – Płk. Dąbka - … - Teatr Słowackiego. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian.
🤝 Jest to efekt współpracy między Zarządem Transportu Publicznego w Krakowie a Mieszkańcami osiedla Złocień, którzy wnioskowali m.in o poprawę komunikacyjną w godzinach nocnych z centrum miasta.
👉 Dodatkowo, na linii 605 w noce z pt/sb i sb/nd zostaną przywrócone kursy wariantowe realizowane po trasie wydłużonej do Bielan. Wariantowe kursy będą realizowane na trasie Złocień - … - Teatr Słowackiego – Basztowa – Dunajewskiego – Podwale – Piłsudskiego – Al. Krasińskiego – Kościuszki – Księcia Józefa – obwodnica Przegorzał – Księcia Józefa – Bielany.
ℹ Trasa wariantowa będzie realizowana dwa razy w nocy, rozkład jazdy zostanie umieszczony na stronie rozkłady.ztp.krakow.pl.
Kraków PL Dzielnica XII Prokocim-Bieżanów #ZTP Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Linie nocne

Post autor: damian_krk2 » 19 paź 2021, 21:15

Taki tam cytat z PSMKMS
Przed wybuchem pandemii choroby Covid-19 ten rejon Krakowa obsługiwany był przez nocną linię 643, kursującą z dworca Podgórze SKA przez ulicę Wielicką i Bieżanowską w weekendowe noce. Teraz wszystko wskazuje na to, że linia ta nie powróci już na ulice Krakowa.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Linie nocne

Post autor: Kaszmir » 28 paź 2021, 13:15

Jest oficjalny komunikat. Zmian jest więcej, w skrócie:
"605": pojedzie przez Grzegórzecką oraz zrobi rundę wokół Plant (zamiast zawracać przez Pawią)
"609": weekendowe warianty "605" do Bielan wydzielone jako nowa linia "609" z Dw. Gł. Wschód
"643": zostaje zlikwidowane
Stałe zmiany w funkcjonowaniu linii nocnych
od nocy 5/6.11.2021
605, 609, 643

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od nocy 5/6.11.2021 r. (pt/sb) zostaną wprowadzone następujące stałe zmiany w funkcjonowaniu linii nocnych:

* linia 605 – będzie kursować po nowej stałej (wydłużonej) trasie: Złocień – Domagały – Nad Drwiną – Półłanki – Botewa – Rybitwy – Brandla – Obrońców Modlina – Biskupińska – Płk. Dąbka – Mierzeja Wiślana – Lipska – Przewóz – Saska – Kuklińskiego – Klimeckiego – Kotlarska – Grzegórzecka – Dietla – Wielopole – Dominikańska – Franciszkańska – Podwale – Basztowa – Teatr Słowackiego (powrót: Westerplatte – Starowiślna – Dietla – Grzegórzecka);
--- częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
--- na nowym odcinku trasy linia będzie obsługiwać wszystkie przystanki z następującymi uwagami:
----- przystanek końcowo-początkowy Złocień będzie zlokalizowany na pętli, dodatkowo w kierunku Teatru Słowackiego będzie funkcjonować przystanek przelotowy na ul. Domagały;
----- przystanki Rondo Grzegórzeckie i Hala Targowa będą zlokalizowane na pasie A+T;
----- przystanek Starowiślna będzie funkcjonować tylko w kierunku Złocienia i będzie zlokalizowany na jezdni dla ruchu ogólnego;

* linia 609 – zostanie uruchomiona nowa linia nocna kursująca po następującej trasie: Dworzec Główny Wschód – Lubomirskiego – Rakowicka – Lubicz – Basztowa (powrót: Basztowa – Pawia – Tunel Św. Rafała Kalinowskiego) – Dunajewskiego – Podwale – Piłsudskiego – Al. Krasińskiego – Kościuszki – Księcia Józefa – obwodnica Przegorzał – Księcia Józefa – Bielany;
--- linia będzie kursować tylko w noce pt/sb i sb/nd, realizując każdej nocy po 2 kursy w każdym kierunku (odjazdy z przystanku Teatr Słowackiego około godziny 1:00 i 2:00);
--- linia będzie obsługiwać wszystkie istniejące przystanki, z wyjątkiem przystanku Lubicz w kierunku Bielan (na odcinku Dworzec Główny Wschód – Teatr Słowackiego trasa przejazdu i przystanki w obu kierunkach będą takie same jak dla linii 902);

* linia 643 – zostanie zlikwidowana.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/242-2021

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Linie nocne

Post autor: damian_krk2 » 28 paź 2021, 19:00

Z tego co widać w internecie mieszkańcy Bieżanowa oburzeni likwidacją 643.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Linie nocne

Post autor: MichalTyniec » 28 paź 2021, 20:10

Kaszmir pisze: 28 paź 2021, 13:15 Jest oficjalny komunikat. Zmian jest więcej, w skrócie:
"605": pojedzie przez Grzegórzecką oraz zrobi rundę wokół Plant (zamiast zawracać przez Pawią)
"609": weekendowe warianty "605" do Bielan wydzielone jako nowa linia "609" z Dw. Gł. Wschód
"643": zostaje zlikwidowane
Stałe zmiany w funkcjonowaniu linii nocnych
od nocy 5/6.11.2021
605, 609, 643

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od nocy 5/6.11.2021 r. (pt/sb) zostaną wprowadzone następujące stałe zmiany w funkcjonowaniu linii nocnych:

* linia 605 – będzie kursować po nowej stałej (wydłużonej) trasie: Złocień – Domagały – Nad Drwiną – Półłanki – Botewa – Rybitwy – Brandla – Obrońców Modlina – Biskupińska – Płk. Dąbka – Mierzeja Wiślana – Lipska – Przewóz – Saska – Kuklińskiego – Klimeckiego – Kotlarska – Grzegórzecka – Dietla – Wielopole – Dominikańska – Franciszkańska – Podwale – Basztowa – Teatr Słowackiego (powrót: Westerplatte – Starowiślna – Dietla – Grzegórzecka);
--- częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
--- na nowym odcinku trasy linia będzie obsługiwać wszystkie przystanki z następującymi uwagami:
----- przystanek końcowo-początkowy Złocień będzie zlokalizowany na pętli, dodatkowo w kierunku Teatru Słowackiego będzie funkcjonować przystanek przelotowy na ul. Domagały;
----- przystanki Rondo Grzegórzeckie i Hala Targowa będą zlokalizowane na pasie A+T;
----- przystanek Starowiślna będzie funkcjonować tylko w kierunku Złocienia i będzie zlokalizowany na jezdni dla ruchu ogólnego;

* linia 609 – zostanie uruchomiona nowa linia nocna kursująca po następującej trasie: Dworzec Główny Wschód – Lubomirskiego – Rakowicka – Lubicz – Basztowa (powrót: Basztowa – Pawia – Tunel Św. Rafała Kalinowskiego) – Dunajewskiego – Podwale – Piłsudskiego – Al. Krasińskiego – Kościuszki – Księcia Józefa – obwodnica Przegorzał – Księcia Józefa – Bielany;
--- linia będzie kursować tylko w noce pt/sb i sb/nd, realizując każdej nocy po 2 kursy w każdym kierunku (odjazdy z przystanku Teatr Słowackiego około godziny 1:00 i 2:00);
--- linia będzie obsługiwać wszystkie istniejące przystanki, z wyjątkiem przystanku Lubicz w kierunku Bielan (na odcinku Dworzec Główny Wschód – Teatr Słowackiego trasa przejazdu i przystanki w obu kierunkach będą takie same jak dla linii 902);

* linia 643 – zostanie zlikwidowana.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/242-2021
Tak samo powinien kończyć na dworcu "612" czyli na odcinku cieszącym się największym zainteresowaniem a nie zmuszać ludzi do szukania przesiadek w nocy i trząść się po drodze martwiąc czy zdąży dojechać na Grunwaldzkie żeby się przesiąść.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1807
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Linie nocne

Post autor: Scania_9640 » 28 paź 2021, 20:27

MichalTyniec pisze: 28 paź 2021, 20:10 Tak samo powinien kończyć na dworcu "612" czyli na odcinku cieszącym się największym zainteresowaniem a nie zmuszać ludzi do szukania przesiadek w nocy i trząść się po drodze martwiąc czy zdąży dojechać na Grunwaldzkie żeby się przesiąść.
Jest dużo zapasu do przesiadki + nawet z tego samego przystanku jest przesiadka.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Linie nocne

Post autor: MichalTyniec » 28 paź 2021, 20:41

Scania_9640 pisze: 28 paź 2021, 20:27 Jest dużo zapasu do przesiadki + nawet z tego samego przystanku jest przesiadka.
Spróbuj się przejechać to zobaczysz o której tramwaj przyjeżdża bo że na rozkładzie ma 5 minut wcześniej nic nie znaczy, jak złapiesz autobus z drugiego przystanku po objechaniu ronda to będzie dobrze, przesiadka z 608 też jest niemożliwa bo rozkładowo jest 0:15 czyli wtedy kiedy 612 wyjeżdża z pętli a 608 przyjeżdża na Grunwaldzkie zawsze opóźniony dobre parę minut bo już to wiele razy sprawdzałem wiec dlatego uważam że powinien kończyć na Dworcu.

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Linie nocne

Post autor: PiotrDeda » 28 paź 2021, 22:59

Drobna sprawa, ale na dzisiejszym spotkaniu ws. tramwaju na Górkę Narodową dostałem odpowiedź, że autobusy KMK będą mogły się poruszać po odcinku Bociana – Kuźnicy Kołłątajowskiej (tj. będzie tam jezdnia A+T), czyli docelowo będzie możliwość puszczenia autobusu nocnego równolegle do całej trasy tramwaju nocnego.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Linie nocne

Post autor: Kaszmir » 29 paź 2021, 11:43

PiotrDeda pisze: 28 paź 2021, 22:59Drobna sprawa, ale na dzisiejszym spotkaniu ws. tramwaju na Górkę Narodową dostałem odpowiedź, że autobusy KMK będą mogły się poruszać po odcinku Bociana – Kuźnicy Kołłątajowskiej (tj. będzie tam jezdnia A+T), czyli docelowo będzie możliwość puszczenia autobusu nocnego równolegle do całej trasy tramwaju nocnego.
Kto wie czy do Górki Narodowej nie wydłużą po prostu "69/669"? Choć pytanie co wtedy z rejonem pętli autobusowej (GN Wschód).
MichalTyniec pisze: 28 paź 2021, 20:41Spróbuj się przejechać to zobaczysz o której tramwaj przyjeżdża bo że na rozkładzie ma 5 minut wcześniej nic nie znaczy, jak złapiesz autobus z drugiego przystanku po objechaniu ronda to będzie dobrze
Na Grunwaldzkim jest 9 minut na przesiadkę i to z tego samego peronu. "62/662" może - jak każda nocna - złapać pewne opóźnienie, jednak nie złapie 9 minut spóźnienia na odcinku 4-5 przystanków od poprzedniego postoju (T. Słowackiego).

A jeśliby już znalazły się dodatkowe pieniądze na "612", to lepiej dołożyć kursy zamiast wydłużać do centrum.

A "609" i Bielany to zupełnie inna historia bo 1) linia obsługuje po drodze Salwator, który dawniej miał całotygodniowy nocny (RD wymieniła całotygodniowe "605" do Salwatora na tylko weekendowe warianty, za to wydłużone do Bielan) i 2) nawet gdyby chcieć skrócić, to nie za bardzo jest gdzie.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Linie nocne

Post autor: mkm3 » 29 paź 2021, 13:09

Czy ZTP przymierza się do zmiany trasy 601, aby zmniejszyć długie przerwy dla kierowców na pętli w Mydlnikach? Może coś po trasie 642, żeby większa część Huty miała dostęp do autobusu bezpośrednio do centrum.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Linie nocne

Post autor: MichalTyniec » 29 paź 2021, 13:42

Kaszmir pisze: 29 paź 2021, 11:43
MichalTyniec pisze: 28 paź 2021, 20:41Spróbuj się przejechać to zobaczysz o której tramwaj przyjeżdża bo że na rozkładzie ma 5 minut wcześniej nic nie znaczy, jak złapiesz autobus z drugiego przystanku po objechaniu ronda to będzie dobrze
Na Grunwaldzkim jest 9 minut na przesiadkę i to z tego samego peronu. "62/662" może - jak każda nocna - złapać pewne opóźnienie, jednak nie złapie 9 minut spóźnienia na odcinku 4-5 przystanków od poprzedniego postoju (T. Słowackiego).

A jeśliby już znalazły się dodatkowe pieniądze na "612", to lepiej dołożyć kursy zamiast wydłużać do centrum.

A "609" i Bielany to zupełnie inna historia bo 1) linia obsługuje po drodze Salwator, który dawniej miał całotygodniowy nocny (RD wymieniła całotygodniowe "605" do Salwatora na tylko weekendowe warianty, za to wydłużone do Bielan) i 2) nawet gdyby chcieć skrócić, to nie za bardzo jest gdzie.
Nie daliby na pewno żadnego dodatkowego kursu na 612 bo są to dużo większe koszty niż wydłużenie na dworzec, w godzinach nocnych komunikacja powinna być zapewniona z ścisłego centrum a nie zmuszać ludzi do następnych przesiadek, jeżeli chodzi o 609 to równie dobrze może jeździć spod Cracovii i skoordynować go z przyjazdami 902, tak samo nie ma potrzeby żeby jechał na dworzec skoro nie jesteś za tym żeby 612 pojechało dalej.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1807
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Linie nocne

Post autor: Scania_9640 » 29 paź 2021, 14:54

mkm3 pisze: 29 paź 2021, 13:09 Czy ZTP przymierza się do zmiany trasy 601, aby zmniejszyć długie przerwy dla kierowców na pętli w Mydlnikach? Może coś po trasie 642, żeby większa część Huty miała dostęp do autobusu bezpośrednio do centrum.
A po co zabierać kierowcom przerwy?

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Linie nocne

Post autor: Zieleńczanin » 29 paź 2021, 15:36

damian_krk2 pisze: 28 paź 2021, 19:00 Z tego co widać w internecie mieszkańcy Bieżanowa oburzeni likwidacją 643.
Nie przesadzajmy - na fanpage ZTP protestuje bodajże dokładnie jedna osoba ;)
MichalTyniec pisze: 29 paź 2021, 13:42 Nie daliby na pewno żadnego dodatkowego kursu na 612 bo są to dużo większe koszty niż wydłużenie na dworzec,
Skąd wniosek?
MichalTyniec pisze: 29 paź 2021, 13:42 w godzinach nocnych komunikacja powinna być zapewniona z ścisłego centrum a nie zmuszać ludzi do następnych przesiadek
Wydłużmy więc do Dworca poza "612" jeszcze "637", "642", "903", "910", "915", "917", "920", "937" - tak? Nie zmieścimy tego nigdzie.
MichalTyniec pisze: 29 paź 2021, 13:42 jeżeli chodzi o 609 to równie dobrze może jeździć spod Cracovii i skoordynować go z przyjazdami 902
Dlaczego mamy obniżać standard w porównaniu do stanu obecnego?
Scania_9640 pisze: 29 paź 2021, 14:54
mkm3 pisze: 29 paź 2021, 13:09 Czy ZTP przymierza się do zmiany trasy 601, aby zmniejszyć długie przerwy dla kierowców na pętli w Mydlnikach? Może coś po trasie 642, żeby większa część Huty miała dostęp do autobusu bezpośrednio do centrum.

A po co zabierać kierowcom przerwy?
Z tego powodu, że autobus się jednak marnuje, kiedy na obu końcówkach ma prawie godzinę przerwy.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Linie nocne

Post autor: MichalTyniec » 29 paź 2021, 16:21

Zieleńczanin pisze: 29 paź 2021, 15:36
damian_krk2 pisze: 28 paź 2021, 19:00 Z tego co widać w internecie mieszkańcy Bieżanowa oburzeni likwidacją 643.
Nie przesadzajmy - na fanpage ZTP protestuje bodajże dokładnie jedna osoba ;)
MichalTyniec pisze: 29 paź 2021, 13:42 Nie daliby na pewno żadnego dodatkowego kursu na 612 bo są to dużo większe koszty niż wydłużenie na dworzec,
Skąd wniosek?
MichalTyniec pisze: 29 paź 2021, 13:42 w godzinach nocnych komunikacja powinna być zapewniona z ścisłego centrum a nie zmuszać ludzi do następnych przesiadek
Wydłużmy więc do Dworca poza "612" jeszcze "637", "642", "903", "910", "915", "917", "920", "937" - tak? Nie zmieścimy tego nigdzie.
MichalTyniec pisze: 29 paź 2021, 13:42 jeżeli chodzi o 609 to równie dobrze może jeździć spod Cracovii i skoordynować go z przyjazdami 902
Dlaczego mamy obniżać standard w porównaniu do stanu obecnego?
Scania_9640 pisze: 29 paź 2021, 14:54
mkm3 pisze: 29 paź 2021, 13:09 Czy ZTP przymierza się do zmiany trasy 601, aby zmniejszyć długie przerwy dla kierowców na pętli w Mydlnikach? Może coś po trasie 642, żeby większa część Huty miała dostęp do autobusu bezpośrednio do centrum.

A po co zabierać kierowcom przerwy?
Z tego powodu, że autobus się jednak marnuje, kiedy na obu końcówkach ma prawie godzinę przerwy.
To jest noc a nie dzień i dwa kursy a nie nie wiadomo ile żeby się na dworcu nie zmieściło, najlepiej zostawić tak jak jest, bo jak ktoś nie ma do centrum jak inny to nie musi mieć i nie trzeba mu tego ułatwić tak? 🙂 świetne podejście

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Linie nocne

Post autor: damian_krk2 » 29 paź 2021, 16:25

I znowu cytat zagnieżdżony nie wiadomo ile razy. Tyniec powinien się cieszyć, że wgl ma nocną KM. Po drugie wydłużenie na dworzec wymagałoby dołożenia brygady.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 12 gości