Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"
Re: Prądnik Czerwony
Ze "138" to co innego, bo zamiana 12-metrowców w przegubowce się Przewoźnikowi nie opłaca, skoro stawka jest ta sama. Tymczasem wydłużenie linii - np. "128" przez Redutę - to więcej wzkm czyli większe zyski
-
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Prądnik Czerwony
Moim zdaniem jeżeli chcemy zapewnić dowozówkę na ulicy Reduta, warto zastanowić się jakie są obecnie bądź w niedalekiej przyszłości będą punkty przesiadkowe w pobliżu tej ulicy. Myślę że następująca trasa byłaby dość ciekawa:
Mistrzejowice - Reduta - Prądnik Czerwony SKA - Górka Narodowa P+R
Dopóki do Górki Narodowej nie dociera tramwaj, pętlą mogłaby być Górka Narodowa Wschód, o ile kolejna linia się tam zmieści. Jeżeli byłby z tym problem, linia może mieć wyłącznie postoje na pętli w Mistrzejowicach.
Istotnym węzłem przesiadkowym w okolicy jest także Rondo Barei, lecz dodatkowa linia mogłaby się tam nie zmieścić oraz byłoby to rozwiązanie tylko tymczasowe, gdyż nie wiadomo czy nadal będzie możliwość, aby autobusy tam zawracały.
Mistrzejowice - Reduta - Prądnik Czerwony SKA - Górka Narodowa P+R
Dopóki do Górki Narodowej nie dociera tramwaj, pętlą mogłaby być Górka Narodowa Wschód, o ile kolejna linia się tam zmieści. Jeżeli byłby z tym problem, linia może mieć wyłącznie postoje na pętli w Mistrzejowicach.
Istotnym węzłem przesiadkowym w okolicy jest także Rondo Barei, lecz dodatkowa linia mogłaby się tam nie zmieścić oraz byłoby to rozwiązanie tylko tymczasowe, gdyż nie wiadomo czy nadal będzie możliwość, aby autobusy tam zawracały.
Re: Prądnik Czerwony
Ciekawe. Przez Meiera? Jeśli tak, to tam może być problematyczny zakręt.obserwator pisze: ↑14 lip 2021, 0:59 Moim zdaniem jeżeli chcemy zapewnić dowozówkę na ulicy Reduta, warto zastanowić się jakie są obecnie bądź w niedalekiej przyszłości będą punkty przesiadkowe w pobliżu tej ulicy. Myślę że następująca trasa byłaby dość ciekawa:
Mistrzejowice - Reduta - Prądnik Czerwony SKA - Górka Narodowa P+R
Przez Powstańców i 29.XI chyba lepsza opcja
Re: Prądnik Czerwony
Przez Meiera nic nie pojedzie dopóki nie zostanie przebudowana. A miała być w tym roku (oryginalnie nawet chyba w poprzednim), niestety jak dotąd nic o tym nie słychać.
Re: Prądnik Czerwony
Kolejna rzecz do odnotowania, która zmieniła się "gdzieś w czasie pandemii", to ograniczenie obsługi Cm. Batowice:
- zrezygnowano z wariantów "128" tamże (teraz wszystkie kursy kończą na Pr. Czerwonym),
- ograniczono "405" w popołudniowym szczycie z f20 do f30 (więcej kursów na trasie bazowej "105").
Obie zmiany to ciche cięcia, jednak chyba mają sens bo była tam spora nadpodaż, zwłaszcza że jest jeszcze "193", a wszystkie linie i tak dalej obsługują cmentarz od strony głównej bramy. Ograniczenie "405" zresztą sam postulowałem parę lat temu (link).
- zrezygnowano z wariantów "128" tamże (teraz wszystkie kursy kończą na Pr. Czerwonym),
- ograniczono "405" w popołudniowym szczycie z f20 do f30 (więcej kursów na trasie bazowej "105").
Obie zmiany to ciche cięcia, jednak chyba mają sens bo była tam spora nadpodaż, zwłaszcza że jest jeszcze "193", a wszystkie linie i tak dalej obsługują cmentarz od strony głównej bramy. Ograniczenie "405" zresztą sam postulowałem parę lat temu (link).
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Prądnik Czerwony
Do użytku oddano nowy wiadukt na Batowicach
https://www.facebook.com/10006427388584 ... 3x5tnsLUl/
Dodatkowo na profilu jednego z radnych można przeczytać, że obecny mostek będzie pełnił funkcję kładki pieszo-rowerowej. Czyli można się spodziewać przetrasowania linii 260,270 przez nowy wiadukt.
https://www.facebook.com/10006427388584 ... 3x5tnsLUl/
Dodatkowo na profilu jednego z radnych można przeczytać, że obecny mostek będzie pełnił funkcję kładki pieszo-rowerowej. Czyli można się spodziewać przetrasowania linii 260,270 przez nowy wiadukt.
Re: Prądnik Czerwony
Są może jakieś plany przeniesienia linii 260/270 z Prądnika Cz. na Os. Piastów?damian_krk2 pisze: ↑11 lip 2022, 14:57 można się spodziewać przetrasowania linii 260,270 przez nowy wiadukt.
Z powodu starego wiaduktu żadna z linii aglo z północy tam nie dojeżdżała, a relacja Batowice/Raciborowice --> Huta wydawałyby się bardziej pożądane - to raptem do 3 km, a jest brak jakiegokolwiek połączenia KMK z tymi wioskami.
Re: Prądnik Czerwony
Część linii "raciborowickich" powinna być wycofana z Prądnika i skierowana do Mistrzejowic.
A gmina powinna rozważyć uruchomienie linii np. 237 od strony Huty do Węgrzc.
A gmina powinna rozważyć uruchomienie linii np. 237 od strony Huty do Węgrzc.
-
- Pasażer
- Posty: 44
- Rejestracja: 26 gru 2020, 11:58
Re: Prądnik Czerwony
Musieliby przebudować to niby rondo na pętli Osiedle Piastów, bo fizycznie nie ma tam nawrotki. Chyba że nawracałby na pusto przez Rondo Piastowskie. Ale pomysł jak najbardziej okej, żeby takie połączenie Huty z Batowicami byłoMichał pisze: ↑11 lip 2022, 23:08 Są może jakieś plany przeniesienia linii 260/270 z Prądnika Cz. na Os. Piastów?
Z powodu starego wiaduktu żadna z linii aglo z północy tam nie dojeżdżała, a relacja Batowice/Raciborowice --> Huta wydawałyby się bardziej pożądane - to raptem do 3 km, a jest brak jakiegokolwiek połączenia KMK z tymi wioskami.
Re: Prądnik Czerwony
A gdzie wy chcecie pomieścić te autobusy na Piastowie? Jedynie mogłyby jeździć do Mistrzejowic. Pytanie czy pasażerom by to odpowiadało i czy km nie wyjdzie nawet dalejRoversKrk97 pisze: ↑12 lip 2022, 10:20 Musieliby przebudować to niby rondo na pętli Osiedle Piastów, bo fizycznie nie ma tam nawrotki. Chyba że nawracałby na pusto przez Rondo Piastowskie. Ale pomysł jak najbardziej okej, żeby takie połączenie Huty z Batowicami było
Re: Prądnik Czerwony
Od p. Batowice Spławy:
do Prądnika Cz. - 5,1 km (licząc z nawrotką na r. Barei), po wyłączeniu z ruchu starego wiaduktu trochę się wydłuży.
do Mistrzejowic - 3,5/3,9 km, a mamy po drodze 3 miejsca do przesiadek: Os. Piastów, Rondo Piastowskie, Mistrzejowice. Mieszkańcy dostają też opcję dojazdu z Piastowa do Mistrzejowic bez przesiadki.
Po zbudowaniu nowej pętli przy stacji kolejowej linia powinna tam kończyć.
do Prądnika Cz. - 5,1 km (licząc z nawrotką na r. Barei), po wyłączeniu z ruchu starego wiaduktu trochę się wydłuży.
do Mistrzejowic - 3,5/3,9 km, a mamy po drodze 3 miejsca do przesiadek: Os. Piastów, Rondo Piastowskie, Mistrzejowice. Mieszkańcy dostają też opcję dojazdu z Piastowa do Mistrzejowic bez przesiadki.
Po zbudowaniu nowej pętli przy stacji kolejowej linia powinna tam kończyć.
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Prądnik Czerwony
Nastąpi najprawdopodobniej w przyszłym roku, może już na wiosnę, jak oddadzą linię średnicową:tomaszep42 pisze: ↑12 lip 2022, 20:33 Oczywiście pod warunkiem sine qua non że jest pełna integracja taryfowa z SKA co raczej nieprędko nastąpi jeśli w ogóle
edek3253 pisze: ↑07 lip 2022, 20:49 Posiedzenie Komisji Innowacji, Funduszy Europejskich i Metropolii na temat komunikacji publicznej pomiędzy Krakowem i okolicznymi gminami - nagranie
www.facebook.com/lukasz.sek/videos/588509855944716
Re: Prądnik Czerwony
Ostrożny byłbym z tym 'najprawdopodobniej'... Już od tylu lat słyszymy, że "w przyszłym roku". Dziesięć lat temu zapowiadano, że przy uruchamianiu SKA będzie. Potem nawet pewien sławny Ryszard R. mówił, że "integracja to priorytet". W 2020 też słyszeliśmy, że "w przyszłym roku". Jak nie będzie na tacy szczegółów, konkretów, dokładnych planów, to wciąż będzie to tylko życzenie:-(
Re: Prądnik Czerwony
Może po otwarciu tramwaju przez Meissnera? Na razie to jednak rondo Barei zapewnia lepsze możliwości dojazdu do centrum.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 30 gości