Projekty mkma3 [T]

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Projekty mkma3 [T]

Post autor: mkm3 » 11 paź 2020, 11:27

Cześć, chciałbym przedstawić swoją propozycję zmian w siatce linii tramwajowych. Częstotliwość: szczyt / miedzyszczyt / sobota / święto
1 SALWATOR – Pl. Wszystkich Świętych – Poczta Główna – R. Grzegórzeckie – Al. Pokoju – Kocmyrzowska – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
7,5/7,5/15/20
2 CMENTARZ RAKOWICKI – Westerplatte – Wawel – Krakowska – Łagiewniki – BOREK FAŁĘCKI
15/15/15/20
3 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Starowiślna – Westerplatte – Pawia – KROWODRZA GÓRKA
7,5/7,5/15/20
4 BRONOWICE MAŁE – Teatr Słowackiego – Mogilska – Pl. Centralny – Kombinat – PLESZÓW
15/15/15/20
5 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – Mogilska – Kocmyrzowska – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20
6 SALWATOR – Pl. Wszystkich Świętych – Wawel – Krakowska – Limanowskiego – Wielicka - KURDWANÓW
15/15/15/-
7 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – R. Grzegórzeckie – Płaszów Estakada – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/7,5/7,5/10
8 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Pl. Wszystkich Świętych – Wawel – Krakowska – Łagiewniki – BOREK FAŁĘCKI
7,5/7,5/15/20
9 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Płaszów Estakada – R. Mogilskie – Mogilska - MISTRZEJOWICE
15/15/15/20
10 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – Mogilska – Pl. Centralny – Kombinat – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20
11 CZERWONE MAKI – Brożka – Łagiewniki – Limanowskiego – Płaszów Estakada – MAŁY PŁASZÓW
15/15/15/-
12 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – Mogilska – OS. PIASTÓW
15/15/7,5/10
13 NOWY BIEŻANÓW – Limanowskiego – Krakowska – Wawel – Pl. Wszystkich Świętych - BRONOWICE
7,5/15/15/20
14 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – R. Mogilskie – Al. Pokoju - MISTRZEJOWICE
7,5/15/15/20
15 CICHY KĄCIK – Teatr Słowackiego – Mogilska – R. Hipokratesa – OS. PIASTÓW
15/15/-/-
16 MISTRZEJOWICE – Andersa - Pl. Centralny - Kombinat – Ptaszyckiego – Pl. Centralny – Andersa - MISTRZEJOWICE
15/15/15/20
17 CZERWONE MAKI – Brożka – Limanowskiego – R. Grzegórzeckie – R. Mogilskie – Tunel - DWORZEC TOWAROWY
15/-/-/-
18 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Wawel – Teatr Bagatela – Długa – KROWODRZA GÓRKA
7,5/7,5/15/20
19 BOREK FAŁĘCKI – Łagiewniki – Starowiślna – R. Grzegórzeckie – Tunel – DWORZEC TOWAROWY/KROWODRZA GÓRKA
7,5/15/15/20
20 SALWATOR – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – R. Mogilskie – R. Grzegórzeckie – MAŁY PŁASZÓW
7,5/7,5/15/20
21 OS. PIASTÓW – Andersa - Pl. Centralny – Ptaszyckiego – Kombinat - Pl. Centralny – Andersa - OS. PIASTÓW
15/15/15/-
22 BOREK FAŁĘCKI – Kapelanka – Dietla – Al. Pokoju – Pl. Centralny – Kombinat – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20
23 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Płaszów Estakada – R. Mogilskie – Mogilska – Pl. Centralny – Ptaszyckiego – KOPIEC WANDY
15/-/-/-
24 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – Westerplatte – Starowiślna – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/15/15/20

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Projekt mkm3 [T]

Post autor: kucyk » 11 paź 2020, 12:39

Na szybko - wady.
Podstawowe pytanie. KASA, KASA, KASA. Skąd na to fundusze?
Kolejne wady. Pięć linii na malutkiej pętli na Czerwonych Makach. Życzę powodzenia.
Cichy Kącik bez linii w weekendy. Parodia
Pleszów z jedną linią przez cały tydzień. Chyba z konia spadłeś?
Mały Płaszów z jedną linią w święta. Żart?
Linia "12" ogryzek w dzień powszedni co 15 minut a mega mocna linia w sobotę? Kolejny żart, przeoczenie?
Kurdwanów w sobotę potrzebuje 16 kursów w ciągu godziny? Marnotrawienie funduszy.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2020, 12:46 przez kucyk, łącznie zmieniany 2 razy.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Projekt mkm3 [T]

Post autor: Bayer2003 » 11 paź 2020, 12:43

Projekt zasadniczo dobry, jednak kilku drobiazgów można byłoby się doczepić. Nie podoba mi się brak relacji Huta-Podgórze, z której jednak korzystało trochę osób (moim zdaniem w dalszym ciągu powinna ją obsługiwać jedna linia f~15). Ponadto dlaczego w Twoim układzie Pleszów ma jedną linię f~15? Moim zdaniem dobrze rozwiązałeś kwestię "16" oraz "21", jednak w takim układzie chociażby proponowane przez Ciebie "23" powinno zostać przedłużone na tą pętlę. Nie jestem również pewien, czy dobrym pomysłem jest f~7,5/15 poza dniami powszednimi również w soboty. Projekt z pewnością ma potencjał, jednak dla pewności należy spytać jeszcze o jedną rzecz - jaka wychodzi liczba brygad w dni powszednie? kucyk zadał moim zdaniem dobre pytanie o sfinansowanie tego projektu.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Projekt mkm3 [T]

Post autor: Krakowianin » 11 paź 2020, 13:10

Po jakiego dwie linie dla Wzgórz z Aleją Pokoju? Lepiej zostawić 4 na Wzgórzach, kolejne po co cztery linie na Wzgórza? W czym ma służyć rozbiór 52? Po co taka 15 Piastów - Cichy Kącik? 16, 21 komu to ma służyć? Lepiej zostawić jak jest tylko drobne korekty. Tak jak Kucyk pisze skąd na to fundusze?....

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1230
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Projekt mkm3 [T]

Post autor: GoMeZz391 » 11 paź 2020, 13:15

mkm3 pisze: 11 paź 2020, 11:27 Cześć, chciałbym przedstawić swoją propozycję zmian w siatce linii tramwajowych. Częstotliwość: szczyt / miedzyszczyt / sobota / święto
7 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – R. Grzegórzeckie – Płaszów Estakada – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/7,5/7,5/10
11 CZERWONE MAKI – Brożka – Łagiewniki – Limanowskiego – Płaszów Estakada – MAŁY PŁASZÓW
15/15/15/-
12 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – Mogilska – OS. PIASTÓW
15/15/7,5/10
Częstotliwość do poprawy, ska zabierzesz na to pieniądze.
Ja się pytam po kiego pierona w sobotę f=7,5? Możesz mi wytłumaczyć mkm3?
11 to już lepiej zrób całotygodniową z f=15.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Projekt mkm3 [T]

Post autor: prezes » 11 paź 2020, 13:18

Nie rozumiem, dlaczego w twym projekcie zakładasz znaczne podniesienie częstotliwości w soboty, kosztem kursowania niektórych linii w święta, a także kosztem częstotliwości niektórych linii w dni powszednie. Bez sensu, szkoda funduszy na wożenie tlenu w sobotę.

Bardzo nie podoba mi się uczynienie z obecnej linii "52" tego co proponujesz, czyli linii "12" z f=15 w dni powszednie, a f=7,5 w soboty i f=10 w niedziele. Ok, w zamian dajesz "10" na Czerwone Maki, jako linię która ma pokrywać się z wspomnianą "12", aczkolwiek i tak linie te razem kursują częściej w soboty niż w dni powszednie. Według mnie z racji na popularność obecnej linii "52" jest ona nie do ruszenia.

Tak jak inni wspominali wyżej, kolejnym absurdem jest pozostawienie Cichego Kącika bez linii w weekendy. Według mnie nie powinniśmy dopuszczać do sytuacji, w której jeden z ciągów jest pozbawiony tramwajów w ogóle. Jeśli chcesz rozwiązać sytuację tego ciągu przez skierowanie tam proponowanej przez ciebie "15", powinna być ona linią całotygodniową.

Nie podoba mi się także rozwiązanie kwestii Pleszowa w twojej propozycji. Według mnie, mimo iż nie ma tam wielkich potoków, Pleszów powinien mieć dwie linie, jedną przez Kombinat i jedną przez Ptaszyckiego. Nie podoba mi się także za bardzo twoje rozwiązanie kwestii "16" i "21". Wprowadziłoby to niepotrzebne zamieszanie. A jeśli chodzi o linię "4", to ciekawi mnie jak rozwiązałbyś kwestię rozdziału taboru na niej. Puściłbyś Krakowiaki na Pleszów?

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Projekt mkm3 [T]

Post autor: mkm3 » 11 paź 2020, 17:46

Bayer2003 pisze: 11 paź 2020, 12:43 Ponadto dlaczego w Twoim układzie Pleszów ma jedną linię f~15?
W kwestii Pleszowa - uważam, że tam mogłaby być nawet linia tramwajowa kursująca co 30 min, byle byłaby zsynchronizowana z odjazdami i przyjazdami autobusów. Krakowiaki mogłyby trafić również na nową linię "10".

Co do innych Waszych zarzutów - nie patrzcie na 1 linię, że coś pocięto lub zabrano, ale na całość na danych ciągach. Przecież obecnie linie tramwajowe w weekendy generalnie kursują co 20 min, wiec w niedzielę w większości przypadków bez zmian, a w soboty poprawa. A to, że "12", czyli ex. "52" traci, to za to istnieją nowe "15" i nowe "10" (no i z tą "10" to mój błąd, bo miała być cały tydzień, a "12" co 15min w soboty).

Patrzycie w trochę dziwny sposób np. ooo dwie linie z al. Pokoju na Wzgórza.. lepiej, żeby jechały na Wzgórza niż w krzaki przy Kopcu Wandy.
kucyk pisze: 11 paź 2020, 12:39 Kolejne wady. Pięć linii na malutkiej pętli na Czerwonych Makach. Życzę powodzenia.
5 linii, ale liczba kursów w szczycie tak jak teraz.
kucyk pisze: 11 paź 2020, 12:39 Cichy Kącik bez linii w weekendy. Parodia
kucyk pisze: 11 paź 2020, 12:39 Linia "12" ogryzek w dzień powszedni co 15 minut a mega mocna linia w sobotę? Kolejny żart, przeoczenie?
Pomyłka, ma być 15 całotygodniowa, 12 co 15min w soboty, 20 w swięta.
kucyk pisze: 11 paź 2020, 12:39 Mały Płaszów z jedną linią w święta. Żart?
Prędzej "20" mogłaby kursować co 10min wtedy, bo to jest istotniejsza relacja.
kucyk pisze: 11 paź 2020, 12:39 Kurdwanów w sobotę potrzebuje 16 kursów w ciągu godziny? Marnotrawienie funduszy.
Piszesz marnotrawienie, ale generalnie co to za tendencja w Krakowie, że weekendy zaniedbujemy i sprawiamy, że już lepiej jechać samochodem do centrum niż sterczeć 20 min na tramwaj.

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Projekt mkm3 [T]

Post autor: Mr. Passenger » 11 paź 2020, 21:53

mkm3 pisze: 11 paź 2020, 17:46 W kwestii Pleszowa - uważam, że tam mogłaby być nawet linia tramwajowa kursująca co 30 min, byle byłaby zsynchronizowana z odjazdami i przyjazdami autobusów
1) W twoim układzie każda podróż z Pleszowa do centrum musi odbywać się przez Kombinat i Aleję Solidarności. Przy obecnym stanie torowiska na Ptaszyckiego może nie czuć tak bardzo tej różnicy, ale w normalnych warunkach jest to bardziej wycieczka krajoznawcza po Hucie niż szybkie połączenie.
2) Przy braku jakiejkolwiek linii z Pleszowa na Ptaszyckiego każda próba dostania się na np Klasztorną oznacza przesiadkę na przystanku pod Kopcem Wandy na "16" (w dodatku, jeśli dobrze rozumiem, w drugą stronę zamiast "16" trzeba by było łapać "21"). I spróbuj teraz zsynchronizować całą trójkę tak by pasażerowie nie musieli sterczeć na tym odludziu przez 15 minut.
mkm3 pisze: 11 paź 2020, 17:46 5 linii, ale liczba kursów w szczycie tak jak teraz
Różnica jest taka, że przy jedynie dwóch torach te cztery linie można skoordynować tak by się nie zajeżdżały i odjeżdżały w miarę równo. Przy pięciu byłoby to już duże wyzwanie. Poza tym, tak długie trasy mają duże szanse na łapanie konkretnych opóźnień i prawdopodobnie tworzyłyby się całkiem spore stada.
mkm3 pisze: 11 paź 2020, 17:46 Prędzej "20" mogłaby kursować co 10min wtedy, bo to jest istotniejsza relacja
I znowu popełniasz ten sam błąd co przy Pleszowie i Ptaszyckiego. Tylko tutaj trasa Mały Płaszów - Dworcowa musiałaby odbywać się aż z dwoma przesiadkami - najpierw na Lipskiej, a potem na Kablu. Średnio wygodne moim zdaniem.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Projekt mkm3 [T]

Post autor: Kaszmir » 24 paź 2020, 13:07

mkm3 pisze: 11 paź 2020, 17:46Piszesz marnotrawienie, ale generalnie co to za tendencja w Krakowie, że weekendy zaniedbujemy i sprawiamy, że już lepiej jechać samochodem do centrum niż sterczeć 20 min na tramwaj.
Z jednej strony - zgodzę się, na pewno dla pasażerów lepsze jest "22" do Wzgórz Krzesławickich niż kończące na Kopcu Wandy. Z drugiej - to jednak dłuższa trasa, większe koszty. Czy warto je wydawać na kolejny tramwaj ze Wzgórz w stronę Kombinatu? "4" ma raczej średnie zapełnienia na tym odcinku. Mieszkałem kilka lat na Wzgórzach i jednak podstawą były linie przez Kocmyrzowską bo wychodziło 5-6 minut szybciej. "4" łapało się tylko wtedy, gdy uciekła "5". Podobnie tu mogłoby być z "22" - i tak wolałbym jechać "1", tym bardziej że kursowałaby częściej.

No i warto uwzględnić, że wciąż jest nadzieja na odżycie trasy do Walcowni, jeśli projekty kolejowe dostaną dofinansowania. Wtedy "22" zapewne wróci na starą trasę ;)

Z innych rzeczy - jeśli chcesz "19" co 7,5 minuty, to pytanie czy "17" jeszcze będzie potrzebna, przynajmniej na takiej trasie, pokrywającej się w większości z "19"?
Mr. Passenger pisze: 11 paź 2020, 21:53I znowu popełniasz ten sam błąd co przy Pleszowie i Ptaszyckiego. Tylko tutaj trasa Mały Płaszów - Dworcowa musiałaby odbywać się aż z dwoma przesiadkami - najpierw na Lipskiej, a potem na Kablu. Średnio wygodne moim zdaniem.
Relacja "11" na południu może nie generuje olbrzymich potoków, jednak też nie wyobrażam sobie jej braku - jest zbyt unikalna, i właśnie bez niej trzeba by się przesiadać dwa razy. A przecież już Mały Płaszów jest dla wielu miejscem pierwszej przesiadki - wtedy by dojechać do Podgórza, wiele osób jechałoby aż z trzema.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Projekt mkm3 [T]

Post autor: mkm3 » 24 paź 2020, 14:12

Zatem aktualizacja:
1 SALWATOR – Pl. Wszystkich Świętych – Poczta Główna – R. Grzegórzeckie – Al. Pokoju – Kocmyrzowska – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
7,5/7,5/15/20 obsługa: EU8N/E1+c3
2 CMENTARZ RAKOWICKI – Westerplatte – Wawel – Krakowska – Łagiewniki – BOREK FAŁĘCKI
15/15/15/20 obsługa: NGT6
3 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Starowiślna – Westerplatte – Pawia – KROWODRZA GÓRKA obsługa: NGT8
7,5/7,5/15/20 obsługa: Krakowiaki/Lajkoniki
4 BRONOWICE MAŁE – Teatr Słowackiego – Mogilska – Pl. Centralny – Kombinat – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20 obsługa: Krakowiaki/Protram/3x105Na
5 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – Mogilska – Kocmyrzowska – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20 obsługa: EU8N
6 SALWATOR – Pl. Wszystkich Świętych – Wawel – Krakowska – Limanowskiego – Wielicka - KURDWANÓW
15/15/15/- obsługa: NGT6
7 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – R. Grzegórzeckie – Płaszów Estakada – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/7,5/7,5/10 obsługa: Krakowiaki/Lajkoniki
8 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Pl. Wszystkich Świętych – Wawel – Krakowska – Łagiewniki – BOREK FAŁĘCKI
7,5/7,5/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT8
9 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Płaszów Estakada – R. Mogilskie – Mogilska - MISTRZEJOWICE
15/15/15/20 obsługa: E1+c3/EU8N
10 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – Mogilska – Pl. Centralny – Kombinat – PLESZÓW
15/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT8
11 CZERWONE MAKI – Brożka – Łagiewniki – Limanowskiego – Płaszów Estakada – MAŁY PŁASZÓW obsługa: GT8N
15/15/15/20
12 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – Mogilska – OS. PIASTÓW
15/15/15/20 obsługa: Krakowiaki/ E1+c3
13 NOWY BIEŻANÓW – Limanowskiego – Krakowska – Wawel – Pl. Wszystkich Świętych - BRONOWICE
7,5/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT6
14 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – R. Mogilskie – Al. Pokoju - MISTRZEJOWICE
7,5/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/EU8N
15 CICHY KĄCIK – Teatr Słowackiego – Mogilska – R. Hipokratesa – OS. PIASTÓW
15/15/15/20 obsługa: GT8N
16 MISTRZEJOWICE – Andersa - Pl. Centralny - Kombinat – Ptaszyckiego – Pl. Centralny – Andersa - MISTRZEJOWICE
15/15/15/20 obsługa: N8S/2x105Na
18 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Wawel – Teatr Bagatela – Długa – KROWODRZA GÓRKA
7,5/7,5/15/20 obsługa: Krakowiaki/Lajkoniki/NGT8
19 BOREK FAŁĘCKI – Łagiewniki – Starowiślna – R. Grzegórzeckie – Tunel – DWORZEC TOWAROWY/KROWODRZA GÓRKA
7,5/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT8
20 SALWATOR – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – R. Mogilskie – R. Grzegórzeckie – MAŁY PŁASZÓW
7,5/7,5/15/20 obsługa: NGT6/NGT8
21 OS. PIASTÓW – Andersa - Pl. Centralny – Ptaszyckiego – Kombinat - Pl. Centralny – Andersa - OS. PIASTÓW
15/15/15/20 obsługa: N8S/EU8N
22 BOREK FAŁĘCKI – Kapelanka – Dietla – Al. Pokoju – Pl. Centralny – Kombinat – KOPIEC WANDY
15/15/15/20 obsługa: E1+c3/EU8N
23 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Płaszów Estakada – R. Mogilskie – Mogilska – WIECZYSTA
15/-/-/- obsługa: 2x105Na
24 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – Westerplatte – Starowiślna – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/15/15/20 obsługa: E1+c3

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Projekt mkm3 [T]

Post autor: Bayer2003 » 24 paź 2020, 18:31

mkm3 pisze: 24 paź 2020, 14:12 Zatem aktualizacja:
1 SALWATOR – Pl. Wszystkich Świętych – Poczta Główna – R. Grzegórzeckie – Al. Pokoju – Kocmyrzowska – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
7,5/7,5/15/20 obsługa: EU8N/E1+c3
2 CMENTARZ RAKOWICKI – Westerplatte – Wawel – Krakowska – Łagiewniki – BOREK FAŁĘCKI
15/15/15/20 obsługa: NGT6
3 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Starowiślna – Westerplatte – Pawia – KROWODRZA GÓRKA obsługa: NGT8
7,5/7,5/15/20 obsługa: Krakowiaki/Lajkoniki
4 BRONOWICE MAŁE – Teatr Słowackiego – Mogilska – Pl. Centralny – Kombinat – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20 obsługa: Krakowiaki/Protram/3x105Na
5 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – Mogilska – Kocmyrzowska – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20 obsługa: EU8N
6 SALWATOR – Pl. Wszystkich Świętych – Wawel – Krakowska – Limanowskiego – Wielicka - KURDWANÓW
15/15/15/- obsługa: NGT6
7 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – R. Grzegórzeckie – Płaszów Estakada – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/7,5/7,5/10 obsługa: Krakowiaki/Lajkoniki
8 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Pl. Wszystkich Świętych – Wawel – Krakowska – Łagiewniki – BOREK FAŁĘCKI
7,5/7,5/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT8
9 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Płaszów Estakada – R. Mogilskie – Mogilska - MISTRZEJOWICE
15/15/15/20 obsługa: E1+c3/EU8N
10 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – Mogilska – Pl. Centralny – Kombinat – PLESZÓW
15/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT8
11 CZERWONE MAKI – Brożka – Łagiewniki – Limanowskiego – Płaszów Estakada – MAŁY PŁASZÓW obsługa: GT8N
15/15/15/20
12 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – Mogilska – OS. PIASTÓW
15/15/15/20 obsługa: Krakowiaki/ E1+c3
13 NOWY BIEŻANÓW – Limanowskiego – Krakowska – Wawel – Pl. Wszystkich Świętych - BRONOWICE
7,5/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT6
14 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – R. Mogilskie – Al. Pokoju - MISTRZEJOWICE
7,5/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/EU8N
15 CICHY KĄCIK – Teatr Słowackiego – Mogilska – R. Hipokratesa – OS. PIASTÓW
15/15/15/20 obsługa: GT8N
16 MISTRZEJOWICE – Andersa - Pl. Centralny - Kombinat – Ptaszyckiego – Pl. Centralny – Andersa - MISTRZEJOWICE
15/15/15/20 obsługa: N8S/2x105Na
18 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Wawel – Teatr Bagatela – Długa – KROWODRZA GÓRKA
7,5/7,5/15/20 obsługa: Krakowiaki/Lajkoniki/NGT8
19 BOREK FAŁĘCKI – Łagiewniki – Starowiślna – R. Grzegórzeckie – Tunel – DWORZEC TOWAROWY/KROWODRZA GÓRKA
7,5/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT8
20 SALWATOR – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – R. Mogilskie – R. Grzegórzeckie – MAŁY PŁASZÓW
7,5/7,5/15/20 obsługa: NGT6/NGT8
21 OS. PIASTÓW – Andersa - Pl. Centralny – Ptaszyckiego – Kombinat - Pl. Centralny – Andersa - OS. PIASTÓW
15/15/15/20 obsługa: N8S/EU8N
22 BOREK FAŁĘCKI – Kapelanka – Dietla – Al. Pokoju – Pl. Centralny – Kombinat – KOPIEC WANDY
15/15/15/20 obsługa: E1+c3/EU8N
23 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Płaszów Estakada – R. Mogilskie – Mogilska – WIECZYSTA
15/-/-/- obsługa: 2x105Na
24 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – Westerplatte – Starowiślna – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/15/15/20 obsługa: E1+c3
Mam pewne wątpliwości dotyczące linii "2" z Twojego projektu. Wobec mocnej "8" oraz wzmocnionej "19" taka linia byłaby raczej mało potrzebna i trochę pusta. Drugie pytanie - czy na pewno na Borku potrzebne są w szczycie 24 kursy/h?

Co do "10" - Twój pomysł jest zasadniczo dobry, jednak podstawowy problem to długość takiej linii. Jej przebieg dałoby się wprawdzie trochę wyprostować (Ptaszyckiego zamiast Kombinatu), jednak w niczym to nie pomoże. Linia jest po prostu za długa na Krakowskie warunki i jadąc przez centrum miasta będzie łapać olbrzymie opóźnienia.

"11" - serio według Ciebie f~15 na odcinku Maki - Podgórze wyrobi bez wsparcia?

"15" - pomysł moim zdaniem niegłupi, f~15 na CK wystarczy, a sama trasa powinna się przyjąć :).

"20" - trasa odważna, jednak w sumie mogłaby się sprawdzić.

"24" - sądzę, że f~7,5 w szczycie znacząco wzmocniłoby tą linię.

Kolejną sprawą jest pętla Bronowice Małe - wątpię, żeby zmieściły się tam cztery linie, z czego aż trzy f~7,5 (zwłaszcza w taborze przez Ciebie proponowanym).

Czerwone Maki doświadczą w Twoim projekcie cięć. W stronę Kapelanki zostanie tyle samo kursów/h, zmniejszy się zaś liczba kursów do Podgórza. Osobiście "zabrałbym" tam którąś z linii do Borku, powraca jednak tutaj pytanie o pojemność pętli (powinna ona jednak wyrobić przy pięciu liniach).

Ptaszyckiego - moim zdaniem mieszkańcom kilku tamtejszych osiedli oprócz zmodyfikowanych "16" oraz "21" przydałaby się jednak linia do centrum miasta. Naturalnym kandydatem jest moim zdaniem wyprostowanie "10" (na Kombinacie 5 linii potrzebne nie jest), przy czym w dalszym ciągu jej trasa będzie za długa.

Kolejne pytanie dotyczy taboru - czy mógłbyś podliczyć (chociażby w liczniku Zieleńczanina) liczbę brygad na poszczególnych liniach w takim układzie i podać chociażby, jakim cudem zamierzasz rozdzielić 24 sztuki NGT8 na 6 linii? Dodatkowo nie jestem również pewien, czy pasażerowie linii "4" cieszyliby się z powrotu ufoków - zostały one ponownie połączone raczej z myślą o innych liniach. Nie zamierzam Cię tutaj krytykować - po prostu chcę poznać odpowiedź na to pytanie :).

Generalnie projekt zły nie jest i mam nadzieję, że będziesz w dalszym ciągu dążył do jego udoskonalenia, jak robiłeś to do tej pory ;).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Projekt mkm3 [T]

Post autor: mkm3 » 24 paź 2020, 18:54

Bayer2003 pisze: 24 paź 2020, 18:31 "11" - serio według Ciebie f~15 na odcinku Maki - Podgórze wyrobi bez wsparcia?
Tego nie wiem właśnie, czy dać większy tabor. Zastanawiam się też, czy po prostu dać jej f=7,5, ale rzeczywiście chyba za dużo byłoby już tych brygad do obsługi w skali całego miasta.
Bayer2003 pisze: 24 paź 2020, 18:31 Mam pewne wątpliwości dotyczące linii "2" z Twojego projektu. Wobec mocnej "8" oraz wzmocnionej "19" taka linia byłaby raczej mało potrzebna i trochę pusta. Drugie pytanie - czy na pewno na Borku potrzebne są w szczycie 24 kursy/h?
Trasa nowej linii "2" miałaby zastąpić relację obecnej linii "10" i myślę, że docelowo mogłaby jechać na Kurdwanów po otwarciu łącznika z Zakopiańską.
Bayer2003 pisze: 24 paź 2020, 18:31 "20" - trasa odważna, jednak w sumie mogłaby się sprawdzić.
Chodziło o to, żeby coś jechało na Salwator w zamian za "2". Ewentualnie można tu wymienić "20" i "15" końcówkami, bo być może jak kiedyś zrobią łącznik CK - Bronowicka to linia "20" mogłaby pojechać w te okolice?
Bayer2003 pisze: 24 paź 2020, 18:31 Kolejne pytanie dotyczy taboru
To jest tabor sugerowany, oczywiście mądrzejsi ode mnie powinni to dopasować wg ilostanu. A co do 3x105Na to obawiam się, że i tak one zostaną z nami na dłużej, skoro szykuje się otwarcie łącznik Zakopiańska - Kurdwanów, a kiedyś tramwaju na Górkę Narodową. Nie sądzę, że MPK będzie się teraz rzucać na kolejne zakupy tramwajów, obstawiam, że teraz będą lata chude związane z wydarzeniami z tego roku.
Bayer2003 pisze: 24 paź 2020, 18:31 Naturalnym kandydatem jest moim zdaniem wyprostowanie "10" (na Kombinacie 5 linii potrzebne nie jest), przy czym w dalszym ciągu jej trasa będzie za długa.
Tutaj właśnie trzeba zbadać jakie są preferencje pasażerów linii jadących z Pleszowa. Czy Kombinat jest tym miejscem docelowym czy jedynie przesiadkowym. Bo jesli to drugie to serio nie widze potrzeby dawania drugiej linii na Pleszów, a jedynie 1 jadącej do centrum i to nawet Ptaszyckiego. A co do długości trasy.. czy linia "4" nie jest podobnie długa lub obecna trasa "10"? ;)
Bayer2003 pisze: 24 paź 2020, 18:31 Generalnie projekt zły nie jest i mam nadzieję, że będziesz w dalszym ciągu dążył do jego udoskonalenia, jak robiłeś to do tej pory .
Dziękuję za Twoje uwagi :)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Projekt mkm3 [T]

Post autor: Bayer2003 » 24 paź 2020, 20:36

mkm3 pisze: 24 paź 2020, 18:54
Bayer2003 pisze: 24 paź 2020, 18:31 "11" - serio według Ciebie f~15 na odcinku Maki - Podgórze wyrobi bez wsparcia?
Tego nie wiem właśnie, czy dać większy tabor. Zastanawiam się też, czy po prostu dać jej f=7,5, ale rzeczywiście chyba za dużo byłoby już tych brygad do obsługi w skali całego miasta.
Zdecydowanie za dużo. Większy tabor powinien dać radę, przy czym nie mam pewności czy na pewno wystarczy 32m.
mkm3 pisze: 24 paź 2020, 18:54
Bayer2003 pisze: 24 paź 2020, 18:31 Mam pewne wątpliwości dotyczące linii "2" z Twojego projektu. Wobec mocnej "8" oraz wzmocnionej "19" taka linia byłaby raczej mało potrzebna i trochę pusta. Drugie pytanie - czy na pewno na Borku potrzebne są w szczycie 24 kursy/h?
Trasa nowej linii "2" miałaby zastąpić relację obecnej linii "10" i myślę, że docelowo mogłaby jechać na Kurdwanów po otwarciu łącznika z Zakopiańską.
W takim razie lepiej (chociażby ze względów oszczędności), żeby na razie jechała ona do Łagiewnik, z planami przedłużenia na Kurdwanów :).
mkm3 pisze: 24 paź 2020, 18:54
Bayer2003 pisze: 24 paź 2020, 18:31 "20" - trasa odważna, jednak w sumie mogłaby się sprawdzić.
Chodziło o to, żeby coś jechało na Salwator w zamian za "2". Ewentualnie można tu wymienić "20" i "15" końcówkami, bo być może jak kiedyś zrobią łącznik CK - Bronowicka to linia "20" mogłaby pojechać w te okolice?
Moim zdaniem taka zamiana byłaby lepszą oraz bardziej przyszłościową opcją (przy czym na razie f~7,5 na CK byłoby ciągle nadpodażą :/).
mkm3 pisze: 24 paź 2020, 18:54
Bayer2003 pisze: 24 paź 2020, 18:31 Kolejne pytanie dotyczy taboru
To jest tabor sugerowany, oczywiście mądrzejsi ode mnie powinni to dopasować wg ilostanu. A co do 3x105Na to obawiam się, że i tak one zostaną z nami na dłużej, skoro szykuje się otwarcie łącznik Zakopiańska - Kurdwanów, a kiedyś tramwaju na Górkę Narodową. Nie sądzę, że MPK będzie się teraz rzucać na kolejne zakupy tramwajów, obstawiam, że teraz będą lata chude związane z wydarzeniami z tego roku.
Pozostanie 3x105Na jest raczej oczywiste. Osobiście jestem wręcz zdania, że prawie wszystkie Konstale powinny zostać spięte w ten sposób. W poprzedniej wypowiedzi chodziło mi wyłącznie o to, że nie powinno się ich kierować na linię "4". Idealnym kandydatem z Twojego projektu jest chociażby "12".
mkm3 pisze: 24 paź 2020, 18:54
Bayer2003 pisze: 24 paź 2020, 18:31 Naturalnym kandydatem jest moim zdaniem wyprostowanie "10" (na Kombinacie 5 linii potrzebne nie jest), przy czym w dalszym ciągu jej trasa będzie za długa.
Tutaj właśnie trzeba zbadać jakie są preferencje pasażerów linii jadących z Pleszowa. Czy Kombinat jest tym miejscem docelowym czy jedynie przesiadkowym. Bo jesli to drugie to serio nie widze potrzeby dawania drugiej linii na Pleszów, a jedynie 1 jadącej do centrum i to nawet Ptaszyckiego. A co do długości trasy.. czy linia "4" nie jest podobnie długa lub obecna trasa "10"? ;)
Z tymi preferencjami to w sumie masz rację. Osobiście jednak skłaniałbym się do skierowania tej jednej linii właśnie przez Ptaszyckiego (na Kombinacie w Twoim projekcie mamy jednak dosyć dużo tramwajów). Co do trasy - proponowana przez Ciebie jest jednak chyba nieznacznie dłuższa od obecnych "4" oraz "10".
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Projekt mkm3 [T]

Post autor: Zieleńczanin » 24 paź 2020, 23:20

mkm3 pisze: 24 paź 2020, 14:12 Zatem aktualizacja:
1 SALWATOR – Pl. Wszystkich Świętych – Poczta Główna – R. Grzegórzeckie – Al. Pokoju – Kocmyrzowska – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
7,5/7,5/15/20 obsługa: EU8N/E1+c3
2 CMENTARZ RAKOWICKI – Westerplatte – Wawel – Krakowska – Łagiewniki – BOREK FAŁĘCKI
15/15/15/20 obsługa: NGT6
3 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Starowiślna – Westerplatte – Pawia – KROWODRZA GÓRKA obsługa: NGT8
7,5/7,5/15/20 obsługa: Krakowiaki/Lajkoniki
4 BRONOWICE MAŁE – Teatr Słowackiego – Mogilska – Pl. Centralny – Kombinat – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20 obsługa: Krakowiaki/Protram/3x105Na
5 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – Mogilska – Kocmyrzowska – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20 obsługa: EU8N
6 SALWATOR – Pl. Wszystkich Świętych – Wawel – Krakowska – Limanowskiego – Wielicka - KURDWANÓW
15/15/15/- obsługa: NGT6
7 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – R. Grzegórzeckie – Płaszów Estakada – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/7,5/7,5/10 obsługa: Krakowiaki/Lajkoniki
8 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Pl. Wszystkich Świętych – Wawel – Krakowska – Łagiewniki – BOREK FAŁĘCKI
7,5/7,5/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT8
9 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Płaszów Estakada – R. Mogilskie – Mogilska - MISTRZEJOWICE
15/15/15/20 obsługa: E1+c3/EU8N
10 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – Mogilska – Pl. Centralny – Kombinat – PLESZÓW
15/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT8
11 CZERWONE MAKI – Brożka – Łagiewniki – Limanowskiego – Płaszów Estakada – MAŁY PŁASZÓW obsługa: GT8N
15/15/15/20
12 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – Mogilska – OS. PIASTÓW
15/15/15/20 obsługa: Krakowiaki/ E1+c3
13 NOWY BIEŻANÓW – Limanowskiego – Krakowska – Wawel – Pl. Wszystkich Świętych - BRONOWICE
7,5/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT6
14 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – R. Mogilskie – Al. Pokoju - MISTRZEJOWICE
7,5/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/EU8N
15 CICHY KĄCIK – Teatr Słowackiego – Mogilska – R. Hipokratesa – OS. PIASTÓW
15/15/15/20 obsługa: GT8N
16 MISTRZEJOWICE – Andersa - Pl. Centralny - Kombinat – Ptaszyckiego – Pl. Centralny – Andersa - MISTRZEJOWICE
15/15/15/20 obsługa: N8S/2x105Na
18 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Wawel – Teatr Bagatela – Długa – KROWODRZA GÓRKA
7,5/7,5/15/20 obsługa: Krakowiaki/Lajkoniki/NGT8
19 BOREK FAŁĘCKI – Łagiewniki – Starowiślna – R. Grzegórzeckie – Tunel – DWORZEC TOWAROWY/KROWODRZA GÓRKA
7,5/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT8
20 SALWATOR – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – R. Mogilskie – R. Grzegórzeckie – MAŁY PŁASZÓW
7,5/7,5/15/20 obsługa: NGT6/NGT8
21 OS. PIASTÓW – Andersa - Pl. Centralny – Ptaszyckiego – Kombinat - Pl. Centralny – Andersa - OS. PIASTÓW
15/15/15/20 obsługa: N8S/EU8N
22 BOREK FAŁĘCKI – Kapelanka – Dietla – Al. Pokoju – Pl. Centralny – Kombinat – KOPIEC WANDY
15/15/15/20 obsługa: E1+c3/EU8N
23 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Płaszów Estakada – R. Mogilskie – Mogilska – WIECZYSTA
15/-/-/- obsługa: 2x105Na
24 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – Westerplatte – Starowiślna – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/15/15/20 obsługa: E1+c3
Po kolei:
- "3" ma 3 rodzaje taboru, nie mówiąc o tym że na Krowodrzę to ona pełna na pewno nie jeździ, a Ty jej dajesz sepsy.
- uffoki na "4" - pasażerowie Ci podziękują... również za brak "44" będą wdzięczni.
- nadal zostawiasz jeden z większych problemów obecnej siatki, czyli "8" i "13" pokrywające się przez pół trasy...
- "10" "12" "15" - jak można puścić bezsensowną linię z Maków na Pleszów i drugą z Kącika na Piastów, jednocześnie zostawiając "52" (niedawno z f~5!) z marnym f~15 w Wiedniach?! Nie widzę żadnych zalet tego układu, a sporo wad.
- "11" - nie wyrobi na 99%, no nie ma szans.
- "16" "21" - pasażerowie z północy Huty będą Ci wdzięczni za bardzo sprawne połączenie ze Struga... a nie. Pomysł tragiczny.
- "18" w Krakowiakach - spójrz w pomiary i zweryfikuj.
- "19" - nie słyszałem o przepełnieniach w niej. Nawet jeśli są, to zwiększasz jej zdolność przewozową w szczycie 2,5-krotnie. Skąd kasa na to?
- "23" - numery "4x" przestały istnieć?
Bayer2003 pisze: 24 paź 2020, 18:31 Kolejną sprawą jest pętla Bronowice Małe - wątpię, żeby zmieściły się tam cztery linie, z czego aż trzy f~7,5 (zwłaszcza w taborze przez Ciebie proponowanym).
A na Karmelickiej 36/h, jak się bawić to się bawić!
Bayer2003 pisze: 24 paź 2020, 18:31 Ptaszyckiego - moim zdaniem mieszkańcom kilku tamtejszych osiedli oprócz zmodyfikowanych "16" oraz "21" przydałaby się jednak linia do centrum miasta. Naturalnym kandydatem jest moim zdaniem wyprostowanie "10" (na Kombinacie 5 linii potrzebne nie jest), przy czym w dalszym ciągu jej trasa będzie za długa.
Z wyprostowaniem "10" jest ten problem, że wtedy Zapleszowianie tracą dojazd do Kombinatu i Struga. Tracą już dojazd do Kocmyrzowskiego, nie dowalajmy im bardziej...
Nie mówiąc o tym, że jak jedna linia na Pleszów, to z f~15+ cały tydzień. Albo dwie linie.
mkm3 pisze: 24 paź 2020, 18:54 Tutaj właśnie trzeba zbadać jakie są preferencje pasażerów linii jadących z Pleszowa. Czy Kombinat jest tym miejscem docelowym czy jedynie przesiadkowym. Bo jeśli to drugie to serio nie widzę potrzeby dawania drugiej linii na Pleszów, a jedynie 1 jadącej do centrum i to nawet Ptaszyckiego. A co do długości trasy.. czy linia "4" nie jest podobnie długa lub obecna trasa "10"?
Przede wszystkim przydałaby się linia punktualna. "10" nie ma na to najmniejszych szans.
Bayer2003 pisze: 24 paź 2020, 20:36 Idealnym kandydatem z Twojego projektu jest chociażby "12".
Na tą "12" to już by się bardziej nadały 9-członowe CAF-y Urbos 3, takie jak w Budapeszcie. Ewentualnie składy 4x105Na lub NGT8+NGT6.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Projekt mkm3 [T]

Post autor: Kitek » 25 paź 2020, 12:27

Kaszmir pisze: 24 paź 2020, 13:07 Z jednej strony - zgodzę się, na pewno dla pasażerów lepsze jest "22" do Wzgórz Krzesławickich niż kończące na Kopcu Wandy. Z drugiej - to jednak dłuższa trasa, większe koszty. Czy warto je wydawać na kolejny tramwaj ze Wzgórz w stronę Kombinatu? "4" ma raczej średnie zapełnienia na tym odcinku.
"4" przewozi maksymalnie kilkanaście osób na odcinku Kombinat - Wzgórza popołudniu (tak jest odkąd jeździ z f~15, wcześniej było trochę lepiej).
Kaszmir pisze: 24 paź 2020, 13:07Relacja "11" na południu może nie generuje olbrzymich potoków, jednak też nie wyobrażam sobie jej braku - jest zbyt unikalna, i właśnie bez niej trzeba by się przesiadać dwa razy. A przecież już Mały Płaszów jest dla wielu miejscem pierwszej przesiadki - wtedy by dojechać do Podgórza, wiele osób jechałoby aż z trzema.
Nawet 30 osób potrafi przewozić linia "11" w popołudniowym szczycie komunikacyjnym w obydwu kierunkach na Estakadzie. Czy to mało?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość