ZTP zasłania się, że zmiany są na wniosek Rady Dzielnicy i były zaakceptowane przez nią. Nie sądzę jednak, by RD była uświadomiona, że zmiany oznaczają spore cięcia. Jeśli dobrze liczę, to rocznie wyjdzie koło 600 tysięcy złotych oszczędności.
Również zasłanianie się dostosowaniem rozkładu "156" poza szczytem do godzin lekcyjnych jest słabe - linia przecież równie dobrze mogła jeździć w tej porze dwukrotnie częściej, dalej kursy które są ustawione pod lekcje by były wykonywane tak samo.
A co do "175" - kursy do Wrony miały większą częstotliwość, niż będzie miało "156". A przecież jeszcze skasowano w weekendy "166"...
- Głównym powodem zmian było nieregularne kursowanie linii 166, z uwagi na występujące utrudnienia w ruchu na ulicy Kobierzyńskiej i Brożka. W związku z tym Rada Dzielnicy chciała, aby podstawowe połączenie autobusowe z Sidziny zapewnione było do pętli Czerwone Maki P+R. Rozkład jazdy nowej linii 156 został dostosowany do godzin rozpoczęcia i zakończenia lekcji w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 8 w Sidzinie. Stąd ograniczenie częstotliwości kursowania w godzinach międzyszczytowych - informuje Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego.
- Jednocześnie pozostawiono linię 166 na dotychczasowej trasie z minimalną częstotliwością, aby zapewnić możliwość bezpośredniego dojazdu z Sidziny na ulicę Kobierzyńską. Likwidacja kursów wariantowych linii 175 w dni wolne wiąże się ze zwiększeniem częstotliwości kursowania linii 156 w stosunku do dotychczasowej linii 166. Jednocześnie rozkład jazdy linii 156 został ułożony w taki sposób, aby zapewnić dojazd do kościoła przy ulicy Wrony. Rada Dzielnicy otrzymała kilka propozycji układu linii oraz rozkładów jazdy. Wybrany wariant został zaopiniowany pozytywnie Uchwałą Nr 54/168/2020 Zarządu Dzielnicy VIII Dębniki z dnia 3 lutego 2020 roku - dodaje Sebastian Kowal.
https://gazetakrakowska.pl/krakow-autob ... 1-14767770