- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5864
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 30 wrz 2020, 16:07
Myślę, że warto wyodrębnić temat dot. ulicy 8 Pułku Ułanów na Ruczaju
Alternatywa dla Kobierzyńskiej wciąż daleko
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/alter ... 37705.html Urzędnicy zakładają, że na przełomie grudnia i listopada uda się zakończyć opracowywanie dokumentacji i wszcząć postępowania o wydanie decyzji ZRID dla wszystkich odcinków. Najbardziej zaawansowany jest odcinek III, później IV. Tu dokumenty zostaną złożone wcześniej.
Wizualizacja ulicy z
Biuletynu Informacji Publicznej:
-
obserwator
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Post
autor: obserwator » 01 paź 2020, 9:42
Widzielibyście na tej ulicy jakieś linie autobusowe? Jeżeli tak to jakie?
-
Mr. Passenger
- Znawca
- Posty: 191
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Post
autor: Mr. Passenger » 01 paź 2020, 11:23
obserwator pisze: ↑01 paź 2020, 9:42
Widzielibyście na tej ulicy jakieś linie autobusowe? Jeżeli tak to jakie?
Kiedyś już pisałem, że ta ulica to idealna alternatywa dla wiecznie zakorkowanej Kobierzyńskiej. Dlatego jestem za tym, żeby w przyszłości poprowadzić nią mocną dowozówkę z Klin i Pod Fortem w rejon Ronda Grunwaldzkiego. Dobrym kandydatem byłoby obecne "136", dodatkowo wzmocnione, może nawet obsługiwane w godzinach szczytu autobusami przegubowymi, jak kiedyś "106". W zamian za to będzie można skrócić "194" na Ruczaj by oszczędzić mu grzęźnięcia w korkach na południu oraz nieco wzmocnić "106" by Kobierzyńska nie pozostała stratna.
-
Zieleńczanin
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Post
autor: Zieleńczanin » 01 paź 2020, 11:38
Mr. Passenger pisze: ↑01 paź 2020, 11:23
nieco wzmocnić "106" by Kobierzyńska nie pozostała stratna.
Nieco to chyba trochę mało. Zabrałeś Kobierzyńskiej jakieś 80-85% kursów
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5864
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 01 paź 2020, 12:45
obserwator pisze: ↑01 paź 2020, 9:42Widzielibyście na tej ulicy jakieś linie autobusowe? Jeżeli tak to jakie?
Raczej nie spodziewałbym się tworzenia nowych linii czy dużych zmian w siatce albo częstotliwościach. "194" przez 8 Pułku Ułanów, a na Kobierzyńskiej zostawić "106+136"? Dla tej drugiej arterii to spore cięcia, jednak duża część mieszkań jest tam też w zasięgu nowej ulicy albo tramwaju na Bobrzyńskiego.
Tylko głośno myślę
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5864
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 11 paź 2022, 20:22
Kto wybuduje nową drogę? To miała być alternatywa dla Kobierzyńskiej
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/kto-w ... 48101.html – Zostały złożone już trzy z czterech wniosków o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Ten ostatni wniosek powinien być złożony w listopadzie – dodał.
Michał Starobrat, przewodniczący klubu radny Nowoczesny Kraków zaproponował, aby przygotowaniem i budową ulicy 8 Pułku Ułanów nie zajmował się już Zarząd Inwestycji Miejskich a spółka Trasa Łagiewnicka.
Radni podczas posiedzenia komisji infrastruktury wydali pozytywną opinię dla projektu uchwały.
-
Zieleńczanin
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Post
autor: Zieleńczanin » 11 paź 2022, 21:29
Oby ta ulica nigdy nie powstała.
Tym szlakiem powinien iść szybki tramwaj na Kliny. Tak jak poznańska Pestka.
-
Jaky
- Moderator globalny
- Posty: 275
- Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49
Post
autor: Jaky » 11 paź 2022, 22:59
Zieleńczanin pisze: ↑11 paź 2022, 21:29
Oby ta ulica nigdy nie powstała.
Tym szlakiem powinien iść szybki tramwaj na Kliny. Tak jak poznańska Pestka.
Kliny w ogóle powstały w takiej skali, bo pod 8 Pułku było wpisane metro, co zachęciło deweloperów do szybkiej zabudowy.
Nie daje mi to spokoju, że planowany jest tramwaj na Kliny z CM okrężną drogą, a tutaj mamy rezerwę terenową w linii prostej wręcz wymarzoną pod tramwaj. To ostatnia taka rezerwa na tym terenie, a po jej zmarnowaniu pozostanie oczywiście opcja budowy tramwaju, ale już za grube pieniądze z przebudową całych układów drogowych po drodze. Może to odpowiedni czas, aby nagłośnić sprawę? Póki nie jest za późno.
-
kbieniu7
- Ekspert
- Posty: 554
- Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
- Lokalizacja: Kurdwanów
Post
autor: kbieniu7 » 12 paź 2022, 19:50
Jaky pisze: ↑11 paź 2022, 22:59
Może to odpowiedni czas, aby nagłośnić sprawę? Póki nie jest za późno.
Może, ale jak? Macie pomysł, jakimi kanałami i w jaki sposób?
-
fysztof
- Ekspert
- Posty: 713
- Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04
Post
autor: fysztof » 03 sty 2024, 12:38
Nie, hihi, w ogóle tramwaju nie zrobią. Po to jest osobny, żeby można już robić drogę - a o bajeczce na temat tramwaju urzędnicy zapomną za kilka miesięcy:-/
-
Zorza Polarna
- Znawca
- Posty: 160
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kobierzyn
Post
autor: Zorza Polarna » 17 lut 2024, 0:55
https://gazetakrakowska.pl/coraz-blizej ... 1-18291549
Tyle się mówi o wyprowadzaniu ruchu samochodowego poza miasto, a tu się chce budować nową drogę w środku osiedla. To absurd i lekceważenie potrzeb i praw mieszkańców
- Ze względu na zezwolenie na wybudowanie jednego domu w rejonie, gdzie ma powstać droga przesunięto ją w planach znacznie w stronę naszego budynku. Będziemy mieć trasę kilka metrów od ścian naszego domu. Będziemy mieć wyjazd z posesji na duże skrzyżowanie. To będzie zagrażać bezpieczeństwu. Nie wspominam już o tym, że z powodu inwestycji, na podstawie wywłaszczenia, mają zostać wycięte drzewa znajdujące się na terenie naszego ogrodu - dodaje."
Z jednej strony rozumiem obawy mieszkańców, ale z drugiej strony pewnie ci sami mieszkańcy jeżdżą autem na Kobierzyńskiej i czepiają się skąd tyle aut tu jest. Miasto napozwalało bloków na Zaborzu a teraz jest problem jak to obsłużyć bo deweloper zbudował a drogę to: "pisz do miasta ono ci drogę załatwi". Sądzę że gdyby miasto poważnie podchodziło do egzekwowania warunków uzyskania WZ i pozwoleń na budowę to Kraków byłby zupełnie innym miastem, ale to moje ciche marzenie....
Ponadto bez tej ulicy czy tramwaju (który byłby lepszy, ale to każdy to chyba wie) os. Kliny Zacisze straci szanse na jakiekolwiek odkorkowanie i zmniejszenie liczby aut, ale tak samo reszta Kobierzyna z Kobierzyńską włącznie.....
Kobierzyn im my <3
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 1875
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 12 mar 2024, 15:33
Falstart przetargowy?
Firmy startujące w przetargu chcą "kasy" kilka razy więcej niż zaplanowali urzędnicy:
Teraz wiadomo już, że o kontrakt stara się aż 13 firm i konsorcjów. Najniższą kwotę, 33,8 mln zł, zaoferowała Skanska, a najdroższą, na 58,4 mln, firma Wanta. Problem w tym, że żadna z ofert nie mieści się w planowanym budżecie, a brakuje dużej części kwoty. Zarząd Inwestycji Miejskich ma zarezerwowane środki w wysokości 11,1 mln zł. Jak informuje nas rzecznik prasowy jednostki Jan Machowski, urzędnicy będą próbowali dokonać przesunięć w budżecie i znaleźć brakującą kwotę, by móc zrealizować zadanie.
Źródło:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/8-pul ... 55415.html
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5864
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 12 mar 2024, 15:56
Kilometr ulicy Domagały w 2019 roku kosztował 10 mln zł (
link).
Dobrze rozumiem, że tu zakładano że blisko 3 km trasy, pięć lat później i po gigantycznej inflacji (zwłaszcza dot. materiałów budowlanych) będzie kosztować 11 mln?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości