Wieliczka, Biskupice

- Linie, trasy, rozkłady
Kierman
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kierman » 16 wrz 2022, 21:50

Scania_9640 pisze: 16 wrz 2022, 21:49 Sporo osób to fakt, ale tych kursów nie jest dużo jeśli chodzi o cały dzień, a na 301/304 praktycznie od rana do wieczora są przepełnienia.
Nie no, zanim emeryci na Woli dostali na stałe brygady, miałem 112 parę razy i to w covidzie i te kursy między szczytem porannym i popołudniowym miały swoje kilkadziesiąt osób. Fakt mniej niż 301/304, ale dalej było dużo osób. Podejrzewam, że frekwencja teraz jest ciut większą niż rok temu.

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: lukasmaj » 16 wrz 2022, 23:27

Dzisiaj widziałem dwa kursy "301" na przystanku Wieliczka Cmentarz. Pierwszy 14.33 w kierunku Nowego Kleparza (BU895) i drugi 14.45 w kierunku Niepołomic (BO281). Autobus z Niepołomic przyjechał zapełniony na 110%. Ścisk niesamowity, myślę że przy Oknoplaście po zmianie mogło się dosiąść sporo osób. Z kolei autobus w stronę Niepołomic nie zabrał wszystkich z przystanku przy cmentarzu.

Niech nikt nie używa argumentu, że "301" czy "304" jest zapełnione na którejś części trasy. Obie linie są przeładowane na całym ciągu. I to powinno być postrzegane w kategoriach sukcesu a nie problemu. W końcu o tyle mniej jest samochodów prywatnych czy też zdezelowanych busów.

Mam nadzieję że ZTP i Gminy Wieliczka, Niepołomice ogarną się szybko i na "301" zostaną wysłane przegubowce, tym bardziej że obecnie jest ich na tyle. Zniechęcić ludzi do komunikacji zbiorowej jest łatwo..

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: MichalTyniec » 17 wrz 2022, 4:25

Kierman pisze: 16 wrz 2022, 21:50 Nie no, zanim emeryci na Woli dostali na stałe brygady, miałem 112 parę razy i to w covidzie i te kursy między szczytem porannym i popołudniowym miały swoje kilkadziesiąt osób. Fakt mniej niż 301/304, ale dalej było dużo osób. Podejrzewam, że frekwencja teraz jest ciut większą niż rok temu.
Największe zapełnienie 112 ma w szczycie porannym, poza tym bierze się to z tego że minimum ze wszystkimi miejscami zajętymi wyjeżdża już z Tyńca czego nie ma na 162, do popołudnia też napełnienie jest duże bo częstotliwość jest marna a jeśli chodzi o popołudnie to już loteria, zależy kto skąd wraca i na jaki kurs trafi więc od tego to zależy 🙂 październik przyjdzie to będzie jeszcze większa, nie ma opcji żeby autobus 12m to ogarnął jak to Scania mówi, w weekendy też od dobrych paru lat przegub jest nie bez powodu, a z tymi emerytami to fakt, codziennie wracam z pracy z tym samym chłopem 😀

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kaszmir » 17 wrz 2022, 10:12

Hej, a dalibyście radę podesłać mi na maila (j.m.mosakowski [małpa] gmail.com) albo na skrzynkę na kraboku parę zdjęć przepełnionych "301" i/albo "304"? I najlepiej tych ludzi zostających na przystanku? Mielibyśmy dowody rzeczowe do przedstawienia urzędnikom :)
Parówczak pisze: 16 wrz 2022, 18:33To dokładnie odwrotny trend niż przez ostatnią dekadę. Linie aglo powinny jeździć do najbliższego tramwaju.
Miasto zauważyło, że "304" cieszyło się olbrzymią popularnością właśnie dlatego, że dowozi pasażerów z Wieliczki do centrum. I poszło za ciosem, i planuje iść dalej w kolejnych gminach. Jak też wielokrotnie wspomniano, agloX mają zredukować liczbę busów. I to działa, wiele lat temu "304" zmniejszyło liczbę busów jadących do Wieliczki. Ludzie i tak będą jechać do centrum Krk, to jest kwestia, czym wolimy by przyjechali - ciasnymi busami czy autobusami komunikacji miejskiej.
Parówczak pisze: 16 wrz 2022, 18:33Może połączymy sobie 301 z 307 w jedną linię? :twisted: w Michałowicach jest punkt socjalny. W Niepołomicach też by się znalazł w budynku publicznym :twisted:
Nie o to chodzi w agloX. One mają zapewniać dojazd z gmin do centrum (Alej). Tak jak busy, które przecież też docierają do centrum i w większości tam kończą trasę.
MichalTyniec pisze: 16 wrz 2022, 20:21Jakby kiedyś zrobili ten tramwaj na Rżakę to na pewno skończy tam takie 301,
Na pewno nie ma takich planów.
Scania_9640 pisze: 16 wrz 2022, 21:36Uważam, że przegub na 301/304 jest bardziej potrzebny niż na 112,
Był krótki epizod z 12-metrowcami na "112" (od 2012 do bodajże 2013). Miasto szybko się z niego wycofało bo linia nie wyrabiała.

WIK
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: WIK » 17 wrz 2022, 15:20

Na naszym fanpage są zdjęcia przepełnionej 304 ;) My także chętnie poprosimy o zdjęcia oraz film z zostającymi pasażerami na przystanku. Nasz adres email: wielickainformacja@gmail.com

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: mkm3 » 17 wrz 2022, 15:29

WIK pisze: 17 wrz 2022, 15:20 Na naszym fanpage są zdjęcia przepełnionej 304
A były jakieś oficjalne pisma gminy Niepołomice w sprawie skierowania przegubów na 301?

WIK
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: WIK » 17 wrz 2022, 16:56

mkm3 pisze: 17 wrz 2022, 15:29 A były jakieś oficjalne pisma gminy Niepołomice w sprawie skierowania przegubów na 301?
Ustalimy ;) Zachęcamy o udostepnienie naszych zdjęć https://www.facebook.com/WikWieliczka/p ... hSrXPW7qSl w mediach społecznościowych.

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Parówczak » 18 wrz 2022, 20:12

Scania_9640 pisze: 16 wrz 2022, 21:36 Niekoniecznie by tak było, bo dalej tramwaje nie kursują wzdłuż Alej, a to tam duża część osób wsiada i wysiada z 3xx. Niedawno były pomiary, więc myślę że chociaż trochę mogło się sprawdzić ile osób kursuje z Wieliczki/Niepołomic do centrum Krakowa. Poza tym skoro niby ludzie jadą tylko do Bieżanowskiej to skąd przepełnienia już na Alejach i to przepełnienie trwa do Wieliczki i dalej Niepołomic?
Pomiary Ci nie pokażą skąd dokąd kto jedzie. Tylko ilość osób które wsiadły i wysiadły. Będzie duża wymiana na Alejach, gdy 301 i 304 jechał przed 503, 144, 173, 179, 169. Przepełnienie na Alejach w 301 i 304 jest bo jeździ krótkim autobusem przez główny ciąg autobusowy w mieście. A inne linie tam mają przeguby. Zbierają pasażerów 144, 173, 503, 179, 169. Na Prokocim Szpital i Bieżanowska następuje duża wymiana pasażerów miejskich na aglomeracyjnych. Po Alejach powinien jechać 104 przegubami. Od Dworca Głównego do Jerzmanowskiego a potem choćby na Rżąkę. A 301 i 304 nie powinny wjeżdżać dalej niż Podgórze SKA. Tylko nie obok Kabla a obok Bonarki. Z Wieliczki do centrum jest pociąg. Ale skoro agloX to taki sukces... Gdzie topi się dużo brygad, które na krótszej trasie mogłyby jeździć dużo częściej. To nic tylko czekać na 360 z Pielgrzymowic do Łagiewnik. Albo 383 ze Skawiny do Prądnika Czerwonego.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Scania_9640 » 18 wrz 2022, 20:26

Parówczak pisze: 18 wrz 2022, 20:12 Pomiary Ci nie pokażą skąd dokąd kto jedzie. Tylko ilość osób które wsiadły i wysiadły. Będzie duża wymiana na Alejach, gdy 301 i 304 jechał przed 503, 144, 173, 179, 169. Przepełnienie na Alejach w 301 i 304 jest bo jeździ krótkim autobusem przez główny ciąg autobusowy w mieście. A inne linie tam mają przeguby. Zbierają pasażerów 144, 173, 503, 179, 169. Na Prokocim Szpital i Bieżanowska następuje duża wymiana pasażerów miejskich na aglomeracyjnych. Po Alejach powinien jechać 104 przegubami. Od Dworca Głównego do Jerzmanowskiego a potem choćby na Rżąkę. A 301 i 304 nie powinny wjeżdżać dalej niż Podgórze SKA. Tylko nie obok Kabla a obok Bonarki. Z Wieliczki do centrum jest pociąg. Ale skoro agloX to taki sukces... Gdzie topi się dużo brygad, które na krótszej trasie mogłyby jeździć dużo częściej. To nic tylko czekać na 360 z Pielgrzymowic do Łagiewnik. Albo 383 ze Skawiny do Prądnika Czerwonego.
Pomiary były połączone z ankietami, dlatego w jakimś stopniu na pewno przyczyniły się do dodatkowego źródła informacji skąd dokąd jeżdżą pasażerowie. Na Alejach już często i w dużych ilościach wsiadają pasażerowie, którzy jadą do samego końca czyli do Wieliczki i dalej w stronę Niepołomic i odwrotnie jest to samo. Nie zgadzam się że powinny jeździć tylko do Podgórza SKA, bo chodzi o to, żeby pasażerowie mogli szybko i bez przesiadek dostać się do centrum Krakowa, i sami do tego dążyli a popyt jest ogromny. Co z tego że z Wieliczki do centrum jest pociąg, skoro jeździ tylko raz na 1h? A jeszcze nie tak dawno miał lukę bodajże 5 godzinną. Pociąg z Wieliczki jest tylko dodatkiem. Głównym środkiem transportu do centrum Krakowa są linie 301 i 304. A przegubów jest na tyle, żeby wysłać na jedną całą linię lub na część brygad 301 i 304. Ale jak zwykle robią problemy tam, gdzie ich nie ma. To niedorzeczne żeby przy tylu pasażerach dalej nie skierować przegubów na takie linie, kiedy w innych częściach Polski jest to zjawisko normalne. Takie trasy jak zaproponowałeś 360 i 383 nigdy nie wydarzą się. Chyba nie pojmujesz różnicy między 301/304 a innymi 3xx np. 310/337. Takie 360 najdalej pojechałoby do Dworca, a 383 do os. Podwawelskiego.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kaszmir » 18 wrz 2022, 21:12

Parówczak pisze: 18 wrz 2022, 20:12Pomiary Ci nie pokażą skąd dokąd kto jedzie. Tylko ilość osób które wsiadły i wysiadły. Będzie duża wymiana na Alejach, gdy 301 i 304 jechał przed 503, 144, 173, 179, 169. Przepełnienie na Alejach w 301 i 304 jest bo jeździ krótkim autobusem przez główny ciąg autobusowy w mieście. A inne linie tam mają przeguby. Zbierają pasażerów 144, 173, 503, 179, 169. Na Prokocim Szpital i Bieżanowska następuje duża wymiana pasażerów miejskich na aglomeracyjnych. Po Alejach powinien jechać 104 przegubami. Od Dworca Głównego do Jerzmanowskiego a potem choćby na Rżąkę. A 301 i 304 nie powinny wjeżdżać dalej niż Podgórze SKA.
Gdyby to była prawda, to busy by kończyły trasę przy Prokocimiu. A tymczasem jadą do centrum.

Koniec dowodu.
Scania_9640 pisze: 18 wrz 2022, 20:26Co z tego że z Wieliczki do centrum jest pociąg, skoro jeździ tylko raz na 1h? A jeszcze nie tak dawno miał lukę bodajże 5 godzinną. Pociąg z Wieliczki jest tylko dodatkiem.
To też nie jest tak. Pociąg ma olbrzymie wzięcie, przecież swojego czasu nawet trzeba było podstawiać większe składy. Przed remontami było f30, jednak i pociąg, i autobusy miały masę pasażerów. To po prostu różne potoki - SKA jedzie w rejony Dworca, a "3xx" do Alej. I nie jest to tylko moja opinia, urzędnicy mówią to samo.

abuk
Znawca
Posty: 101
Rejestracja: 30 gru 2020, 14:28
Lokalizacja: Kraków

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: abuk » 18 wrz 2022, 21:22

Scania_9640 pisze: 18 wrz 2022, 20:26Co z tego że z Wieliczki do centrum jest pociąg, skoro jeździ tylko raz na 1h? A jeszcze nie tak dawno miał lukę bodajże 5 godzinną. Pociąg z Wieliczki jest tylko dodatkiem.
Nie powiedziałbym, że pociąg do i z Wieliczki jest tylko dodatkiem. To co mówisz, że jeżdżą tylko co godzinę jest spowodowane brakiem przepustowości. Przypominam, że w dalszym ciągu trwa (przeciągająca się już co prawda) przebudowa Krakowskiego Węzła Kolejowego, ale według zapewnień przewoźnika po zakończeniu ma wrócić do kursowania co 30 minut w godzinach szczytowych.

Jeżeli masz już gadać, że jest to tylko dodatek, wpierw zapoznaj się z danymi dotyczącymi przewiezionych osób na linii SKA1 u przewoźnika. Liczę, że dadzą Ci dostęp do tych danych. ;)

P.S. Nie tylko linia SKA1 jest masowo wykorzystywana przez pasażerów, obecnie też przystanek „Kraków Złocień” przeżywa swoje złote gody. ;)

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Scania_9640 » 18 wrz 2022, 21:47

To najwyraźniej ja musiałem trafić na kursy jakieś mniej oblegane, ale skoro tak piszecie no to pewnie tak jest :D

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Parówczak » 19 wrz 2022, 0:00

Scania_9640 pisze: 18 wrz 2022, 20:26 Pomiary były połączone z ankietami, dlatego w jakimś stopniu na pewno przyczyniły się do dodatkowego źródła informacji skąd dokąd jeżdżą pasażerowie. Na Alejach już często i w dużych ilościach wsiadają pasażerowie, którzy jadą do samego końca czyli do Wieliczki i dalej w stronę Niepołomic i odwrotnie jest to samo. Nie zgadzam się że powinny jeździć tylko do Podgórza SKA, bo chodzi o to, żeby pasażerowie mogli szybko i bez przesiadek dostać się do centrum Krakowa, i sami do tego dążyli a popyt jest ogromny. Co z tego że z Wieliczki do centrum jest pociąg, skoro jeździ tylko raz na 1h? A jeszcze nie tak dawno miał lukę bodajże 5 godzinną. Pociąg z Wieliczki jest tylko dodatkiem. Głównym środkiem transportu do centrum Krakowa są linie 301 i 304. A przegubów jest na tyle, żeby wysłać na jedną całą linię lub na część brygad 301 i 304. Ale jak zwykle robią problemy tam, gdzie ich nie ma. To niedorzeczne żeby przy tylu pasażerach dalej nie skierować przegubów na takie linie, kiedy w innych częściach Polski jest to zjawisko normalne. Takie trasy jak zaproponowałeś 360 i 383 nigdy nie wydarzą się. Chyba nie pojmujesz różnicy między 301/304 a innymi 3xx np. 310/337. Takie 360 najdalej pojechałoby do Dworca, a 383 do os. Podwawelskiego.
Ah te pomiary. Myślałem że mówimy o bramkach w drzwiach autobusów. Pociąg powinien jeździć nawet 3x częściej i być głównym połączeniem Kraków-Wieliczka. Albo Kraków-Skawina. Może tak się stanie po zakończeniu remontów. To już by odciążyło 304. Chyba lepiej z Galerii Krakowskiej jechać do Wieliczki 20 minut pociągiem. Niż 304 który 20 minut jedzie z Grunwaldzkiego na Matecznego. Skoro te 301 i 304 już koniecznie muszą takie być jak są, to koniecznie przegubowe. Inaczej to nie ma sensu. Albo krótkie autobusy częściej na krótszej trasie. Do pierwszego tramwaju. Albo rzadziej przeguby po Alejach. Tak samo przeguby powinny być na innych podmiejskich liniach. Ale w zasadzie tylko na kursach w szczycie. Czyli dwurazówki na aglomerację powinny być przegubowe. Bo linie np 238, 248, 222, 232, 253, 283, 229, 269, 225, 275 mają napełnia jak 301 i 304. Te linie 3xx zaburzyły zasadę kursowania aglomeracji do tramwaju. Całkowita zmiana trendu.
Kaszmir pisze: 18 wrz 2022, 21:12 Gdyby to była prawda, to busy by kończyły trasę przy Prokocimiu. A tymczasem jadą do centrum.

Koniec dowodu.
Busy też powinny dowozić tylko do tramwaju. Chociaż przewoźnicy busów to najchętniej by w Sukiennicach zrobili Dworzec. A często jakimiś złomami blokują przystanki na Alejach. Jakoś od strony Proszowic, Nowego Brzeska busiarze jeżdżą do Czyżyn. A nie pchają się dalej. To dlaczego busy z innych stron tak by nie mogły?

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: damian_krk2 » 19 wrz 2022, 0:41

Parówczak pisze: 19 wrz 2022, 0:00 Ah te pomiary. Myślałem że mówimy o bramkach w drzwiach autobusów. Pociąg powinien jeździć nawet 3x częściej i być głównym połączeniem Kraków-Wieliczka. Albo Kraków-Skawina. Może tak się stanie po zakończeniu remontów. To już by odciążyło 304. Chyba lepiej z Galerii Krakowskiej jechać do Wieliczki 20 minut pociągiem. Niż 304 który 20 minut jedzie z Grunwaldzkiego na Matecznego. Skoro te 301 i 304 już koniecznie muszą takie być jak są, to koniecznie przegubowe. Inaczej to nie ma sensu. Albo krótkie autobusy częściej na krótszej trasie. Do pierwszego tramwaju. Albo rzadziej przeguby po Alejach. Tak samo przeguby powinny być na innych podmiejskich liniach. Ale w zasadzie tylko na kursach w szczycie. Czyli dwurazówki na aglomerację powinny być przegubowe. Bo linie np 238, 248, 222, 232, 253, 283, 229, 269, 225, 275 mają napełnia jak 301 i 304. Te linie 3xx zaburzyły zasadę kursowania aglomeracji do tramwaju. Całkowita zmiana trendu.


Busy też powinny dowozić tylko do tramwaju. Chociaż przewoźnicy busów to najchętniej by w Sukiennicach zrobili Dworzec. A często jakimiś złomami blokują przystanki na Alejach. Jakoś od strony Proszowic, Nowego Brzeska busiarze jeżdżą do Czyżyn. A nie pchają się dalej. To dlaczego busy z innych stron tak by nie mogły?
Bo nie ma sensownych miejsc jak Czyżyny Dworzec.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Scania_9640 » 19 wrz 2022, 7:34

Parówczak pisze: 19 wrz 2022, 0:00 Ah te pomiary. Myślałem że mówimy o bramkach w drzwiach autobusów. Pociąg powinien jeździć nawet 3x częściej i być głównym połączeniem Kraków-Wieliczka. Albo Kraków-Skawina. Może tak się stanie po zakończeniu remontów. To już by odciążyło 304. Chyba lepiej z Galerii Krakowskiej jechać do Wieliczki 20 minut pociągiem. Niż 304 który 20 minut jedzie z Grunwaldzkiego na Matecznego. Skoro te 301 i 304 już koniecznie muszą takie być jak są, to koniecznie przegubowe. Inaczej to nie ma sensu. Albo krótkie autobusy częściej na krótszej trasie. Do pierwszego tramwaju. Albo rzadziej przeguby po Alejach. Tak samo przeguby powinny być na innych podmiejskich liniach. Ale w zasadzie tylko na kursach w szczycie. Czyli dwurazówki na aglomerację powinny być przegubowe. Bo linie np 238, 248, 222, 232, 253, 283, 229, 269, 225, 275 mają napełnia jak 301 i 304. Te linie 3xx zaburzyły zasadę kursowania aglomeracji do tramwaju. Całkowita zmiana trendu.


Busy też powinny dowozić tylko do tramwaju. Chociaż przewoźnicy busów to najchętniej by w Sukiennicach zrobili Dworzec. A często jakimiś złomami blokują przystanki na Alejach. Jakoś od strony Proszowic, Nowego Brzeska busiarze jeżdżą do Czyżyn. A nie pchają się dalej. To dlaczego busy z innych stron tak by nie mogły?
Te bramki w drzwiach są bardzo awaryjne i pokazują niekiedy straszne głupoty. Najlepszym sposobem jest właśnie liczenie osób poprzez osobę w pojeździe. Przepustowość pociągów raczej nie pozwoli na taką wysoką częstotliwość dlatego nie może być głównym środkiem transportu z tych miejsc. Przede wszystkim pociąg ma swoje potoki pasażerskie i dowozi w inne miejsca, a autobus ma swoje i dowozi w inne miejsca. No i dalej nie ma wspólnej taryfy biletowej i dlatego też na pewno część rezygnuje z kolei. Co innego wysłać przeguby na 301/304 a co innego na takie linie jak wymieniłeś wyżej. 238 i 248 być może już niedługo zmienią się w agloexpressy. A na tych liniach przegub miałby dużo problemów jeśli chodzi o przejezdność, już nie mówiąc o 269.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości