Układ linii "cmentarnych" po ustaniu pandemii - propozycja wiedeńczyka

Wiedeńczyk
Pasażer
Posty: 8
Rejestracja: 27 paź 2020, 18:07
Lokalizacja: Kraków

Układ linii "cmentarnych" po ustaniu pandemii - propozycja wiedeńczyka

Post autor: Wiedeńczyk » 27 paź 2020, 21:30

Witam,
Pod spodem zamieszczam moją propozycję układu linii specjalnych które mogłyby dowozić osoby na cmentarze w Krakowie w okresie 1 listopada po ustaniu pandemii. Zachęcam do wyrażania swojej opinii i pisanie ewentualnych korekt.
Linie tramwajowe:
81 - bez zmian
82 - bez zmian
83 - bez zmian
84 - bez zmian
85 - bez zmian
86 - bez zmian
87 - bez zmian
88 - Cmentarz Rakowicki - Lubicz - Westerplatte - Św. Gertrudy - po trasie linii 18 do Czerwonych Maków.

Linie autobusowe:
801 - zwiększona częstotliwość kursowania z 20 do 10 minut, co drugi kurs realizowany do Azor (w zamian za zlikwidowaną 811-kę).
802 - bez zmian
803 - Cmentarz Batowice - po trasie 812 - Dworzec Płaszów (w zamian skierowanie linii 812 w inny rejon), ew. lekkie zwiększenie częstotliwości kursowania.
804 - bez zmian
805 - bez zmian, ewentualnie lekko zmniejszona częstotliwość kursowania (z 5 do 7,5 minuty).
806 - Zmiana numeru (np. na 808), trasa i częstotliwość kursowania bez zmian.
806 - Wariant a\ Łagiewniki - Brożka - Grota Roweckiego - Kobierzyńska - Lubostroń - Cmentarz Kobierzyn Lubostroń - Lubostroń - Piltza - Cmentarz Kobierzyn Maki Czerwone - Piltza - Bunscha - Babińskiego - Szymonowica - Obrońców Tobruku - Skotnicka - Skotniki Szkoła (Linia kursowała by w zamian za zawieszoną linię 106)
Wariant b\ (Linia miałaby numer 856 i kursowała by w zamian za zawieszoną linię 156) Czerwone maki P+R - Bobrzyńskiego - Grota Roweckiego - Rostworowskiego - Kobierzyńska - Lubostroń - Piltza - i dalej po poprzedniej trasie do Skotniki Szkoła.
807 - bez zmian (po zakończeniu przebudowy ulicy Myślenickiej.
809 - bez zmian
810 - bez zmian
811 - zlikwidowana (w zamian częstsze kursy linii 801)
812 - nowa trasa: Cmentarz Batowice - po trasie linii 802 do Kobierzyńskiej - następnie po trasie linii 106 do Skotniki Szkoła (ew. ulicami Babińskiego i Bunscha do Czerwonych Maków)
814 - bez zmian
820 - bez zmian
838 - nowa trasa: Azory - ... - Łowińskiego - Blokowa - Darwina - Cmentarz Grębałów (powrót: Darwina - Kocmyrzowska - węzeł wiadukty - Łowińskiego)
842 - bez zmian
851 - bez zmian
854 - bez zmian
860 - skrócenie do Cmentarza Grębałów, zawracanie ulicami: Darwina, Kocmyrzowska, Łowińskiego, Blokowa (na ulicy kocmyrzowskiej co roku tworzą się duże korki, które powodują duże opóźnienia tej linii, osoby jadące z ulicy kocmyrzowskiej mają do dyspozycji linie 110 i linie tramwajowe, zaś osoby jadące z alei róż mają do dyspozycji linie 110, 810 i 842, więc osoby podróżujące z nowej huty nie odczują tak bardzo tej zmiany).
863 - bez zmian, trasa przez ulicę Domagały i Miejskie Centrum Opieki.
872 - nowa trasa powstanie z wydłużenia kursów linii 172 do Mydlnik i do Cmentarza Grębałów.
874 - powrót na starą trasę przez Cmentarz Podgórski.
883 - bez zmian
884 - kursowanie po trasie z lat wcześniejszych (po dawnych trasach linii 184/484).
888 - bez zmian
Wiedeńczyk

Tancin
Miłośnik
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2020, 20:11

Re: Układ linii "cmentarnych" po ustaniu pandemii - propozycja wiedeńczyka

Post autor: Tancin » 28 paź 2020, 18:44

Co do 801 i 811, to niestety ludzie nie patrzą na wyświetlone końcówki tylko na numery, więc wymaganie od nich aby wsiedli w dobry wariant 801, to byłoby zbyt wiele ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii "cmentarnych" po ustaniu pandemii - propozycja wiedeńczyka

Post autor: Kaszmir » 28 paź 2020, 21:36

Tancin pisze: 28 paź 2020, 18:44Co do 801 i 811, to niestety ludzie nie patrzą na wyświetlone końcówki tylko na numery, więc wymaganie od nich aby wsiedli w dobry wariant 801, to byłoby zbyt wiele ;)
Wydaje mi się, że Wiedeńczykowi chodzi o zamianę wszystkich kursów "811" na "801" na całej trasie, tj. do Rząski. Nie jestem jednak przekonany czy jest taka potrzeba - "811" powstało kilka lat temu właśnie ze skrócenia połowy "801". A zdecydowano się na to bo na końcowym odcinku zapełnienia były niewielkie. Rząska to stosunkowo mały cmentarz, autobus co 20 minut starczy. A ronda Ofiar Katynia do cm. Batowice i tak jest jeszcze szybsze "872", kursujące 1 XI co kwadrans.

Wiedeńczyk
Pasażer
Posty: 8
Rejestracja: 27 paź 2020, 18:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Układ linii "cmentarnych" po ustaniu pandemii - propozycja wiedeńczyka

Post autor: Wiedeńczyk » 28 paź 2020, 22:01

Kaszmir pisze:Wydaje mi się, że Wiedeńczykowi chodzi o zamianę wszystkich kursów "811" na "801" na całej trasie, tj. do Rząski.
Chodziło mi o to żeby co drugi kurs był realizowany do Azor. Czyli kursy linii 811 pozostawić na starej trasie, ale zmienić numer linii z 811 na 801. Linie te kursują po tej samej trasie (811 ma oczywiście krótszą trasę), celem tej zmiany jest więc w głównej mierze ujednolicenie rozkładu jazdy.
Wiedeńczyk

Wiedeńczyk
Pasażer
Posty: 8
Rejestracja: 27 paź 2020, 18:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Układ linii "cmentarnych" po ustaniu pandemii - propozycja wiedeńczyka

Post autor: Wiedeńczyk » 28 paź 2020, 22:25

Dodam jeszcze dwie moje propozycje (zapomniałem je dodać, a nie mogę już edytować posta).
1) Skierowanie wyłącznie w dniu 1 listopada linii 20 z małego płaszowa do cmentarza rakowickiego.
2) Wprowadzenie stanowisk dla autobusów przy samej bramie Cmentarza Grębałów (na parkingu pomiędzy przystankiem autobusowym a bramą cmentarza, na podobnej zasadzie jak to działa w batowicach) które służyłyby za przystanki początkowe dla linii "cmentarnych". Dzięki temu można by wprowadzić tam przynajmniej parominutowe postoje (do tej pory linie odjeżdżały zaraz po przyjeździe).
Wiedeńczyk

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości