
- Wszystkie ciągi tramwajowe są otwarte/trasa niektórych linii jest w bardzo niewielkim stopniu zmieniona,
- Brak remontów, wymuszających użycie dwustronnych tramwajów na określonych liniach,
- Zmodernizowanie ostatnich GT8S na wersję niskowejściową (GT8C/N),
- Zezłomowanie większości E1+c3, niektórych E1 solo oraz Konstali w stanie technicznym niepozwalającym na dalszą eksploatację,
- Połączenie większej ilości trójskładów 105Na,
- Dostarczenie wszystkich 50 Stadlerów Tango Lajkonik
Założenia myślę jak najbardziej realne, można więc śmiało przejść do proponowanego przeze mnie rozdziału taboru na poszczególnych liniach:
1: 13xEU8N, 3xGT8C/N
2: 4xN8S/HK462
3: 13xNGT8, 1x126N
4: 10x2014N
5: 5xN8C, 2xEU8N
6: 7xGT8C/N
8: 15xNGT6
9: 9xSTL
10: 10xE1+c3
11: 7xNGT6
12: 7xGT8C/N
13: 15xSTL
14: 6xSTL, 3xNGT6
16: 5xE1
17: 7xGT8C/N
18: 15xSTL
19: 6xNGT6
20: 12xEU8N
21: 6xEU8N
22: 10xNGT6
24: 8xNGT8
44: 7xE1+c3
49: 6x2x105Na
50: 13x2014N
52: 11x3x105Na, 7x2014N, 1x405N
Przejdźmy teraz do wyjaśnień, dotyczących proponowanego przeze mnie taboru:
"1": Jako podstawę taboru na linii proponowałbym 13 wozów EU8N. Dopełniłbym je ponadto trzema wozami GT8C/N, ponieważ obecnie kilka takich brygad kursuje na tej linii i radzą sobie moim zdaniem całkiem nieźle.
"2": Linia potrzebuje moim zdaniem możliwie najkrótszego niskowejściowego taboru. Patrząc na zajezdnię Nowa Huta, najrozsądniejszym rozwiązaniem wydają się tu dwustronne tramwaje N8S oraz HK462.
"3": Linia potrzebuje moim zdaniem wyłącznie taboru 32m. Uważam, że powinny pozostać nim wozy NGT8, wspomagane na dodatek przez 126N z powodu ich małego ilostanu (jeżeli oczywiście nie ma co do tego przeciwwskazań).
"4": Jedna z ważniejszych linii w mieście z częstotliwością f~15. W takiej sytuacji moim zdaniem akceptowalny jest tylko jeden rodzaj taboru - tak jak obecnie wyłącznie 2014N.
"5": Linia o przeciętnych napełnieniach, w zupełności wystarczy tam 5 wozów N8C (w przypadku wysokiej sprawności możliwe wysłanie sześciu) oraz dwóch tramwajów EU8N.
"6": Również linia z niezbyt wysokimi napełnieniami, w pełni wystarczą tam GT8C/N.
"8": Linia nieco bardziej oblegana, jednak o trasie pokrywającej się w dużym stopniu z innymi. Moim zdaniem powinny wystarczyć tam tramwaje NGT6, oczywiście pod warunkiem ich pięciodrzwiowości (unikania NGT6/1).
"9": Linia po latach degradacji taborowej moim zdaniem zasługuje na najnowsze wozy Stadler Tango Lajkonik. Z pewnością ucieszą one zarówno mieszkańców Bieżanowa, jak i Mistrzejowic.
"10": Niestety, E1+c3 będą musiały w dalszym ciągu gdzieś jeździć. Ze względu na oficjalny stan torowiska na Ptaszyckiego pozostaną one w moim projekcie na linii "10".
"11": Linii tej w dalszym ciągu w zupełności wystarczy tabor 26m. Proponuję tutaj wyłącznie tramwaje NGT6, które powinny zapewnić odpowiednią pojemność.
"12": Jak w przypadku "6" - linia zdobywa coraz większą popularność, jednak wątpię żeby przy obecnej trasie kiedykolwiek GT8C/N przestały tam wystarczać.
"13": Obecne napełnienia często świadczą o tym, że linii przydałby się tabor 32m. Moim zdaniem powinny nim być najnowsze tramwaje Stadler Tango Lajkonik.
"14": Linia z wysokimi napełnieniami, więc zdecydowanie przyda jej się tabor 32m. Z powodu ograniczonej ilości Lajkoników nie jest to jednak możliwe na wszystkich brygadach, dlatego poza STL proponuję co trzecią brygadę obsługiwaną pięciodrzwiowymi NGT6.
"16": Niestety, również ze względu ograniczeń na Ptaszyckiego, na linii tej muszą pozostać solówki E1.
"17": Linia szczytowa, z napełnieniami stałymi, jednak stosunkowo niewielkimi. Moim zdaniem od kiedy został obalony mit o zakazie taborowym w tunelu, idealnie sprawdzą się tam GT8C/N.
"18": Jako rekompensatę za nieznaczną degradację taborową na "52", na "18" wysłałbym wyłącznie nieznacznie lepsze od NGT8 oraz 126N najnowsze tramwaje Stadler Tango Lajkonik.
"19": Linia o stałych napełnieniach, dodatkowo w szczytach wspierana przez "17". Spokojnie wystarczy na niej tabor NGT6.
"20": Osobiście powróciłbym do obsługi tej linii wyłącznie przez zajezdnię w Nowej Hucie i skierował tam tylko tamtejsze wozy EU8N (co już zresztą niegdyś się zdarzało).
"21": Jako rekompensatę dla osiedla Piastów za większość wysokopodłogowych brygad "52" oraz w celu zwiększenia ilości niskowejściowców we wschodnich dzielnicach miasta, skierowałbym tam wyłącznie tramwaje EU8N. Niech "niskopodłogowy tramwaj dla Nowej Huty" nareszcie stanie się tym, czym miał być z założenia.
"22": Linia z napełnieniami średnimi, dodatkowo od niedawna mająca na dużym odcinku wsparcie "12". Moim zdaniem w zupełności wystarczą tam wyłącznie 26m NGT6.
"24": Na linię skierowałbym niskopodłogowe tramwaje NGT8, co moim zdaniem w zauważalnym stopniu poprawiłoby komfort podróży na tej linii.
"44": Z pomiarów napełnień wynika, że linia po powrocie na nowej trasie trochę się już "rozkręciła" i powinny tam zostać skierowane wyłącznie dosyć pojemne tramwaje E1+c3.
"49": Obecne brygady E1+c3 trochę marnują się na skróconej trasie tej linii. Proponuję tutaj zmianę taboru wyłącznie na 2x105Na.
"50": Chcąc lub nie chcąc - obecnie najważniejsza linia tramwajowa w Krakowie. Brak f~5 mocno wpłynął na jej napełnienia w szczycie - moim zdaniem jedynym rozwiązaniem jest skierowanie tam wyłącznie 2014N.
"52": Najbardziej kontrowersyjna propozycja w moim projekcie. Większość z nas zapewne myśli, że nie da się zapewnić wyłącznie najdłuższego taboru zarówno na "4", "50" oraz "52" - okazuje się, że jednak się da

Planowanie wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:
2x105Na: 6/?
3x105Na: 11/14
126N: 1/1
405N: 1/1
2014N: 30/36
E1: 5/?
E1+c3: 17/?
EU8N: 33/40
GT8C/N: 24/28
N8C: 5/6
N8S/HK462: 4/6
NGT6: 41/50
NGT8: 21/24
STL: 45/50
Zachęcam do komentowania mojego projektu - w przypadku wielu uwag jestem skłonny do podjęcia w nim pewnych zmian

Pozdrawiam, Bayer2003