
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/rozpo ... 37897.html
Porównujesz dwa nieporównywalne aspekty. W węźle zakopiańskim był problem z przepustowością. W węźle brzeskim – z bezpieczeństwem. Sygnalizacja świetlna to taki zestaw urządzeń, którego głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa kosztem pogorszenia przepustowości. Wyłączenie sygnalizacji na pierwszym z nich było tak samo dobrym działaniem, jak instalacja i włączenie na drugim. Oczywiście, skuteczność sygnalizacji w poprawie bezpieczeństwa będzie można szczegółowo ocenić po paru miesiącach.fysztof pisze: 11 gru 2020, 8:26 Zaraz te pieniądze okażą się wyrzuconymi w błoto, bo zwyczajnie to nie jest miejsce na sygnalizację. Zresztą daleko szukać nie trzeba. Już mieliśmy sygnalizację na zjeździe z obwodnicy (węzeł zakopiański) i dla krótkowzrocznych myślicieli przypomnienie - pomogło odkorkować obwodnicę dopiero jej wyłączenie.
Dodałbym jeszcze, że przy mniejszej prędkości bo łuki ronda wymuszają zwolnienie.fysztof pisze: 12 gru 2020, 13:44Przy kwadratowej wyspie centralnej efekty zderzenia będą znacznie gorsze niż przy właściwym rondzie z okrągłą wyspą, gdzie ewentualne 'spotkanie' nastąpi pod kątem ostrym.
Zgadza się – pierwszeństwo jest ustalane poprzez stosowne oznakowanie. Ale infrastruktura musi być spójna z oznakowaniem – jest na to nawet odpowiedni przepis. Jeśli zbliżasz się do skrzyżowania, na którym nie masz pierwszeństwa, to kształt ulicy i jego otoczenia nie może sugerować kierującym, że mają pierwszeństwo. Choćby dlatego, że jadą szybko i mogą nie zareagować odpowiednio przed zobaczeniem znaku „ustąp pierwszeństwa” lub mogą go po prostu zignorować. I o ile niestosowanie się do znaków i sygnałów drogowych jest wykroczeniem kierującego pojazdem, tak winą zarządcy drogi jest uzgodnienie projektu budowy drogi, który sugeruje kierującym inne zachowania, niż wynikające z przyjętej organizacji ruchu.Tancin pisze: 12 gru 2020, 12:44 Zawsze myślałem, że od wskazywania pierwszeństwa są znaki a nie kształt drogi.
Na rondzie nie ma w ogóle relacji przecinania – są przeplatania, włączenia i wyłączenia z ruchu. A wszystkie te relacje — oprócz posiadania mniejszego kąta spotkania — odbywają się na mniejszych prędkościach, bo kształt ronda wymusza jej redukcję na dojeździe do skrzyżowania (o ile rondo jest prawidłowo zaprojektowane i nie ma wjazdów na styczną do ronda, co się niestety zdarza). Przy wyspie centralnej masz relacje przecinania i to na większych prędkościach. Tak naprawdę, to taka wyspa centralna to zespół 4 skrzyżowań ze sobą powiązanych.fysztof pisze: 12 gru 2020, 13:44 Przy kwadratowej wyspie centralnej efekty zderzenia będą znacznie gorsze niż przy właściwym rondzie z okrągłą wyspą, gdzie ewentualne 'spotkanie' nastąpi pod kątem ostrym.
Wypadki dalej będą się zdarzać, ale powinno być ich mniej. Zapewne nie obniżymy ich jakoś szałowo, ale powinno być to odczuwalne.yosujiro pisze: 12 gru 2020, 16:29 Ja się mogę założyć, że jeszcze w pierwszy, najdalej drugi dzień działania tych świateł będzie jakieś zdarzenie. One tylko pozornie poprawia bezpieczeństwo
Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisał w piątek tak zwany program inwestycyjny, czyli rządową gwarancję finansowania. To oznacza, że pierwsze przygotowania do inwestycji ruszą na początku przyszłego roku. Obwodnica Krakowa ma być poszerzona do trzech pasów w każdym kierunku - od Łagiewnik aż do lotniska w Balicach, czyli na całym wiecznie zakorkowanym fragmencie.
Ja na ten sam temat:Kaszmir pisze: 15 paź 2021, 15:34 Sensacja! Od 2027 będziemy stać w korku na trzech pasach, zamiast na dwóch
Będzie rozbudowa obwodnicy autostradowej Krakowa
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... ej-krakowaMinister Infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisał w piątek tak zwany program inwestycyjny, czyli rządową gwarancję finansowania. To oznacza, że pierwsze przygotowania do inwestycji ruszą na początku przyszłego roku. Obwodnica Krakowa ma być poszerzona do trzech pasów w każdym kierunku - od Łagiewnik aż do lotniska w Balicach, czyli na całym wiecznie zakorkowanym fragmencie.
GDDKiA rozpisała przetarg na zaprojektowanie i budowę dwóch kładek zlokalizowanych nad zakopianką w miejscowościach Głogoczów i Mogilany. Powstaną one w rejonie istniejących przejść dla pieszych i przystanków autobusowych.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości