Strona 9 z 26

Re: Mydlniki

: 06 cze 2022, 22:11
autor: mkm3
Jamnik pisze: 06 cze 2022, 22:08 Dziennie nie wyjeżdża od kilku do kilkudziesięciu brygad, MPK odmawia puszczenia rezerw na imprezę zapewne z powodu braków kierowców, a Wy chcecie wydłużać/uruchamiać nową linię :?:
Bo uwzględniamy, że miasto w końcu ogarnie sytuację w MPK, a nie będzie pogłębiać patologii.

Re: Mydlniki

: 06 cze 2022, 22:21
autor: ant_sm
To, że linia 126 kilkanaście lat temu nie miała potoków nie oznacza że teraz będzie tak samo. Jednak za ten czas pojawiło się dużo zabudowy mieszkaniowej. Osobiście widziałbym jednak wydłużenie 172 do starej pętli Mydlniki. Dalej nie ma sensu jej ciągnąć.
mkm3 pisze: 06 cze 2022, 19:40 Zatem na co czekają? Kolejna przebudowa, bo ktoś nie nagnie wymogów?
Łatwo jest mówić, jak to nie nad tobą wiszą ewentualne konsekwencje za naginanie wymogów. Z tego co wiem, to punkt tam jest i generalnie wszystko, ale MPK ponoć odmówiło jego utrzymania i użytkowania, bo jest jakiś problem. Jaki dokładnie nie wiem, ale jest coś na rzeczy, skoro nawet MPK tego nie chce, chociaż jest on tutaj potrzebny.

Re: Mydlniki

: 06 cze 2022, 22:26
autor: Scania_9640
Kierman pisze: 06 cze 2022, 20:18 Akurat 172 jeździ punktualnie. Kilka minut opóźnienia w porównaniu do 139 łapiącego od kilkunastu do kilkudziesięciu minut to nic. Ale czy jest sens dwie linie tam puszczać? Wątpię.
172 I punktualne? Też mi dobre. Jest bardziej punktualne niż 139, ale jego opóźnienia często sięgają 15-20min.

Re: Mydlniki

: 06 cze 2022, 22:56
autor: Jamnik
mkm3 pisze: 06 cze 2022, 22:11 Bo uwzględniamy, że miasto w końcu ogarnie sytuację w MPK, a nie będzie pogłębiać patologii.
Optymiści ;) Zanim MPK/miasto to ogarnie to skończy się rozbudowa 29 listopada, opóźnienia "139" się trochę zmniejszą i problem sam zniknie.
ant_sm pisze: 06 cze 2022, 22:21Osobiście widziałbym jednak wydłużenie 172 do starej pętli Mydlniki. Dalej nie ma sensu jej ciągnąć.
Pewnie nie byłby to głupi pomysł, ale w ostatnim czasie wiata z tej pętli zniknęła, więc wątpię, że coś tam jeszcze skierują.

Można by też pomyśleć o zrobieniu z "572" czegoś co zrobiono z "511", czyli o wydłużeniu trasy i godzin kursowania do około 20-21. Największy problem w Mydlnikach jest w popołudniowym szczycie, więc w tym czasie sytuację ratowałoby "572", a od tej 20-21 "139" jeździ już raczej w miarę punktualnie.

Re: Mydlniki

: 06 cze 2022, 23:35
autor: Mr. Passenger
Jamnik pisze: 06 cze 2022, 22:56 Optymiści ;) Zanim MPK/miasto to ogarnie to skończy się rozbudowa 29 listopada, opóźnienia "139" się trochę zmniejszą i problem sam zniknie
Trochę ironiczne jest nazywanie innych optymistami i jednoczesne liczenie na to, że problem niepunktualności "139" "sam zniknie" :lol:

Nie ma chyba fizycznej możliwości by linia która przejeżdża przez całe miasto ze wschodu na zachód, pokonując po drodze jakieś czterdzieści skrzyżowań z sygnalizacją świetlną i jakieś czterdzieści pięć przystanków nie notowała większych opóźnień. I o ile z jej rozcinaniem faktycznie jest spory problem, bo obecna "139" zapewnia tyle unikalnych relacji, że każde jej rozcięcie będzie ze szkodą dla kogoś, tak uważam, że akurat odcinek mydlnicki jest na tyle mało popularny wśród ogółu pasażerów, że rozcięcie "139" na linię bazową i mydlnicką dowozówkę nie będzie wcale złym pomysłem.

Re: Mydlniki

: 07 cze 2022, 0:04
autor: obserwator
Mr. Passenger pisze: 06 cze 2022, 23:35 I o ile z jej rozcinaniem faktycznie jest spory problem, bo obecna "139" zapewnia tyle unikalnych relacji, że każde jej rozcięcie będzie ze szkodą dla kogoś, tak uważam, że akurat odcinek mydlnicki jest na tyle mało popularny wśród ogółu pasażerów, że rozcięcie "139" na linię bazową i mydlnicką dowozówkę nie będzie wcale złym pomysłem.
Linia "139" zapewnia połączenie czterech najpopularniejszych miejsc prowadzenia zajęć dydaktycznych na UR (Al. 29 Listopada, Al. Mickiewicza, Balicka i Łobzowska). Zabieranie połączenia z Mydlnik na Aleje jest zepsuciem codziennego dojazdu wielu studentom oraz pracownikom. (dopcha też niesamowicie linię "208")

Moim zdaniem jeżeli chcemy punktualną dowozówkę, która nie będzie pustakiem, najlepiej jest rzeczywiście utworzyć następującą linię:
118 Mydlniki Wapiennik - Bronowice Małe - Chełmońskiego Pętla

Inną linią w Mydlnikach jaką należałoby rozważyć powinna być: Bronowice Małe- Balicka- Zakliki- Chełm- Bielany- Kostrze- Winnicka- Czerwone Maki.
Taka linia w ciekawy sposób spięłaby zachodnie dzielnice miasta i poprawiłaby ofertę przesiadkową mieszkańcom Tyńca, Woli Justowskiej czy też aglomeracji. Dodatkowo, taka linia miałaby wzięcie, gdyż łączyłaby trzy miejsca prowadzenia zajęć przez UR: Balicka, Chełm oraz Bielany.

Re: Mydlniki

: 07 cze 2022, 1:15
autor: Jamnik
Mr. Passenger pisze: 06 cze 2022, 23:35 Trochę ironiczne jest nazywanie innych optymistami i jednoczesne liczenie na to, że problem niepunktualności "139" "sam zniknie" :lol:
Bo to miała być taka trochę ironia ;)

Re: Mydlniki

: 07 cze 2022, 8:54
autor: judash
"118" do Azorów. Tam socjal jest. Najlepiej Bronowicką i Rydla - tam nie ma komunikacji jeszcze.

Re: Mydlniki

: 07 cze 2022, 9:54
autor: Kierman
Scania_9640 pisze: 06 cze 2022, 22:26 172 I punktualne? Też mi dobre. Jest bardziej punktualne niż 139, ale jego opóźnienia często sięgają 15-20min.
2 razy miałem w zeszłym tygodniu i miałem po 5 minut max, no ale widzę że wiesz lepiej :D

Re: Mydlniki

: 07 cze 2022, 13:49
autor: Scania_9640
Kierman pisze: 07 cze 2022, 9:54 2 razy miałem w zeszłym tygodniu i miałem po 5 minut max, no ale widzę że wiesz lepiej :D
Często rano jeżdżę nią i miała opóźnienia minimum 10 minut

Re: Mydlniki

: 07 cze 2022, 15:42
autor: Kaszmir
Przy obecnej liczbie kursów w Mydlnikach oraz potencjalnym utworzeniu agloekspressu, dowozówka musiałaby powstać kosztem przynajmniej części kursów "139". Nie jestem przekonany czy np. "139" i "126", obie z f15/30, byłyby lepsze dla Mydlnik niż samo "139" z f7,5/15.

Tym bardziej, że dla reszty pasażerów podzielenie "139" mogłoby być na minus bo przy korkach łatwiej jest ustawić brygady na samym "139" niż na "139" i "439". Tu uważam że był to duży sukces iż po wielu latach udało się wchłonąć twory "169" i "439" z powrotem w bazową linię.

A problem niepunktualności "139" wynika też z prac na północy, które kiedyś się skończą. Jasne, że "139" nigdy nie będzie super punktualne, jednak po to ma wysoką ~f by trochę naprawiała sytuację. No, chyba żeby uruchomić dowozówkę np. na dwa lata, a potem i tak wrócić do "139".

Re: Mydlniki

: 07 cze 2022, 20:21
autor: tomaszep42
Acz nigdy nie wiadomo czy by takiej dowozówki nie zostawiono na stałe i nawet powrót do względnej normalności na północnej stronie miasta nie spowodowałby ponownego wydłużenia "139".
Np ja obawiam się że 152 zostanie na stałe w CK, a 792 zmieni się w 192 oraz skrócone 492...

Re: Mydlniki

: 07 cze 2022, 20:29
autor: edek3253
A co myślicie o wydłużeniu 120 do Mydlnik?

Re: Mydlniki

: 07 cze 2022, 20:46
autor: MichalTyniec
tomaszep42 pisze: 07 cze 2022, 20:21 Acz nigdy nie wiadomo czy by takiej dowozówki nie zostawiono na stałe i nawet powrót do względnej normalności na północnej stronie miasta nie spowodowałby ponownego wydłużenia "139".
Np ja obawiam się że 152 zostanie na stałe w CK, a 792 zmieni się w 192 oraz skrócone 492...
I bardzo dobrze żeby została dowozówka punktualna z wysoką częstotliwością do Bronowic bo to całkowicie wystarczy dla Mydlnik, a 139 skrócić i wrócić do korzeni i do stałej strasy która zawsze obowiązywała czyli do Bronowic Małych.

Re: Mydlniki

: 07 cze 2022, 20:50
autor: mkm3
MichalTyniec pisze: 07 cze 2022, 20:46 wrócić do korzeni i do stałej strasy która zawsze obowiązywała czyli do Bronowic Małych
Jakich korzeni? 126 tylko rok kursowała i to może niecały na trasie Mydlniki-Bronowice, a w dalszej przeszłości dojeżdżała do ścisłego centrum. Poza tym kursowała linia przyspieszona, później oznaczona jako 501, aż w końcu wymieniono 501 na 139.