Skotniki, Sidzina, Opatkowice
Re: Skotniki, Sidzina
Ja się podpisuję pod wcześniejszymi wypowiedziami, że potoki na 156 nie są jakieś oszałamiające. Z drugiej strony nigdy nie będą skoro większość zabudowy przy trasie to domy jednorodzinne.
-
- Ekspert
- Posty: 1816
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Skotniki, Sidzina
Jeździłem każdą linią jaka jest w Krakowie, ale nie każdą jeżdżę regularnie i nie napisałem że na 156 jeżdżę często czy coś w tym stylu, tylko że zdarzyło mi się jechać nieraz i potoki były słabe.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Skotniki, Sidzina
Ja tylko tak nieśmiało zauważę, że gdyby te 4 kursy "166" przerzucić na "156", to ta druga mogłaby dostać f~20/30 w DP (mniej więcej to 7 dodatkowych kursów).
Re: Skotniki, Sidzina
Ale sidzina nie ma takich potoków. To już lepiej jak ktoś wspomniał wzmocnić 283
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Skotniki, Sidzina
Wzmocnienie "283" to sprawa po stronie Skawiny, to raz. A dwa, skoro już te wzkm były na Sidzinie, to słabo aby im je odebrać bez rekompensaty.
Jakąś opcją byłoby wzmocnienie "283" do f~12 (jeśli Skawina się zgodzi) i międzyszczytów "156" do f~30. Wtedy da się zrobić koordynację od Wrony.
Jakąś opcją byłoby wzmocnienie "283" do f~12 (jeśli Skawina się zgodzi) i międzyszczytów "156" do f~30. Wtedy da się zrobić koordynację od Wrony.
Re: Skotniki, Sidzina
Ciekawi mnie jakie efekty mogłoby mieć połączenie 175 ze 156. Jak myślicie?
-
- Znawca
- Posty: 188
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Skotniki, Sidzina
Szczerze mówiąc to nadal dziwi mnie, że dla "156" wybrano trasę przez Bunscha i Babińskiego, zamiast przez Mochnaniec i Skotnicką, tak jak "116". Różnica w czasie przejazdu wynosi jedynie minutę, więc nie byłaby to odczuwalna zmiana, a dzięki temu udałoby się zapewnić połączenie Sidziny ze szkołą w Skotnikach, które swego czasu zapewniały wariantowe kursy "166". Wtedy można by też kombinować z synchronizacją ze "116", dzięki czemu Skotniki dostałyby jeszcze częstsze połączenie w stronę tramwaju, a napełnienia "156" (które według przedmówców nie są powalające) mogłyby wzrosnąć. Co prawda teoretycznie obsługę straciłyby przystanki "Bunscha" i "Babińskiego", ale wydaje mi się, że przejeżdża tamtędy tyle linii aglo, że zabranie tych kilku kursów "156" nie powinno znacząco pogorszyć oferty, a może właśnie takie przetrasowanie dałoby pretekst do zwiększenia częstotliwości?
Na pewno co najmniej kilkunastominutowe opóźnienia. Z tego co kojarzę to każdy tego typu eksperyment niemal zawsze ostatecznie okazywał się niewypałem ("101" z Dworca Płaszów do Borku przez Soboniowice, "203" z Maków do Borku przez Skawinę, "165" z Podwawelskiego do Borku przez Swoszowice), więc i tu prawdopodobnie byłoby podobnie.
Re: Skotniki, Sidzina
Jakoś tak niedawno jechałem wieczorem 156 ze Skotnik, gdzie tylko sam jechałem, a z CM widziałem ledwo 2-3 osoby, podczas gdy któryś 2x3 miał koło 30%. W 156 nie widziałem więcej niż kilkanaście osób.
156, to nie to samo co 166. Tą linią jeździli głównie pasażerowie z Ruczaju, Kobierzyńskiej czy ewentualnie Skotnik. Pomimo, że 166 miała opóźnienia, to dobrze się sprawdzała w porównaniu do 156 gdzie jeździ mało osób.
156, to nie to samo co 166. Tą linią jeździli głównie pasażerowie z Ruczaju, Kobierzyńskiej czy ewentualnie Skotnik. Pomimo, że 166 miała opóźnienia, to dobrze się sprawdzała w porównaniu do 156 gdzie jeździ mało osób.
Re: Skotniki, Sidzina
Problemem jest też, że to kolejna negatywna zmiana w Sidzinie. Najpierw ścięcie "166" do "156" (zniknęła masa wzkm), potem rezygnacja z weekendowych wariantów "175" do przystanku "Wrony" (to też zawsze były wzkm, które można było użyć jako karty przetargowej), potem ścięcie częstotliwości "175/475" (były co 30 minut, teraz są co 35 - z tego co liczę, o ile na "175" kursów nie ubyło bo doszedł poranny, tak na "475" ubył jeden), teraz oficjalna likwidacja "166" (znów mniej kursów, nawet mimo lekkiego wzmocnienia "156" w zamian).
Znajomy przeprowadza się w okolicę, napisał mi że "jest niesamowity boom budowlany w Sidzinie, jak grzyby po deszczu wyrastają segmenty, osiedla domków." Wychodzi na to, że nowych mieszkańców wita się cięciami.
Jak wspomniał Zieleńczanin, częstotliwość "283" to sprawa Skawiny i nie muszą na nic się zgadzać. Raczej trzeba dostosować "156" do "283" jeśli nie chce się jazdy stadnej. Ciekawostka: obecnie "156" ma ledwie jeden kurs więcej w dni powszednie niż "283".
https://krabok.wordpress.com/2020/03/03 ... z-sidziny/
Znajomy przeprowadza się w okolicę, napisał mi że "jest niesamowity boom budowlany w Sidzinie, jak grzyby po deszczu wyrastają segmenty, osiedla domków." Wychodzi na to, że nowych mieszkańców wita się cięciami.
Jak wspomniał Zieleńczanin, częstotliwość "283" to sprawa Skawiny i nie muszą na nic się zgadzać. Raczej trzeba dostosować "156" do "283" jeśli nie chce się jazdy stadnej. Ciekawostka: obecnie "156" ma ledwie jeden kurs więcej w dni powszednie niż "283".
Ten wspólny odcinek to ponad 2/3 trasy "156". Ta linia właściwie robi za "283 bis".
Też się nad tym zastanawiałem. Przychodzą mi dwie możliwości: po pierwsze jednak jest to trochę naokoło. Po drugie, Bunscha się bardzo intensywnie rozbudowuje. "204" i nieregularne linie skawińskie to trochę zaczyna być mało. Swoją drogą, "156" z "204" też jeździ stadnie...Mr. Passenger pisze: ↑31 mar 2022, 20:06Szczerze mówiąc to nadal dziwi mnie, że dla "156" wybrano trasę przez Bunscha i Babińskiego, zamiast przez Mochnaniec i Skotnicką, tak jak "116".
"166" przed likwidacją wykonywało 8 kursów dziennie:Zieleńczanin pisze: ↑31 mar 2022, 17:07Ja tylko tak nieśmiało zauważę, że gdyby te 4 kursy "166" przerzucić na "156", to ta druga mogłaby dostać f~20/30 w DP (mniej więcej to 7 dodatkowych kursów).
https://krabok.wordpress.com/2020/03/03 ... z-sidziny/
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Skotniki, Sidzina
Potoki mówią same za siebie że obecna oferta jest jak najbardziej wystarczająca, nie ma znaczenia co i ile się buduje bo to nie jest wyznacznik że nagle całe osiedle zajmie autobus , widocznie mieszkańcom dużo bardziej odpowiada jazda 175 i 475 na Borek niż jazda na Czerwone Maki i Łagiewniki jak to było wcześniej. Wzmacnianie linii 156 nie ma żadnego sensu a wręcz powinni przenieść wz kilometry na linie 175 i 475 robiąc mocną częstotliwość przez cały dzień, jeszcze jedną rzecz przytoczę bo może nie wszyscy wiedzą ale jakiś rok temu była petycja w Skotnikach wystawiona w sklepach, szkołach i przedszkolu aby właśnie 156 kursowało wszystkimi kursami przez Mochnaniec jak 116, jak widać nic to nie dało a głosów poparcia było bardzo dużo.Kaszmir pisze: ↑05 kwie 2022, 0:02 Problemem jest też, że to kolejna negatywna zmiana w Sidzinie. Najpierw ścięcie "166" do "156" (zniknęła masa wzkm), potem rezygnacja z weekendowych wariantów "175" do przystanku "Wrony" (to też zawsze były wzkm, które można było użyć jako karty przetargowej), potem ścięcie częstotliwości "175/475" (były co 30 minut, teraz są co 35 - z tego co liczę, o ile na "175" kursów nie ubyło bo doszedł poranny, tak na "475" ubył jeden), teraz oficjalna likwidacja "166" (znów mniej kursów, nawet mimo lekkiego wzmocnienia "156" w zamian).
Znajomy przeprowadza się w okolicę, napisał mi że "jest niesamowity boom budowlany w Sidzinie, jak grzyby po deszczu wyrastają segmenty, osiedla domków." Wychodzi na to, że nowych mieszkańców wita się cięciami.
Jak wspomniał Zieleńczanin, częstotliwość "283" to sprawa Skawiny i nie muszą na nic się zgadzać. Raczej trzeba dostosować "156" do "283" jeśli nie chce się jazdy stadnej. Ciekawostka: obecnie "156" ma ledwie jeden kurs więcej w dni powszednie niż "283".
Ten wspólny odcinek to ponad 2/3 trasy "156". Ta linia właściwie robi za "283 bis".
Też się nad tym zastanawiałem. Przychodzą mi dwie możliwości: po pierwsze jednak jest to trochę naokoło. Po drugie, Bunscha się bardzo intensywnie rozbudowuje. "204" i nieregularne linie skawińskie to trochę zaczyna być mało. Swoją drogą, "156" z "204" też jeździ stadnie...
"166" przed likwidacją wykonywało 8 kursów dziennie:
https://krabok.wordpress.com/2020/03/03 ... z-sidziny/
Re: Skotniki, Sidzina
Może być wzmocnienie "175/475", cokolwiek byle Sidzina nie była po raz kolejny robiona w bambuko. W sumie można by dać "156" całodzienne f30 (tyle samo kursów co obecnie, tylko inaczej ułożone) i skoordynować z "283" do f15 na wspólnym odcinku, a wzkm ze "166" przeznaczyć na wzmocnienie "175/475" do f15/20, albo nawet więcej
Posty o Tyńcu przeniesione do stosownego tematu.
Posty o Tyńcu przeniesione do stosownego tematu.
Re: Skotniki, Sidzina
Na profilu nowego cmentarza w Podgórkach pojawił się post o staraniach w uruchomieniu nowej linii km z dowozem do nekropolii.
Szczerze to nigdy tam jeszcze nie byłem, ale słyszałem, że "przez" ostatnią pandemię cmentarz szybko zaczął się zapełniać. Starania myślę, że uzasadnione, chociaż nie wiem jak tam z miejscem.
Jak myślicie czy na tegoroczne 1 listopada ZTP skieruje tak jakąś linię 8xx?
https://www.facebook.com/10006667037343 ... 257816283/
Szczerze to nigdy tam jeszcze nie byłem, ale słyszałem, że "przez" ostatnią pandemię cmentarz szybko zaczął się zapełniać. Starania myślę, że uzasadnione, chociaż nie wiem jak tam z miejscem.
Jak myślicie czy na tegoroczne 1 listopada ZTP skieruje tak jakąś linię 8xx?
https://www.facebook.com/10006667037343 ... 257816283/
Re: Skotniki, Sidzina
Na 1 listopada mogliby coś skierować, nawet z pojedynczymi kursami. Natomiast na co dzień zastanawiam się co - jeśli już, to chyba tylko wariantowe wjazdy kieszeniowe "156". Może tylko w weekendy, albo dosłownie parę kursów dziennie.pjetrek pisze: ↑03 wrz 2022, 17:12Na profilu nowego cmentarza w Podgórkach pojawił się post o staraniach w uruchomieniu nowej linii km z dowozem do nekropolii.
Szczerze to nigdy tam jeszcze nie byłem, ale słyszałem, że "przez" ostatnią pandemię cmentarz szybko zaczął się zapełniać. Starania myślę, że uzasadnione, chociaż nie wiem jak tam z miejscem.
Jak myślicie czy na tegoroczne 1 listopada ZTP skieruje tak jakąś linię 8xx?
Re: Skotniki, Sidzina
https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... BzQRECnQ2l
Krabok pisze:Mieszkańcy Skotnik protestują przeciwko zabraniu linii 116 i zamiany jej na 196. Jak argumentują, z powodu korków na Kobierzyńskiej pogorszy się punktualność autobusu. Do tego spora część pasażerów wyjdzie na minus bo kursów między Skotnikami Szkołą a Kozienicką będzie mniej.
Poniżej treść pisma, które wysłali do v-ce Prezydenta Kuliga.
Re: Skotniki, Sidzina
Bardzo ładnie napisane. Zostawić w spokoju "116" a "196" skrócić do CM. I tyle!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 25 gości