Tak. Gdyby to było za dużo, zawsze można zrobić tak by "513" na odcinku od Mydlnik do Czarnowiejskiej obsługiwało wszystkie przystanki, a dopiero potem przyspieszało. Podobnie jak "503" które zatrzymuje się na każdym przystanku między N. Bieżanowem a Bieżanowską, czy jak "501" między Bulwarową a Arką.
Mydlniki
Re: Mydlniki
Re: Mydlniki
Jeżeli trasa 513 rzeczywiście będzie taka, to ma to swoje plusy szczególnie w zakresie wzmocnienia relacji linii 173. Chociaż jak się to przeliczy pod kątem liczby kursów to obawiam się, że zmiany mogą być symboliczne niekoniecznie nawet na plus, bo z jednej strony rzeczywiście wzmocni relację z południa więc w układzie 173+513 byłoby +3 kursy, ale jak dorzucimy do tego jeszcze 144 to wyjdzie już tylko +2 kursy, natomiast z drugiej strony w układzie 173+139 będziemy mieć układ 173+139+513, co sumarycznie wyjdzie -1 kurs (odnoszę się do układu gdzie 139 kursowało co 7,5 min). Oczywiście póki co to teoretyczne dywagacje bo nie znamy wszystkich zmian, ale już to co wiemy budzi wątpliwości.
To co Kaszmir zauważyłeś i z czym się w pełni zgadzam, że z modelu, który dyr. Franek kilka lat temu tak bardzo zachwalał, czyli mniej linii, a częstych tworzy się więcej linii, a rzadziej. I w pewnym sensie rozumiem to działanie no bo korki więc po co wkurzać ludzi, dajmy im więcej połączeń bezpośrednich nawet jak będą dłużej czekać. Jednak z drugiej strony nie jestem przekonany, że miasto w swoich działaniach zrobiło absolutnie wszystko, aby na ciągach gdzie kursowały/kursują linie magistralne podjąć działania nadające priorytet dla autobusów. Jestem przekonany, że mnożenie linii doprowadzi ponownie do jeszcze większego "kultu" numerka przez co jakiekolwiek zmiany będą jeszcze bardzie oprotestowywane, nie mówiąc o podtrzymywaniu tworu biletu na 1 linię.
To co Kaszmir zauważyłeś i z czym się w pełni zgadzam, że z modelu, który dyr. Franek kilka lat temu tak bardzo zachwalał, czyli mniej linii, a częstych tworzy się więcej linii, a rzadziej. I w pewnym sensie rozumiem to działanie no bo korki więc po co wkurzać ludzi, dajmy im więcej połączeń bezpośrednich nawet jak będą dłużej czekać. Jednak z drugiej strony nie jestem przekonany, że miasto w swoich działaniach zrobiło absolutnie wszystko, aby na ciągach gdzie kursowały/kursują linie magistralne podjąć działania nadające priorytet dla autobusów. Jestem przekonany, że mnożenie linii doprowadzi ponownie do jeszcze większego "kultu" numerka przez co jakiekolwiek zmiany będą jeszcze bardzie oprotestowywane, nie mówiąc o podtrzymywaniu tworu biletu na 1 linię.
Re: Mydlniki
Być może taki jest trop z tym "513", choć do końca nie jestem przekonany czy właściwy. Po pierwsze, wszyscy mamy obawy, że od południa skończy się na MCO - czyli cały Bieżanów na tym straci i doświadczy cięć. Po drugie, to znowu 'janosikowanie', bo Czarnowiejska czy Armii Krajowej w takim układzie dostałyby linię kosztem obecnego ciągu "503" - gdzie właściwie NA CAŁEJ TRASIE obecnej "503" budowany na GK tramwaj nic nie wnosi i nie ma z obecną marszrutą "503" nic wspólnego. Więc tym sposobem znacznie pogorszy się obsługa połączenia południowych dzielnic z Kleparzem, Uniwersytetem Rolniczym, biurowcami w okolicach Al. 29 Listopada czy też stracą mieszkańcy Górki Narodowej Wschód. Patrząc na to całościowo - pomysł połączenia przyspieszonego w relacji Wielicka - Kamieńskiego - Czarnowiejska - Armii Krajowej jest fajny, ale jako rozszerzenie istniejącej oferty a nie przerzucanie z jednego miejsca w drugie...
Re: Mydlniki
Swoją drogą, takie "513" oznaczałoby właściwie powrót dawnego "103" tyle że w wersji przyspieszonej - linia przez ostatnie trzy lata kursowała właśnie między Mydlnikami a dzisiejszym MCO. Inna sprawa, że gdyby "513" pojechało taką trasą to bardziej by pasował wg mnie numer "573" bo pokrywałoby się ze "173".
To dla mnie jest właśnie przykład z góry negatywnego nastawienia - nawet jeśli gdzieś przybywa kursów, to i tak próbuje się znaleźć jakieś porównanie które wyjdzie na minus. Na tej zasadzie to nawet maksymalizację można było przestawić w negatywnym świetle, np. "co z tego, że w Borku przybył 1 kurs/h skoro to i tak mniej niż kilkanaście lat temu, czyli na minus".
Obecnie jednak "139" nie kursuje co 7,5. Zatem wobec obecnego stałego układu wychodzi +1 kurs, czyli na plus.ant_sm pisze: ↑24 maja 2023, 9:03Chociaż jak się to przeliczy pod kątem liczby kursów to obawiam się, że zmiany mogą być symboliczne niekoniecznie nawet na plus, bo z jednej strony rzeczywiście wzmocni relację z południa więc w układzie 173+513 byłoby +3 kursy, ale jak dorzucimy do tego jeszcze 144 to wyjdzie już tylko +2 kursy, natomiast z drugiej strony w układzie 173+139 będziemy mieć układ 173+139+513, co sumarycznie wyjdzie -1 kurs (odnoszę się do układu gdzie 139 kursowało co 7,5 min).
To dla mnie jest właśnie przykład z góry negatywnego nastawienia - nawet jeśli gdzieś przybywa kursów, to i tak próbuje się znaleźć jakieś porównanie które wyjdzie na minus. Na tej zasadzie to nawet maksymalizację można było przestawić w negatywnym świetle, np. "co z tego, że w Borku przybył 1 kurs/h skoro to i tak mniej niż kilkanaście lat temu, czyli na minus".
Przy korkach właśnie im rzadziej jeździ linia, tym wg mnie gorzej. Jeśli na linię z f7,5 można czekać po 20-30 minut, to na linię f15 będzie się czekać tym dłużej (zakładając oczywiście podobną długość trasy w obu przypadkach itd.)
Re: Mydlniki
Przypomnę kilka Twoich wypowiedzi:Kaszmir pisze: ↑24 maja 2023, 9:48 Obecnie jednak "139" nie kursuje co 7,5. Zatem wobec obecnego stałego układu wychodzi +1 kurs, czyli na plus.
To dla mnie jest właśnie przykład z góry negatywnego nastawienia - nawet jeśli gdzieś przybywa kursów, to i tak próbuje się znaleźć jakieś porównanie które wyjdzie na minus. Na tej zasadzie to nawet maksymalizację można było przestawić w negatywnym świetle, np. "co z tego, że w Borku przybył 1 kurs/h skoro to i tak mniej niż kilkanaście lat temu, czyli na minus".
Kaszmir pisze: ↑20 wrz 2022, 13:18 Niestety wg mnie trzeba to podsumować jednym słowem: bieda. Podsumujmy kilka rzeczy:
2) "139" - tak samo, ogłaszają jako "zwiększenie częstotliwości", tymczasem dalej jest to niższa f niż przed wakacjami. Czyli też cięcia. To również zaniechanie taktu choćby z "501/511".
Czyli rozumiem, że Twoje poglądy w zakresie cięć na 139 się zmieniły i je popierasz, skoro uważasz, że do wyliczeń powinniśmy brać to co jest teraz, a nie to co zostało zabrane raptem kilka miesięcy wcześniej?Kaszmir pisze: ↑20 wrz 2022, 13:18 Jasne, "182/482" będzie częściej, jednak skala cięć w zamian jest olbrzymia: "124/424", "139", "194", "142", "193" itd. Gdzie są te wozy? Ciężko nie odczuć, że poszły na Złocień ("425") oraz planowaną linię na TŁ. Czyli dalej jedne rejony, w szczególności Huta, składają się na obsługę nowych odcinków.
Słabo...
To nie jest negatywne nastawienie, dlaczego mamy się cieszyć, że będzie na plus jeden kurs, skoro chwilę wcześniej zostały zabrane dwa, a globalnie bilans wyjdzie na -1? To brzmi jak radość ugotowanej żaby albo beneficjentów programów socjalnych obecnej władzy - dostaliśmy 500zł, ale co z tego, że zabrali nam 1000zł skoro dostaliśmy 500zł. Idąc tym tokiem myślenia możemy zlikwidować na tydzień kilka linii, a po tygodniu uruchomić je pod nowymi numerami i ogłosić to megalizacją sieci KMK, bo takie wzmocnienia robimy.
Re: Mydlniki
No właśnie, ja podzielam te same obawy i negatywnie patrzę na to, co się dzieje z "503". Linia magistralna, która faktycznie przyspiesza możliwość dojazdu z Bieżanowa do ATW i zachodniej części centrum, która teraz jeszcze dodatkowo dostanie buspas przed Matecznym - jest cięta...fysztof pisze: ↑24 maja 2023, 9:15 Być może taki jest trop z tym "513", choć do końca nie jestem przekonany czy właściwy. Po pierwsze, wszyscy mamy obawy, że od południa skończy się na MCO - czyli cały Bieżanów na tym straci i doświadczy cięć. Po drugie, to znowu 'janosikowanie', bo Czarnowiejska czy Armii Krajowej w takim układzie dostałyby linię kosztem obecnego ciągu "503" - gdzie właściwie NA CAŁEJ TRASIE obecnej "503" budowany na GK tramwaj nic nie wnosi i nie ma z obecną marszrutą "503" nic wspólnego. Więc tym sposobem znacznie pogorszy się obsługa połączenia południowych dzielnic z Kleparzem, Uniwersytetem Rolniczym, biurowcami w okolicach Al. 29 Listopada czy też stracą mieszkańcy Górki Narodowej Wschód. Patrząc na to całościowo - pomysł połączenia przyspieszonego w relacji Wielicka - Kamieńskiego - Czarnowiejska - Armii Krajowej jest fajny, ale jako rozszerzenie istniejącej oferty a nie przerzucanie z jednego miejsca w drugie...
Gdyby "503" miało f7,5, to "513" do MCO byłoby dobrym pomysłem i nawet to ścięcie pary "144" i "173" z f12 do f15 się broni jakoś. Ale tak to nie, jestem przeciwny takim zmianom. Nie będzie dojazdu do pl. Inwalidów, Nowego Kleparza i al. 29 Listopada - tak jak to opisał fysztof.
No i jest ryzyko większego dopychania "304", które na długim odcinku miejskim przecież robi parę z "503"...
Re: Mydlniki
Zgadzam się z kbieniu7. Bardzo szkoda likwidacji linii magistralnych. Co prawda nie znamy szczegółów i możemy tylko domniemywać, że "513" będzie kursować z MCO do Mydlnik, ale to oznacza, że z nielicznymi wyjątkami zostaniemy z siatką oparta wyłącznie na liniach z f~15, przy likwidacji obecnych f~7,5, f~10 i f~12.kbieniu7 pisze: ↑24 maja 2023, 11:22 No właśnie, ja podzielam te same obawy i negatywnie patrzę na to, co się dzieje z "503". Linia magistralna, która faktycznie przyspiesza możliwość dojazdu z Bieżanowa do ATW i zachodniej części centrum, która teraz jeszcze dodatkowo dostanie buspas przed Matecznym - jest cięta...
Gdyby "503" miało f7,5, to "513" do MCO byłoby dobrym pomysłem i nawet to ścięcie pary "144" i "173" z f12 do f15 się broni jakoś. Ale tak to nie, jestem przeciwny takim zmianom. Nie będzie dojazdu do pl. Inwalidów, Nowego Kleparza i al. 29 Listopada - tak jak to opisał fysztof.
No i jest ryzyko większego dopychania "304", które na długim odcinku miejskim przecież robi parę z "503"...
Na marginesie: "513" na odcinku od Mydlnik do Czarnowiejskiej ma zastąpić "139" i "114", a potem wspomóc pocięte "144" i "173". Powinno też obsłużyć Bonarkę; nie widzę tu przestrzeni do przyspieszania takiej linii.
Re: Mydlniki
Zostawcie to 139 w spokoju. To że jeździ teraz stadnie, to wina remontów. Jeżdżę 139 i widzę, że zapełnienie ma dobre.
Nawet jeśli wybudują tramwaj do Mistrzejowic, to i tak 139 zostawiłbym tak jak jest, bo obsługuje zupełnie inne potoki podróżnych.
Nawet jeśli wybudują tramwaj do Mistrzejowic, to i tak 139 zostawiłbym tak jak jest, bo obsługuje zupełnie inne potoki podróżnych.
Re: Mydlniki
Tutaj zgoda. Jest to mega specyficzna linia, mająca swoje bolączki, ale obsługująca wiele różnych potoków.
Re: Mydlniki
139 zostawić na obecnej trasie + ewentualnie dołożć jakąś linię wspomagającom na AK tylko.
Linia ta jest dość charakterystyczna, gdyż m.in. łączy wydziały URa czy MS AGH z samą uczelnią.
W 75% obstawiam nawet po wybudowaniu tramwaju do Mistrzejowic, to i tak ta linia będzie mieć swoich pasażerów.
Linia ta jest dość charakterystyczna, gdyż m.in. łączy wydziały URa czy MS AGH z samą uczelnią.
W 75% obstawiam nawet po wybudowaniu tramwaju do Mistrzejowic, to i tak ta linia będzie mieć swoich pasażerów.
Re: Mydlniki
139 nie może dublować tramwaju od Barei do Kombinatu. Na pewno należy przekierować go inną trasą. Albo podzielić. Albo przemieszać z inną linią.
Re: Mydlniki
Jeśli już od to od Barei do Hipokratesa i od B1 do Kombinatu, ale na to rozwiązanie jest bardzo proste, wrócić do trasy przez Wiślicką, wzmacniając ciąg pocięty przez zabranie 125,128,132,124,429.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości