Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

- Linie, trasy, rozkłady
PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: PiotrDeda » 31 paź 2020, 20:42

damian_krk2 pisze: 31 paź 2020, 19:41 A 114 nie miało być wydłużane do Piasków Wielkich?
A to nie była plotka witolda4? :lol:

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: damian_krk2 » 31 paź 2020, 21:57

prezes pisze: 31 paź 2020, 20:34
damian_krk2 pisze: 31 paź 2020, 19:41 A 114 nie miało być wydłużane do Piasków Wielkich?
Być może były takie plany z czyjejś strony, aczkolwiek nie wydaje mi się żeby kiedykolwiek zostało to oficjalnie ogłoszone, więc raczej była to zwykła pogłoska, która niekoniecznie musi mieć coś wspólnego z prawdą. Póki nic nie zostało potwierdzone, tak naprawdę jest możliwy każdy wariant. Zresztą już nieraz byliśmy świadkami niespodziewanych zmian w komunikacji lub obietnic, z których potem się wycofywano.
Tych drugich dużo częściej

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: Kaszmir » 01 lis 2020, 0:10

Kitek pisze: 30 paź 2020, 17:55Ale warto powalczyć by obsłużyła Rondo Grunwaldzkie (w końcu duży i ważny węzeł przesiadkowy).
obserwator pisze: 31 paź 2020, 17:54Moim zdaniem "184" powinna docierać co najmniej do Ronda Grunwaldzkiego. Jak zostało wspomniane wyżej, jest to bardzo ważny węzeł przesiadkowy. Oprócz tego pasażerowie co jechali "184" na dłuższym odcinku mają na Grunwaldzkim do wyboru prawie wszystkie linie w kierunku Ronda Matecznego, Bonarki i Kurdwanowa.
Też tak uważam. Z drugiej strony nie jest aż tak źle bo od r. Młyńskiego jest "124/424" do Grunwaldzkiego. Z kolei mieszkańcy Prądnika Czerwonego i tak mogą złapać "105" i przesiąść się na "169/469", "503" (UR) albo "179", "304" (Politechnika).

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: kot_feliks » 01 lis 2020, 1:34

Imho najlepszą opcją jest STAROWIŚLNA:
- zapewnia możliwość dojazdu do samego centrum;
- zapewnia dużą ilość przesiadek, których brakuje w przypadku trasy kończącej się na Grzegórzeckim;
- odpada problem z korkami na Dietla i opóźnieniami;

Ja wiem, że najfajniej, jakby to była linia w ogóle ze Swoszowic - przez Kurdwanów - centrum - Prądnik Czerwony - a może i jeszcze dalej do GWN, ale kurde, to że taka trasa będzie fajnie wyglądać na papierze "bo dojedziemy bezpośrednio" jeszcze o niczym nie świadczy.

Obecna trasa do Grzegórzeckiego jest do d..., bo ludzie chcą dojechać do centrum. A jeśli jadą dalej, to brakuje tam wielu połączeń, które są np. na DS.

I o ile byłem zwolennikiem puszczenia tej linii aż do Grunwaldzkiego, tak obecnie to średnio widzę (chyba, że byłby PAT na Dietla, to wtedy na 1000% byłbym za trasą do Podwawelskiego). Większość ludzi imho chce dojechać do centrum, po co up... dojazd większości w imię bezpośredniego dojazdu pod ICE, gdzie ludzie jadący na r. Grunwaldzkie, widząc korek, i tak pewnie przesiądą się do jednego z tramwajów(?).

Po (2), jakie to są te super relacje na Grunwaldzkim, których nie ogarnie się z przesiadką na Grzegórzeckim, z przesiadką na DS albo tak, jak napisał Kaszmir, jadąc 124/424 na Grunwaldzkie lub jadąc z Prądnika Cz. 105/405, aby w imię kolejnej opcji do wyboru uwalać punktualność całej linii? :)

Swoją drogą imho w Krk brakuje właśnie takich linii autobusowych, które jeździłyby często dowożąc do centrum i zapewniając bezpośredni dojazd tam oraz dużą paletę przesiadek, a z drugiej strony nie jechałyby przez całe miasto generując i kilkudziesięciominutowe opóźnienia. Ot, nawet Złocień ze swoją 125, która w pewnych godzinach jest linią widmo, a wątpię, aby większość pasażerów jeździła stamtąd akurat pod szpital Rydygiera...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: Kaszmir » 01 lis 2020, 11:09

kot_feliks pisze: 01 lis 2020, 1:34Większość ludzi imho chce dojechać do centrum, po co up... dojazd większości w imię bezpośredniego dojazdu pod ICE, gdzie ludzie jadący na r. Grunwaldzkie, widząc korek, i tak pewnie przesiądą się do jednego z tramwajów(?).
Czy na Dietla rzeczywiście są przy regularnej organizacji ruchu aż takie korki? Czasem widywałem korek, jednak przez ostatni rok trwała przebudowa Krakowskiej, to mocno wpływało na sytuację. Do tego zwykle ten korek był w stronę Grunwaldzkiego - czyli aż tak (w przypadku trasy do Podwawelskiego) nie rozwalałby rozkładu bo to ostatnie przystanki.

Pytam bo sam chciałbym poznać dokładniej sytuację drogową tamże ;)
kot_feliks pisze: 01 lis 2020, 1:34Swoją drogą imho w Krk brakuje właśnie takich linii autobusowych, które jeździłyby często dowożąc do centrum i zapewniając bezpośredni dojazd tam oraz dużą paletę przesiadek, a z drugiej strony nie jechałyby przez całe miasto generując i kilkudziesięciominutowe opóźnienia. Ot, nawet Złocień ze swoją 125, która w pewnych godzinach jest linią widmo, a wątpię, aby większość pasażerów jeździła stamtąd akurat pod szpital Rydygiera...
Akurat "125" bym bronił - w szczycie ta linia potrafi być zapchana już na wysokości Olszy, i są to ludzie jadący faktycznie na Płaszów / Rybitwy. Przy czym ten szczyt rano trwa na tej linii długo, zdarzało mi się spotykać niezabieralne kursy tak po godz. 8, jak i... przed 6.

I mimo wszystko mamy dużo autobusów kończących właśnie w centrum - dość powiedzieć, że obie końcówki przy Dworcu Głównym (Wschód, Zachód) są od lat bliskie zapchania, podobnie Cracovia Stadion, nawet os. Podwawelskie się już powoli dopełnia.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: Kitek » 01 lis 2020, 11:12

kot_feliks pisze: 01 lis 2020, 1:34 Obecna trasa do Grzegórzeckiego jest do d..., bo ludzie chcą dojechać do centrum. A jeśli jadą dalej, to brakuje tam wielu połączeń, które są np. na DS.
Na D/S są tylko tramwaje. A na Grunwaldzkim są do dyspozycji autobusy ;) Można by było dotrzeć tu i tu, ale rozumiem argumenty "przeciw".
kot_feliks pisze: 01 lis 2020, 1:34Większość ludzi imho chce dojechać do centrum, po co up... dojazd większości w imię bezpośredniego dojazdu pod ICE, gdzie ludzie jadący na r. Grunwaldzkie, widząc korek, i tak pewnie przesiądą się do jednego z tramwajów(?).
Jakby "12" kursowała cały tydzień to nie byłoby tematu. A ze Starowiślnej w kierunku ICE "22" i "52" jadą z dwóch różnych przystanków.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: kot_feliks » 01 lis 2020, 21:52

Kitek pisze: 01 lis 2020, 11:12 Na D/S są tylko tramwaje. A na Grunwaldzkim są do dyspozycji autobusy ;) Można by było dotrzeć tu i tu, ale rozumiem argumenty "przeciw".
No ja się z tym oczywiście zgadzam, tylko:
- do linii autobusowych dostępnych na Grunwaldzkim dotrzesz również na wiele innych sposobów;
- ja również jestem za Grunwaldzkim, ale pod warunkiem, że odcinek DS - Grunwaldzkie nie będzie powodował opóźnień. No i pytanie również, czy nie lepiej zrobić mocniejszej 184 na trasie do DS vs. słabsza (więcej wzkm) na trasie do Podwawelskiego.
Kitek pisze: 01 lis 2020, 11:12Jakby "12" kursowała cały tydzień to nie byłoby tematu. A ze Starowiślnej w kierunku ICE "22" i "52" jadą z dwóch różnych przystanków.
Dalej byłby temat, bo imho nie chodzi o to, aby się przesiadać tysiąc razy, tylko o to, aby dojechać do punktu docelowego w miarę mocnymi liniami, zazwyczaj z jedną przesiadką. A obecna trasa 184 (do Grzegórzeckiego) jest imho debilna, niezależnie od tego jak jeździ '12':
- '12' obsługuje zupełnie inne rejony;
- skrócenie '184' odcięło jej pasażerów od centrum;
- obecna trasa omija wiele istotnych generatorów ruchu / punktów przesiadkowych;
- po co zmuszać większość osób do przesiadki np. na Grzegórzeckim, skoro niewielkim kosztem można im jej zaoszczędzić, podciągając linię kawałek dalej do DS;

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: Kaszmir » 02 lis 2020, 9:42

Przy okazji, jeszcze jeden argument za wydłużeniem "184" do Starowiślnej czy ronda Grunwaldzkiego: przesiadka na tramwaje na Grzegórzeckim będzie wygodniejsza, bo na jednym peronie.
kot_feliks pisze: 01 lis 2020, 21:52No i pytanie również, czy nie lepiej zrobić mocniejszej 184 na trasie do DS vs. słabsza (więcej wzkm) na trasie do Podwawelskiego.
Tu to raczej tak nie zadziała bo "184" i tak pewnie dostanie częstotliwość wg jakiegoś gotowego systemu. Po rozcięciu dostało w dni powszednie ~f=15 co ma sens bo w stałym układzie częstotliwości takt 7,5/15 dominuje we wschodnio-północnych rejonach, a po wydłużeniu pozwoliłby na koordynację np. z "12". Ew. oszczędności i tak raczej pójdą na trasę w innej części miasta.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: kot_feliks » 03 lis 2020, 0:31

No ale '184' też raczej z niczym skoordynowane nie jest, więc gdyby np. dostało f12, to wyszłoby wszystkim na dobre ;) Albo np. f15 dłużej wieczorem, tudzież f20 wieczorami w soboty albo f20 w święta... ;) Pomysłów na wydanie tych zaoszczędzonych $ jest imho mnóstwo ;)

judash
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: judash » 05 mar 2021, 23:11


Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: Kaszmir » 11 cze 2021, 15:57

Od pewnego czasu walczyliśmy o wydłużenie "184", przynajmniej o parę przystanków. Udało się.

„184” wraca do „Starowiślnej”!
https://krabok.wordpress.com/2021/06/11 ... rowislnej/
Efektem tych dyskusji, za dwa tygodnie „184” dostanie nową, dłuższą trasę: Prądnik Czerwony – jak obecnie – Rondo Grzegórzeckie – Grzegórzecka – Starowiślna. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian.

Przyznam, że docelowo marzyło mi się pociągnięcie linii nawet do Ronda Grunwaldzkiego, jednak i trasa do Starowiślnej to duża poprawa, a ZTP przyznało że jest otwarte na dalsze rozmowy i sytuacja będzie obserwowana. Dzięki planowanej zmianie, „184” powróci na dwa ważne przystanki. „Hala Targowa” zapewni obsługę tytułowej hali, a także w bliskiej przyszłości dojazd do węzła kolejowego „Kraków Grzegórzki” który ma szansę stać się najważniejszym w mieście. Z kolei „Starowiślna” zapewni dojazd do Kazimierza (jak bardzo tego brakowało!), w pobliże Rynku Głównego, a także przesiadkę na więcej linii tramwajowych. Zmiany wejdą w życie w sobotę 26 czerwca 2021.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: sorig » 11 cze 2021, 16:19

Świetna wiadomość, nawet pociągnięcie do Starowiślnej to duża poprawa względem obecnej sytuacji. Wiadomo już jak będzie zorganizowana nawrotka?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: Kaszmir » 11 cze 2021, 16:26

sorig pisze: 11 cze 2021, 16:19Świetna wiadomość, nawet pociągnięcie do Starowiślnej to duża poprawa względem obecnej sytuacji. Wiadomo już jak będzie zorganizowana nawrotka?
Tak:
- przystanek końcowy będzie na pasie ogólnym (tam gdzie stoją busy)
- potem nawrotka na skrzyżowaniu (tu chyba będzie jakaś zmiana organizacji ruchu?)
- i przystanek początkowy też na pasie ogólnym, tam gdzie stają nocne w kier. Poczty Głównej.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: sorig » 11 cze 2021, 16:45

Kaszmir pisze: 11 cze 2021, 16:26
sorig pisze: 11 cze 2021, 16:19Świetna wiadomość, nawet pociągnięcie do Starowiślnej to duża poprawa względem obecnej sytuacji. Wiadomo już jak będzie zorganizowana nawrotka?
Tak:
- przystanek końcowy będzie na pasie ogólnym (tam gdzie stoją busy)
- potem nawrotka na skrzyżowaniu (tu chyba będzie jakaś zmiana organizacji ruchu?)
- i przystanek początkowy też na pasie ogólnym, tam gdzie stają nocne w kier. Poczty Głównej.
Czyli od Hali Targowej po pasie ogólnym, zawrotka i powrót na PAT na wysokości Wielopola jak rozumiem.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: Kaszmir » 11 cze 2021, 16:48

sorig pisze: 11 cze 2021, 16:45Czyli od Hali Targowej po pasie ogólnym, zawrotka i powrót na PAT na wysokości Wielopola jak rozumiem.
Nie jestem pewny. Początkowo plan był by autobusy zjeżdżały na wysokości Wielopola, jednak powodowało to dużo problemów z organizacją ruchu - stąd też to tyle trwało, bo dyr. Franek zasadniczo od początku był za wydłużeniem trasy. Potem chyba stanęło właśnie na tym, że będą zjeżdżać od razu za Halą Targową, tylko czekano aż kolejarze skończą etap prac który uniemożliwiał te zjazdy - miał się skończyć w maju.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości