Pod warunkiem że są to osoby kompetentne i traktują poważnie swoje obowiązki czyli w tym przypadku dokładne liczenie, a wiem co było 10 lat temu i już nie chcę powtarzać i żeby ktoś znowu nie powiedział tu że piszę o tym samym ale w tym przypadku tak było co się odbiło na ograbieniu linii z częstotliwości i przegubów, a z pierwszej ręki wiem że na wielu kursach nawet osoby mierzącej w autobusie nie było i wpisywali głupoty w domu, a kamer w autobusie nie było żeby ktoś to zweryfikował, co nie zmienia faktu że może tak jest o czym mówisz że bramki liczą niedokładnie, tego nie wiem, to już MPK powinno wiedzieć najlepiej.Scania_9640 pisze: ↑19 wrz 2022, 7:34 Te bramki w drzwiach są bardzo awaryjne i pokazują niekiedy straszne głupoty. Najlepszym sposobem jest właśnie liczenie osób poprzez osobę w pojeździe. Przepustowość pociągów raczej nie pozwoli na taką wysoką częstotliwość dlatego nie może być głównym środkiem transportu z tych miejsc. Przede wszystkim pociąg ma swoje potoki pasażerskie i dowozi w inne miejsca, a autobus ma swoje i dowozi w inne miejsca. No i dalej nie ma wspólnej taryfy biletowej i dlatego też na pewno część rezygnuje z kolei. Co innego wysłać przeguby na 301/304 a co innego na takie linie jak wymieniłeś wyżej. 238 i 248 być może już niedługo zmienią się w agloexpressy. A na tych liniach przegub miałby dużo problemów jeśli chodzi o przejezdność, już nie mówiąc o 269.
Wieliczka, Biskupice
-
- Ekspert
- Posty: 651
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Wieliczka, Biskupice
Re: Wieliczka, Biskupice
Nie wszystkie, jeden z przewoźników nadal kursuje do dworca. Czyli to jest jakieś 60% pracy przewozowej od strony Proszowic.Parówczak pisze: ↑19 wrz 2022, 0:00 Busy też powinny dowozić tylko do tramwaju. Chociaż przewoźnicy busów to najchętniej by w Sukiennicach zrobili Dworzec. A często jakimiś złomami blokują przystanki na Alejach. Jakoś od strony Proszowic, Nowego Brzeska busiarze jeżdżą do Czyżyn. A nie pchają się dalej. To dlaczego busy z innych stron tak by nie mogły?
Re: Wieliczka, Biskupice
Dokładnie. I są linie nawet z Działoszyc, Koszyc czy Racławic które dojeżdżają do MDA.
A że mimo tego jest niemało busów, które kończą w Czyżynach? Myślę, że odpowiedzią są odległości. Kraków jest dużo bardziej rozciągnięty w stronę wschodnią (Nowa Huta). Jeśli zmierzyć, to nawet ze Skały jest bliżej do Rynku (22 km) niż z Proszowic choćby do Czyżyn (25 km), a co dopiero centrum Krakowa. To już są duże odległości i zgaduję, że dla wielu mieszkańców Kocmyrzowa, Igołomii itd. to Huta jest tym, czym centrum Krakowa dla Wieliczki, Zielonek czy Skawiny.
Re: Wieliczka, Biskupice
Wczoraj rano po godzinie 8, odbył się przejazd techniczny autobusu przegubowego na trasie linii "304". Testowcem trasy był #KR596.
Ciekawe, czy będą nowe - stare zastrzeżenia
Ciekawe, czy będą nowe - stare zastrzeżenia
Re: Wieliczka, Biskupice
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3895582322Jak ustaliła Wielicka Informacja Komunikacyjna - WIK DZIŚ odbył się przejazd techniczny na liniach 301, 304.
Pojazd 18 metrowy miał problem pod magistratem oraz na ochronce. Teraz czekamy na decyzje Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie.
Re: Wieliczka, Biskupice
Były testy.
Testy autobusów przegubowych w Wieliczce i Niepołomicach - na liniach 304 i 301. Są problemy z przejazdem
https://dziennikpolski24.pl/testy-autob ... 1-16899047
Co do trasy "301":
Co do trasy "304":
Testy autobusów przegubowych w Wieliczce i Niepołomicach - na liniach 304 i 301. Są problemy z przejazdem
https://dziennikpolski24.pl/testy-autob ... 1-16899047
Co do trasy "301":
Zaraz, zaraz - to jak mieściło się tam przegubowe "LR1"? Znowu wyjdzie, że z Mobilis "da sie", a z MPK "nie da się"?- Niestety były duże problemy z przejazdem przez rondo przy magistracie oraz wjeździe na przystanek (przy miejskim rynku – red.). Ostatecznie autobus tam wjechał, ale „złożony” do granicy możliwości, co jak się okazuje nie może mieć miejsca na co dzień.
Co do trasy "304":
I jeszcze co do stawek:Z kolei na trasie 304 w Wieliczce autobus przegubowy miał problem (ale mniejszy niż „301” w centrum Niepołomic) z przejazdem w rejonie magistratu oraz przez rondo „na ochronce” (Rondo Górników Wielickich).
E...? Parę tygodni temu rozmawiałem o tym z ZTP, jeszcze nie było żadnej osobnej stawki. To jakaś nowość? Czy kaczka dziennikarska?w przypadku autobusów standardowych cena za każdy tzw. wozokilometr to kwota rzędu 7 zł, a przegubowych – 11 zł
Re: Wieliczka, Biskupice
Przegub na rynku w Niepołomicach wykręci spokojnie, tylko musi to zrobić z drugiego, tego zewnętrznego stanowiska. Może specjalnie szukają problemu
Re: Wieliczka, Biskupice
Oczywiście, rok temu jeździł cały sezon LR1 i nie było problemu Brak mi słów
http://phototrans.pl/14,1085297,0,Merce ... qR7LRBPX6Y
Re: Wieliczka, Biskupice
Natomiast mogę się zgodzić, że na samym rondzie jest ciasno, ale chyba nie na tyle, by były problemy. Zresztą znowu Mobilis jakoś jeździł i dawał radę.
Re: Wieliczka, Biskupice
BTW, czy ktoś ma zdjęcie "LR1" w Niepołomicach, byśmy mogli udostępnić do postu?
-
- Ekspert
- Posty: 1812
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Wieliczka, Biskupice
Z tym rondem w Niepołomicach mogą mieć o tyle rację, że "301" w stronę dworca w Niepołomicach na rondzie skręca w lewo, czyli ma do pokonania większą część ronda. "LR1" przejeżdżało tam tylko na wprost i to w jedną stronę. Może to mieć jakieś znaczenie?
Ale z wjazdem na przystanek przy Rynku to szukanie problemu na siłę, co specjalnie nie powinno dziwić...
Ale z wjazdem na przystanek przy Rynku to szukanie problemu na siłę, co specjalnie nie powinno dziwić...
Re: Wieliczka, Biskupice
W kierunku Nowego Kleparza "301" pokonuje ten sam fragment ronda co "LR1". Z kolei w kierunku Niepołomic zamiast drugim zjazdem, zjeżdża trzecim. Bez przesady! Nie zapominajcie, że rondo stanowi też ciąg DW964.Jamnik pisze: ↑21 wrz 2022, 19:01 Z tym rondem w Niepołomicach mogą mieć o tyle rację, że "301" w stronę dworca w Niepołomicach na rondzie skręca w lewo, czyli ma do pokonania większą część ronda. "LR1" przejeżdżało tam tylko na wprost i to w jedną stronę. Może to mieć jakieś znaczenie?
Ale z wjazdem na przystanek przy Rynku to szukanie problemu na siłę, co specjalnie nie powinno dziwić...
Re: Wieliczka, Biskupice
Ale ruch ciężki tamtędy nie jeździ. Bo tranzyt tir jest obwodnicą skierowany. Przez północną część miasta a nie rondo w centrum.
Re: Wieliczka, Biskupice
Na "224" od poniedziałku mocne przesunięcia godzin odjazdów. Dotychczas linia jeździła co godzinę w szczycie i co dwie poza, w godzinach mniej więcej 7-19. Po zmianach będzie cały dzień co dwie godziny. Czyli w szczycie mniej odjazdów, za to kursy aż do 22.
Łączna liczba kursów będzie ta sama, acz oznacza to że w szczycie będzie jedna brygada zamiast dwóch. Czyli dalej szukają brygad gdzie się da.
Dla porównania, rozkłady:
obecny -> https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL&linia=224
nowy -> https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... nia=224__1
Łączna liczba kursów będzie ta sama, acz oznacza to że w szczycie będzie jedna brygada zamiast dwóch. Czyli dalej szukają brygad gdzie się da.
Dla porównania, rozkłady:
obecny -> https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL&linia=224
nowy -> https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... nia=224__1
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 14 gości