Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

- Linie, trasy, rozkłady
judash
Ekspert
Posty: 612
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: judash » 07 sie 2023, 20:29

Przy stacji PKP Zastów trwają bardzo intensywne prace przy budowie P+R wraz z drogami dojazdowymi. Na razie są to prace ziemne, ale widać już "koryta" tych ulic i wygląda na to, że powstanie nowy łącznik pomiędzy Zastowem (przy przejeździe) a Maciejowicami (drogą przez Baranówkę do Luborzycy). Aż prosi się, aby wójtowie się dogadali i przedłużyli "250" z Zastowa nową drogą a potem Maciejowice, Baranówka, Luborzyca - Kocmyrzów.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: Kaszmir » 07 sie 2023, 20:55

judash pisze: 07 sie 2023, 20:29Aż prosi się, aby wójtowie się dogadali i przedłużyli "250" z Zastowa nową drogą a potem Maciejowice, Baranówka, Luborzyca - Kocmyrzów.
Z tego co kojarzę, parę miesięcy temu ktoś mi pisał że takie są właśnie dalekosiężne plany.

tiross
Miłośnik
Posty: 56
Rejestracja: 19 lut 2020, 15:30
Lokalizacja: IV Prądnik Biały - Prądnik Biały Zachód

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: tiross » 08 sie 2023, 12:46

Wtedy linia 250 powinna ponownie stać się linią całotygodniową, z powrotem na starą trasę i w obsłudze standardowym taborem. Dziś jest wydmuszką ze śmieszną trasą. Tak jak piszecie mogłaby dojeżdżać do Kocmyrzowa. Linię 270 również można by przetrasować i nikt na tym nie straci. Zamiast po obsłużeniu przystanku Zastów Działki skręcać w lewo z Kościuszki w Kosynierów, mogłaby jechać prosto i skręcać w lewo w Głowackiego po minięciu przejazdu kolejowego. Dalej prosto do skrzyżowania Dworskiej i Pod Tor w Baranówce gdzie ponownie powinna skręcić w lewo i dalej prosto do Maciejowic pod szkołę (swoją drogą idiotyczna nazwa dla przystanku "Maciejowice Pętla", skoro obok jest i szkoła i remiza OSP, od których można nazwać przystanek), i stamtąd już jak obecnie do Pielgrzymowic. Obecnie Maciejowice mają obsługę tylko w jednym kierunku.

tomek_m
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: tomek_m » 08 sie 2023, 18:48

tiross pisze: 08 sie 2023, 12:46 Linię 270 również można by przetrasować i na tym nikt nie straci. Zamiast po obsłużeniu przystanku Zastów Działki skręcać w lewo z Kościuszki w Kosynierów, mogłaby jechać prosto i skręcać w lewo w Głowackiego po minięciu przejazdu kolejowego. Dalej prosto do skrzyżowania Dworskiej i Pod Tor w Baranówce gdzie ponownie powinna skręcić w lewo i dalej prosto do Maciejowic pod szkołę
A Wiktorowice chcesz zostawić bez obsługi KM?

tiross
Miłośnik
Posty: 56
Rejestracja: 19 lut 2020, 15:30
Lokalizacja: IV Prądnik Biały - Prądnik Biały Zachód

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: tiross » 08 sie 2023, 19:02

tomek_m pisze: 08 sie 2023, 18:48 A Wiktorowice chcesz zostawić bez obsługi KM?
W części którą pominąłeś w cytowaniu jest napisane; i stamtąd już jak obecnie do Pielgrzymowic. Inaczej się nie da niż przez Wiktorowice do Pielgrzymowic. Z Maciejowic autobus zjeżdżałby w dół do Wiktorowic obsługując wszystkie dotychczasowe przystanki jak obecnie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: Kaszmir » 28 wrz 2023, 15:02

Od 30.09 "260" zyska kilka dodatkowych kursów. W szczególności, w międzyszczycie będzie jeździć co godzinę zamiast co dwóch. Zawsze coś.
* linia 260:
--- dodatkowe kursy w dni powszednie:
----- z przystanku początkowego Prądnik Czerwony: o 10:20 oraz 12:30;
----- z przystanku początkowego Pielgrzymowice Pętla: o 4:45, 11:25 oraz 13:35;

--- zmiana kursów:
----- z przystanku początkowego Prądnik Czerwony: w soboty z 12:05 na 12:15 oraz w soboty, niedziele i dni świąteczne z 22:45 a 22:40;
----- z przystanku początkowego Pielgrzymowice Pętla: z 8:52 na 8:55 w dni powszednie, z 13:10 na 13:20 w soboty oraz z 4:30 na 5:00 w niedziele i dni świąteczne;

--- likwidacja kursów:
----- z przystanku początkowego Powstańców Wiadukt: o 3:23 w dni powszednie oraz o 3:48 w soboty, niedziele i dni świąteczne;
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/426-2023

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: Kaszmir » 13 paź 2023, 15:04

"260" znów zyska kurs, choć tu raczej o niewielkim znaczeniu - poranny wyjazd na trasę. Choć może przydać się osobom wracającym z nocnej pracy albo po imprezie ;)
Korekta rozkładu jazdy
od 14.10.2023
260

Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od dnia 14.10.2023 r. (sobota) zostaną wprowadzone następujące zmiany w rozkładzie jazdy linii 260:

* dodatkowe kursy z przystanku Powstańców Wiadukt:
--- w dni powszednie o godzinie 3:23;
--- w soboty o godzinie 4:08;
--- w dni świąteczne o godzinie 4:18;

* zmiana godzin kursów w soboty:
--- z przystanku Prądnik Czerwony z 5:25 na 5:45;
--- z przystanku Pielgrzymowice Pętla z 4:30 na 4:50, z 6:25 na 6:40 oraz z 13:20 na 13:17.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/453-2023

lukasmaj
Specjalista
Posty: 246
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: lukasmaj » 13 paź 2023, 16:47

Raczej powróci. Post wyżej jest informacja o likwidacji tego kursu.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1047
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: yosujiro » 10 lis 2023, 9:32

26 września ruszyła petycja w sprawie wydłużenia krakowskiej linii 184 z Ronda Grzegórzeckiego do Osiedla Podwawelskiego . Linia 184 została podzielona na dwie odrębne linie i skrócona od 25.05.2021 r., w związku z przebudową skrzyżowania ulic: Krakowskiej, Dietla oraz Stradomskiej. W chwili obecnej remonty i przebudowy na tych ulicach dobiegły końca, a linia 184 kończy swój bieg na przystanku Starowiślna.  W RAMACH PETYCJI -„My, Mieszkańcy Prądnika Czerwonego zwracamy się z prośbą o wydłużenie trasy linii 184 z Ronda Grzegórzeckiego do os. Podwawelskiego lub do innej pętli autobusowej na terenie dzielnicy Dębniki lub Podgórze, co ma na celu zapewnienie dogodnego połączenia Dzielnicy III Prądnik Czerwony z południową częścią Krakowa. 
https://transinfo.pl/interwencje/wydluz ... ITRuT59uM4

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 159
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie

Post autor: Zorza Polarna » 11 lis 2023, 1:41

Ciekawa sprawa teraz będzie jeżeli apel zostałby wysłuchany. Czy na Os. Podwawelskim po zakończeniu budów na Kościuszki, będzie wystarczająco miejsca aby tam puścić 184 (pamiętajmy że 136 chcą jeszcze tam wydłużyć). To z najbliższych pętli zostają tylko Łagiewniki, które mogłyby być ciekawą opcją jakby jechały przez Kapelankę, ale nie sądzę by dublowanie 22 było przy aktualnym kryzysie w MPK rozsądne.
Kobierzyn im my <3

Adrian14
Ekspert
Posty: 813
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: Adrian14 » 11 lis 2023, 8:29

Moim zdaniem 184 jest idealnym kandydatem aby puścić go przez Daszyńskiego, Podgórską, ewentualnie Kotlarską, Podgórską i do Starowiślnej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: Kaszmir » 11 lis 2023, 10:21

W 2020-2021, gdy "184" zostało skrócone aż do ronda Grzegórzeckiego, pytaliśmy kilkukrotnie ZTP o wydłużenie linii do Os. Podwawelskiego, jednak byli bardzo na nie. Tłumaczyli się korkami na Dietla (koszty pewnie były kolejnym argumentem). Koniec końców udało nam się namówić by pociągnęli linię przynajmniej do Starowiślnej by był dojazd do tego węzła oraz Hali Targowej i przystanku kolejowego.
Adrian14 pisze: 11 lis 2023, 8:29Moim zdaniem 184 jest idealnym kandydatem aby puścić go przez Daszyńskiego, Podgórską, ewentualnie Kotlarską, Podgórską i do Starowiślnej.
Przez Kotlarską chyba nie bo wtedy ominąłby przystanek kolejowy przy Hali Targowej. Bardzo podoba mi się wariant z Daszyńskiego - zapewniłby obsługę rejonu bez km, i lepszy dojazd do Kazimierza :idea:

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: kbieniu7 » 11 lis 2023, 10:53

Kaszmir pisze: 11 lis 2023, 10:21 Przez Kotlarską chyba nie bo wtedy ominąłby przystanek kolejowy przy Hali Targowej. Bardzo podoba mi się wariant z Daszyńskiego - zapewniłby obsługę rejonu bez km, i lepszy dojazd do Kazimierza :idea:
Też się zgadzam :) Tylko, jak dokładnie by wyglądała taka trasa, bo trudno mi jest sobie to zobrazować?

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: fysztof » 11 lis 2023, 11:09

A ja Wam powiem, że najchętniej widziałbym taką trasę (choć oczywiście w Krakowie nierealną 'dla zasady'):
od Ronda Grzegórzeckiego do Starowiślnej jak obecnie, po czym... w prawo w Starowiślną (torowiskiem), następnie przez Dominikańską, Zwierzyniecką i w lewo w Konopnickiej a następnie dalej albo po trasie "164" albo jak dawniej przez Malborską i wtedy wyprostowanie "169/469".
Dzięki takiej trasie oba jej przeciwległe końce - czyli Prądnik Czerwony, Pilotów oraz Bonarka czy Wola Duchacka zyskałyby dojazd bezpośredni do centrum, czego z racji nie posiadania tramwaju teraz nie mają... a jednocześnie "184" nie utknęłoby w korkach na Dietla.
Linię można by puścić w elektrykach, żeby nie było niepolitycznie, że spaliny pod magistratem puszczają;-)

kot_feliks
Ekspert
Posty: 973
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: kot_feliks » 11 lis 2023, 14:22

Imho trochę tutaj mieszamy skutki z ich przyczynami:
- 184 jak najbardziej powinien dojeżdżać przez Dietla min. do Podwawelskiego;
- ale jedynie wtedy, jeśli na Dietla byłby PAT na odcinku od Starowiślnej do r. Grunwaldzkiego;

Głównym problemem nie jest imho to, czy linia kończy tutaj, czy tutaj, tylko to, że nie myśli się w ogóle całościowo o infrastrukturze KMK. Problemem jest przede wszystkim pytanie: dlaczego mimo, że upłynęło już kilka lat od skrócenia 184, nadal nie ma żadnych planów na wydłużenie PAT?*

Tym bardziej, że ta linia ma wtedy całkiem dobry potencjał do wydłużenia dalej z r. Grunwaldzkiego i zapewnienia w ten sposób fajnego połączenia z SKA przy Hali Targowej.

* odpowiedź jest imho bardzo prosta: bo to tania i szybka inwestycja w KMK, przy której nie da się wywalić więcej $ i nie da się dobudować "przy okazji" pierdyliarda pasów ruchu robiąc dobrze kierowcom.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2023, 14:25 przez kot_feliks, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości