Kitek pisze: ↑06 lip 2021, 13:54
I dokąd dalej?
Najlepszy byłby Plac Centralny, jednak tam niezbyt da się zawracać. Pozostają więc albo Kopiec Wandy (jeżeli jest tam miejsce), albo Bardosa. Ewentualnie Walcownia, ale obecnie nie wiadomo czy w ogóle tramwaje jeszcze tam wrócą.
Jaky pisze: ↑06 lip 2021, 13:55
Tego to jeszcze nie grali, według mnie totalnie bez sensu. Pasażerowie w dojeździe pod Halę i tak pewnie wybiorą linie 1 i 22. A okolice os. Zgody mają szybkie 502, które jechałoby dokładnie tyle samo czasu do Mogilskiego i dalej do centrum, więc nawet zysk czasowy z 12 byłby zerowy.
"502" nie jedzie przez Mogilską, więc taka "12" zapewniłaby jednak trochę inną relację. Ponadto pasażerowie zwykle mając do wyboru autobus i tramwaj wybierają tramwaj, więc nawet w dojeździe do Ronda Mogilskiego linia "12" nie byłaby bez szans. Moja propozycja była dosyć luźna, jednak chodziło mi o to, żeby pasażerowie z okolic przystanku Osiedle Zgody mieli możliwość dojazdu tramwajem także w inne rejony miasta niż dzielnice nowohuckie.
Jaky pisze: ↑06 lip 2021, 13:55
Na pętlę TAKW trafiła dlatego, że gdzieś musiała zawracać. Nie wybrano Dworca Towarowego ze względu na duże obłożenie liniami 17, 19 i 44. A na Mogilskim to oczywiste, że nie zawróci
Oprócz TAKW i DT (gdzie w pełni rozumiem, że "12" już by się nie zmieściła) jest jeszcze Cmentarz Rakowicki, gdzie dwie linie f~15 z tego co wiem się mieszczą. Z Ronda Mogilskiego na pętlę TAKW są ponad 2 kilometry. Na CR zaledwie 1,6 kilometra. Jakiś powód wybrania droższej i dłuższej opcji musiał jednak być
.
Jaky pisze: ↑06 lip 2021, 13:55
Naprawdę nie brakuje linii, które można wzmocnić. Można wymieniać bez końca. "52" i "50" co 5min, "44" do Bronowic, powrót "17", nie wspominając o kilku liniach autobusowych, których finansowanie przecież też idzie z tej samej puli pieniędzy.
"52" co 5 minut jest mocno kontrowersyjna z powodu niewielkiej pętli na Czerwonych Makach, co już było tu wspominane.
"50" co 5 minut - byłbym na tak, jednak pytanie czy znajdzie się tabor 32m do obsłużenia jej brygad szczytowych. Jeżeli nie to powrót tam NGT6 (w tym NGT6/1) może także spowodować więcej szkody niż pożytku. Po przedłużeniu "50" na Górkę Narodową i dostawie 60 Tin - z pewnością tak. Obecnie niezbyt jest jak to zrobić niestety
.
"44" do Bronowic - po pierwsze pytanie czy w razie czego nie lepiej przedłużyć "14" na Widok i skierować tam tabor wyłącznie 32m? Poza tym tramwaje na tym ciągu nie byłyby nigdy przeciążone gdyby były dobrze skoordynowane - niestety przy dwóch pętlach na ciągu z tym ciężko.
"17" od 16 sierpnia i tak wróci, co zostało już zapowiedziane.
Linie autobusowe mogą być sfinansowane z tej samej puli pieniędzy tylko częściowo - tabor tramwajowy nie zamieni się w autobusy, a motorniczowie w kierowców. Zresztą najpierw poczekajmy na zmiany autobusowe, które częściowo już się zaczęły i mają trwać w najbliższym czasie
.
Jaky pisze: ↑06 lip 2021, 13:55
Gdyby zapytać pasażerów, co by woleli, pozostawienie linii "12" czy likwidacja "12" i "184" z Grunwaldzkiego na Prądnik może nawet nie co 15min, a np co 10 lub 12min, jak myślisz co by wybrali?
Pasażerowie z Prądnika pewnie i "184". Pasażerowie z Kapelanki/Łagiewnik/Mogilskiej na pewno "12". Których jest więcej - nie wiem, moim zdaniem i jednym i drugim należy się przyzwoita oferta komunikacji miejskiej.
Jaky pisze: ↑06 lip 2021, 14:16
Dlatego na pewno interesującym eksperymentem byłaby obserwacja "12" w okresie niepandemicznym i na tej podstawie wyciągnięcie wniosków o jej przyszłej trasie.
Niestety polski rząd skutecznie tą obserwację uniemożliwił i trzeba ją będzie przeprowadzić w tym roku.
Kaszmir pisze: ↑06 lip 2021, 14:07
Z tego co się dowiedziałem, "12" miała nawet nie tyle zapełnić lukę po "184" na odcinku Mogilskie - Grunwaldzkie, co też... odciążyć "52", na którym przed pandemią występowały przepełnienia.
Jaky pisze: ↑06 lip 2021, 14:16
Natomiast z drugiej strony, jeśli miała odciążyć "52" a jej trasa wygląda tak jak wygląda, to chyba liczono, że odciąży ją z przypadkowych pasażerów...
Odciążyła co drugi kurs "52" z części pasażerów przemieszczających się chociażby z Kapelanki na Mogilską. Ilu ich było - nie wiem, ale raczej o wiele za mało.
Radek_D pisze: ↑06 lip 2021, 14:22
Dopóki nie ruszy TŁ, nie ma potrzeby przywracać czegoś, co jeździło praktycznie puste.
Do oddania TŁ już jednak coraz bliżej, więc może warto przyzwyczaić przynajmniej niektórych pasażerów do linii takiej jak "12"
?