Strona 1 z 2
Węzeł Bronowice
: 27 paź 2020, 14:15
autor: Kaszmir
Temat zintegrowanego węzła przesiadkowego w Bronowicach na szczęście nie umarł. Z drugiej strony, z powodu cięć budżetowych z projektu wypadła niestety kładka łącząca węzeł z ul. Wizjonerów - tyle dobrze, że będzie można ją dobudować w przyszłości.
Do trzech razy sztuka? Jest nowy przetarg na węzeł przesiadkowy w Bronowicach
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/do-tr ... 38183.html We wtorek ogłoszony został przetarg, w którym Zarząd Dróg Miasta Krakowa szuka projektanta i wykonawcy inwestycji. Zwycięzca będzie miał 123 tygodnie, a więc niecałe dwa i pół roku, na wykonanie zadania. Same prace mają potrwać ok. półtora roku i zakończyć się najpóźniej w połowie czerwca 2023.
Urzędnicy czekają na oferty do 20 listopada.
Re: Węzeł Bronowice
: 27 paź 2020, 14:17
autor: mkm3
Tu powinno być po prostu przejście dla pieszych.
Re: Węzeł Bronowice
: 07 lis 2020, 15:24
autor: Cukier
mkm3 pisze: 27 paź 2020, 14:17
Tu powinno być po prostu przejście dla pieszych.
No nie do końca, bo Wizjonerów jest ulokowana zauważalnie wyżej niż Armii Krajowej. I jeśli zrobisz na AK przejście w poziomie zero, to i tak będzie trzeba zejść z Wizjonerów na AK - albo schodami, albo rampami mocno naokoło. Dlatego kładka w poziomie zero z ul. Wizjonerów nie szkodzi, a wręcz pomoże bo nie będzie trzeba czekać na światło ani bać się o swoje życie w wariancie bez świateł.
Co więcej, przydałaby się dodatkowa kładka prowadząca od istniejącego wiaduktu w ciągu Balickiej łagodną rampą w dół do wejścia do stacji kolejowej - przechodząc ponad jezdnią północnej łącznicy.
Re: Węzeł Bronowice
: 07 lis 2020, 15:52
autor: mkm3
Tyle, że póki kładki nie ma i pewnie długo nie będzie to lepsze już przejście dla pieszych i po istniejących schodach niż podróż piesza przez wiadukt tramwajowy czy ROK, no chyba, że wybierze ktoś po prostu nielegalne przejście po wiadukcie kolejowym.
Re: Parkingi Park & Ride (P&R)
: 04 gru 2020, 18:43
autor: kucyk
Re: Węzeł Bronowice
: 12 sty 2021, 14:14
autor: lolek-12
Wykonawca wybrany
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/miast ... 39347.html
Pojawia się pytanie o zasadność tej inwestycji, skoro w innym miejscu na tym forum sugerujecie, że w przyszłości linie aglomeracyjne miałyby być zawężone do gmin ościennych, a z ich centrum miałaby biec linia przyspieszona do centrum Krakowa.
Re: Węzeł Bronowice
: 16 mar 2022, 10:19
autor: Kaszmir
Parking w Bronowicach z opóźnieniem. Będzie gotowy dopiero za dwa lata
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/parki ... 45208.html Wykonawca najpierw zawnioskował o przesunięcie terminu na wrzesień 2023 roku, ale na tym etapie można już stwierdzić, że tej daty też nie uda się dotrzymać. – Biorąc pod uwagę dzisiejszy stan zaawansowania prac naszym zdaniem kompletna dokumentacja projektowa będzie gotowa w czerwcu tego roku, w związku z czym spodziewamy się pozwolenia na budowę po wakacjach, we wrześniu-październiku, rozpoczęcia prac po tym terminie i ich zakończenia na wiosnę roku 2024 – wyliczał dyrektor Hanczakowski.
Re: Węzeł Bronowice
: 16 mar 2022, 12:42
autor: fysztof
Re: Węzeł Bronowice
: 20 maja 2022, 14:20
autor: Kaszmir
Parking P&R Bronowice nie powstanie
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/parki ... 46147.html
– Odbyliśmy dziś spotkanie z wykonawcą, podczas którego ustaliliśmy, że wzrost cen na tym zadaniu jest tak duży, że zarząd dróg nie może w tym momencie dołożyć tak znaczących środków. Mówimy tu o kilkunastu milionach złotych.
Gotowa dokumentacja ma umożliwić w przyszłości zlecenie już tylko samej budowy, ale na tym etapie trudno określić, kiedy będzie to możliwe.
Re: Węzeł Bronowice
: 05 kwie 2023, 10:55
autor: kbieniu7
Ostatnio dostałem wiadomość, że na ul. Balickiej w stronę centrum tworzy się korek do świateł przed węzłem "Bronowice SKA", w którym utykają autobusy. Ponoć dotyczy to głównie pasa do jazdy na wprost, zaś prawoskręt (w stronę AGH) idzie w miarę sprawnie. Nie są to moje rejony, ktoś może opisać szczegółowo, jak to tam wygląda? Jeśli to faktycznie taka jest sytuacja, to wpadłem na poniższy pomysł.
Obecnie tam jest przekrój 1x4, ale wylot w stronę Bronowic Małych nie potrzebuje dwóch pasów. Można zmienić układ wlotu z 2+2 na 3+1. Środkowy pas to krótka śluza autobusowa do jazdy na wprost: autobusy mogłyby dojeżdżać do świateł prawym (szybciej idącym) pasem i przed samym skrzyżowaniem wjeżdżać na śluzę.
Szerokość pasów wg geoportalu to ~3,3m więc raczej na luzie wszystko. Można by kierunki ruchu oddzielić od siebie gumowym separatorem, żeby ułatwić kierowcom orientację w przypadku słabo widocznego oznakowania. Problemem jest przystanek w stronę Bronowic Małych - zatrzymuje się tam w sumie tylko 120, które nie jest jakimś demonem częstotliwości. Jeśli jednak nie chcemy zostawiać przystanku bez możliwości ominięcia autobusu, to albo możemy ten przystanek trochę przesunąć na zachód, albo skrócić śluzę autobusową.
Co sądzicie?
Re: Węzeł Bronowice
: 05 kwie 2023, 11:02
autor: Jelczyk
Jak najbardziej dobra koncepcja. Ja bym się tylko zastanowił tworząc nową organizację czy funkcjonowanie przystanku tylko dla linii 120 na Balickiej ma sens.
Jest jeszcze jeden sposób, trochę łatwiejszy i mniej ingerencyjny. Zrobić na prawym pasie BUS PAS.
Re: Węzeł Bronowice
: 05 kwie 2023, 11:35
autor: Ydhflx
kbieniu7 pisze: 05 kwie 2023, 10:55
Ostatnio dostałem wiadomość, że na ul. Balickiej w stronę centrum tworzy się korek do świateł przed węzłem "Bronowice SKA", w którym utykają autobusy. Ponoć dotyczy to głównie pasa do jazdy na wprost, zaś prawoskręt (w stronę AGH) idzie w miarę sprawnie. Nie są to moje rejony, ktoś może opisać szczegółowo, jak to tam wygląda? Jeśli to faktycznie taka jest sytuacja, to wpadłem na poniższy pomysł.
Obecnie tam jest przekrój 1x4, ale wylot w stronę Bronowic Małych nie potrzebuje dwóch pasów. Można zmienić układ wlotu z 2+2 na 3+1. Środkowy pas to krótka śluza autobusowa do jazdy na wprost: autobusy mogłyby dojeżdżać do świateł prawym (szybciej idącym) pasem i przed samym skrzyżowaniem wjeżdżać na śluzę.
Szerokość pasów wg geoportalu to ~3,3m więc raczej na luzie wszystko. Można by kierunki ruchu oddzielić od siebie gumowym separatorem, żeby ułatwić kierowcom orientację w przypadku słabo widocznego oznakowania. Problemem jest przystanek w stronę Bronowic Małych - zatrzymuje się tam w sumie tylko 120, które nie jest jakimś demonem częstotliwości. Jeśli jednak nie chcemy zostawiać przystanku bez możliwości ominięcia autobusu, to albo możemy ten przystanek trochę przesunąć na zachód, albo skrócić śluzę autobusową.
Co sądzicie?
Jestem z tamtych rejonów, i problem rzeczywiście występuje. Co bardziej ogarnięci kierowcy jadą pasem do skrętu i się wbijają przed skrzyżowaniem, ale nie wszyscy.
Rozwiazanie również świetne. Zarówno relacja na wprost jak i skrętna w stronę Balic mają po jednym pasie, także jeden wylotowy spokojnie wystarczy. Z drugiej strony, autobusy za skrzyżowaniem i tak skręcają w prawo, także nie musiałyby się wbijać na główny pas tak czy siak.
Moim zdaniem pomysł jak najbardziej do wprowadzenia - a co więcej wystarczy tylko przemalować linie i powiesić jeden nowy sygnalizator i parę znaków.
Re: Węzeł Bronowice
: 05 kwie 2023, 11:37
autor: Kaszmir
Podobają mi się takie pomysły - proste, tanie do wprowadzenia, a skuteczne. I właściwie nikt nie straci.
Re: Węzeł Bronowice
: 05 kwie 2023, 12:00
autor: kbieniu7
Adrian14 pisze: 05 kwie 2023, 11:02
Jak najbardziej dobra koncepcja. Ja bym się tylko zastanowił tworząc nową organizację czy funkcjonowanie przystanku tylko dla linii 120 na Balickiej ma sens.
Jest jeszcze jeden sposób, trochę łatwiejszy i mniej ingerencyjny. Zrobić na prawym pasie BUS PAS.
Jeśli prawoskręt idzie sprawnie to może być to ryzykowne - w sensie, że na lewym pasie będziemy w kolejce dłużej trzymać pojazdy, które normalnie by "uciekły" w prawo i korek by się nam wylał gdzieś dalej. No chyba że zrobić taki 3+1 aż do następnego skrzyżowania. Trzeba by szczegółowo zasymulować tam sytuację ruchową.
Ydhflx pisze: 05 kwie 2023, 11:35
Jestem z tamtych rejonów, i problem rzeczywiście występuje. Co bardziej ogarnięci kierowcy jadą pasem do skrętu i się wbijają przed skrzyżowaniem, ale nie wszyscy.
Rozwiazanie również świetne. Zarówno relacja na wprost jak i skrętna w stronę Balic mają po jednym pasie, także jeden wylotowy spokojnie wystarczy. Z drugiej strony, autobusy za skrzyżowaniem i tak skręcają w prawo, także nie musiałyby się wbijać na główny pas tak czy siak.
Moim zdaniem pomysł jak najbardziej do wprowadzenia - a co więcej wystarczy tylko przemalować linie i powiesić jeden nowy sygnalizator i parę znaków.
Dzięki za opis
Kaszmir pisze: 05 kwie 2023, 11:37
Podobają mi się takie pomysły - proste, tanie do wprowadzenia, a skuteczne. I właściwie nikt nie straci.
Mam takich więcej, co widać po moim spamie po całym forum :p 10 lat temu został wypracowany rowerowy
"Kontrakt 100 rozwiązań", który był listą zadań infrastrukturalnych mających ułatwić jazdę rowerem w całym Krakowie. Przydałoby się coś podobnego dla autobusów i tramwajów.
Re: Węzeł Bronowice
: 05 kwie 2023, 14:01
autor: Kaszmir
Swoją drogą, zastanawiam się czemu na górze w stronę BM przystanek ma tylko "120", a inne linie jadące od strony R. Ofiar Katynia (np. aglo, w tym "230" jadące z podobnego rejonu) nie.