Optymalizacja siatki tramwajowej - projekt Zieleńczanina [T]
: 15 lis 2020, 22:09
Witam,
Poniżej pragnę zaprezentować mój projekt optymalizacji siatki tramwajowej (z małym autobusowym akcentem ).
Na start koszty. Koncepcja zakłada delikatny wzrost kosztów (nie liczyłem dokładnie z powodu braku dokładnych danych dla ilości kursów zawieszonych linii), jednakże nie sądzę, aby był on niemożliwy do opłacenia.
Czas przejść do projektu:
"6", "12", "16", "17", "49" - likwidacja.
"9", "19" - f~7,5/15/20/20 - wzmocnienie częstotliwości.
"13" - f~15/15/20/20 - osłabienie częstotliwości.
"21" - uzupełnienie kursów do f~15/15/20/20 - sztywna częstotliwość cały tydzień, bez dziur.
"23" - nowa linia - Salwator - jak "13" - Nowy Bieżanów - f~15/15/20/20, kursowanie w dni powszednie jak obecnie "6".
"24" - wzmocnienie częstotliwości do f~7,5/7,5/10/10 (jak obecnie "50");
"52" - ponowne wzmocnienie do f~5 w szczycie;
"152" - wydłużenie do Szpitala Żeromskiego;
Krótki komentarz: zmiany mają na celu zmniejszenie ilości linii w zamian za wzmocnienie częstotliwości i wydłużenia tras innych. Likwidacja linii "6" oraz zmniejszenie częstotliwości na "13" są rekompensowane przez nową linię "23" (która w zasadzie jest obecną "6" skierowaną na Bieżanów) oraz poprzez wzmocnienie linii "24". W zamian za linie "12" i "17" powracają szczytówki "52", a także wzmocnienie dostaje linia "19". Z kolei zmiany na liniach "9" i "152" rekompensują brak "16" i "49".
Co do taboru - "9" i "19" powinny go przejąć po odpowiednio "49" i "17". "52" powinno na szczytówki dostać STL, za które kasacji ulegną E1 solo. "23" przejęłoby tabor z "6", a "24" z "12". Wzmocnienia "21" nie wymagają dodatkowego taboru w szczycie, z kolei "152" zapewne będzie wymagała dodatkowej brygady - jednakże jak ją wykombinować, pozostawiam w gestii ZTP .
Poniżej pragnę zaprezentować mój projekt optymalizacji siatki tramwajowej (z małym autobusowym akcentem ).
Na start koszty. Koncepcja zakłada delikatny wzrost kosztów (nie liczyłem dokładnie z powodu braku dokładnych danych dla ilości kursów zawieszonych linii), jednakże nie sądzę, aby był on niemożliwy do opłacenia.
Czas przejść do projektu:
"6", "12", "16", "17", "49" - likwidacja.
"9", "19" - f~7,5/15/20/20 - wzmocnienie częstotliwości.
"13" - f~15/15/20/20 - osłabienie częstotliwości.
"21" - uzupełnienie kursów do f~15/15/20/20 - sztywna częstotliwość cały tydzień, bez dziur.
"23" - nowa linia - Salwator - jak "13" - Nowy Bieżanów - f~15/15/20/20, kursowanie w dni powszednie jak obecnie "6".
"24" - wzmocnienie częstotliwości do f~7,5/7,5/10/10 (jak obecnie "50");
"52" - ponowne wzmocnienie do f~5 w szczycie;
"152" - wydłużenie do Szpitala Żeromskiego;
Krótki komentarz: zmiany mają na celu zmniejszenie ilości linii w zamian za wzmocnienie częstotliwości i wydłużenia tras innych. Likwidacja linii "6" oraz zmniejszenie częstotliwości na "13" są rekompensowane przez nową linię "23" (która w zasadzie jest obecną "6" skierowaną na Bieżanów) oraz poprzez wzmocnienie linii "24". W zamian za linie "12" i "17" powracają szczytówki "52", a także wzmocnienie dostaje linia "19". Z kolei zmiany na liniach "9" i "152" rekompensują brak "16" i "49".
Co do taboru - "9" i "19" powinny go przejąć po odpowiednio "49" i "17". "52" powinno na szczytówki dostać STL, za które kasacji ulegną E1 solo. "23" przejęłoby tabor z "6", a "24" z "12". Wzmocnienia "21" nie wymagają dodatkowego taboru w szczycie, z kolei "152" zapewne będzie wymagała dodatkowej brygady - jednakże jak ją wykombinować, pozostawiam w gestii ZTP .