Skotniki, Sidzina, Opatkowice
Re: Skotniki, Sidzina, Opatkowice
Od soboty drobne zmiany godzin odjazdów "196", a przy okazji w dni powszednie rano jeden kurs więcej pojedzie pełną trasą zamiast skróconą: z Łagiewnik o 7:01, z Kozienickiej o 7:30. Komunikatu jeszcze nie ma, za to pojawiły się rozkłady:
obecny -> https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... nia=196__2
nowy -> https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... nia=196__2
obecny -> https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... nia=196__2
nowy -> https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... nia=196__2
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Skotniki, Sidzina
Jest i komunikat:
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/492-2022
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/492-2022
-
- Specjalista
- Posty: 224
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Skotniki, Sidzina
W temacie przesiadek i "zachęcania" do KM to często jadąc w sobotę 194 kurs na Kobierzyńskiej po 10 rano w kierunku Pod Fortem widzę przez kilka przystanków tył odjeżdżającego 196 w kierunku Kozienickiej... W tym czasie 194 jest jeszcze co pół godziny a na Kozienicką autobus co 40 minut. Pozostaje czekanie na przesiadkę 40 minut lub pół godziny wcześniej wyjść i też czekać pół godziny na 196 na Kobierzyńskiej... Naprawdę "niedasie" tego inaczej ułożyć żeby 196 startowało 3 minuty później z Łagiewnik? Serio??
Re: Skotniki, Sidzina
Myślę, że niekoniecznie ktoś myśli o zgraniu przesiadki wszystkiego ze wszystkim..... Może po prostu wystarczy napisać petycję, żeby ktoś zerknął na temat.
Re: Skotniki, Sidzina
Nawet sam mail powinien wystarczyć
-
- Pasażer
- Posty: 44
- Rejestracja: 26 gru 2020, 11:58
Re: Skotniki, Sidzina
Witam! Tak sobie ostatnio myślałem na temat nocnej komunikacji w rejonie Sidziny. Czy można by utworzyć taką petycję na temat uruchomienia linii do Sidziny? Bo tereny Petrażyckiego, Wrony, Smoleńskiego się bardzo ładnie w ostatnich latach zaludniają i myślę, że taka linia by miała szansę powodzenia. Numerek by mogła mieć "675". Na forum nawet widziałem propozycje siatki połączeń nocnych i ktoś zaproponował taką linię. Tylko pytanie czy byłaby całotygodniowa czy "zaledwie" weekendowa?
Re: Skotniki, Sidzina
Zdecydowanie brakuje takiej nocnej linii w rejony Opatkowic. Przez Swoszowice przejeżdża chociaż takie "915", a tutaj nic, przez co nie ma jak wrócić z miasta komunikacją miejską. Jedyna opcja to "z buta" z Góry Borkowskiej, więc jestem jak najbardziej za tym pomysłem. Takie "675" z Borku Fałęckiego/Łagiewnik przez Opatkowice do Sidziny/Wrony czy nawet do Czerwonych Maków byłoby ciekawą opcją, nawet jeśli początkowo byłoby jedynie opcją weekendową.
Jeśli kiedyś zbudują drogę z Klinów w kierunku stacji Kraków Opatkowice (gdzie ma być pętla), to nie zdziwię się jeżeli w Opatkowicach kończyć będzie przedłużone z Pod Fortem "608", ale to odległa przyszłość.
Jeśli kiedyś zbudują drogę z Klinów w kierunku stacji Kraków Opatkowice (gdzie ma być pętla), to nie zdziwię się jeżeli w Opatkowicach kończyć będzie przedłużone z Pod Fortem "608", ale to odległa przyszłość.
-
- Pasażer
- Posty: 44
- Rejestracja: 26 gru 2020, 11:58
Re: Skotniki, Sidzina
Myślę więc, że warto by było stworzyć taką petycję. Kaszmir co Ty na to? Trzeba zwalczać nocne wykluczenia komunikacyjne w tak istotnych punktach miasta. Udało się przedłużyć nocny autobus na Złocień, to myślę że z kwestią Sidziny również by taki pomysł był odpowiedni.
Re: Skotniki, Sidzina
Możemy coś ogarnąć. Jest rok przedwyborczy, to czas cudów komunikacyjnych więc jak próbować, to najlepiej teraz
Jak rozumiem, trasa od strony Zakopiańskiej, jak "175"? W rejonach Petrażyckiego pobudowało się trochę osiedli. Początek faktycznie w Borku Fałęckim albo w Łagiewnikach.
Borek to krótsza i tańsza trasa, a przesiadka na Górze Borkowskiej z "610" czasowo wychodzi tylko cztery minuty gorzej niż "608" i Łagiewniki.
Z drugiej strony, jeśli by pociągnąć takie "675" do Łagiewnik, to można by je scalić z "915" by wszystkie kursy w stronę Zakopiańskiej odjeżdżały z jednego miejsca i np. na przemian - "915" jedzie po godz. 1, więc "675" mogłoby np. po północy i po godz. 2.
Jak rozumiem, trasa od strony Zakopiańskiej, jak "175"? W rejonach Petrażyckiego pobudowało się trochę osiedli. Początek faktycznie w Borku Fałęckim albo w Łagiewnikach.
Borek to krótsza i tańsza trasa, a przesiadka na Górze Borkowskiej z "610" czasowo wychodzi tylko cztery minuty gorzej niż "608" i Łagiewniki.
Z drugiej strony, jeśli by pociągnąć takie "675" do Łagiewnik, to można by je scalić z "915" by wszystkie kursy w stronę Zakopiańskiej odjeżdżały z jednego miejsca i np. na przemian - "915" jedzie po godz. 1, więc "675" mogłoby np. po północy i po godz. 2.
Re: Skotniki, Sidzina
Znajomy z rejonu doniósł, że wśród mieszkańców 'kiełkuje' pomysł przywrócenia "116" na trasie Kozienicka - Czerwone Maki. Natomiast w zamian "196" wydłużyć z CM do Podgórze SKA.
Re: Skotniki, Sidzina, Opatkowice
Pamiętam że mieszkańcy walczyli o pozostawienie krótkiego "116" jeszcze przed powstaniem "196". Z tego co rozmawiałem z ZTP, rzeczywiście potoki są rozdzielne na Czerwonych Makach - ze Skotnik mało kto jeździ dalej. Natomiast jedynym powodem połączenia tras jest... brak miejsca na pętli Czerwone Maki.
Jeśli tak rzeczywiście jest to zastanawiam się czy nie można by przenieść stanowiska początkowego "578" na Bobrzyńskiego, tam gdzie obecnie jest przystanek przelotowy linii w kier. Mistrzejowic. Kierowcy wciąż mieliby dostęp do zaplecza na pętli, a zwolniłby się peron dla rozdzielonych "116" i "196".
Tylko głośno myślę
Re: Skotniki, Sidzina, Opatkowice
Nowa pętla i parking na południu miasta. Ruszyły konsultacje
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowa- ... 51567.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowa- ... 51567.html
Do 14 lipca potrwają konsultacje w sprawie nowej pętli autobusowej, która jest planowana przy przystanku kolejowym Kraków Opatkowice. W sąsiedztwie ma również powstać parking.
Oprócz opisanej powyżej pętli i parkingu po stronie Opatkowic ma też powstać parking i pętla po przeciwnej stronie torów, od strony os. Kliny. Nie będzie możliwości pokonania linii kolejowej samochodem, by nie generować ruchu tranzytowego przez obydwa osiedla. Natomiast pomiędzy dwiema stronami będą mogli poruszać się piesi i rowerzyści.
Re: Skotniki, Sidzina, Opatkowice
Cytuję za "lovekrakow.pl"
Sporo dyskusji wywołała kwestia komunikacji miejskiej. Nie wszystkim podoba się uruchomiona pod koniec minionego roku linia 196, łącząca Skotniki z Łagiewnikami przez Trasę Łagiewnicką. Z jednej strony umożliwia ona dojazd bez przesiadki do znacznie większego obszaru niż zlikwidowana 116, ale dłuższa trasa oznacza też mniejszą punktualność. Zarząd Transportu Publicznego tłumaczy, że przeszkodą w uruchamianiu krótkich linii jest m.in. pojemność pętli Czerwone Maki, trzeba też uwzględnić liczbę dostępnych autobusów i kierowców. Planuje natomiast wydłużenie połowy kursów tej linii do pętli przy OSP Kostrze. Dzięki temu zyskać mają mieszkańcy okolic ulicy Winnickiej, którzy dziś mają do dyspozycji tylko kursującą rzadko linię 203. W planie jest też nowe połączenie przez ul. Kozienicką do Podgórek Tynieckich, ale zanim to będzie możliwe, muszą do Krakowa dotrzeć zamówione małe autobusy.
Sporo dyskusji wywołała kwestia komunikacji miejskiej. Nie wszystkim podoba się uruchomiona pod koniec minionego roku linia 196, łącząca Skotniki z Łagiewnikami przez Trasę Łagiewnicką. Z jednej strony umożliwia ona dojazd bez przesiadki do znacznie większego obszaru niż zlikwidowana 116, ale dłuższa trasa oznacza też mniejszą punktualność. Zarząd Transportu Publicznego tłumaczy, że przeszkodą w uruchamianiu krótkich linii jest m.in. pojemność pętli Czerwone Maki, trzeba też uwzględnić liczbę dostępnych autobusów i kierowców. Planuje natomiast wydłużenie połowy kursów tej linii do pętli przy OSP Kostrze. Dzięki temu zyskać mają mieszkańcy okolic ulicy Winnickiej, którzy dziś mają do dyspozycji tylko kursującą rzadko linię 203. W planie jest też nowe połączenie przez ul. Kozienicką do Podgórek Tynieckich, ale zanim to będzie możliwe, muszą do Krakowa dotrzeć zamówione małe autobusy.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Skotniki, Sidzina, Opatkowice
Może w takim wypadku "196" pojedzie do Kostrza, natomiast "116" bez problemu będzie mogło zająć miejsce na pętli Czerwone Maki?
Re: Skotniki, Sidzina, Opatkowice
Jak rozmawiałem z ZTP to sami chętnie rozcięliby "196" bo potoki są rozłączne na Cz. Makach. Głośno myśląc - może dałoby się zrobić miejsce przez przeniesienie przystanku początkowego "578" na Bobrzyńskiego, na przystanek za skrzyżowaniem? Kierowcy dalej mieliby dostęp do punktu socjalnego, a zwolniłoby się miejsce na pętli (skoro dawniej "116" się mieściło, to teraz by wróciło a "196" zajęłoby miejsce po "578"). Choć pomysł pewnie kontrowersyjny.
Tylko to niestety będą kolejne ubytki na Kozienickiej, zwłaszcza że "196" ma dostać łączny takt f15/20, jak inne. Czyli do Kozienickiej będzie f30/40. Przy "116" było f20, teraz jest f30 z pojedynczymi wzmocnieniami do f15 w szczycie, a będzie f30/40
Plan jest taki jak w przetargu - czyli połowa "196" do Kozienickiej jak obecnie, a połowa (obecne warianty skrócone do Skotnik) do Kostrza.obserwator pisze: ↑08 lip 2023, 0:13Może w takim wypadku "196" pojedzie do Kostrza, natomiast "116" bez problemu będzie mogło zająć miejsce na pętli Czerwone Maki?
Tylko to niestety będą kolejne ubytki na Kozienickiej, zwłaszcza że "196" ma dostać łączny takt f15/20, jak inne. Czyli do Kozienickiej będzie f30/40. Przy "116" było f20, teraz jest f30 z pojedynczymi wzmocnieniami do f15 w szczycie, a będzie f30/40
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości