Wieliczka, Biskupice
Re: Wieliczka, Biskupice
904 jeździ przegubowy na aglomerację. Więc jaką on ma stawkę za wzkm?
304 to bardziej linia miejska niż aglo. Na prawdziwe strefy przeguby to tylko na pojedyncze kursy w ciągu dnia.
304 to bardziej linia miejska niż aglo. Na prawdziwe strefy przeguby to tylko na pojedyncze kursy w ciągu dnia.
Re: Wieliczka, Biskupice
Na przykład dać zaporową stawkę, której gmina nie udźwignie...MichalTyniec pisze: ↑29 sie 2022, 21:52 No chyba że mimo tego MPK i tak coś wymyśli żeby tych przegubów tam nie dać bo to już byłby za duży precedens i przecież każda gmina mogłaby tego zażądać i co wtedy.
-
- Ekspert
- Posty: 651
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Wieliczka, Biskupice
Nie.MichalTyniec pisze: ↑29 sie 2022, 22:01No bo trochę tych linii jest gdzie ten przegub by się przydał, pomnóż przez ilość brygad to za chwilę na mieście by nie było co puścić bo by wszystkie gminy chciały a tak to Mpk ma zawsze jakieś wytłumaczenie że się nie da i mają problem z głowy.
Po pierwsze, to nie jest tak że gminy tylko czekają by wydać więcej pieniędzy.
Po drugie, przegubów jest trochę wolnych, a teraz jeszcze miały się zwolnić ze "125".
Po trzecie, nikt nie mówi że od razu. Zawsze można powiedzieć gminie "ok, to za dwa lata będą przeguby". MPK co chwila kupuje nowy tabor, żaden problem zamówić przegubowce w miejsce krótkich. Przecież dla Przewoźnika to zysk.
-
- Ekspert
- Posty: 651
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Wieliczka, Biskupice
Wiadomo że żadna gmina nie jest chętna do wydawania dodatkowych pieniędzy ale jak już podpisuje z miastem umowę to niech to ma ręce i nogi a nie że zaraz są awantury że do autobusu nie można wejść, no dla naszego przewoźnika nie wiem czy nie problem, w końcu o połowę tańszy krótki niż przegub, ale i tak większość ze środków unijnych ciągną póki co to niech zamawiają przeguby, byle nie kasowali jeden za jeden potem, no i byle zostawili ten nadstan jaki jest też po 125 a nie wystawili na sprzedaż.Kaszmir pisze: ↑29 sie 2022, 23:17 Nie.
Po pierwsze, to nie jest tak że gminy tylko czekają by wydać więcej pieniędzy.
Po drugie, przegubów jest trochę wolnych, a teraz jeszcze miały się zwolnić ze "125".
Po trzecie, nikt nie mówi że od razu. Zawsze można powiedzieć gminie "ok, to za dwa lata będą przeguby". MPK co chwila kupuje nowy tabor, żaden problem zamówić przegubowce w miejsce krótkich. Przecież dla Przewoźnika to zysk.
Re: Wieliczka, Biskupice
Miasto i Gmina Wieliczka zaprzeczyła, aby rozważano skierowania linii "304" do Dworca przy ul. Dembowskiego.
Wczoraj przyglądałem się infrastrukturze drogowej w centrum Wieliczki i faktycznie przegubowiec musiałby trochę manewrować. Jednocześnie widziałem kilka kursów linii "301", między innymi około godziny 13 i 17, wszystkie widziane autobusy były mocno wypełnione pasażerami (90-100%).
Przegubów nie ma na tyle aby wysłać zarówno na "301" i na "304". Myślę, że optymalnym jest wysłanie ich na "301".
Wczoraj przyglądałem się infrastrukturze drogowej w centrum Wieliczki i faktycznie przegubowiec musiałby trochę manewrować. Jednocześnie widziałem kilka kursów linii "301", między innymi około godziny 13 i 17, wszystkie widziane autobusy były mocno wypełnione pasażerami (90-100%).
Przegubów nie ma na tyle aby wysłać zarówno na "301" i na "304". Myślę, że optymalnym jest wysłanie ich na "301".
-
- Ekspert
- Posty: 1813
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Wieliczka, Biskupice
Na obecną chwilę jest tyle przegubów żeby wysłać na każdą brygadę 304 i część 301. Na PB jest bardzo duży nadmiar przegubowych autobusów i zamiast jeździć to stoją.lukasmaj pisze: ↑01 wrz 2022, 11:10 Miasto i Gmina Wieliczka zaprzeczyła, aby rozważano skierowania linii "304" do Dworca przy ul. Dembowskiego.
Wczoraj przyglądałem się infrastrukturze drogowej w centrum Wieliczki i faktycznie przegubowiec musiałby trochę manewrować. Jednocześnie widziałem kilka kursów linii "301", między innymi około godziny 13 i 17, wszystkie widziane autobusy były mocno wypełnione pasażerami (90-100%).
Przegubów nie ma na tyle aby wysłać zarówno na "301" i na "304". Myślę, że optymalnym jest wysłanie ich na "301".
Re: Wieliczka, Biskupice
Może dlatego jest nadmiar wolnych wozów na zajezdniach, że nie ma nadmiaru prowadzących? I że jak „się znajdą” to cofnie się część cięć?
Re: Wieliczka, Biskupice
A skąd wiesz że na PB jest nadmiar przegubowców? Ostatnio w szczycie to stało zaledwie kilka sztuk. A na samo 304 potrzebujesz z 12 wozów.Scania_9640 pisze: ↑01 wrz 2022, 13:08 Na obecną chwilę jest tyle przegubów żeby wysłać na każdą brygadę 304 i część 301. Na PB jest bardzo duży nadmiar przegubowych autobusów i zamiast jeździć to stoją.
-
- Ekspert
- Posty: 1813
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Wieliczka, Biskupice
Widać gołym okiem ile stoi w szczycie to raz, dwa na tej zajezdni są największe braki i mają dużo mniej kursów do wykonania właśnie z powodu braków.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Wieliczka, Biskupice
Na PB (przy rozkładach od 29.08) teoretyczne użycie przegubów wynosi 75% - czyli dokładnie 45 wozów (na stanie jest ich 60). Czyli teoretycznie powinno być 15 przegubów wolnych, ale raczej nie zdarza się sytuacja by wszystko było sprawne.
Re: Wieliczka, Biskupice
https://www.facebook.com/WikWieliczka/p ... TrU4ZpuWqlZarząd Transportu Publicznego nie wyraża zgody na pojazd 18metrowy (przegubowy) na wielickiej 304. Powód znany od lat - pętla "Wieliczka Miasto" przy osiedlu Wincentego Pola. Według ZTP autobus ten nie ma możliwości ustawienie się równo przy peronie a prowadzący NIE widzi drzwi w drugim członie. Problem stanowi także dofinansowanie.
Re: Wieliczka, Biskupice
"301" obecnie jest równie mocno przeładowana. Na trasie "301" nie występują problemy związane z infrastrukturą. Uważam osobiście, że właśnie na "301" powinny obecnie trafić wolne przegubowce. Zobaczycie też, że cześć osób jak będzie wiedziała że "301" jedzie przegubowa to właśnie z niej skorzysta, mając do wyboru dwie "301" i "304".
"301" powinna dostać przeguby w możliwie najszybszym czasie. Pojazdy są, chodzi tylko o wolę i odpowiednie kroki wszystkich stron
"301" powinna dostać przeguby w możliwie najszybszym czasie. Pojazdy są, chodzi tylko o wolę i odpowiednie kroki wszystkich stron
Re: Wieliczka, Biskupice
Na tę chwilę sytuacja zmierza prawdopodobnie w tę stronę, że jeśli przegubowce miałyby pojechać na aglo, trzeba będzie dogadać z MPK osobną stawkę. Na pewno byłaby ona wyższa niż dotychczasowa aglo, więc potrzeba też zgód gmin: Wieliczka ("301", "304") oraz Niepołomice ("301") by ponieść większe koszty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości