Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

- Linie, trasy, rozkłady
damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: damian_krk2 » 22 cze 2021, 13:16

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 26.06.2021 r. (sobota) linia 184 będzie kursować po nowej stałej (wydłużonej) trasie:

Prądnik Czerwony - … - al. Powstania Warszawskiego – Rondo Grzegórzeckie – Grzegórzecka – Dietla – Starowiślna (skrzyżowanie ul. Dietla i Starowiślnej)

Przystanek końcowo-początkowy „Starowiślna” będzie zlokalizowany na ul. Dietla, na jezdni dla ruchu ogólnego, przed zawróceniem, natomiast przystanek przelotowy w kierunku Prądnika Czerwonego po zawróceniu (przed skrzyżowaniem z ul. Wrzesińską). Przystanki „Hala Targowa” i „Rondo Grzegórzeckie” będą w obu kierunkach funkcjonować na pasie A+T.

Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian.

Źródło : http://kmkrakow.pl

Awatar użytkownika
Ruppert
Pasażer
Posty: 37
Rejestracja: 16 cze 2021, 10:44

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: Ruppert » 25 cze 2021, 9:07

Z pewnością jest to dobra wiadomość, ale czy tak wiele zabrakło aby linia mogła pojechać jeszcze te dwa przystanki dalej? Obyśmy się doczekali.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: kot_feliks » 25 cze 2021, 9:37

Ale w sensie mamy się doczekać tego, żeby ta linia ugrzęzła w 20 minutowym korku kawałek dalej?

Ok, niech 184 jedzie na Podwawelskie, ale JEDYNIE w przypadku, jeśli na Dietla będzie PAT na całej długości.

Moim zdaniem wydłużenie do DS jest najlepszym możliwym rozwiązaniem na ten moment.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: fysztof » 25 cze 2021, 11:35

kot_feliks pisze: 25 cze 2021, 9:37 Ok, niech 184 jedzie na Podwawelskie, ale JEDYNIE w przypadku, jeśli na Dietla będzie PAT na całej długości.
Moim zdaniem wydłużenie do DS jest najlepszym możliwym rozwiązaniem na ten moment.
Ja osobiście uważam, że i na ten moment i docelowo również jest to najlepsze możliwe rozwiązanie. Dlaczego?
Przede wszystkim, już lata temu puszczenie torowiska środkiem Dietla w połączeniu z jego obecnym wykonaniem (w kolejowym stylu) skutecznie podkreśliło rujnowanie pierwotnych założeń co do alejowego charakteru tej przestrzeni. Wybetonowanie/wyasflatowanie tego korytarza pod PAT będzie tylko gwoździem do trumny. Po drugie, co miałoby ten PAT uzasadniać - jedna linia autobusowa co kwadrans? To już proponuję lepiej wykorzystać potencjał trakcji tramwajowej, a torowisko zdecydowanie wykonać jako zielone.
Jeśli dojdą do skutku zmiany przestrzeni przy powstającym przystanku SKA przy Hali Targowej, to dociągnięcie tam 184 będzie w zupełności wystarczające. Tylko oby o tym pamiętać! Mam nadzieję, że będzie to także impuls do całościowego i rozsądnego podjęcia tematu ulicy Dietla, bo najgorsza jej część to odcinek właśnie od Hali aż po Sebastiana (czyli nomem omen tam, gdzie mamy ten aktualnie już zbędny PAT). Przykładowo, między WIelopolem a Starowiślną miejscami jest 6-7 pasów asfaltu (częściowo już na szczęście wyłączonych z ruchu, ale wciąż obecnych) plus dwa pasy PAT... co to ma być w samym centrum miasta? PATy do likwidacji, połowa pasów ruchu też, a w to miejsce przywrócenie przyjemnego charakteru ulicy. Kto jeszcze pamięta, że kiedyś to były "Planty Dietlowskie"? Że już nie wspomnę, ile tutaj oraz tutaj obecnie jest betonu zamiast drzew, krzewów, rabat i przestrzeni... Zwłaszcza przy tym ostatnim zdjęciu łezka się w oku kręci jak pięknie na Dietla było...
Z cyklu marzeń science-fiction, to w ogóle byłoby przeorganizowanie przestrzeni tej ulicy:
- zielone torowisko
- szpaler drzew (tak jak obecnie)
- po jednym pasie jezdni na miejscu dzisiejszych żuloalejek
- "zielone" miejsca parkingowe (czyli np. zatoczka przepuszczalna? na dwa auta plus miejsce na zieleń i kolejna zatoczka itd.)
- szpaler niższych drzew / krzewów itd. z trawnikiem - generalnie zaaranżowana zieleń miejska
- pas rowerowy i szerszy chodnik z miejscem np. na ogródek, stolik kawiarniany itd.
Myślę, że dałoby się tak zorganizować. Ale to już odbiegam od głównego tematu. Niemniej, na pewno nie PAT i dalsze rujnowanie tej ulicy;-)

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

tmp

Post autor: damian_krk2 » 08 lip 2021, 20:19

Na jednej z grup mieszkańców Os. Avia utworzono ankietę, w której znaczna większość jest przeciwna linii przez osiedle.
Rozchodzi się o to, że linia jeździ znikąd donikąd i likwidację miejsc parkingowych.

W takim razie łaski bez i może warto byłoby obsłużyć inną białą plamę komunikacyjną

Proponuję utworzenie linii o roboczym numerze 188

Prądnik Czerwony - Reduta - Kurzei - Srebrnych Orłów - Wiślicka - Stella-Sawickiego - Skarżyńskiego

Oprócz tego Skarżyńskiego dostałaby pełnowymiarowy całotygodniowy autobus.

Czas przejazdu w jedną stronę zająłby 15 min wraz z obsługą przystanków. Zakładając przerwy po 15min na końcówkach i częstotliwość f-30 daje to 2 brygady. Linia oczywiście ze względu na kryteria techniczne powinna być obsługiwana Autosanami.

Zapraszam do komentowania

PS. Nie wiedziałem, do którego tematu dać więc dałem tu

krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: krawiec » 08 lip 2021, 20:23

damian_krk2 pisze: 08 lip 2021, 20:19 Na jednej z grup mieszkańców Os. Avia utworzono ankietę, w której znaczna większość jest przeciwna linii przez osiedle.
Rozchodzi się o to, że linia jeździ znikąd donikąd i likwidację miejsc parkingowych.

W takim razie łaski bez i może warto byłoby obsłużyć inną białą plamę komunikacyjną

Proponuję utworzenie linii o roboczym numerze 188

Prądnik Czerwony - Reduta - Kurzei - Srebrnych Orłów - Wiślicka - Stella-Sawickiego - Skarżyńskiego

Oprócz tego Skarżyńskiego dostałaby pełnowymiarowy całotygodniowy autobus.

Czas przejazdu w jedną stronę zająłby 15 min wraz z obsługą przystanków. Zakładając przerwy po 15min na końcówkach i częstotliwość f-30 daje to 2 brygady. Linia oczywiście ze względu na kryteria techniczne powinna być obsługiwana Autosanami.

Zapraszam do komentowania

PS. Nie wiedziałem, do którego tematu dać więc dałem tu
Przez ul Reduta ciężko będzie przejechać autobusowi, bo jest dużo progów zwalniających i zwężeń.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: damian_krk2 » 08 lip 2021, 22:32

krawiec pisze: 08 lip 2021, 20:23 Przez ul Reduta ciężko będzie przejechać autobusowi, bo jest dużo progów zwalniających i zwężeń.
Zdaję sobie z tego sprawę ale Reduta była wspominana w białych plamach do likwidacji.

krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: krawiec » 09 lip 2021, 18:17

damian_krk2 pisze: 08 lip 2021, 22:32
krawiec pisze: 08 lip 2021, 20:23 Przez ul Reduta ciężko będzie przejechać autobusowi, bo jest dużo progów zwalniających i zwężeń.
Zdaję sobie z tego sprawę ale Reduta była wspominana w białych plamach do likwidacji.
To nie lepiej przedłużyć 128?

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: damian_krk2 » 09 lip 2021, 18:28

krawiec pisze: 09 lip 2021, 18:17
damian_krk2 pisze: 08 lip 2021, 22:32
krawiec pisze: 08 lip 2021, 20:23 Przez ul Reduta ciężko będzie przejechać autobusowi, bo jest dużo progów zwalniających i zwężeń.
Zdaję sobie z tego sprawę ale Reduta była wspominana w białych plamach do likwidacji.
To nie lepiej przedłużyć 128?
128 w Autosanach, średnio to widzę.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: tmp

Post autor: Kaszmir » 11 lip 2021, 12:37

damian_krk2 pisze: 08 lip 2021, 20:19Na jednej z grup mieszkańców Os. Avia utworzono ankietę, w której znaczna większość jest przeciwna linii przez osiedle.
Rozchodzi się o to, że linia jeździ znikąd donikąd i likwidację miejsc parkingowych.
Ja bym się tą ankietą bardzo nie przejmował - wiadomo że 1) zawsze głośniejsi są ci wkurzeni, 2) głosowanie ludzi bardzo zależy od tego, kto i jak zada pytanie i 3) wiele osób nie rozumie, że tam nie da rady przejechać większy tabor (z linii dalekosiężnej). Choć może przydałaby się akcja edukacyjna w tej sprawie ;)
damian_krk2 pisze: 08 lip 2021, 20:19Proponuję utworzenie linii o roboczym numerze 188

Prądnik Czerwony - Reduta - Kurzei - Srebrnych Orłów - Wiślicka - Stella-Sawickiego - Skarżyńskiego
Wg mnie lepiej nie ciągnąć tej linii do Skarżyńskiego - "198" jadące od południa ma tam kończyć specjalnie by ominąć korki przy Wiślickiej, więc "188" jadące od północy by utknęło.

Podoba mi się pomysł krawca by przedłużyć "128" przez Redutę, np. do Mistrzejowic - taka linia mogłaby mieć wzięcie, zapewniłaby połączenie nawet do tramwajów, a do tego mogłaby tym bardziej odciążyć "125" bo część pasażerów z Mistrzejowic miałaby teraz blisko do "128". No i powrót linii do jej należytej pętli :)

Na pewno na Redutę nie wjadą 12-metrowce? Są jakieś ograniczenia wagowe?

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: tmp

Post autor: damian_krk2 » 11 lip 2021, 12:46

Kaszmir pisze: 11 lip 2021, 12:37

Na pewno na Redutę nie wjadą 12-metrowce? Są jakieś ograniczenia wagowe?
Wagowe chyba nie, ale jest dosyć ostry zakręt i to na zjeździe z wzniesienia. Dodatkowo ulica jest wąska. Na 128 okazjonalnie puszczane są przeguby tak jak przedwczoraj i wczoraj i niezbyt to widzę na Reducie.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: sorig » 11 lip 2021, 13:52

Wiele jest ulic w Krakowie o takiej szerokości (czyli 5,5 metra) po których regularnie jeżdżą autobusy. Bieżanowska, Dożynkowa, Rączna i inne. Może to nie jest najbardziej komfortowe dla kierowców i wymaga zwolnienia przy wymijaniu autobusu z przeciwka, ale bezpieczne. Progi zwalniające od dawna były wymówką, żeby nie kierować w nowe rejony autobusu miejskiego.
A "ostrych zakrętów" to ja na Reduta nie widziałem. Ostry zakręt to jest na Kuźnicy Kołłątajowskiej ;)

NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 217
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: NowaHutaWschód » 11 lip 2021, 18:39

Gdyby sugerować się tymi "ostrymi" zakrętami, to taki 271 nie ma prawa istnieć, jakoś z Wróżenickiej w Sawy-Calińskiego kierowcy sobie radzą jadąc w stronę Czulic. Nie mówiąc już jak zdarzały się kursy przegubowymi Ikarusami w latach 90 i początkiem millennium gdy istniało pleszowskie 151 czy późniejsze 251.
fuck upa!

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: damian_krk2 » 11 lip 2021, 19:03

NowaHutaWschód pisze: 11 lip 2021, 18:39 Gdyby sugerować się tymi "ostrymi" zakrętami, to taki 271 nie ma prawa istnieć, jakoś z Wróżenickiej w Sawy-Calińskiego kierowcy sobie radzą jadąc w stronę Czulic. Nie mówiąc już jak zdarzały się kursy przegubowymi Ikarusami w latach 90 i początkiem millennium gdy istniało pleszowskie 151 czy późniejsze 251.
Obecnie MPK na siłę szuka wymówek więc podejrzewam, że i tu takowa by się znalazła 😏. Przykład: przeguby na 138.

NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 217
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: NowaHutaWschód » 11 lip 2021, 19:23

damian_krk2 pisze: 11 lip 2021, 19:03 Obecnie MPK na siłę szuka wymówek więc podejrzewam, że i tu takowa by się znalazła 😏. Przykład: przeguby na 138.
160 też się w tunelu nie miała prawa zmieścić 😂
fuck upa!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości