Przystanek Mediateka wymaga po prostu likwidacji tej pseudo zatoczki. Wystarczy przystanek bezpośrednio przy jedni na prostym chodniku. Te ronda na trasie 304 i tak mają większą średnicę niż to w centrum Niepołomic. A na 112 ostatnim i pierwszym przystankiem dla pasażerów powinna być Bogucianka. Na pętli Tyniec Kamieniołom nie da się ustawić autobusu przegubowego prosto, tak aby kierowcy widzieli 3 i 4 drzwi.Justforfun pisze: ↑07 lis 2022, 11:27 Dokładnie, bez żadnych problemów da sie obsłużyć niepołomicki rynek przegubowcem. Na 301 jedynym problemem może być rondo koło rynku ale to też nie problem tak duży aby nie puścić przegubów na tę linię. Na 304 jestem w stanie zrozumieć argumenty chociażby o przystanku pod Mediateką gdzie zatoka jest nie dość, że krótka to w dodatku wąska oraz ciasne rondo przy drogach 964 i 966 (tu kwestia wyłamania się w prawo na powrocie do Krakowa), tak na 301 problemów serio nie ma. Wystarczy popatrzeć na trasę 112, gdzie drogi i zakręty są naprawdę ciasne i porównać to do trasy 301 i odpowiedź jest jasna i klarowna.
Wieliczka, Biskupice
Re: Wieliczka, Biskupice
Wystarczy przenieść przystanek z Rynku na istniejące chodniki przed lub za rondem. Przejazd przez samo rondo wtedy nie będzie problemem. Zawsze 301 jest najgorzej przeładowane jadąc w kierunku Niepołomic bezpośrednio przed 304. W 304 wtedy jest tylko duży tłok. 301 zbiera wtedy pasażerów do Wieliczki i Niepołomic. A gdy przez korek na Prądnickiej zajadą się odwrotnie, to w sumie wcale nie ma różnicy. Wtedy 304 jest przeładowane, a jadące za nim 301 też jest zatłoczone mocno. Do tego na 301 dochodzi dużo nowych pasażerów w samej już Wieliczce w kierunku Niepołomic. Dodatkowo gdy przed 301, 304 była dziura na kilka minut od ostatniego miejskiego przegubowca linii 144, 173, 503, to sytuacja w krótkich wozach 301 i 304 potęgująco pogarsza się na odcinku do Jerzmanowskiego. W stronę centrum Kraków sytuacja jest analogiczna. Zależnie od tego która linia jedzie przed którą z Wieliczka Stacja Paliw. Oczywiście 301 już przywozi tłok z Niepołomic, a 304 z odcinka centrum Wieliczki. Potem jeszcze tylko dziura kilka minut na Prokocim Szpital od ostatniego 144, 173, 503 i gotowe przeładowanie. Albo potrzebne przegubowce na 301 i 304. Albo zwiększenie kursów 301 co 10 minut, a 304 co 7,5. Albo trzecia linia Podgórze SKA - Kamieńskiego - Bieżanowska co najmniej do Staniątek, a najlepiej Niepołomic. Od czasu pocięcia 244 sytuacja dodatkowo się pogorszyła na Bieżanowskiej w 301 i 304. A nawet w 274 gdzie wjedzie przed 301 i 304 to również jest przeładowany. Nie mówiąc o mini autobusie na 224...
Ostatnio zmieniony 07 lis 2022, 11:54 przez Parówczak, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Wieliczka, Biskupice
Wg mnie zwiększenie liczby kursów nie rozładuje tłoku. Zresztą "304" od powstania już kilkukrotnie miało wzmacniany rozkład i tłok jak był, jest dalej. Oczywiście zwiększenie częstotliwości zawsze też na plus, acz tu po prostu potrzeba dłuższego taboru.
Re: Wieliczka, Biskupice
A dodatkowo od 21 listopada nie będą kursować pociągi SKA1 do Wieliczki:
https://kolejemalopolskie.com.pl/pl/akt ... ada-2022-r
Co prawda będzie ZKA, ale pewnie część pasażerów wybierze dojazd MPK...
https://kolejemalopolskie.com.pl/pl/akt ... ada-2022-r
Co prawda będzie ZKA, ale pewnie część pasażerów wybierze dojazd MPK...
Re: Wieliczka, Biskupice
Patrząc na rozklad ZKA, może tragedii nie będzie. Linia przyspieszona jedzie praktycznie po trasie 304 zatrzymując się na przystankach Prokocim Szpital, Bieżanowska i Plac Inwalidów. Może gdyby dodali Rondo Grunwaldzkie i Nowy Kleparz to mogłaby być sensowna alternatywa. Myślę, że od 11 grudnia, wraz z nowym rozkładem jazdy, zakończeniem większości prac i powrocie f=30 na SKA1, oraz stabilizacji oferty, połączenie może wrócić do większych łask.pjetrek pisze: ↑07 lis 2022, 14:42 A dodatkowo od 21 listopada nie będą kursować pociągi SKA1 do Wieliczki:
https://kolejemalopolskie.com.pl/pl/akt ... ada-2022-r
Co prawda będzie ZKA, ale pewnie część pasażerów wybierze dojazd MPK...
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Wieliczka, Biskupice
Jakby nie było tych idiotycznych koszy na śmieci na pętli to by stał idealnie prosto, bo to one blokują mu podjechanie do przodu.Parówczak pisze: ↑07 lis 2022, 11:41 Wystarczy przenieść przystanek z Rynku na istniejące chodniki przed lub za rondem. Przejazd przez samo rondo wtedy nie będzie problemem. Zawsze 301 jest najgorzej przeładowane jadąc w kierunku Niepołomic bezpośrednio przed 304. W 304 wtedy jest tylko duży tłok. 301 zbiera wtedy pasażerów do Wieliczki i Niepołomic. A gdy przez korek na Prądnickiej zajadą się odwrotnie, to w sumie wcale nie ma różnicy. Wtedy 304 jest przeładowane, a jadące za nim 301 też jest zatłoczone mocno. Do tego na 301 dochodzi dużo nowych pasażerów w samej już Wieliczce w kierunku Niepołomic. Dodatkowo gdy przed 301, 304 była dziura na kilka minut od ostatniego miejskiego przegubowca linii 144, 173, 503, to sytuacja w krótkich wozach 301 i 304 potęgująco pogarsza się na odcinku do Jerzmanowskiego. W stronę centrum Kraków sytuacja jest analogiczna. Zależnie od tego która linia jedzie przed którą z Wieliczka Stacja Paliw. Oczywiście 301 już przywozi tłok z Niepołomic, a 304 z odcinka centrum Wieliczki. Potem jeszcze tylko dziura kilka minut na Prokocim Szpital od ostatniego 144, 173, 503 i gotowe przeładowanie. Albo potrzebne przegubowce na 301 i 304. Albo zwiększenie kursów 301 co 10 minut, a 304 co 7,5. Albo trzecia linia Podgórze SKA - Kamieńskiego - Bieżanowska co najmniej do Staniątek, a najlepiej Niepołomic. Od czasu pocięcia 244 sytuacja dodatkowo się pogorszyła na Bieżanowskiej w 301 i 304. A nawet w 274 gdzie wjedzie przed 301 i 304 to również jest przeładowany. Nie mówiąc o mini autobusie na 224...
Przystanek Mediateka wymaga po prostu likwidacji tej pseudo zatoczki. Wystarczy przystanek bezpośrednio przy jedni na prostym chodniku. Te ronda na trasie 304 i tak mają większą średnicę niż to w centrum Niepołomic. A na 112 ostatnim i pierwszym przystankiem dla pasażerów powinna być Bogucianka. Na pętli Tyniec Kamieniołom nie da się ustawić autobusu przegubowego prosto, tak aby kierowcy widzieli 3 i 4 drzwi.
Re: Wieliczka, Biskupice
Wg tego Pana to na połowie linii w Krakowie powinny zniknąć przeguby, bo kierowca ma ograniczoną widoczność dla 3 i 4 drzwi po wjeździe do zatokiMichalTyniec pisze: ↑07 lis 2022, 16:50 Jakby nie było tych idiotycznych koszy na śmieci na pętli to by stał idealnie prosto, bo to one blokują mu podjechanie do przodu.
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Wieliczka, Biskupice
Szczegóły w artykule dziennika polskiegoTrasa autobusu 244 została skrócona – od 1 października – do pętli Nowy Bieżanów Południe i mimo oburzenia mieszkańców Wieliczki tym stanem rzeczy, na razie tak pozostanie. Pojawiła się natomiast zapowiedź zwiększenia liczby kursów linii 244.
- ZTP zapowiedział natomiast, że zamierza z początkiem 2023 roku, prawdopodobnie od wiosny, usprawnić linię 244 poprzez zwiększenie liczby kursów w porannych oraz popołudniowych godzinach szczytu – powiedział nam wiceburmistrz Wieliczki ds. inwestycji Piotr Krupa. Dodał, że wiosną 2023 jest także jakaś szansa – na dziś trudno powiedzieć jak duża – na to, by wprowadzić wyczekiwane przez pasażerów korekty w trasie „244” po Krakowie, ponieważ w tym okresie krakowskie MPK ma otrzymać nowe autobusy.
https://dziennikpolski24.pl/kontrowersy ... 4-17023519
Re: Wieliczka, Biskupice
No ale skoro mają znaleźć się i autobusy i kierowcy, to czy ZTP musi na siłę iść na przekór i stawiać na swoim? Wszyscy chcą dostępu tej linii przynajmniej do Bieżanowskiej - więc jeśli będą zarówno środki finansowe jak i tabor+kierowcy, to dlaczego nie przywrócić "244" na przykład do Kurdwanowa?
Tym bardziej, że w tym samym artykule potwierdzono:
Tym bardziej, że w tym samym artykule potwierdzono:
Czyli mimo że wiadomo, że ta zmiana ZTP zgodnie z przewidywaniami dopchała "301" i "304" - to liczbę kursów Zarząd chce zwiększać na... "244"? Podstawową przyczyną nie jest to, że ta linia ma za mało kursów, lecz że zniknęła z Bieżanowskiej czy przystanku pod Szpitalem w Prokocimiu. Tylko tak można naprawić sytuację... Ech, ZTP:-/Ponadto skrócenie trasy „244” przełożyło się na ogromne zwiększenie liczby pasażerów w już i tak bardzo zatłoczonych - autobusach aglomeracyjnych 304 i 301. W efekcie liczni pasażerowie obu linii zostają dziś na przystankach, bo nie są w stanie wcisnąć się do „wypchanych po dach” pojazdów.
Re: Wieliczka, Biskupice
Przeguby powinni się pojawić na wielu liniach na których teraz nie jeżdżą. W tym również wielu aglomeracyjnych. Zniknąć powinny różne niedorobione elementy infrastruktury. Wiele zatok jest zbyt krótkich, zbyt kanciastych, zbyt głębokich aby podjechał autobus w należyty sposób. Nawet nie musi to być przegub. W Jaworznie uznano, że zatoki to się leczy i wiele zniknęło. Autobusy stają na prosto, przy prostym, szerokim chodniku. Ruch ogólny jest uspokojony. Da się! Porównaj sobie Chopina z Wlotową. Albo Os Na Stoku Szkoła z Leszka Białego. Albo Wysłouchów z Bujaka.
Re: Wieliczka, Biskupice
Właśnie, o ile na drogach o podwyższonej prędkości, ulicach o dużym natężeniu ruchu lub chociaż tam, gdzie autobusów jest bardzo dużo to zatoka jeszcze jakoś się broni, tak przecież 301 jeździ co 20 minut najczęściej chyba? Jak gdzieś zatoka przeszkadza to rozważyć jej likwidację - chociażby z elementów tymczasowych - wspomniane Jaworzno tak robiło.Parówczak pisze: ↑08 lis 2022, 15:13 Przeguby powinni się pojawić na wielu liniach na których teraz nie jeżdżą. W tym również wielu aglomeracyjnych. Zniknąć powinny różne niedorobione elementy infrastruktury. Wiele zatok jest zbyt krótkich, zbyt kanciastych, zbyt głębokich aby podjechał autobus w należyty sposób. Nawet nie musi to być przegub. W Jaworznie uznano, że zatoki to się leczy i wiele zniknęło. Autobusy stają na prosto, przy prostym, szerokim chodniku. Ruch ogólny jest uspokojony. Da się! Porównaj sobie Chopina z Wlotową. Albo Os Na Stoku Szkoła z Leszka Białego. Albo Wysłouchów z Bujaka.
Co do Wysłouchów - tam są takie bieda zatoki z dawnych parkingów, zrobione prowizorycznie... aczkolwiek mam pomysł na ruszenie tematu tej ulicy
Re: Wieliczka, Biskupice
Takich zatok jak tam jest mnóstwo. Akurat na Wysłouchów lepsze byłyby perony z płyt lub chodnika w miejscach gdzie nie ma tych parkingów. Jak np Bojki w jedną stronę. Można by stworzyć całą listę i naciskać potem na ZTP / ZDMK o poprawę sytuacji. Likwidację zatok lub ich przebudowę gdy są w takim kształcie fatalnym.
Re: Wieliczka, Biskupice
Jechałem dzisiaj dwa razy 304. Ścisk niesamowity Nie wiem kto ma rację, kto chce dać pieniędze, kto te pieniądze chce, kto ich nie chce. Nie wiem czy pętla jest za duża czy jest za mała. Czy zakręt zbyt ostry, czy też odpowiedni. Czy da się infrastrukturę poprawić, czy się nie da. Wszystko to zostawiam..
To świadczy o nieporadnośći wszystkich instytucji i urzędów...
Dodam, że na 301 widziałem tak samo zawalone po dach autobusy..
To świadczy o nieporadnośći wszystkich instytucji i urzędów...
Dodam, że na 301 widziałem tak samo zawalone po dach autobusy..
-
- Ekspert
- Posty: 974
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Wieliczka, Biskupice
Pasuje poszerzyć Wielicką i zbudować kolejne parkingi w centrum, "bo ludzie nie chcą korzystać z KMK".
Re: Wieliczka, Biskupice
TVP KRAKÓW w wieczornej kronice o 244 -> https://krakow.tvp.pl/64540561/?fbclid= ... 9TuTvdqj9cMieszkańcy wielickiego osiedla Krzyszkowice bez dobrego dojazdu do Krakowa. Linia 244 dojeżdża tylko na pętlę Nowy Bieżanów Południe. Bez przesiadki nie dojedziemy do centrum. Tracimy czas — mówią mieszkańcy. Interweniują. Napisali petycję do Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie.
Z osiedla Krzyszkowice w Wieliczce autobusem dojechać można tylko na obrzeża Krakowa, do pętli Nowy Bieżanów Południe.
Urzędnicy problemu nie widzą, bo, jak mówią, trasa linii 244 była podobna do tej, którą pokonuje autobus 204, kursujący przez Wieliczkę. Ale pasażerowie muszą się więcej razy przesiadać.
Urzędnicy nie wykluczają, że w styczniu przebieg linii 244 zostanie zmodyfikowany tak, by łatwiej było się poruszać przez Wieliczkę. Ale już teraz pasażerów w tych autobusach nie brakuje. Często jeżdżą nimi ci, którzy nie zdołali wsiąść do autobusu z numerem 301. Pasażerowie widzą tylko jedno rozwiązanie — dodatkowy autobus.
— Takiej możliwości nie ma, twierdza urzędnicy. Większy, przegubowy autobus też nie wchodzi w grę. Na razie.
Interwencję w sprawie komunikacji aglomeracyjnej między Wieliczką a Krakowem zapowiadają też wieliccy urzędnicy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] i 1 gość