Strona 9 z 9

Re: Skotniki, Sidzina, Opatkowice

: 16 sty 2024, 13:35
autor: Zorza Polarna
Kaszmir pisze: 16 sty 2024, 12:38 Znajomy mieszkający w Sidzinie pytał w 2022 roku o wyprostowanie trasy "175" i w zamian obsługę Smoleńskiego osobną linią. I przypomniał mi, jaki był powód utrzymania "175" na obecnej trasie - cytując tu ZTP, odnośnie do stanowiska mieszkańców Smoleńskiego:

Znajomy pisze też, że "475" puste nie jeżdżą, wręcz przeciwnie. A mieszkańcy Sidziny wolą to połączenie bo jedzie szybciej.
Tak jak proponowałem, można byłoby zmienić żeby 475 jeździł na Smoleńskiego tak aby dzieciaki miały dojazd do szkoły a 175 wyprostować. Jeżeli to jest jedyny powód to warto by było dostosować 475 do godzin lekcyjnych.

Re: Skotniki, Sidzina, Opatkowice

: 16 sty 2024, 13:45
autor: M0096
Gdyby powstała pętla autobusowa przy przystanku kolejowym Kraków Opatkowice to układ linii w tamtej okolicy mógłby wyglądać następująco:
"165" Opatkowice SKA - Studniarskiego, Taklińskiego, Poronińska, Smoleńskiego - Smoleńskiego - Smoleńskiego, Poronińska, Zakopiańska - Borek Fałęcki
"175" Sidzina - po trasie linii "475" - Borek Fałęcki

Re: Skotniki, Sidzina, Opatkowice

: 16 sty 2024, 13:58
autor: Zorza Polarna
M0096 pisze: 16 sty 2024, 13:45 Gdyby powstała pętla autobusowa przy przystanku kolejowym Kraków Opatkowice to układ linii w tamtej okolicy mógłby wyglądać następująco:
"165" Opatkowice SKA - Studniarskiego, Taklińskiego, Poronińska, Smoleńskiego - Smoleńskiego - Smoleńskiego, Poronińska, Zakopiańska - Borek Fałęcki
"175" Sidzina - po trasie linii "475" - Borek Fałęcki
Właśnie nie wiem jak to z tą pętlą gdyż słyszałem że od strony Kobierzyna będzie budowana ale od Studniarskiego będzie dojście tunelami. Nie wiem jakby to chcieli zrobić tak aby opłacalna i wygodna była przesiadka z linii z os Pod Fortem (które zapewne będą tam jeździć) tak aby to było zrobione z sensem.

Re: Skotniki, Sidzina, Opatkowice

: 16 sty 2024, 18:20
autor: Leonard
Przecież pętle mają być po obu stronach torów kolejowych - Kliny mają mieć swoją wraz z miejscami parkingowymi i Opatkowice swoją. Tak przynajmniej było na projektach.

Re: Skotniki, Sidzina, Opatkowice

: 16 sty 2024, 22:01
autor: Zorza Polarna
Leonard pisze: 16 sty 2024, 18:20 Przecież pętle mają być po obu stronach torów kolejowych - Kliny mają mieć swoją wraz z miejscami parkingowymi i Opatkowice swoją. Tak przynajmniej było na projektach.
Nie zauważyłem przystanku ulicznego na projekcie XD

Re: Skotniki, Sidzina, Opatkowice

: 16 sty 2024, 23:46
autor: Mr. Passenger
Trochę ułomny ten powód trzymania "175" na Smoleńskiego, bo przez Zakopiańską jest całkiem dobrze oświetlone przejście dla pieszych ze światłami. Wiadomo, że pokonywanie tak ruchliwej i szerokiej arterii nie należy do przyjemnych, ale potrafię wymienić co najmniej kilka mniej przyjaznych pieszym skrzyżowań. Zastanawiam się na ile to nie jest tak, że taki argument rzuciła na jakimś spotkaniu dla mieszkańców 1 osoba, a ZTP wykorzystuje to jako argument, żeby nie wprowadzać żadnych zmian.

A jeśli już mówimy o "x75" to czy wiadomo czy jest plan na postawienie jakichś przystanków autobusowych koło stacji Kraków-Sidzina? Stacja ładnie wyremontowana, a najbliższym przystankiem jest pętla w Sidzinie zlokalizowana jakieś pół kilometra od peronów. W dodatku żeby podejść na pociąg z pętli trzeba pokonać strome podejście pod górkę.

Re: Skotniki, Sidzina, Opatkowice

: 17 sty 2024, 6:52
autor: Nicko
Mr. Passenger pisze: 16 sty 2024, 23:46 A jeśli już mówimy o "x75" to czy wiadomo czy jest plan na postawienie jakichś przystanków autobusowych koło stacji Kraków-Sidzina? Stacja ładnie wyremontowana, a najbliższym przystankiem jest pętla w Sidzinie zlokalizowana jakieś pół kilometra od peronów. W dodatku żeby podejść na pociąg z pętli trzeba pokonać strome podejście pod górkę.
Nie wiem czy przy obecnej geometrii drogi da się zbudować przystanki autobusowe. Tam jest trochę słaba sytuacja, że z jednej strony masz zakręt i skrzyżowanie zaraz za przejazdem kolejowym, a z drugiej strony masz podjazd na takim nasypie, poszerzenie go/zrobienie wydzielonego przystanku wymagałoby robót ziemnych.

Jeżeli dobrze pamiętam, to w planach zagospodarowania jest rezerwa terenu pod wyprostowanie drogi i przejazdu przez tory kolejowe, więc jeżeliby dokonano tego wyprostowania drogi, to moim zdaniem nie byłoby problemem zrobienie przystanków.

Zgadzam się jednak, że te przystanki ułatwiłyby życie pasażerom.

Re: Skotniki, Sidzina, Opatkowice

: 17 sty 2024, 11:05
autor: Wojciech
Kiedyś postulowałem sklejenie "156" i "475" w jedną linię: Czerwone Maki - Borek Fałęcki. Wydawało mi się to rozsądne, bo potok z Sidziny był sztucznie rozdzielony właśnie w miejscu pętli. Powstałaby jedna dowozówka do dwóch węzłów przesiadkowych, tak jak "120" łączy Bronowice z Nowym Kleparzem, do niedawna z Krowodrza Górką. Wówczas na Smoleńskiego widziałbym "255", gdyby tego było mało można by pomyśleć o jakichś wariantach Borek - Opatkowice.
No ale, uruchomienie nowego "233" przez Sidzinę całkowicie zniweczyło tę ideę.

Re: Skotniki, Sidzina, Opatkowice

: 19 sty 2024, 8:44
autor: Zorza Polarna
Mr. Passenger pisze: 16 sty 2024, 23:46 Trochę ułomny ten powód trzymania "175" na Smoleńskiego, bo przez Zakopiańską jest całkiem dobrze oświetlone przejście dla pieszych ze światłami. Wiadomo, że pokonywanie tak ruchliwej i szerokiej arterii nie należy do przyjemnych, ale potrafię wymienić co najmniej kilka mniej przyjaznych pieszym skrzyżowań. Zastanawiam się na ile to nie jest tak, że taki argument rzuciła na jakimś spotkaniu dla mieszkańców 1 osoba, a ZTP wykorzystuje to jako argument, żeby nie wprowadzać żadnych zmian.

A jeśli już mówimy o "x75" to czy wiadomo czy jest plan na postawienie jakichś przystanków autobusowych koło stacji Kraków-Sidzina? Stacja ładnie wyremontowana, a najbliższym przystankiem jest pętla w Sidzinie zlokalizowana jakieś pół kilometra od peronów. W dodatku żeby podejść na pociąg z pętli trzeba pokonać strome podejście pod górkę.
Tak sobie myślę że jak już bawią się z rozwojem węzła na Zakopiance, to miasto powinno pomyśleć o przejściach podziemnych, aby zniwelować niebezpieczeństwo i zatory. Wtedy argument przestałby istnieć i 175 mógłby jeździć po ludzku.
Wojciech pisze: 17 sty 2024, 11:05 Kiedyś postulowałem sklejenie "156" i "475" w jedną linię: Czerwone Maki - Borek Fałęcki. Wydawało mi się to rozsądne, bo potok z Sidziny był sztucznie rozdzielony właśnie w miejscu pętli. Powstałaby jedna dowozówka do dwóch węzłów przesiadkowych, tak jak "120" łączy Bronowice z Nowym Kleparzem, do niedawna z Krowodrza Górką. Wówczas na Smoleńskiego widziałbym "255", gdyby tego było mało można by pomyśleć o jakichś wariantach Borek - Opatkowice.
No ale, uruchomienie nowego "233" przez Sidzinę całkowicie zniweczyło tę ideę.
Nie wiem jak tramwaj na Pod Fortem będzie w dalekiej przyszłości jechał (czy jechał do Opatkowic czy zostałby podciągnięty wzdłuż autostrady do Działowskiego) ale jak będzie to 175 można wydłużyć przez Kobierzyn do wspomnianego tramwaju. To i tak byłoby szybsze niż autobus na Borek (przynajmniej dla niektórych :D )

Re: Skotniki, Sidzina, Opatkowice

: 26 mar 2024, 13:50
autor: Zorza Polarna
Źródło
Od środy, 3 kwietnia zostanie uruchomiona nowa linia autobusowa 116.
[...]
Nowa linia kursować będzie po następującej trasie: Czerwone Maki P+R – Czerwone Maki, Bunscha, Mochnaniec, Skotnicka, Kozienicka – Podgórki Tynieckie (powrót ul. ks. Wujka, Jana Chryzostoma Paska, Orszy-Broniewskiego).

Linia 116 będzie funkcjonować tylko w dni powszednie, w godz. 6.00–18.00, z częstotliwością co około 60 minut. Do obsługi linii kierowany będzie tabor typu mini.

Linia 116 będzie zatrzymywać się na następujących istniejących przystankach na trasie: „Czerwone Maki P+R 04”, „Czerwone Maki P+R 02”, „Mochnaniec 02”, „Skotniki Szkoła 02”, „Brücknera 02”, „Skotniki 04”, „Fort Skotniki 02”, „Orszy-Broniewskiego 02”, „Podgórki Tynieckie 01”, „Kozienicka 01”, „Orszy-Broniewskiego 01”, „Fort Skotniki 01”, „Skotniki Kościół 01”, „Brücknera 02”, „Skotniki Szkoła 03”, „Mochnaniec 01”, „Czerwone Maki P+R”.

Dodatkowo, linia 116 będzie obsługiwać nowy przystanek „Kozienicka 02”, zlokalizowany na ul. Kozienickiej w rejonie posesji nr 46. Przystanek będzie funkcjonował jako stały.

W związku z uruchomieniem linii 116, nastąpi przedłużenie kursów linii 196, kończących obecnie trasę na pętli Skotniki Szkoła (oraz 3 dodatkowych kursów, realizowanych poza taktem 30/40 minut do pętli Kozienicka) ul. Winnicką i Tyniecką do pętli Kostrze OSP. Kursy linii 196, przedłużone do pętli Kostrze OSP, oznaczone zostaną osobnym numerem linii 496.

Linia 496 na przedłużonym odcinku trasy będzie zatrzymywać się na następujących istniejących przystankach na trasie: „Skotniki Szkoła 01”, „Winnicka 02”, „Fort Winnica 02”, „Kostrze Szkoła 02”, „Kostrze OSP 01”, „Kostrze Szkoła 01”, „Fort Winnica 01”, „Winnicka 01”, „Skotniki Szkoła 03”.
Hmmm niby się nie dało, ale już 108, tera 116. Mają rozmach....

Re: Skotniki, Sidzina, Opatkowice

: 26 mar 2024, 17:25
autor: Kierman
Ja to jestem ciekaw skąd oni tyle autosanów wezmą do obsługi tego.

Re: Skotniki, Sidzina, Opatkowice

: 26 mar 2024, 17:59
autor: Scania_9640
Kierman pisze: 26 mar 2024, 17:25 Ja to jestem ciekaw skąd oni tyle autosanów wezmą do obsługi tego.
Ale na 116 będą jeździć busiki, a 196/496 jak dotychczas 12 metrowe

Re: Skotniki, Sidzina, Opatkowice

: 26 mar 2024, 18:04
autor: yosujiro
Jeden z nowych Sprinterów od początku był "zajęty" na 116.
Co do wydłużenia ze Skotnik do Kostrza, to podejrzewam, że będzie to w takiej samej liczbie brygad. Jak dobrze pamiętam na Skotnikach w szczycie było 13min, na Łagiewnikach 18min. Przerwy na Kostrzu pewnie będą po 2-3min jak na Kozienickiej plus 10min jazdy tam- powrót. Czyli zasadniczo wtedy starczy na taką wycieczkę przerwa ze Skotnik, a na Łagiewnikach będą mogły zostać takie przerwy jak dotąd.

Re: Skotniki, Sidzina, Opatkowice

: 26 mar 2024, 18:37
autor: kucyk
Zorza Polarna pisze: 26 mar 2024, 13:50
Hmmm niby się nie dało, ale już 108, tera 116. Mają rozmach....
I wygląda na to, że nie będzie ograniczeń świątecznych z okazji Wielkanocy. Cuda w roku wyborczym? :D