Z ważnych zmian - zmieniły się przebiegi wielickich Autobusowych Linii Dowozowych. Trasy ALD1 "B1", "D1" i "R1" zostały wydłużone, w zamian "ALD2" uległa likwidacji (wchłonięta przez "B1"). Technicznie nowości weszły od Nowego Roku, jednak z racji na dwa dni świąteczne, realnie weszły w życie dopiero w poniedziałek 3 stycznia.
* ALD1 - B1: linia będzie kursowała w wydłużonej relacji Wieliczka Rynek Kopalnia – Byszyce – Świątniki Górne – Myślenice Dworzec Autobusowy z liczbą par kursów 18 w dni robocze, 14 w soboty i 9 w dni wolne. Nowa trasa przejmie zadania dotychczasowej linii ALD2.
*ALD1 - D1: linia będzie kursowała w wydłużonej relacji Wieliczka Rynek Kopalnia – Dobranowice – Gdów – Łapanów Rynek z liczbą par kursów 18 w dni robocze, 14 w soboty i 9 w dni wolne.
*ALD1 - R1: linia będzie kursowała w wydłużonej relacji Wieliczka Rynek Kopalnia – Grajów – Dobczyce Witosa z liczbą par kursów 18 w dni robocze, 14 w soboty i 9 w dni wolne.
*ALD2: linia zostaje zlikwidowania, jej zadania przejmie linia ALD1 – B1, która będzie kursowała z wyższą częstotliwością na podobnej trasie.
Ponadto na liniach ALD1 (B1, D1, R1) wprowadzony zostanie nowy standard taboru obsługującego trasy – kursować będą wyłącznie pełnowymiarowe, klimatyzowane autobusy, przystosowane do przewozu osób o ograniczone sprawności ruchowej oraz wózków dziecięcych.
https://malopolskiekoleje.pl/index.php/ ... -01-2022-r
Sprawę podsumowuje PSMKMS - w artykule są również zdjęcia nowych wozów:
Podsumowując, linia B1 wydłużona została z Byszyc przez Świątniki Górne do Myślenic, wchłaniając przy okazji dotychczasową linię ALD2. Linię D1 wydłużono z Huciska przez Gdów do Łapanowa. Linia R1 kursuje natomiast z Grajowa do Dobczyc. Dzięki temu, mieszkańcy Dobczyc, Gdowa i Łapanowa po raz pierwszy w historii mają możliwość korzystania z transportu zbiorowego, opartego o pełnowymiarowe, komfortowe autobusy niskopodłogowe. Obsługę wszystkich trzech linii ponownie powierzono bowiem firmie Michalus z Dziekanowic. Przewoźnik ten pozyskał w ostatnim czasie 8 autobusów Mercedes-Benz O530LE Ü II. Pojazdy te wyprodukowane zostały w 2012 roku i do 2020 roku były wykorzystywane przez norweską firmę Norgesbuss Trollåsen.
Autobusy te robią bardzo dobre wrażenie i najpewniej są jednymi z lepszych, jakie dotychczas posiadała firma Michalus.
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... ch-trasach