Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: Kaszmir » 12 lip 2021, 8:21

Ze "138" to co innego, bo zamiana 12-metrowców w przegubowce się Przewoźnikowi nie opłaca, skoro stawka jest ta sama. Tymczasem wydłużenie linii - np. "128" przez Redutę - to więcej wzkm czyli większe zyski ;)

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: obserwator » 14 lip 2021, 0:59

Moim zdaniem jeżeli chcemy zapewnić dowozówkę na ulicy Reduta, warto zastanowić się jakie są obecnie bądź w niedalekiej przyszłości będą punkty przesiadkowe w pobliżu tej ulicy. Myślę że następująca trasa byłaby dość ciekawa:
Mistrzejowice - Reduta - Prądnik Czerwony SKA - Górka Narodowa P+R

Dopóki do Górki Narodowej nie dociera tramwaj, pętlą mogłaby być Górka Narodowa Wschód, o ile kolejna linia się tam zmieści. Jeżeli byłby z tym problem, linia może mieć wyłącznie postoje na pętli w Mistrzejowicach.
Istotnym węzłem przesiadkowym w okolicy jest także Rondo Barei, lecz dodatkowa linia mogłaby się tam nie zmieścić oraz byłoby to rozwiązanie tylko tymczasowe, gdyż nie wiadomo czy nadal będzie możliwość, aby autobusy tam zawracały.

krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: krawiec » 14 lip 2021, 7:27

obserwator pisze: 14 lip 2021, 0:59 Moim zdaniem jeżeli chcemy zapewnić dowozówkę na ulicy Reduta, warto zastanowić się jakie są obecnie bądź w niedalekiej przyszłości będą punkty przesiadkowe w pobliżu tej ulicy. Myślę że następująca trasa byłaby dość ciekawa:
Mistrzejowice - Reduta - Prądnik Czerwony SKA - Górka Narodowa P+R
Ciekawe. Przez Meiera? Jeśli tak, to tam może być problematyczny zakręt.
Przez Powstańców i 29.XI chyba lepsza opcja

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: PiotrDeda » 14 lip 2021, 13:25

Przez Meiera nic nie pojedzie dopóki nie zostanie przebudowana. A miała być w tym roku (oryginalnie nawet chyba w poprzednim), niestety jak dotąd nic o tym nie słychać.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: Kaszmir » 05 lis 2021, 15:21

Kolejna rzecz do odnotowania, która zmieniła się "gdzieś w czasie pandemii", to ograniczenie obsługi Cm. Batowice:
- zrezygnowano z wariantów "128" tamże (teraz wszystkie kursy kończą na Pr. Czerwonym),
- ograniczono "405" w popołudniowym szczycie z f20 do f30 (więcej kursów na trasie bazowej "105").

Obie zmiany to ciche cięcia, jednak chyba mają sens bo była tam spora nadpodaż, zwłaszcza że jest jeszcze "193", a wszystkie linie i tak dalej obsługują cmentarz od strony głównej bramy. Ograniczenie "405" zresztą sam postulowałem parę lat temu (link).

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: damian_krk2 » 11 lip 2022, 14:57

Do użytku oddano nowy wiadukt na Batowicach

https://www.facebook.com/10006427388584 ... 3x5tnsLUl/

Dodatkowo na profilu jednego z radnych można przeczytać, że obecny mostek będzie pełnił funkcję kładki pieszo-rowerowej. Czyli można się spodziewać przetrasowania linii 260,270 przez nowy wiadukt.

Michał
Pasażer
Posty: 34
Rejestracja: 04 kwie 2022, 19:33

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: Michał » 11 lip 2022, 23:08

damian_krk2 pisze: 11 lip 2022, 14:57 można się spodziewać przetrasowania linii 260,270 przez nowy wiadukt.
Są może jakieś plany przeniesienia linii 260/270 z Prądnika Cz. na Os. Piastów?

Z powodu starego wiaduktu żadna z linii aglo z północy tam nie dojeżdżała, a relacja Batowice/Raciborowice --> Huta wydawałyby się bardziej pożądane - to raptem do 3 km, a jest brak jakiegokolwiek połączenia KMK z tymi wioskami.

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: judash » 12 lip 2022, 8:48

Część linii "raciborowickich" powinna być wycofana z Prądnika i skierowana do Mistrzejowic.
A gmina powinna rozważyć uruchomienie linii np. 237 od strony Huty do Węgrzc.

RoversKrk97
Pasażer
Posty: 44
Rejestracja: 26 gru 2020, 11:58

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: RoversKrk97 » 12 lip 2022, 10:20

Michał pisze: 11 lip 2022, 23:08 Są może jakieś plany przeniesienia linii 260/270 z Prądnika Cz. na Os. Piastów?

Z powodu starego wiaduktu żadna z linii aglo z północy tam nie dojeżdżała, a relacja Batowice/Raciborowice --> Huta wydawałyby się bardziej pożądane - to raptem do 3 km, a jest brak jakiegokolwiek połączenia KMK z tymi wioskami.
Musieliby przebudować to niby rondo na pętli Osiedle Piastów, bo fizycznie nie ma tam nawrotki. Chyba że nawracałby na pusto przez Rondo Piastowskie. Ale pomysł jak najbardziej okej, żeby takie połączenie Huty z Batowicami było 🙂

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: Adrian14 » 12 lip 2022, 11:29

RoversKrk97 pisze: 12 lip 2022, 10:20 Musieliby przebudować to niby rondo na pętli Osiedle Piastów, bo fizycznie nie ma tam nawrotki. Chyba że nawracałby na pusto przez Rondo Piastowskie. Ale pomysł jak najbardziej okej, żeby takie połączenie Huty z Batowicami było 🙂
A gdzie wy chcecie pomieścić te autobusy na Piastowie? Jedynie mogłyby jeździć do Mistrzejowic. Pytanie czy pasażerom by to odpowiadało i czy km nie wyjdzie nawet dalej

Michał
Pasażer
Posty: 34
Rejestracja: 04 kwie 2022, 19:33

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: Michał » 12 lip 2022, 13:07

Od p. Batowice Spławy:

do Prądnika Cz. - 5,1 km (licząc z nawrotką na r. Barei), po wyłączeniu z ruchu starego wiaduktu trochę się wydłuży.

do Mistrzejowic - 3,5/3,9 km, a mamy po drodze 3 miejsca do przesiadek: Os. Piastów, Rondo Piastowskie, Mistrzejowice. Mieszkańcy dostają też opcję dojazdu z Piastowa do Mistrzejowic bez przesiadki.

Po zbudowaniu nowej pętli przy stacji kolejowej linia powinna tam kończyć.

tomaszep42
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: tomaszep42 » 12 lip 2022, 20:33

Michał pisze: 12 lip 2022, 13:07
Po zbudowaniu nowej pętli przy stacji kolejowej linia powinna tam kończyć.
Oczywiście pod warunkiem sine qua non że jest pełna integracja taryfowa z SKA co raczej nieprędko nastąpi jeśli w ogóle

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: Tramwajolog14 » 12 lip 2022, 20:41

tomaszep42 pisze: 12 lip 2022, 20:33 Oczywiście pod warunkiem sine qua non że jest pełna integracja taryfowa z SKA co raczej nieprędko nastąpi jeśli w ogóle
Nastąpi najprawdopodobniej w przyszłym roku, może już na wiosnę, jak oddadzą linię średnicową:
edek3253 pisze: 07 lip 2022, 20:49 Posiedzenie Komisji Innowacji, Funduszy Europejskich i Metropolii na temat komunikacji publicznej pomiędzy Krakowem i okolicznymi gminami - nagranie
www.facebook.com/lukasz.sek/videos/588509855944716

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: fysztof » 12 lip 2022, 21:23

Ostrożny byłbym z tym 'najprawdopodobniej'... Już od tylu lat słyszymy, że "w przyszłym roku". Dziesięć lat temu zapowiadano, że przy uruchamianiu SKA będzie. Potem nawet pewien sławny Ryszard R. mówił, że "integracja to priorytet". W 2020 też słyszeliśmy, że "w przyszłym roku". Jak nie będzie na tacy szczegółów, konkretów, dokładnych planów, to wciąż będzie to tylko życzenie:-(

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: Kaszmir » 13 lip 2022, 0:57

judash pisze: 12 lip 2022, 8:48Część linii "raciborowickich" powinna być wycofana z Prądnika i skierowana do Mistrzejowic.
Może po otwarciu tramwaju przez Meissnera? Na razie to jednak rondo Barei zapewnia lepsze możliwości dojazdu do centrum.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 6 gości