Mydlniki

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1012
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Mydlniki

Post autor: mkm3 » 24 sie 2023, 18:03

O się chyba spełnia co niedawno napisałem. Byle na końcówce trasy przy Chełmońskiego wymienili 501 z 511.

Natomiast szkoda, że 572 nie pojedzie do Mydlnik. To raptem garstka kursów szczytowych, a uczyniłaby punkt przesiadkowy w Mydlnikach bardziej atrakcyjny. Bo jak na razie 164+199 to jak powrót dawnego 139 z f=7.5, czyli liczba kursów niemal bez zmian.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5814
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mydlniki

Post autor: Kaszmir » 24 sie 2023, 18:16

Scania_9640 pisze: 24 sie 2023, 17:59To prawda że 164 ma jeździć tylko w dzień powszedni?
Ja dostałem info co do tras. Zakładam, że w kwestii dni funkcjonowania jest tak, jak podał profil "Razem dla Mydlnik".
mkm3 pisze: 24 sie 2023, 18:03Byle na końcówce trasy przy Chełmońskiego wymienili 501 z 511.
Też tak uważam. Szybki dojazd do centrum handlowego jest ważny, jednak jeszcze ważniejsza jest obsługa mieszkańców na północ od galerii.

A skoro "511" (wcześniej czy później) ma dostać też kursy pozaszczytowe, to generalnie układałoby się to idealnie:
- "511" jako szybki dojazd do galerii, przez większość godzin jej funkcjonowania,
- "501" jako całotygodniowa obsługa mieszkańców Chełmońskiego, plus rezerwowy dojazd do galerii odrobinę naokoło.
mkm3 pisze: 24 sie 2023, 18:03Natomiast szkoda, że 572 nie pojedzie do Mydlnik. To raptem garstka kursów szczytowych, a uczyniłaby punkt przesiadkowy w Mydlnikach bardziej atrakcyjny. Bo jak na razie 164+199 to jak powrót dawnego 139 z f=7.5, czyli liczba kursów niemal bez zmian.
Tylko szczytówka, lecz wciąż to są koszty i konieczność dołożenia brygady. A brygad mają na styk więc wszystkie zmiany są na zasadzie "coś za coś". Do tego jak pytałem, to wśród urzędników panuje przekonanie że w Mydlnikach potoki są max na 6-8 kursów/h.

Plus jak wspomniano tu na forum, wydłużenie "572" to też kolejne rozdzielanie końcówek, w tym przypadku "172" i "572". Acz może kiedyś uda się takie wydłużenie, wyraźnie są potoki w stronę Opolskiej i Huty.

A kursów jednak będzie więcej niż za czasów "139" bo to miało cztery kursy poza szczytem, a będzie sześć :)

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1012
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Mydlniki

Post autor: mkm3 » 24 sie 2023, 18:26

Kaszmir pisze: 24 sie 2023, 18:16 Do tego jak pytałem, to wśród urzędników panuje przekonanie że w Mydlnikach potoki są max na 6-8 kursów/h.
Ciekawe. Od października, gdy są studenci UR to często 139 wyglądał jak puszka sardynek. Natomiast P+R na Wapienniku bywało, że był niemal w 100% zapełniony, co świetnie pokazuje, że to miejsce ma potencjał i wybudowano za mało miejsc.

tramwajowy
Miłośnik
Posty: 65
Rejestracja: 13 maja 2023, 11:21
Lokalizacja: Prądnik Czerwony

Re: Mydlniki

Post autor: tramwajowy » 24 sie 2023, 18:29

mkm3 pisze: 24 sie 2023, 18:03 O się chyba spełnia co niedawno napisałem. Byle na końcówce trasy przy Chełmońskiego wymienili 501 z 511.
Tak też się stanie :D
Pozdrawiam Marcin

Kierman
Specjalista
Posty: 369
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Mydlniki

Post autor: Kierman » 24 sie 2023, 18:53

No to jeśli wszystko co tutaj piszemy zostanie poprawione względem pierwotnych pomysłów i zrobione jak piszecie to należy ZTP 1 raz od dawna naprawdę pochwalić, bo będzie za co.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1047
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Mydlniki

Post autor: yosujiro » 24 sie 2023, 19:11

Taaa. Kierowcy Mobilisu na pewno się ucieszą. Nie dość, że brak punktów socjalnych, to jeszcze wydłuży się im trasę kosztem przerw, bo z tego co słyszałem ma być jedną brygadę mniej niż przed wakacjami. No normalnie złoty interes. Ciekawe czy chociaż pampersy w gratisie od ZTP będą.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1012
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Mydlniki

Post autor: mkm3 » 24 sie 2023, 19:16

Może pora zrobić petycję lub jakiś hałas w sprawie punktów socjalnych. Co za problem dla tak dużego miasta zakupić kilka sztuk kontenerów i dać na większe pętle, gdzie ich brakuje? Nagłośnijcie sprawę jako kierowcy, media jakieś pewnie podchwycą, szczególnie w okresie wyborczym.

suchy
Ekspert
Posty: 774
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Mydlniki

Post autor: suchy » 24 sie 2023, 20:13

mkm3 pisze: 24 sie 2023, 19:16 Może pora zrobić petycję lub jakiś hałas w sprawie punktów socjalnych. Co za problem dla tak dużego miasta zakupić kilka sztuk kontenerów i dać na większe pętle, gdzie ich brakuje? Nagłośnijcie sprawę jako kierowcy, media jakieś pewnie podchwycą, szczególnie w okresie wyborczym.
Zgodnie z nowym rozporządzeniem, za zapewnienie punktu socjalnego dla kierowców odpowiada przewoźnik, a nie organizator transportu.

Więc to MPK i Mobilis muszą sobie sami stawiać punkty / kontenery (albo jeśli gdzieś już jakiś punkt istnieje - tu mam na myśli mpkowskie - to dogadać się w kwestii możliwości używania ich za jakąś opłatą).

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1012
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Mydlniki

Post autor: mkm3 » 24 sie 2023, 20:16

MPK czy miasto Kraków to jedna rodzina, więc czy to formalnie jedni czy drudzy postawiliby w końcu takie kontenery/punkty, gdyby była presja medialna.

pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Mydlniki

Post autor: pablo » 24 sie 2023, 23:34

Kierman pisze: 24 sie 2023, 18:53 No to jeśli wszystko co tutaj piszemy zostanie poprawione względem pierwotnych pomysłów i zrobione jak piszecie to należy ZTP 1 raz od dawna naprawdę pochwalić, bo będzie za co.
Za ścięcie szczytów na liniach pd-pn z f12 do f15 pochwalić ich nie można. Podobnie za popsucie międzyszczytów na wielu liniach wsch-zach z f15 na f20.

Kierman
Specjalista
Posty: 369
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Mydlniki

Post autor: Kierman » 25 sie 2023, 7:13

pablo pisze: 24 sie 2023, 23:34 Za ścięcie szczytów na liniach pd-pn z f12 do f15 pochwalić ich nie można. Podobnie za popsucie międzyszczytów na wielu liniach wsch-zach z f15 na f20.
Nie miałem na myśli tego, lecz zmianę decyzji w sprawie linii 164 i 501.

Awatar użytkownika
Paulow
Pasażer
Posty: 35
Rejestracja: 13 lip 2022, 15:45

Re: Mydlniki

Post autor: Paulow » 25 sie 2023, 10:05

Przez rok mają trwać prace przy moście Dębnickim, zatem 164 będzie łapać/już przecież łapie wielkie opóźnienia. W Mydlnikach powinni powiedzieć "zamienił stryjek siekierkę na kijek". Jeśli już tam ma kursować 199 to do pary wystarczyłoby kursowanie całotygodniowego 499 Mydlniki Wapiennik - Bronowice SKA z f=15/30, z przerwami tylko na tej pierwszej pętli. 572 też mogłoby kończyć w Mydlnikach.

pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Mydlniki

Post autor: pablo » 25 sie 2023, 10:08

Kierman pisze: 25 sie 2023, 7:13 Nie miałem na myśli tego, lecz zmianę decyzji w sprawie linii 164 i 501.
A jeśli tak, to zgoda. Też uważam, że 164 i 501 w tej nowej wersji to lepiej niż początkowo planowane.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1817
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Mydlniki

Post autor: Scania_9640 » 25 sie 2023, 13:47

No to ZTP zaskoczyło pozytywnie. 164 od poniedziałku do soboty będzie jeździć do Mydlnik, a w niedzielę kończyć będzie na Bronowicach.

pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Mydlniki

Post autor: pablo » 25 sie 2023, 19:50

Scania_9640 pisze: 25 sie 2023, 13:47 No to ZTP zaskoczyło pozytywnie. 164 od poniedziałku do soboty będzie jeździć do Mydlnik, a w niedzielę kończyć będzie na Bronowicach.
Jest napisane o dniach roboczych. Jesteś pewien jak ZTP traktuje sobotę? Bo wg mnie "na dwoje babka wróżyła" z tymi sobotami.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości