Wieliczka, Biskupice

- Linie, trasy, rozkłady
lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: lukasmaj » 15 wrz 2022, 21:06

Kaszmir pisze: 15 wrz 2022, 20:18 Na tę chwilę sytuacja zmierza prawdopodobnie w tę stronę, że jeśli przegubowce miałyby pojechać na aglo, trzeba będzie dogadać z MPK osobną stawkę. Na pewno byłaby ona wyższa niż dotychczasowa aglo, więc potrzeba też zgód gmin: Wieliczka ("301", "304") oraz Niepołomice ("301") by ponieść większe koszty.
Przez te miesiące (lata), kiedy występuje potrzeba skierowania przegubowców na trasę "301" czy też "304" myślę, że już niemowa by stawkę ustalił ;)
Czy to wymaga aż takich dylematów? Przeguby są, kierowców nie ma, autobusy na wskazanych trasach przepełnione... Już dawno powinna być przygotowana propozycja trójstronnej umowy, między ZTP, Gminą i MPK :!:

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: damian_krk2 » 15 wrz 2022, 21:22

lukasmaj pisze: 15 wrz 2022, 21:06 Przez te miesiące (lata), kiedy występuje potrzeba skierowania przegubowców na trasę "301" czy też "304" myślę, że już niemowa by stawkę ustalił ;)
Czy to wymaga aż takich dylematów? Przeguby są, kierowców nie ma, autobusy na wskazanych trasach przepełnione... Już dawno powinna być przygotowana propozycja trójstronnej umowy, między ZTP, Gminą i MPK :!:
Zapomniałeś chyba że żyjemy w Krakowie gdzie urzędy to jedna wielka patologia i wszystko trwa 10x dłużej niż w innych miastach.

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Parówczak » 15 wrz 2022, 23:10

Zarząd Transportu Publicznego nie wyraża zgody na pojazd 18metrowy (przegubowy) na wielickiej 304. Powód znany od lat - pętla "Wieliczka Miasto" przy osiedlu Wincentego Pola. Według ZTP autobus ten nie ma możliwości ustawienie się równo przy peronie a prowadzący NIE widzi drzwi w drugim członie. Problem stanowi także dofinansowanie.
A prowadzący 112 w Tyńcu widzi drzwi w drugim członie? A prowadzący 144 na Prądniku Białym widzi drzwi w drugim członie? A prowadzący 139 i 182 na Os Oświecenia widzi drzwi w drugim członie?
Kaszmir pisze: 15 wrz 2022, 20:18 Na tę chwilę sytuacja zmierza prawdopodobnie w tę stronę, że jeśli przegubowce miałyby pojechać na aglo, trzeba będzie dogadać z MPK osobną stawkę. Na pewno byłaby ona wyższa niż dotychczasowa aglo, więc potrzeba też zgód gmin: Wieliczka ("301", "304") oraz Niepołomice ("301") by ponieść większe koszty.
Taka stawka przecież musi już być na 904.
lukasmaj pisze: 15 wrz 2022, 16:27 "301" obecnie jest równie mocno przeładowana. Na trasie "301" nie występują problemy związane z infrastrukturą. Uważam osobiście, że właśnie na "301" powinny obecnie trafić wolne przegubowce. Zobaczycie też, że cześć osób jak będzie wiedziała że "301" jedzie przegubowa to właśnie z niej skorzysta, mając do wyboru dwie "301" i "304".

"301" powinna dostać przeguby w możliwie najszybszym czasie. Pojazdy są, chodzi tylko o wolę i odpowiednie kroki wszystkich stron :!:
Obie te linie są przepełnione. Zwłaszcza na ciągu alej gdzie jadą pomiędzy przegubami innych linii. 301 dodatkowo zbiera mnóstwo osób z samej tylko Wieliczki. Już lepiej żeby te linie jeździły na Bieżanów. Wtedy miałyby tylko swoich pasażerów. To może by lepiej się mieścili. A na ciąg Jerzmanowskiego, Kamieńskiego, Aleje, Dworzec uruchomić linię miejską. Np. o numerze 104. Albo zostawić 301 i 304 jak są. Ale uruchomić 311 z Niepołomic po trasie 301 do Kamieńskiego i Bonarki. A potem do Podgórza SKA przez Powstańców Śląskich.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kaszmir » 16 wrz 2022, 11:43

damian_krk2 pisze: 15 wrz 2022, 21:22Zapomniałeś chyba że żyjemy w Krakowie gdzie urzędy to jedna wielka patologia i wszystko trwa 10x dłużej niż w innych miastach.
No offence, jednak jakoś nie czuć żeby Wieliczka czy Niepołomice się biły o te przegubowce. Dla gmin to dodatkowe koszty, a idą ciężkie czasy. Wszędzie inflacja, ceny za wzkm od nowego roku prawdopodobnie skoczą w przestworza.

Tak czy owak naciski trzeba zacząć od gmin - by wiedziały że jest problem i zadeklarowały, że są w stanie zapłacić więcej. Jak ten etap zostanie osiągnięty, to wypracowanie osobnej stawki MPK to szczegół.
Parówczak pisze: 15 wrz 2022, 23:10Taka stawka przecież musi już być na 904.
Nie, "904" jeździ na zasadzie wyjątku od reguły (bo to tylko parę kursów, bo nocą gdy ulice są puste itd.) W linku masz wszystkie stawki na 2022 - nie ma osobnej na przeguby aglo: https://krabok.wordpress.com/2021/12/09 ... m-na-2022/
Parówczak pisze: 15 wrz 2022, 23:10Już lepiej żeby te linie jeździły na Bieżanów. Wtedy miałyby tylko swoich pasażerów. To może by lepiej się mieścili.
Zabicie linii nie jest rozwiązaniem. AgloX jako linie do centrum się przyjęły i nikt nie planuje ich skracać, wręcz przeciwnie, docelowo mają powstać podobne połączenia do kolejnych gmin.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: mkm3 » 16 wrz 2022, 11:49

Gdyby ZTP zalezalo to bylaby jakas oferta zmiany umowy na linie 301, zeby chociaz na wybrane kursy wypuscic przeguby. Roznice w stawce mozna ostatecznie pokryc z likwidacji moze 2-3 kursow. Jesli sie chce to sie znajdzie rozwiazanie.

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: lukasmaj » 16 wrz 2022, 12:00

mkm3 pisze: 16 wrz 2022, 11:49 Gdyby ZTP zalezalo to bylaby jakas oferta zmiany umowy na linie 301, zeby chociaz na wybrane kursy wypuscic przeguby. Roznice w stawce mozna ostatecznie pokryc z likwidacji moze 2-3 kursow. Jesli sie chce to sie znajdzie rozwiazanie.
Też tak uważam. Wieliczka ostatnio zwróciła się kolejny raz do ZTP z wnioskiem o wysłanie przegubowców. Niech w końcu ZTP po konsultacjach z MPK przedstawi warunki. Warunków do tej pory nie było przedstawionych, za każdym razem ZTP używało innych argumentów.

Kierman
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kierman » 16 wrz 2022, 12:30

Nie rozumiem skąd ten opór w puszczaniu przegubów na aglo. Wszędzie w Polsce mogą jeździć, tylko nie u nas. Ba, nawet są miasta gdzie jeżdżą przede wszystkim na liniach podmiejskich dowożących do centrum miasta ludzi z aglomeracji. A umowy za stawki można renegocjować przecież, to żaden problem, wystarczy odrobina woli z obu stron.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kaszmir » 16 wrz 2022, 12:43

Na tę chwilę opór MPK wynika z tego, że im się to nie opłaca.
Opór gmin bo musiałyby dopłacić.
Opór ZTP - nie jestem pewny, pewnie nie mają ochoty / sił rozpoczynać całego procesu negocjacji z MPK skoro nie wiadomo, czy którakolwiek gmina byłaby w ogóle zainteresowana. Acz naciskamy w temacie bo gdzieś tam urzędnicy dostrzegają już problem i potrzebę.
lukasmaj pisze: 16 wrz 2022, 12:00Wieliczka ostatnio zwróciła się kolejny raz do ZTP z wnioskiem o wysłanie przegubowców.
Nie kojarzę, by w tym piśmie Wieliczka deklarowała chęć zwiększenia wydatków. Pytali po prostu o przegubowce, pewnie licząc że będą w tej samej cenie.

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: lukasmaj » 16 wrz 2022, 14:58

Kaszmir pisze: 16 wrz 2022, 12:43 Opór ZTP - nie jestem pewny, pewnie nie mają ochoty / sił rozpoczynać całego procesu negocjacji z MPK skoro nie wiadomo, czy którakolwiek gmina byłaby w ogóle zainteresowana.
Sił nie mają? A to jakoś powiązane jest z łupaniem kamieni :?: :D
Jak nie mają ochoty to niech się zwolnią. Wiele osób mogłoby zająć ich miejsce i przyłożyć się do pracy i obowiązków...

A ten proces ustalenia stawki dla przeguba na aglo, to aż takie "niewiadomoco" :?:

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Parówczak » 16 wrz 2022, 18:33

Kaszmir pisze: 16 wrz 2022, 11:43 Zabicie linii nie jest rozwiązaniem. AgloX jako linie do centrum się przyjęły i nikt nie planuje ich skracać, wręcz przeciwnie, docelowo mają powstać podobne połączenia do kolejnych gmin.
To dokładnie odwrotny trend niż przez ostatnią dekadę. Linie aglo powinny jeździć do najbliższego tramwaju. Taki 301 mógłby jeździć co 10 minut. Wtedy nie byłby przepełniony. Gdyby tylko kursował z Bieżanowa. Przez Prokocim Szpital oczywiście. A tak jeździ co 20-30minut zawalony po dach. I wozi pasażerów 179, 173, 503, 144. Swoich własnych pasażerów wozi maksymalnie na Bieżanowską z Niepołomic. Może połączymy sobie 301 z 307 w jedną linię? :twisted: w Michałowicach jest punkt socjalny. W Niepołomicach też by się znalazł w budynku publicznym :twisted:

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Scania_9640 » 16 wrz 2022, 19:05

Parówczak pisze: 16 wrz 2022, 18:33 To dokładnie odwrotny trend niż przez ostatnią dekadę. Linie aglo powinny jeździć do najbliższego tramwaju. Taki 301 mógłby jeździć co 10 minut. Wtedy nie byłby przepełniony. Gdyby tylko kursował z Bieżanowa. Przez Prokocim Szpital oczywiście. A tak jeździ co 20-30minut zawalony po dach. I wozi pasażerów 179, 173, 503, 144. Swoich własnych pasażerów wozi maksymalnie na Bieżanowską z Niepołomic. Może połączymy sobie 301 z 307 w jedną linię? :twisted: w Michałowicach jest punkt socjalny. W Niepołomicach też by się znalazł w budynku publicznym :twisted:
Jakby woził tylko na Bieżanowską to nie byłoby parcia ze strony Gminy Niepołomice i mieszkańców aby 301 jechała dalej w głąb Alej. Dlatego uważam że to co piszesz mija się z prawdą niestety.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: MichalTyniec » 16 wrz 2022, 20:21

Scania_9640 pisze: 16 wrz 2022, 19:05 Jakby woził tylko na Bieżanowską to nie byłoby parcia ze strony Gminy Niepołomice i mieszkańców aby 301 jechała dalej w głąb Alej. Dlatego uważam że to co piszesz mija się z prawdą niestety.
Jakby kiedyś zrobili ten tramwaj na Rżakę to na pewno skończy tam takie 301, nie ma logiki w tym żeby pchać jej na miasto gdzie na takiej trasie można dwukrotnie zwiększyć jej częstotliwość, a największe oblężenie ma właśnie do góra Bieżanowskiej, poza tym Ztp powinno mieć bardziej konkretne dane ile ludzi na tym ciągu wysiada a ile przypadkowych osób dobija tą linię do Kleparza.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Scania_9640 » 16 wrz 2022, 21:36

MichalTyniec pisze: 16 wrz 2022, 20:21 Jakby kiedyś zrobili ten tramwaj na Rżakę to na pewno skończy tam takie 301, nie ma logiki w tym żeby pchać jej na miasto gdzie na takiej trasie można dwukrotnie zwiększyć jej częstotliwość, a największe oblężenie ma właśnie do góra Bieżanowskiej, poza tym Ztp powinno mieć bardziej konkretne dane ile ludzi na tym ciągu wysiada a ile przypadkowych osób dobija tą linię do Kleparza.
Niekoniecznie by tak było, bo dalej tramwaje nie kursują wzdłuż Alej, a to tam duża część osób wsiada i wysiada z 3xx. Niedawno były pomiary, więc myślę że chociaż trochę mogło się sprawdzić ile osób kursuje z Wieliczki/Niepołomic do centrum Krakowa. Poza tym skoro niby ludzie jadą tylko do Bieżanowskiej to skąd przepełnienia już na Alejach i to przepełnienie trwa do Wieliczki i dalej Niepołomic? ;) Uważam, że przegub na 301/304 jest bardziej potrzebny niż na 112, a przy tym jest więcej miejsca niż na trasie 112 i przede wszystkim nie ma tak ciasnej pętli ;)

Kierman
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kierman » 16 wrz 2022, 21:46

Akurat na 112 bardzo dużo osób jedzie, w szczególności wsiadają i wysiadają na rynku Dębnickim, czego może tak nie widać gdy spotykamy autobus tej linii przy rondzie grunwaldzkim.

Algoexpresy uważam za pomysł bardzo trafiony, nie rozumiem tutaj prób krytykowania i skracania linii, bo na alejach wsiadają przypadkowi pasażerowie. Jak widać problemem tych linii czego pewnie nie przewidziano stała się ich duża popularność przez co mamy niedostosowany tabor do obsługi tych którzy linii i to trzeba jak najszybciej zmienić.
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2022, 21:49 przez Kierman, łącznie zmieniany 1 raz.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Scania_9640 » 16 wrz 2022, 21:49

Kierman pisze: 16 wrz 2022, 21:46 Akurat na 112 bardzo dużo osób jedzie, w szczególności wsiadają i wysiadają na rynku Dębnickim, czego może tak nie widać gdy spotykamy autobus tej linii przy rondzie Grunwaldzkim.
Sporo osób to fakt, ale tych kursów nie jest dużo jeśli chodzi o cały dzień, a na 301/304 praktycznie od rana do wieczora są przepełnienia.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości