Trasa linii "12"

- Linie, trasy, rozkłady
konrad
Pasażer
Posty: 5
Rejestracja: 10 mar 2022, 19:56

Re: Trasa linii "12"

Post autor: konrad » 12 mar 2022, 14:28

W ostatnie dni zauwazalny duzy przyrost pasazerow, dzisiaj np. linia 130 z GALERII KRAKOWSKIEJ okolo godziny 14 prawie full.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Trasa linii "12"

Post autor: Jaky » 12 mar 2022, 15:08

konrad pisze: 12 mar 2022, 14:28 W ostatnie dni zauwazalny duzy przyrost pasazerow, dzisiaj np. linia 130 z GALERII KRAKOWSKIEJ okolo godziny 14 prawie full.
Po pierwsze co ma linia 130 do linii 12.
Po drugie to że na 130 są zwiększone potoki to jest sprawa nie ostatnich dni, a dłuższy okres, od czasu luzowania obostrzeń rok temu.

konrad
Pasażer
Posty: 5
Rejestracja: 10 mar 2022, 19:56

Re: Trasa linii "12"

Post autor: konrad » 12 mar 2022, 15:12

ALE teraz przyrost jeszcze bardziej sie nasilil.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1817
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Trasa linii "12"

Post autor: Scania_9640 » 12 mar 2022, 15:31

konrad pisze: 12 mar 2022, 15:12 ALE teraz przyrost jeszcze bardziej sie nasilil.
Ale co ma do tego wątek 12, takie coś piszemy w odpowiednim temacie.

impuls
Ekspert
Posty: 1327
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Trasa linii "12"

Post autor: impuls » 12 mar 2022, 16:16

Kaszmir pisze: 12 mar 2022, 12:02
Bayer2003 pisze: 11 mar 2022, 19:07Jestem pewien, że "12" dziś miałaby większe napełnienia niż ostatnio i z pewnością chociaż trochę pomogłaby odciążyć "52".
Nie. Po pierwsze, w międzyczasie "184" zostało podciągnięte do Starowiślnej więc "12" straciła pewną grupę potencjalnych pasażerów. Po drugie, "12" praktycznie w ogóle nie ma jak wspomagać "52" - ma trasę znikąd donikąd, gorszą częstotliwość, gorsze godziny funkcjonowania.

Szkoda kasy.
W pełni się zgadzam z Kaszmirem.
"12" powstała podczas remontu Dietla i po skróceniu "184". Ze względu na liczne skargi szczególnie od Handlarzy z Hali Targowej i ludzi korzystających z tego targowiska wobec braku "184" utworzono "12". Linia się nie sprawdziła i dlatego powrócono do częściowego przywrócenia "184". Ponoć TŁ ma być oparta na dotychczasowych istniejących obecnie liniach i na powrót "12" nie za bardzo liczę. Jak będzie zobaczymy w lipcu. Obecnie bardzo dobra jest koordynacja "18" z "52" w dni powszednie i linie korzystają praktycznie z jednego toru na Makach i się nie zajeżdżają. Zwiększenie częstotliwości na "52" spowoduje bałagan na Makach. Jeszcze jak były "18" i "52" obie co 5min. przed marszrutyzacją z 2018 roku to jakoś funkcjonowało. Później ten okres z dużą ilością Wiedni co 5 min i kilkoma Pesami to była klapa i stadne funkcjonowanie "52" i zajeżdżanie się z "18". Była też informacja, że po uruchomieniu przystanku kolejowego pod Halą zostanie wzmocniona komunikacja. Być może wtedy powróci "12".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trasa linii "12"

Post autor: Kaszmir » 13 mar 2022, 0:10

impuls pisze: 12 mar 2022, 16:16Ponoć TŁ ma być oparta na dotychczasowych istniejących obecnie liniach i na powrót "12" nie za bardzo liczę.
Tak prawdopodobnie będzie. Przedłużenie jakiejś linii z Kurdwanowa do Borku, coś z Łagiewnik do Kurdwanowa albo dalej, itp. I wg mnie to jest dobre rozwiązanie - w okolicy i tak jest dużo linii, większość z f15. Na Kalwaryjskiej mamy "8", "10", "11", "17" i "19", z czego tylko ta pierwsza ma f7,5. Zamiast tworzyć nowe linie, lepiej dobrze zagospodarować istniejące, plus je wzmocnić.

Trochę nawet mi się marzy, by wykorzystać okazję, zrobić porządek i trochę zmniejszyć liczbę linii w rejonie, w zamian zwiększając częstotliwość. Przykłady? "17" robi za dubel "11" i "19". Z kolei z Kurdwanowa jest "6" i "24" do centrum, jednak wydaje się że większości pasażerów tamże bardziej odpowiadałoby mocniejsze "24".

Otwarte pytanie, czy po TŁ pojedzie autobus, z Ruczaju w stronę Prokocimia. Opcja kusząca, bo faktycznie wyjdzie szybciej niż tramwajem.
impuls pisze: 12 mar 2022, 16:16Obecnie bardzo dobra jest koordynacja "18" z "52" w dni powszednie i linie korzystają praktycznie z jednego toru na Makach i się nie zajeżdżają. Zwiększenie częstotliwości na "52" spowoduje bałagan na Makach. Jeszcze jak były "18" i "52" obie co 5min. przed marszrutyzacją z 2018 roku to jakoś funkcjonowało. Później ten okres z dużą ilością Wiedni co 5 min i kilkoma Pesami to była klapa i stadne funkcjonowanie "52" i zajeżdżanie się z "18". Była też informacja, że po uruchomieniu przystanku kolejowego pod Halą zostanie wzmocniona komunikacja. Być może wtedy powróci "12".
Co do "52" mam mieszane uczucia. Tak jak piszesz, obecnie jest lepsza koordynacja. Z drugiej strony czuć, że potoki rozkładają się nierównomiernie, w "52" jest coraz tłoczniej, a "18" - zwłaszcza jesienią - była słabiej zapełniona. No i cięć w Hucie szkoda. "52" dostało f5 w szczycie kosztem likwidacji dawnej huckiej "17".

Acz kiedyś wspominałem, że wg mnie można łatwo zrobić zadośćuczynienie - wydłużyć "49", co najmniej do Bieńczyc. Dzięki temu można by zrobić koordynację "9+49" z "52", dając kursy co 3-4 minuty od Bieńczyc do r. Mogilskiego. Podobnie jak "18" i "52" są skoordynowane na Ruczaju.

Natomiast co do zajeżdżania, z tego co wiem, f5 na "18" było mocno problematyczne i na Czerwonych Makach dwie linie z taką częstotliwością to już było za dużo. Jedna jeszcze jest ok.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 21 gości