Mydlniki
Re: Mydlniki
139 obsługuje nam wydziały na al. Mickiewicza i Łobzowskiej, Balickiej i Al. 29 Listopada.
Studenci mają ok. 30 min, aby przejechać pomiędzy tymi wszystkimi wydziałami, propozycja 172 nie jest brana pod uwagę.
172 jedynie jako wspomagający Balicka a Al. 29 Listopada.
Dla dojazdu na Łobzowską czy Al. Mickiewicza musiałby jeden autobus czekać na drugi i nam by tworzyły się również na 172 opóźnienia.
Studenci mają ok. 30 min, aby przejechać pomiędzy tymi wszystkimi wydziałami, propozycja 172 nie jest brana pod uwagę.
172 jedynie jako wspomagający Balicka a Al. 29 Listopada.
Dla dojazdu na Łobzowską czy Al. Mickiewicza musiałby jeden autobus czekać na drugi i nam by tworzyły się również na 172 opóźnienia.
Re: Mydlniki
Skoro mamy problem z dużymi korkami, w których autobusy utykają, to nie możemy popatrzeć, gdzie dokładnie te zatory się tworzą i czy możemy coś zmienić by wyeliminować te opóźnienia?
Jeśli korki są na ul. Obrońców Krzyża, to może wytyczyć buspas w jedną stronę? Mierząc na geoportalu, jezdnia tam ma ~ 9m szerokości, można zrobić tak, jak na ul. Czarnowiejskiej.


Na ul. Mikołajczyka i ul. Srebrnych Orłów można powrócić częściowo do dwóch pasów ruchu, z czego prawy przeznaczyć dla autobusów. Na przejściach zwęzić do jednego pasa, albo przed nim oddzielić buspas separatorem i użyć tych kanalizatoro-zwężatoro-miniazylów jak na Alejach lub Armii Krajowej:

Na tym jajowym Rondzie na Srebrnych Orłów/Jancarza można by na zachód zrobić w ogóle bezkolizyjny przejazd dla autobusów po prawym skrajnym pasie.

Na ul. Balickiej tak się nie da, ale może usiąść i zobaczyć, czy na pewnych odcinkach nie można jej poszerzyć o te 2m i również zrobić buspas w stronę centrum?
Autobusy też mogą w miarę sprawnie jechać, ale czasami wystarczą drobne poprawki infrastruktury, by mieć efekt. @Kaszmir, może to na Kraboka wrzucić? Mam grzać klawiaturę?
Jeśli korki są na ul. Obrońców Krzyża, to może wytyczyć buspas w jedną stronę? Mierząc na geoportalu, jezdnia tam ma ~ 9m szerokości, można zrobić tak, jak na ul. Czarnowiejskiej.


Na ul. Mikołajczyka i ul. Srebrnych Orłów można powrócić częściowo do dwóch pasów ruchu, z czego prawy przeznaczyć dla autobusów. Na przejściach zwęzić do jednego pasa, albo przed nim oddzielić buspas separatorem i użyć tych kanalizatoro-zwężatoro-miniazylów jak na Alejach lub Armii Krajowej:

Na tym jajowym Rondzie na Srebrnych Orłów/Jancarza można by na zachód zrobić w ogóle bezkolizyjny przejazd dla autobusów po prawym skrajnym pasie.

Na ul. Balickiej tak się nie da, ale może usiąść i zobaczyć, czy na pewnych odcinkach nie można jej poszerzyć o te 2m i również zrobić buspas w stronę centrum?
Autobusy też mogą w miarę sprawnie jechać, ale czasami wystarczą drobne poprawki infrastruktury, by mieć efekt. @Kaszmir, może to na Kraboka wrzucić? Mam grzać klawiaturę?
Re: Mydlniki
Ale to nie jest linia tylko dla studentów. Przecież zawsze można się przesiąść, czy to na 139, czy na tramwaj. No i to dojazd z os. Widok do Mydlnik jest kulawy i godzi właśnie w tych co chcą szybko z wydziału na wydział. Z UR/AGH piechotką via Park Krakowski, tramwajem do BM i przesiadka na sprawnie jadący 172. Albo czekamy cierpliwie na Czarnowiejskiej aż naraz przyjadą wszystkie 3 albo 4 139.
Skąd pomysł, że musiałby czekać? Jeśli mamy linię, która punktualnie potrafi przyjechać, to o czekaniu nie ma mowy. Teraz pasażerowie czekają nierzadko po 40 minut, aż przyjadą naraz wszystkie brygady z całej godziny.
Skąd pomysł, że musiałby czekać? Jeśli mamy linię, która punktualnie potrafi przyjechać, to o czekaniu nie ma mowy. Teraz pasażerowie czekają nierzadko po 40 minut, aż przyjadą naraz wszystkie brygady z całej godziny.
Re: Mydlniki
Mści się wyrzucenie z Mydlnik 103. Wtedy zarówno byłby dojazd do Alei, jak i 172 mogłoby jeździć w stronę 29-go i dalej do Huty. A i 173 miałoby wsparcie na Czarnowiejskiej, AK jako jedyna linia jadąca ws. Grunwaldzkiego.
Re: Mydlniki
Teoretycznie jako wzmocnienie "173" jest "310", ale omija prawie wszystkie przystanki i jest niemożliwa do koordynacji ze "173".
Co do "139" to nie ma co robić UR na złość i rozcinać linię łączącą wszystkie części uczelni ze sobą. Jeżeli linię należałoby rozciąć to zachodnia część powinna kończyć gdzieś za UR Al. 29 Listopada.
Co do "139" to nie ma co robić UR na złość i rozcinać linię łączącą wszystkie części uczelni ze sobą. Jeżeli linię należałoby rozciąć to zachodnia część powinna kończyć gdzieś za UR Al. 29 Listopada.
Re: Mydlniki
Gdyby nie lobby, to linia dawno odzyskałaby punktualność kończąc na Mistrzejowicach.
Kontynuacja dyskusji w temacie "Bezpieczeństwo, kultura jazdy" w dziale "Kraków w dyskusji" - viewtopic.php?t=99&start=15#p29568 - mod. Zieleńczanin.
W dniu 22.11.2022 Wyjechało 32/36 2014N
Re: Mydlniki
Spotkanie Radnych Mydlnik z dyrektorem ZTP
https://www.facebook.com/RazemDlaMydlni ... BZBzGsPTel
https://www.facebook.com/RazemDlaMydlni ... BZBzGsPTel
Re: Mydlniki
O, miło, że wykorzystali moje pomysłylolek-12 pisze: ↑25 lis 2022, 20:23 Spotkanie Radnych Mydlnik z dyrektorem ZTP
https://www.facebook.com/RazemDlaMydlni ... BZBzGsPTel

Re: Mydlniki
Właśnie są zbierane podpisy pod petycją ws. pozostawienia 702. Zarówno na Woli jak i w Mydlnikach. Na filmiku promocyjnym miasta można usłyszeć, że linia Mydlniki-Zwierzyniec miałaby ruszyć w sierpniu 2024. Tym bardziej dobrze byłoby pozostawić to połączenie po zakończeniu remontu na Królowej Jadwigi.
Re: Mydlniki
Petycję popieram, acz na tę chwilę trudno będzie utrzymać "702" w jakiejkolwiek formie. Jak wspomniałem, mieszkańcy Na Błonie protestowali i już mają chyba obiecane że wraz z końcem remontu, wróci dawna organizacja ruchu. Trzeba by zatem puścić "702" od razu dwukierunkowo przez Podłużną, acz tu potrzeba sygnalizacji świetlnej przed mostem. Chyba żeby zdążyli ją zamontować "na szybko".
Re: Mydlniki
Podobno petycję z wawrzyniaka podpisało tylko niecałe 300 osób, więc może stąd ta akcja.
Re: Mydlniki
Nawet przy dwukierunkowej Na Błonie, trasa 702 byłaby możliwa z takimi busami do utrzymania. Ostatecznie na upartego można zrobić okrężną Bronowice Małe - Mydlniki stara pętla - Podłużna - po trasie 702 - Jesionowa - Hamernia - Przybyszewskiego - Armii Krajowej - Zarzecze - Bronowice Małe, również z obsługą wybranych przystanków, dać numer 508. Docelowa trasa nie powinna się jednak zaczynać w Mydlnikach, a właśnie w Bronowicach z objazdem starej pętli. Chyba, że będą jakieś dwie linie mikrobusowe? Jedna z Mydlnik na Wolę, a druga z Bronowic na Wolę.
Re: Mydlniki
23 maja o 17.30 odbyło się spotkanie w szkole w Mydlnikach, w którym uczestniczył m. in. Pan Dyrektor ZTP. Były głosy mieszkańców o powrót autobusu 208 - tutaj stanowisko ZTP niezmienione. Była propozycja mieszkańców - wydłużenia 172 do Mydlnik, ale wychodzi z tego, że nie to jest planowane. W najbliższym czasie ma się ukazać koncepcja zmian na linii 139, dzisiaj nie było konkretów. Jedynie informacja, że do Mydlnik miałyby docierać dwie linie, co 15 min (w domyśle pewnie w szczycie) dające łącznie 7,5-min takt. Jedna od Czarnowiejskiej w lewo, druga w prawo. Również też była mowa o przecięciu trasy linii 139, ale bez konkretów.
Co do 702 - linia zniknie 1 czerwca, ale są starania przynajmniej o realizację linii Mydlniki Wapiennik - Chełm.
Co do 702 - linia zniknie 1 czerwca, ale są starania przynajmniej o realizację linii Mydlniki Wapiennik - Chełm.
Re: Mydlniki
Ech. Zabierzów protestuje, Mydlniki protestują, pasażerowie z lotniska protestują, a ZTP dalej swoje. I znów - nie chodzi o zabranie "208" czy magię numerka. Chodzi o to, że zabrano masę relacji bez żadnej rekompensaty.
W 2022 pomysły były by rozdzielić "139" mniej więcej tak:
Linia A: Kombinat - Przybyszewskiego - Kombinat
Linia B: Mydlniki - Prądnik Czerwony
Same trasy wg mnie były dobrane sensownie bo tak mniej więcej rozkładają się potoki: z Huty do Armii Krajowej, z Mydlnik do al. 29 Listopada. Sęk w tym, że takie rozdzielenie wymagałoby masy dodatkowych brygad na środkowy, zazębiający się odcinek (Przybyszewskiego - r. Barei), co odbiłoby się na częstotliwości - wtedy mówiło się o f12, acz to chyba byłoby przy założeniu zejścia z f7,5, którego "139" i tak nie odzyskało.
Z jednej strony - obie relacje wydają się być potrzebne. Z drugiej - to znów trochę cofanie się bo dużo pracy włożono, by na niektórych odcinkach przekonać mieszkańców do jednej mocnej linii zamiast dwóch słabszych. A teraz ZTP wydaje się zawracać i znów iść w trend "dużo linii, słabsze częstotliwości, zewsząd dowsząd". Czyżbyśmy właśnie poznali drugą końcówkę "513"?
Łącząc to z informacją o rozcięciu "139", zastanawiam się czy nie planują czegoś takiego:
-> "139" Przybyszewskiego - Kombinat, f15/20
-> "439" Przybyszewskiego - inna pętla w Hucie (krótsza trasa niż "139"), f15/20, łącznie ze "139" f7,5/10
-> "105" f15/20
-> "1x5" Mydlniki - Prądnik Czerwony, f15/20, łącznie ze "105" f7,5/10
-> "513" Mydlniki - MCO, f15/20, łącznie z "503" f7,5/10, może też skoordynowane z drugą mydlnicką linią
To jednak tylko moje przypuszczenia.
Re: Mydlniki
Gdyby nową linią do Mydlnik okazało się 513, to na Czarnowiejskiej dołożono by jeszcze więcej kursów przyspieszonych obok istniejących już 501, 511 i 310 (które wchłonęło 114).Kaszmir pisze: ↑23 maja 2023, 21:51 Z jednej strony - obie relacje wydają się być potrzebne. Z drugiej - to znów trochę cofanie się bo dużo pracy włożono, by na niektórych odcinkach przekonać mieszkańców do jednej mocnej linii zamiast dwóch słabszych. A teraz ZTP wydaje się zawracać i znów iść w trend "dużo linii, słabsze częstotliwości, zewsząd dowsząd". Czyżbyśmy właśnie poznali drugą końcówkę "513"?
Jeżeli chodzi o linię 139, to na jej losy na pewno wpłynie także otwarcie tramwaju przez Meissnera. Autobus dublowałby tramwaje od Ronda Hipokratesa aż do Ronda Barei, stąd spodziewałbym się przyszłościowo skrócenia trasy do Prądnika Czerwonego i rozważania innych możliwości rekompensaty dla Obrońców Krzyża.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości