Wieliczka, Biskupice

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kaszmir » 02 sty 2022, 21:22

Kaszmir pisze: 30 gru 2021, 11:09Myślę, że nikt nie będzie tęsknił za "314". Nawet jeśli miało swoich pasażerów, to trasa była od startu przez nas krytykowana. Raz to absurdalny brak przystanku "Rondo Grunwaldzkie" w stronę Kamieńskiego - podobnie jak teraz "165".
kucyk pisze: 30 gru 2021, 11:19A co nadzwyczajnego ma nowe "301"? Przecież również nie będzie się zatrzymywać na przystanku "RG"? :?
Przy "301" jadącym do centrum, przystanek przy r. Grunwaldzkim nie będzie aż tak potrzebny. Jeśli ktoś będzie jechał z Wieliczki czy Niepołomic, to na Ruczaj i tak przesiądzie się na r. Matecznego, a jeśli będzie jechał do centrum, to i tak pojedzie dalej "301".

Natomiast dla linii kończących na os. Podwawelskim, jest to ostatnie możliwe miejsce przesiadki na linie z i do Alej, I obwodnicy itd. I w stronę OP wymaga objechania całego ronda - mało zachęcające, a w drugą w ogóle się tam nie zatrzymują.

PS. Część postów przeniesiona do tematu o Tyńcu.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kaszmir » 04 sty 2022, 9:13

Z ważnych zmian - zmieniły się przebiegi wielickich Autobusowych Linii Dowozowych. Trasy ALD1 "B1", "D1" i "R1" zostały wydłużone, w zamian "ALD2" uległa likwidacji (wchłonięta przez "B1"). Technicznie nowości weszły od Nowego Roku, jednak z racji na dwa dni świąteczne, realnie weszły w życie dopiero w poniedziałek 3 stycznia.
* ALD1 - B1: linia będzie kursowała w wydłużonej relacji Wieliczka Rynek Kopalnia – Byszyce – Świątniki Górne – Myślenice Dworzec Autobusowy z liczbą par kursów 18 w dni robocze, 14 w soboty i 9 w dni wolne. Nowa trasa przejmie zadania dotychczasowej linii ALD2.
*ALD1 - D1: linia będzie kursowała w wydłużonej relacji Wieliczka Rynek Kopalnia – Dobranowice – Gdów – Łapanów Rynek z liczbą par kursów 18 w dni robocze, 14 w soboty i 9 w dni wolne.
*ALD1 - R1: linia będzie kursowała w wydłużonej relacji Wieliczka Rynek Kopalnia – Grajów – Dobczyce Witosa z liczbą par kursów 18 w dni robocze, 14 w soboty i 9 w dni wolne.
*ALD2: linia zostaje zlikwidowania, jej zadania przejmie linia ALD1 – B1, która będzie kursowała z wyższą częstotliwością na podobnej trasie.
Ponadto na liniach ALD1 (B1, D1, R1) wprowadzony zostanie nowy standard taboru obsługującego trasy – kursować będą wyłącznie pełnowymiarowe, klimatyzowane autobusy, przystosowane do przewozu osób o ograniczone sprawności ruchowej oraz wózków dziecięcych.
https://malopolskiekoleje.pl/index.php/ ... -01-2022-r

Sprawę podsumowuje PSMKMS - w artykule są również zdjęcia nowych wozów:
Podsumowując, linia B1 wydłużona została z Byszyc przez Świątniki Górne do Myślenic, wchłaniając przy okazji dotychczasową linię ALD2. Linię D1 wydłużono z Huciska przez Gdów do Łapanowa. Linia R1 kursuje natomiast z Grajowa do Dobczyc. Dzięki temu, mieszkańcy Dobczyc, Gdowa i Łapanowa po raz pierwszy w historii mają możliwość korzystania z transportu zbiorowego, opartego o pełnowymiarowe, komfortowe autobusy niskopodłogowe. Obsługę wszystkich trzech linii ponownie powierzono bowiem firmie Michalus z Dziekanowic. Przewoźnik ten pozyskał w ostatnim czasie 8 autobusów Mercedes-Benz O530LE Ü II. Pojazdy te wyprodukowane zostały w 2012 roku i do 2020 roku były wykorzystywane przez norweską firmę Norgesbuss Trollåsen.
Autobusy te robią bardzo dobre wrażenie i najpewniej są jednymi z lepszych, jakie dotychczas posiadała firma Michalus.
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... ch-trasach

tomaszep42
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: tomaszep42 » 04 sty 2022, 21:10

Ja się obawiam jednej rzeczy... czy zapowiadana w komunikatach o przedłużeniu 301 do Nowego Kleparza korekta rozkładu 304 to nie będą przypadkiem cięcia w godzinach szczytu do 20 min i puszczenie 301 i 304 "na zakładkę". Zwłaszcza że mają IDENTYCZNE przystanki na odcinku Nowy Kleparz - granica miasta.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kaszmir » 04 sty 2022, 21:37

tomaszep42 pisze: 04 sty 2022, 21:10Ja się obawiam jednej rzeczy... czy zapowiadana w komunikatach o przedłużeniu 301 do Nowego Kleparza korekta rozkładu 304 to nie będą przypadkiem cięcia w godzinach szczytu do 20 min i puszczenie 301 i 304 "na zakładkę". Zwłaszcza że mają IDENTYCZNE przystanki na odcinku Nowy Kleparz - granica miasta.
Na szczęście nie ma takich planów. Myślę, że bardziej chodzi o wzajemną połowiczną koordynację - może "301" wejdzie między co drugi kurs "304", i stąd byłyby drobne poprawki rozkładu tego drugiego.

simon625
Pasażer
Posty: 48
Rejestracja: 03 sty 2022, 13:05

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: simon625 » 04 sty 2022, 23:06

Wiadomo coś w sprawie planowanego zwiększenia częstotliwości kursowania linii 284? Po Nowym Roku coś miało ruszyć w tym temacie :)

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: lukasmaj » 05 sty 2022, 0:00

simon625 pisze: 04 sty 2022, 23:06 Wiadomo coś w sprawie planowanego zwiększenia częstotliwości kursowania linii 284? Po Nowym Roku coś miało ruszyć w tym temacie :)
Tylko czy jest taka potrzeba? Frekwencja na razie nie powala.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kaszmir » 05 sty 2022, 10:42

Wg mnie jeśli wzmacniać "284", to tylko w postaci nowej linii która pojechałaby po podobnej trasie, lecz do Rybitw a może i Huty - skoro było tylko głosów za tym. Wg mnie bardzo trafny jest pomysł który pojawił się tu na forum, czyli Wieliczka - Wygoda - ... - Łaczka - Heleny - przystanek na rondzie koło pętli Nowy Bieżanów - Rybitwy - Mały Płaszów / Nowa Huta. Może zresztą ta linia powinna wchłonąć całą "284".

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: lukasmaj » 05 sty 2022, 12:17

Kaszmir pisze: 05 sty 2022, 10:42 Wg mnie jeśli wzmacniać "284", to tylko w postaci nowej linii która pojechałaby po podobnej trasie, lecz do Rybitw a może i Huty - skoro było tylko głosów za tym. Wg mnie bardzo trafny jest pomysł który pojawił się tu na forum, czyli Wieliczka - Wygoda - ... - Łaczka - Heleny - przystanek na rondzie koło pętli Nowy Bieżanów - Rybitwy - Mały Płaszów / Nowa Huta. Może zresztą ta linia powinna wchłonąć całą "284".
Trafnie!
Jest jeszcze opcja zmiany trasy "264", której potencjał nie jest absolutnie wykorzystany, na dodatek ta linia dubluje "221". Chodzi o przekierowanie "264" od ronda na Brzegach, przez Wielicką Strefę Inwestycyjną, Kokotów, Śledziejowice, Wieliczka: Grottgera, Piłsudskiego, Goliana, Powstania Warszawskiego i do pętli Wieliczka Centrum. Wtedy też można zawalczyć zmianę drugiej końcówki "264" z pętli Mały Płaszów na Nową Hutę np: Al. Przyjaźni czy Czyżyny Dworzec.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kaszmir » 05 sty 2022, 21:16

lukasmaj pisze: 05 sty 2022, 12:17Jest jeszcze opcja zmiany trasy "264", której potencjał nie jest absolutnie wykorzystany, na dodatek ta linia dubluje "221". Chodzi o przekierowanie "264" od ronda na Brzegach, przez Wielicką Strefę Inwestycyjną, Kokotów, Śledziejowice, Wieliczka: Grottgera, Piłsudskiego, Goliana, Powstania Warszawskiego i do pętli Wieliczka Centrum. Wtedy też można zawalczyć zmianę drugiej końcówki "264" z pętli Mały Płaszów na Nową Hutę np: Al. Przyjaźni czy Czyżyny Dworzec.
Wg mnie warto zostawić "264". Samo "221" ma mało kursów, a tak zawsze Grabie mają drugi autobus. Część kursów wprawdzie jedzie stanie, jednak część nie więc są pory gdy realnie częstotliwość jest dwukrotnie wyższa. Plus linia dowozi z/do zakładów w rejonach Śliwiaka więc raczej potrzeba zostawić ją na trasie do najbliższego węzła przesiadkowego.

Z "264" marzyłoby mi się wydłużenie do Niepołomic i wtedy stałaby się "221 bis". W sumie już się o te Niepołomice ociera ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kaszmir » 12 sty 2022, 10:51

Wieliczka wnioskuje o zwiększenie liczby kursów autobusu 284 - przez osiedle Bogucice. Chcą tego mieszkańcy
https://dziennikpolski24.pl/wieliczka-w ... 5-15991979
Nowe połączenie cieszy się dużym zainteresowaniem pasażerów. Nie ustają też apele mieszkańców o zwiększenie ilości kursów autobusu, który jeździ tylko co ok. 70 minut. Wieliczka skierowała już w tej sprawie pismo do Krakowa.
- Jak długo trzeba będzie czekać na zwiększenie ilości kursów? Biorąc pod uwagę wszystkie procedury w takich sprawach - zapewne 2-3 miesiące, może nieco dłużej. Zakładamy, że linia 284 zostanie wzmocniona najdalej w połowie 2022 roku – twierdzi Piotr Krupa.
Wg mnie, zamiast wzmacniać "284", lepiej uruchomić bliźniacze połączenie jadące w stronę Rybitw (zahaczające po drodze o pętlę na Nowym Bieżanowie P&R) i skoordynowana z tą linią.

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: lukasmaj » 12 sty 2022, 11:16

Kaszmir pisze: 12 sty 2022, 10:51 Wieliczka wnioskuje o zwiększenie liczby kursów autobusu 284 - przez osiedle Bogucice. Chcą tego mieszkańcy
https://dziennikpolski24.pl/wieliczka-w ... 5-15991979
Nowe połączenie cieszy się dużym zainteresowaniem pasażerów. Nie ustają też apele mieszkańców o zwiększenie ilości kursów autobusu, który jeździ tylko co ok. 70 minut. Wieliczka skierowała już w tej sprawie pismo do Krakowa.
- Jak długo trzeba będzie czekać na zwiększenie ilości kursów? Biorąc pod uwagę wszystkie procedury w takich sprawach - zapewne 2-3 miesiące, może nieco dłużej. Zakładamy, że linia 284 zostanie wzmocniona najdalej w połowie 2022 roku – twierdzi Piotr Krupa.
Wg mnie, zamiast wzmacniać "284", lepiej uruchomić bliźniacze połączenie jadące w stronę Rybitw (zahaczające po drodze o pętlę na Nowym Bieżanowie P&R) i skoordynowana z tą linią.
W pełni się z Tobą zgadzam :!: . Na części wielickiej linia "284" służy obecnie tylko mieszkańcom os. Bogucice. Mieszkańcy centrum Wieliczki nie mają żadnego pożytku z niej, co zresztą było wielokrotnie tutaj pisane.

Z Hutą Wieliczka ma połączenie fatalne. Obecnie aby dojechać na przykładowo "Nowohucką", trzeba się dwa razy przesiadać, albo odbić z trasy i zrobić jedną przesiadkę na Kamieńskiego w "174".

Zamiast wzmocnienia "284", potrzebna jest linia na trasie: Wieliczka Centrum - Aleja Przyjaźni / Rondo Czyżyńskie.

Tancin
Miłośnik
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2020, 20:11

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Tancin » 12 sty 2022, 17:41

lukasmaj pisze: 12 sty 2022, 11:16 Na części wielickiej linia "284" służy obecnie tylko mieszkańcom os. Bogucice.
Dziwny zarzut, przecież po to ta linia powstała :shock:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kaszmir » 23 lut 2022, 21:34

Miasto i Gmina Wieliczka zmieniła zdanie i nie zamierzają dodać większej liczby kursów na linii 284. Teraz autobus jeździ tylko co około 70 minut i są zdziwieni, że nie ma tłumów
https://www.facebook.com/story.php?stor ... 5338657912

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: damian_krk2 » 23 lut 2022, 21:43

Kaszmir pisze: 23 lut 2022, 21:34
Miasto i Gmina Wieliczka zmieniła zdanie i nie zamierzają dodać większej liczby kursów na linii 284. Teraz autobus jeździ tylko co około 70 minut i są zdziwieni, że nie ma tłumów
https://www.facebook.com/story.php?stor ... 5338657912
To jest zapętlający się argument. Nie ma tłumów bo autobus jeździ rzadko. Nie dołożymy kursów bo nie ma tłumów.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kaszmir » 23 lut 2022, 22:03

damian_krk2 pisze: 23 lut 2022, 21:43To jest zapętlający się argument. Nie ma tłumów bo autobus jeździ rzadko. Nie dołożymy kursów bo nie ma tłumów.
To raz, a dwa że nieatrakcyjna trasa też robi swoje. Bywały linie, które mimo niskiej f, potrafiły zebrać tłumy - np. "301" miało początkowo podobne f co obecne "284", a jednak się wybroniło i już dwukrotnie je wzmocniono.

Tymczasem "284" ma trasę która zasadniczo nikomu oprócz mieszkańcom Bogucic nie służy. Nie ściągnie ani pasażerów z centrum Wieliczki, ani z krakowskiego Potrzasku.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 11 gości